سلام
اولا اگه اون موقع توانایی نداشتین فقط قضا روزه های بر شما واجب
و اگه تا ماه مبارک بعدی نگرفتین علاوه بر قضا برای هر روز یه کفاره به گردنتون میاد
پرداخت کفاره بر دیگران پدر مادر و همسر لازم و واجب نیست
تا موقعی که خودتان توانایی پرداخت نداشته باشید بر شما هم واجب نیست
ولی اگه توانایی داشتید اون موقع واجب میشه
و درباره تعداد روزها
به اون مقدار که مطمئن هستید همان مقدار قضا شده به همون عمل کنید
مثلا با خودتون میگید حداقل حتما ۳ ماه من قضا دارم
و درباره قضا گرفتن
میتونید در ایام پاییز و زمستان مثلا هفته ای یک بار بگیرید یا هر موقع که توانایی داشتید.
سلام
بستگی به طرفش داره
یه کسی قبل از ازدواج برخی آمادگی ها رو تو خودش ایجاد کرده حالا از قضا یک طلبه هم میخواد همراهش بشه
چ بسا این سختی ها شیرینی زندگی او باشه
مثلا یکی بود میگفت به من فحش دادنی ته دلم میگم خدایا به خاطر تو و از تو گفتن این فحش ها رو به ما میدنا بش تو راه تو نووووشِ از عسل هم شیرین تر
و اگه چنین نکرده باشی یا حداقل تو این وادی نباشی بله شاید سختی ها اذیتتون کنه
آخوند
سلام در نظر مراجع برخی از همون اول اشکال داره و برخی هم فرمودند اگه موجب تحریک شهوت بشه بله اشکال
آیت الله خامنه ای:
خواندن مطالبی كه باعث تحريک قوای جنسی و به تعبير شرعی باعث ريبه ميشود، حرام است.
لطفا پیامی که ریپلی زدمو هم ببین