eitaa logo
آخوند
869 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
12 فایل
آخوند مخفف آقا درس خونده اس. @a_khond" rel="nofollow" target="_blank">https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_f26zbqk&btn=@a_khond ( تا جایی که بدونیم جواب میدیم )
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام خیر اشکالی نداره و استحباب وضو گرفتن بر جای خود باقی است.
سلام نه اصلا نمیخندیم تکبیره الاحرام همان ذکر الله اکبر ابتداییه ، که نماز رو باهاش شروع میکنیم
سلام ما که بارها حضوری رفتیم مشکل خاصی ندیدیم و تلفنی هم جواب هایی که میدن دقیق و خوبه حالا مورد شما نمیدونم چه طور شده پوشیه و نقاب هم که زینتی هست مضاعف بر حیای ارزشمند خانم ها، اگه کسی خواست بزنه هیچ مشکلی نداره
🔮شهید مطهری در خاطرات از استادِ خود آورده‌اند: مرحوم آیت الله سید محمد حجّت، یک سیگاری‌ای بود که من واقعاً هنوز نظیر او را ندیده‌ام، گاهی سیگار از سیگارش قطع نمی‌شد، بعضی وقت‌ها هم که قطع می‌کرد، مدتش خیلی کوتاه بود و طولی نمی‌کشید که مجدداً سیگاری را آتش می‌زد،. وقتی ایشان مریض شدند و برای معالجه به تهران آمدند، در تهران پزشکان به ایشان گفتند: چون بیماری ریوی دارید باید سیگار را ترک کنید! ایشان به شوخی به پزشکان فرمودند: من این سینه را برای سیگار می‌خواهم، اگر سیگار نباشد، سینه را می‌خواهم چه کنم؟! پزشکان گفتند: به هر حال برایتان ضرر دارد و واقعاً مضرّ است. فرمودند: مضرّ است؟! گفتند: همین طور است. فرمودند: دیگر نمی‌کِشم! یک نمی‌کِشم کار را تمام کرد، یک حرف و یک تصمیم، این مرد را به صورتِ یک مهاجرِ از عادت قرار داد. در احادیث آمده است: المُهاجرُ مَن هَجَرَ سیّئات- مرد آن است که از بدی‌ها و آلودگی‌ها و از آن چه که به او چسبیده است، جدا شود و هجرت کند. اگر فردی از یک سیگار کشیدن نتواند هجرت کند، پس انسان نیست! . 📚گفتارهای معنوی، ص 255، مقاله هجرت و جهاد، مرتضی مطهری، نشر صدرا. @a_khond
سلام این یه بحث چند جانبه است ولی چیزی که مربوط به شماست : اولا بسیار خوب که دغدغه حفظ حرمت مادرتون رو دارید اتفاقا اون جاهایی که مادر یا پدر یه خورده ناسازگار و گاها کمی بد خلق هستند عیار انسان شناخته میشه با پدر مادر خوب ، خوب باشیم زیاد هنر نکردیم اگه پدر ، مادر کمی خلاف میل ما بودند در اون حالت ما خوب باشیم هنر کردیم... اما در باره سوالتون ؛ تو سوال های قبلی هم اشاره کردم اولا ما به هیچ وجه نباید کوچکترین بی احترامی رو به اونا انجام بدیم و باید تا حد امکان به حرفاشون گوش بدیم اما درباره مسائل اینچنینی که به نوعی حق انتخاب با شماست شما باید موضوع رو ریشه ای حل کنید از تاثیر گفتگو غافل نشیم از تاثیر گفتگو غافل نشیم از تاثیر گفتگو غافل نشیم نه موقع جر و بحث بلکه خیلی رسمی و جدی با مادرتون یه جلسه بزارید مثلا صبح بگید مامان ساعت ۵ نیم ساعت باهات حرف دارم تا براش مهم جلوه کنه اون روز سعی کنید هیچ ناراحتش نکنید اول صحبت ازش تعریف کنید از مقام مادر از خود مادرتون از خوبی هاش و... بعد حرفتون رو در کمال ادب بهش بگید بگید که بعضی چیزا هست که سلیقه ای و علاقه ای و باید شخص خودش هم نظر داشته باشه و حق انتخاب ( البته با توجه با شرایط کلی اون موضوع ) این روش اگه خوب اجرا بشه حتما موثر خواهد بود البته شاید زمانبر باشه و مادرتون در همون ابتدا واکنش خاصی نشون نده و اینکه اگه ادامه داشت با کسانی که مادرتون قبولشون داره در میان بزارید تا با مادرتون حرف بزنه البته اینم باید دقت کنید ی جور نباشه که مادرتون ناراحت بشه
سلام هیچ مشکلی نداره سجده رو مثل سایر ایام که عذر ندارید انجام بدین
سلام خیر تبرج نیست و مشکلی نداره برای برخی که در این فضای بی حجابی زندگی میکنند این نوع پوشش عجیبه به خاطر اون زیاد نگاه میکنند و اینکه اگه صورت یا چشم ها ارایش نداشته باشه بازم برای شما مشکلی نداره
🌱 حضرت زهرا(س)✨ بهترین شما کسانی هستند که با مردم نرم‌ترند و زنان خویش را بیشتر گرامی میدارند. 📚 دلائل الامامه، ص76 @a_khond
سلام یه سجده انجام بدین
سلام خیر باطل نمیشه
آخوند
آبهایی که از انسان خارج میشود پنج قسم است👇🏻 ➊ بول👈🏻 همان ادرار است. ➋ مَنى👈🏻 آبى است که در اوج شهو
سلام فقط درصورتی که منی بیرون بیاد غسل واجب میشه و اگه فقط تحریک بشه یا مایعی غیر از منی بیرون بیاد غسل نمیخواد ( تو پیام های بالاتر انواع مایع هایی که از بدن خارج میشه رو گفتیم )