سلام
اگه بخواهید و تمرین کنید میشه
کنترل نگاه از مهمترین تمرین عرفا بود
و گاها چندین ماه یا چند سال تمرین میکردن نگاهشون رو کنترل کنند .
انگار که میگید من میرم بیرون نمیتونم تو جوب نیوفتم همش میوفتم تو جوب
خوب چرا جوب نمیوفتید؟ چون مراقب هستید
بله تو اوایل یه خورده سخته ولی تمرین کنید میتونید و ثمره اش رو هم میبینید
البته در حد رفع نیاز مثلا خرید و مغازه رفتن و چیزهای معمولی که قصد خاصی نباشه مشکل نداره
مورد دوم هم که گفتین سنگین برخورد میکنید خوبه
سلام
یعنی چی شرایط حمام نبود
هر جایی که محل اقامتتون بود حتما حمام داشت و باید حمام و غسل میکردین
فقط تو یه حالت نمازتون درست میشه که نمازتون بمونه اخر وقت و فرصت غسل نباشه و فقط به اندازه تیمم وقت داشته باشید
هر چند عمدا تاخیر دادن تا این موقع گناهه ولی اگه این جوری خوندین نمازتون درست و اِلا باطله
سلام
پیام اولتون رو دقیق یادم نیست
اگه خودتون کاری نکردین در هر صورت روزتون مشکل نداره
و اگه با خودتون کاری کردین که نه قصد خروج منی داشتید نه عادتا این کار رو انجام دادنی منی خارج میشد ولی این دفعه منی خارج شد، بازم روزتون باطل نمیشه
ولی اگه قصد داشتید یا قبلا هم این کار رو کرده بودین و منی خارج شده بود( یعنی الان هم میدونستید با انجام این کار منی خارج میشه )
روزتون باطل و کفاره هم داره .
سلام
اومد پیش امام معصوم علیه السلام گفت آقا جان شما تا حالا فکر گناه هم نکردین
امام علیه السلام جوابشو با این مثال داد فرمود شما تا حالا فکر کردی نجاست بخوری
گفت آقا معلومه که نه
اصلا اینقدر بد که آدم حالش به هم میخوره
فکرشو هم نمیکنم
امام علیه السلام فرمود باطن گناه هم آلودگی ، نجاست
ما از باطن گناه خبر داریم
پس چه طور فکر انجام گناه بکنیم
حالا مشکل اصلی ما هم برمیگرده به نشناختن ماهیت گناه
اگه بدونیم کار گناه ( هر کاری ، کوچک یا بزرگ) چه اثر مخربی تو زندگی ما داره اونو انجام نمیدیم
صد درصد این دوستتون به هر نیت و قصدی که داده این کار رو میکنه اگه بدون اثر گناه تو زندگیش چیه انجام نمیده
و نکته آخر
بدتر از نوع گناهش این تفکرش که خودش جزو گناهان کبیره است
ایمن بودن از عذاب الهی
کسی که این تفکر رو داشته باشه که من هر گناهی باشه انجام میدم و بعد خدا منو میبخشه
این خودش جزو بزرگترین گناهان کبیره است
کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب جزو اولین گناهان این مورد نوشته
چون کسی که این تفکر رو داشته باشه دیگه از هیچ گناهی ابا نداره ....