eitaa logo
آخوند
869 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
12 فایل
آخوند مخفف آقا درس خونده اس. @a_khond" rel="nofollow" target="_blank">https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_f26zbqk&btn=@a_khond ( تا جایی که بدونیم جواب میدیم )
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 آقا امیرالمومنین(ع)✨ بزرگی جسم و بلندی قد فایده ای ندارد، اگر دل ویران باشد. 📚 غررالحکم، ح5175 @a_khond
سلام این فقط نظر آقای مکارم هست بقیه مراجع رو ندیدم این رو بگن پس فقط مقلدهای آقای مکارم :  اگر مانع بسیار کوچک باشد (به اندازه دو میلیمتر) وضو صحیح است و الا باید مانع را برطرف کنند و دوباره وضو بگیرند و نمازی که خوانده اند را دوباره بخوانند طبق این نظر وضوی شما صحیح است .
آخوند
سلام زکات که نخیر چون برای چیزای مشخصه اگه در امدتون از سال خمسی زیاد میاد بله سال خمسی یعنی زم
سلام مقدار خاصی نداره اگه کارتون دائمیه یعنی تقریبا همیشه کار دارید زمانِ اولین درآمد شما میشه سال خمسی شما و حداقل یا حداکثر هم نداره بعد یک سال از آن تاریخ میشه زمان خمس شما هر چقدر اضافه اومد ( یعنی هر چقدر اون روز پول دستتون بود چ در حساب چ نقدی و...) حتی ۵۰ هزار یا کمتر یک پنجمش خمس است .
سلام ممنون از دغدغه خوبتون برای رعایت ادب اهلبیت علیهم السلام اولا ما یه مبنا داریم که قبل همه چیز ابتدا دل رو باید وصل کنیم چه در مناجات با خدا چه در توسل به اهل بیت علیهم السلام مثل همان چوپانی ک داشت با خدا حرف میزد مولوی میگه : دید موسی یک شبانی را براه کو همی‌گفت ای گزیننده اله تو کجایی تا شوم من چاکرت چارقت دوزم کنم شانه سرت جامه‌ات شویم شپشهاات کشم شیر پیشت آورم ای محتشم دستکت بوسم بمالم پایکت وقت خواب آید بروبم جایکت ای فدای تو همه بزهای من ای بیادت هیهی و هیهای من و..... حضرت موسی علیه السلام توبیخش کرد ندا آمد که موسی بنده ما داشت با ما حرف میزد چرا سخن او را قطع کردی حالا بحث اصلی همین ک مهم تر از همه این که ما با خلوص نیت با خدا و اهل بیت علیهم السلام مناجات کنیم و حرف بزنیم در مرحله دوم آنچه عرفاً ادب و احترام است تا جایی که میتوانیم رعایت کنیم . این کلماتی که شما اشاره کردین ، کلمات بدی نیست فقط بعضی بد بیان میکنن با لحن بدی استفاده میکنند شاید به خاطر همان است که این متن نوشته شده و الا ترجمه حضرت همان آقا میشود و آخر اینکه هر چقدر ادب این آستان بیشتر رعایت شود توفیقات فراوانی از سمت حضرتشان شامل میشود.
سلام نمیدونم هر چی که خودت بیشتر مایلی. امام زمان به همه انواع تخصص ها تو حکومتش نیاز داره
سلام بله بخونید، التماس دعا
سلام فقط ذکر بحول الله و قوته اقوم و اقعد در موقع برخاستن برای رکعت بعدی بقیه ذکر ها حتی الله اکبر بعد از رکوع یا سجده و همچنین سمع الله لمن حمده باید در حال بدون حرکت گفت.
سلام اگه مسلمان زاده بوده و خودش مسلمان، بله. باید اعمالی که انجام نداده رو قضا کنه و کفاره ها رو هم اگه توانایی داره پرداخت کنه ولی اگر بر دین دیگه ای بوده، خیر
سلام برای حکم رقص در تنهایی نام مرجع تون رو بفرمایید. و آهنگ اگه مناسب مجالس گناه باشه حکمش مشخصه که چه برای رقص چه غیر رقص، مشکل داره (به جای رقص همون ورزش کنید راحت و بهتره 🏃‍♀🏃 )
سلام کندن پوست دست غسل نمیخواد اگر خشک شده کندن اون اشکال نداره ولی اگه با درد و سوزش کنده بشه در نظر برخی از مراجع حکم میته رو داره و نجس است یعنی اگر خیس باشد یا دست خیس به آن بخورد باید آب کشید .
💌توصیه ای مهم برای ایام پایانی ماه رمضان 💠آیت‌الله فاطمی نیا : 🔹از اولياء الهی سينه به سينه، يک يادگاری دارم كه عمل به آن بركات فراوانی دارد. ماه مبارک رمضان، اين ضيافت الهی را با یک زيارت جامعه‌ ی كبيره به اخر برسانيد. در اثر اين عمل، اين ضيافت چنان رنگين خواهد شد كه آثارش از عقل های ما خارج است و روزی به كار خواهد آمد كه آن روز هيچ چيز ديگری به كار نخواهد آمد... @a_khond