تفاوت هست بین ذکر ورود و ذکر مطلق
ذکر ورود یعنی این ذکر برای این قسمت از نماز وارد شده و فقط باید در اینجا گفته بشه
مثلا سمع الله لمن حمده فقط برای موقع ایستادن بعد از رکوع است
نه بعد از رکوع ( بعد از ایستادن یعنی ما باید از رکوع بلند بشیم بایستیم و در حال ایستاده این ذکر را بگوییم البته واجب نیست مستحب )
و ذکر مطلق ، یا مطلق ذکر یعنی به نیت ورود نمیگم کلا ی ذکری میخوام بگم
که برخی از مراجع مطلق ذکر رو هم میگن در حال حرکت نگیم
پس شما از پیش نماز محترمتون سوال کنید که این ذکر را به نیت مطلق ذکر میگویند یا ذکر ورود
اگه ورود باشه که نمیشه در حال حرکت گفت
و اگه مطلق ذکر باشه هم بفرمایید برخی مراجع اجازه مطلق ذکر را هم در حال حرکت ندادن و نماز مامومین با اشکال مواجه میشود .
سلام ممنون
اگه گفتن نمازتون کامله ، روزه تون هم مشکل نداره
فقط باید موقع اذان ظهر در یکی از وطن هاتون باشید
اگه در اذان ظهر در جاده باشید و به مقصد نرسید روزه اون روزتون باطل میشه و بعد باید قضا کنید
مگر اینکه کثیر السفر باشید
که اونم باید نام مرجعتون رو بفرمایید و تعداد روزهایی که در هفته یا در ماه در سفرید
آخوند
اگه خانم هستید، این توضیح برا شماست👇 چون خانم ها معمولاً ترشحات پاک دارند، بنابراین تنها در صورتی ک
سلام
اگر منى از جاى خود حرکت کند و بیرون نیاید، یا انسان شک کند که منى از او بیرون آمده یا نه، غسل بر او واجب نیست
اما اگر بعد چند لحظه آبی از انسان خارج شود و انسان یقین کند همان "منی" است (که در مجرا حرکت کرده بود ولی خارج نشده بود)، موجب جنابت است و غسل جنابت بر او واجب است؛
زیرا "بیرون آمدن منى، چه در خواب باشد یا بیدارى، کم باشد یا زیاد، با شهوت باشد یا بىشهوت، با اختیار باشد یا بىاختیار حتی اگر با فاصله باشد موجب جنابت می شود.
آخوند
آبهایی که از انسان خارج میشود پنج قسم است👇🏻 ➊ بول👈🏻 همان ادرار است. ➋ مَنى👈🏻 آبى است که در اوج شهو
سلام نه، ترشح هر آبی که حکم منی رو نداره که بعدش غسل واجب بشه.
لطفا این پیامی رو هم که ریپلی کردم ببینید