سلام
هدف نه فقط از ازدواج بلکه از همهی
مسیر ها و انتخاب های ما تو زندگی فقط یه چیزه!
رها شدن از خود ، رسیدن به خدا ، عبد شدن!
ازدواج هم یکی از همین مسیر هاست
مهمترین هدفش رها شدن از خود و خودخواهیه.
اما خیلی به فرد بستگی داره ممکنه این هنوز برای اون فرد واقعا هدف نشده باشه و فقط نسبت بهش آگاهی داشته باشه که این علمِ بدون سود خیلی خطرناکه..
وقتی تنهایی ، تو خونهی مادری همه بهت میرسن ، غذات آماده، وسایل هات آماده همه چیز در خدمت تو.. راحتی ، بیمسئولیتی و وقت آزاد! البته برای هر کسی متفاوته ولی وجه اشتراک اینجاست که همه در نهایت خونهی پدریشون راحت تر از خونهی متاهلی شون بودن و وقت آزاد تر و مسئولیت کمتری داشتن!
اما توی ازدواج اینطور نیست تو باید یکی از ارکان زندگی بشی که در آینده پشتیبان نسلت هم باشی... از خود گذشتگی رو یاد میگیری ، فداکاری ، مسئولیت پذیری، پشتکار، خلاقیت و جدا شدن از اون حالات نابالغانه
و البته به خیلی چیز ها میرسی
آرامش، اطمینان، استقلال، مدیریت، کنترل، خودسازی، همدلی و انعطافپذیری، نشاط و نوعی آزادی ها که محدودیت های خودشون رو دارن...
بحث خیلی مفصلیه ایشون در این حیطه استاد هستن
هایلایت ها و هستگ هاشون رو دنبال کن
@hsn_mokhtari
مدیریت زمان و کنترل نفس
از حربه های شیطان اینکه از خیلی قبل تر اذان خیلی ماهرانه تورو مشغول کاری میکنه تا وقت اذان از نماز غافل بشی.. درمورد نماز مطالعه کن و بذار فکرت درگیرش بشه اینطور همش یادت میمونه و ساعات اذان رو حفظ کن تا همش یادش بیفتی. بر تنبلی ت غلبه کن و اگر دیدی جسماً گاهی خسته ای نماز هارو در ۵ وقت متفاوت بخون اما حتما ظهر و مغرب رو اول وقت بخون.
ذکر و صلوات رو زیاد تکرار کن و استغفار روزانه رو جدی بگیر وقتی روح تطهیر پیدا کنه نماز ها یه رنگ و بوی دیگهای میگیرن..
مجموعه {نماز سکوی پرواز} هم از استاد شجاعی پیشنهاد میشه
آخوند
سلام باید رو یه مدت معین به یقین برسید مثلا یه سال و نماز هاتونو قضا کنید برای روزه مرجع تون رو
بله اون مقدار نماز هایی که میدونید با این حالت خوندید، قضاش لازمه که خونده بشه
حکم نماز و روزه در صورت خودارضایی برای مقلدین آیت الله خامنه
🔹شخصی که خ.ا کرده و نمیدونسته باید برای نماز و روزه غسل کنه و در روز ماه رمضان نبوده باید اون مقدار از نماز هایی که میدونه این زمان خونده قضا کنه ولی روزه هاش صحیح است
🔹اگر شخصی خ.ا کرده در روز ماه رمضان و نمیدانسته که خ.ا حرام است و روزه را باطل میکنه روزه اش باطل است و باید قضاء کنه ولی کفاره ندارد
🔹اگر در روز ماه رمضان خ.ا کرده و میدونسته خ.ا حرام است ولی نمیدانسته که روزه را باطل میکنه باید روزه هایش را قضاء کنه و بنابر احتیاط واجب برای هر روز کفاره هم بده
🔹اگر در روز ماه رمضان خ.ا کرده و میدانسته که خ.ا روزه را باطل میکنه ولی نمیدونسته که حرامه باید هم روزه را قضا کنه و هم برای هر روز کفاره بده
🔹اگر در روز ماه رمضان خ.ا کرده و میدونسته خ.ا حرامه و روزه را باطل میکنه باید روزه ها را قضاء کنه و بنابر احتیاط واجب برای هر روز کفاره بده
پ.ن1: در تمام مواردی که شخص بدون غسل جنابت نماز خونده باید اون مقدار نماز هایی که میدونه با جنابت خونده قضاء کنه
مثل سایر غسل ها، فقط نیتش غسل جنابت هستش.
غسل هم یا به روش ترتیبی هستش یا ارتماسی.
غسل ترتیبی بدن رو به ترتیب میشوریم مثلا اول سر و گردن بعد نیمه راست و بعد هم چپ
اما در غسل ارتماسی نیت میکنیم و مثلا در استخر میپریم تا بالای سرمون رو آب بگیره و بعد غسل انجام شده
در اصل باید آبی که در اون میپریم عمقش از سرمون یه مقدار بالاتر باشه تا کاملا خیس بشیم
و حتما هم یک دفعه توی آب فرو بریم
سلام
اینکه نقطه ضعفت رو میدونی یه نعمته
نذار راهی که با سختی طی کردی رو چند روزه برگردی...
صبر رو در خودت تقویت کن
برنامه وقت سحر از شبکه افق بخش سخنرانی دکتر غلامی رو توی تلوبیون ببین در مورد غضب راهکار ها ، ماهیت و انواعش توضیح دادن.
و مجموعه {روی پای خدا} ، {سکوت و جدل} از استاد شجاعی رو گوش بده
سعی کن هرجا عصبانی شدی صلوات بفرستی ، فضا رو ترک کنی و دو رکعت نماز بخونی
و اگر دائم الوضو باشی و زیاد ذکر بگی خیلی موثره