آخوند
سلام زکات که نخیر چون برای چیزای مشخصه اگه در امدتون از سال خمسی زیاد میاد بله سال خمسی یعنی زم
سلام
مقدار خاصی نداره
اگه کارتون دائمیه
یعنی تقریبا همیشه کار دارید
زمانِ اولین درآمد شما میشه سال خمسی شما
و حداقل یا حداکثر هم نداره
بعد یک سال از آن تاریخ میشه زمان خمس شما
هر چقدر اضافه اومد ( یعنی هر چقدر اون روز پول دستتون بود چ در حساب چ نقدی و...) حتی ۵۰ هزار یا کمتر یک پنجمش خمس است .
سلام
ممنون از دغدغه خوبتون برای رعایت ادب اهلبیت علیهم السلام
اولا ما یه مبنا داریم که قبل همه چیز ابتدا دل رو باید وصل کنیم
چه در مناجات با خدا
چه در توسل به اهل بیت علیهم السلام
مثل همان چوپانی ک داشت با خدا حرف میزد
مولوی میگه :
دید موسی یک شبانی را براه
کو همیگفت ای گزیننده اله
تو کجایی تا شوم من چاکرت
چارقت دوزم کنم شانه سرت
جامهات شویم شپشهاات کشم
شیر پیشت آورم ای محتشم
دستکت بوسم بمالم پایکت
وقت خواب آید بروبم جایکت
ای فدای تو همه بزهای من
ای بیادت هیهی و هیهای من
و.....
حضرت موسی علیه السلام توبیخش کرد
ندا آمد که موسی بنده ما داشت با ما حرف میزد چرا سخن او را قطع کردی
حالا بحث اصلی همین ک مهم تر از همه این که ما با خلوص نیت با خدا و اهل بیت علیهم السلام مناجات کنیم و حرف بزنیم
در مرحله دوم آنچه عرفاً ادب و احترام است تا جایی که میتوانیم رعایت کنیم .
این کلماتی که شما اشاره کردین ، کلمات بدی نیست
فقط بعضی بد بیان میکنن
با لحن بدی استفاده میکنند
شاید به خاطر همان است که این متن نوشته شده
و الا ترجمه حضرت همان آقا میشود
و آخر اینکه هر چقدر ادب این آستان بیشتر رعایت شود توفیقات فراوانی از سمت حضرتشان شامل میشود.
آخوند
آبهایی که از انسان خارج میشود پنج قسم است👇🏻 ➊ بول👈🏻 همان ادرار است. ➋ مَنى👈🏻 آبى است که در اوج شهو
سلام خیر؛ این پیامم که ریپلی کردم میتونید ببینید