🔮شهید مطهری در خاطرات از استادِ خود آوردهاند:
مرحوم آیت الله سید محمد حجّت، یک سیگاریای بود که من واقعاً هنوز نظیر او را ندیدهام، گاهی سیگار از سیگارش قطع نمیشد، بعضی وقتها هم که قطع میکرد، مدتش خیلی کوتاه بود و طولی نمیکشید که مجدداً سیگاری را آتش میزد،.
وقتی ایشان مریض شدند و برای معالجه به تهران آمدند، در تهران پزشکان به ایشان گفتند:
چون بیماری ریوی دارید باید سیگار را ترک کنید!
ایشان به شوخی به پزشکان فرمودند:
من این سینه را برای سیگار میخواهم، اگر سیگار نباشد، سینه را میخواهم چه کنم؟!
پزشکان گفتند:
به هر حال برایتان ضرر دارد و واقعاً مضرّ است. فرمودند:
مضرّ است؟! گفتند:
همین طور است.
فرمودند:
دیگر نمیکِشم!
یک نمیکِشم کار را تمام کرد، یک حرف و یک تصمیم، این مرد را به صورتِ یک مهاجرِ از عادت قرار داد.
در احادیث آمده است:
المُهاجرُ مَن هَجَرَ سیّئات- مرد آن است که از بدیها و آلودگیها و از آن چه که به او چسبیده است، جدا شود و هجرت کند. اگر فردی از یک سیگار کشیدن نتواند هجرت کند، پس انسان نیست!
.
📚گفتارهای معنوی، ص 255، مقاله هجرت و جهاد، مرتضی مطهری، نشر صدرا.
@a_khond
سلام
این یه بحث چند جانبه است
ولی چیزی که مربوط به شماست :
اولا بسیار خوب که دغدغه حفظ حرمت مادرتون رو دارید
اتفاقا اون جاهایی که مادر یا پدر یه خورده ناسازگار و گاها کمی بد خلق هستند عیار انسان شناخته میشه
با پدر مادر خوب ، خوب باشیم زیاد هنر نکردیم
اگه پدر ، مادر کمی خلاف میل ما بودند در اون حالت ما خوب باشیم هنر کردیم...
اما در باره سوالتون ؛
تو سوال های قبلی هم اشاره کردم
اولا ما به هیچ وجه نباید کوچکترین بی احترامی رو به اونا انجام بدیم
و باید تا حد امکان به حرفاشون گوش بدیم
اما درباره مسائل اینچنینی که به نوعی حق انتخاب با شماست
شما باید موضوع رو ریشه ای حل کنید
از تاثیر گفتگو غافل نشیم
از تاثیر گفتگو غافل نشیم
از تاثیر گفتگو غافل نشیم
نه موقع جر و بحث
بلکه خیلی رسمی و جدی با مادرتون یه جلسه بزارید
مثلا صبح بگید مامان ساعت ۵ نیم ساعت باهات حرف دارم
تا براش مهم جلوه کنه
اون روز سعی کنید هیچ ناراحتش نکنید
اول صحبت ازش تعریف کنید
از مقام مادر
از خود مادرتون
از خوبی هاش و...
بعد حرفتون رو در کمال ادب بهش بگید
بگید که بعضی چیزا هست که سلیقه ای و علاقه ای و باید شخص خودش هم نظر داشته باشه و حق انتخاب ( البته با توجه با شرایط کلی اون موضوع )
این روش اگه خوب اجرا بشه حتما موثر خواهد بود
البته شاید زمانبر باشه و مادرتون در همون ابتدا واکنش خاصی نشون نده
و اینکه اگه ادامه داشت با کسانی که مادرتون قبولشون داره در میان بزارید تا با مادرتون حرف بزنه
البته اینم باید دقت کنید ی جور نباشه که مادرتون ناراحت بشه
آخوند
آبهایی که از انسان خارج میشود پنج قسم است👇🏻 ➊ بول👈🏻 همان ادرار است. ➋ مَنى👈🏻 آبى است که در اوج شهو
سلام
فقط درصورتی که منی بیرون بیاد غسل واجب میشه
و اگه فقط تحریک بشه
یا مایعی غیر از منی بیرون بیاد غسل نمیخواد
( تو پیام های بالاتر انواع مایع هایی که از بدن خارج میشه رو گفتیم )
آخوند
سلام متوجه نشدم نیت و روش خوندنشون رو میگید ؟؟ یا چیز دیگه مد نظرتونه؟
سلام
میتونید هر روز قضای یک روز یا دو روز رو به همراه نمازهاتون تقسیم بندی کنید و بخونید
بهتر اینکه بیست دقیقه قبل اذان نماز قضا رو بخونید و بعد ک اذان گفت نماز خودتونو بخونید
اینجور معمولا بهتر و راحتر میشه خوند