آبهایی که از انسان خارج میشود پنج قسم است👇🏻
➊ بول👈🏻 همان ادرار است.
➋ مَنى👈🏻 آبى است که در اوج شهوت همراه با جستن خارج میشود و به دنبال آن بدن سست میشود و انسان لذت میبرد.
➌ مَذى👈🏻 آبى است که نوعا هنگام تحریک مختصر جنسى و بعد از آن خارج میشود.
➍ وَذى👈🏻 آبى است که بعد از خروج منى خارج میشود.
➎ وَدى👈🏻 آب سفید رنگی است که بعد از بول کردن خارج میگردد.
☢ احکام👇🏻
➊و➋ بول و منی نجس است و طهارت لازم دارد. با خروج منی #غسل_جنابت نیز به انسان واجب میشود
➌ آبی که گاهی بعد از تحریک شهوت از هر طریقی، بدون ارگاسم، خارج میشود(مذی) پاک است و غسل ندارد و وضو و غسل و روزه را باطل نمیکند.
➍ آبی که گاهی بعد از بول خارج میشود(ودی) و شباهت به منی دارد آن هم موجب غسل نمیشود؛ ولی اگر یقین داشته باشد که با بول برخورد داشته، نجس است و لازم است محل خروج را تطهیر شود.
➎ همین طور آبی که گاهی بعد از منی بیرون میآید و به آن(وذی) میگویند، به خودی خود پاک است و موجب غسل نمی شود، اگرچه شخص قبل از آن به واسطه خروج منی جنب شده و به غسل نیاز دارد.
☑️ بنابراین هر آبی که از بدن خارج می شود حکم منی را ندارد و موجب غسل نمیشود...😊
@a_khond
سلام
خواهش میکنم
راحت باشید
سوال پرسیدن عیب نیست
ما خوشحال میشیم اگه بتونیم کمکی در حد توان کم خودمون برای شما انجام بدیم
اما سوالتون
این یک قسم از اقسام وسواسه
و راه حلش این
شما قبل وضو دستشویی برید و تخلیه انجام بدین
و هنگامی ک وضو گرفتین دیگه به این اعتنا نکنید
انشاالله یه مدت بعد درست میشه
نماز جماعت و نماز اول وقت رو از دست ندین
آخوند
سلام زکات که نخیر چون برای چیزای مشخصه اگه در امدتون از سال خمسی زیاد میاد بله سال خمسی یعنی زم
سلام
مقدار خاصی نداره
اگه کارتون دائمیه
یعنی تقریبا همیشه کار دارید
زمانِ اولین درآمد شما میشه سال خمسی شما
و حداقل یا حداکثر هم نداره
بعد یک سال از آن تاریخ میشه زمان خمس شما
هر چقدر اضافه اومد ( یعنی هر چقدر اون روز پول دستتون بود چ در حساب چ نقدی و...) حتی ۵۰ هزار یا کمتر یک پنجمش خمس است .
سلام
ممنون از دغدغه خوبتون برای رعایت ادب اهلبیت علیهم السلام
اولا ما یه مبنا داریم که قبل همه چیز ابتدا دل رو باید وصل کنیم
چه در مناجات با خدا
چه در توسل به اهل بیت علیهم السلام
مثل همان چوپانی ک داشت با خدا حرف میزد
مولوی میگه :
دید موسی یک شبانی را براه
کو همیگفت ای گزیننده اله
تو کجایی تا شوم من چاکرت
چارقت دوزم کنم شانه سرت
جامهات شویم شپشهاات کشم
شیر پیشت آورم ای محتشم
دستکت بوسم بمالم پایکت
وقت خواب آید بروبم جایکت
ای فدای تو همه بزهای من
ای بیادت هیهی و هیهای من
و.....
حضرت موسی علیه السلام توبیخش کرد
ندا آمد که موسی بنده ما داشت با ما حرف میزد چرا سخن او را قطع کردی
حالا بحث اصلی همین ک مهم تر از همه این که ما با خلوص نیت با خدا و اهل بیت علیهم السلام مناجات کنیم و حرف بزنیم
در مرحله دوم آنچه عرفاً ادب و احترام است تا جایی که میتوانیم رعایت کنیم .
این کلماتی که شما اشاره کردین ، کلمات بدی نیست
فقط بعضی بد بیان میکنن
با لحن بدی استفاده میکنند
شاید به خاطر همان است که این متن نوشته شده
و الا ترجمه حضرت همان آقا میشود
و آخر اینکه هر چقدر ادب این آستان بیشتر رعایت شود توفیقات فراوانی از سمت حضرتشان شامل میشود.