سلام
این یه بحث چند جانبه است
ولی چیزی که مربوط به شماست :
اولا بسیار خوب که دغدغه حفظ حرمت مادرتون رو دارید
اتفاقا اون جاهایی که مادر یا پدر یه خورده ناسازگار و گاها کمی بد خلق هستند عیار انسان شناخته میشه
با پدر مادر خوب ، خوب باشیم زیاد هنر نکردیم
اگه پدر ، مادر کمی خلاف میل ما بودند در اون حالت ما خوب باشیم هنر کردیم...
اما در باره سوالتون ؛
تو سوال های قبلی هم اشاره کردم
اولا ما به هیچ وجه نباید کوچکترین بی احترامی رو به اونا انجام بدیم
و باید تا حد امکان به حرفاشون گوش بدیم
اما درباره مسائل اینچنینی که به نوعی حق انتخاب با شماست
شما باید موضوع رو ریشه ای حل کنید
از تاثیر گفتگو غافل نشیم
از تاثیر گفتگو غافل نشیم
از تاثیر گفتگو غافل نشیم
نه موقع جر و بحث
بلکه خیلی رسمی و جدی با مادرتون یه جلسه بزارید
مثلا صبح بگید مامان ساعت ۵ نیم ساعت باهات حرف دارم
تا براش مهم جلوه کنه
اون روز سعی کنید هیچ ناراحتش نکنید
اول صحبت ازش تعریف کنید
از مقام مادر
از خود مادرتون
از خوبی هاش و...
بعد حرفتون رو در کمال ادب بهش بگید
بگید که بعضی چیزا هست که سلیقه ای و علاقه ای و باید شخص خودش هم نظر داشته باشه و حق انتخاب ( البته با توجه با شرایط کلی اون موضوع )
این روش اگه خوب اجرا بشه حتما موثر خواهد بود
البته شاید زمانبر باشه و مادرتون در همون ابتدا واکنش خاصی نشون نده
و اینکه اگه ادامه داشت با کسانی که مادرتون قبولشون داره در میان بزارید تا با مادرتون حرف بزنه
البته اینم باید دقت کنید ی جور نباشه که مادرتون ناراحت بشه
آخوند
آبهایی که از انسان خارج میشود پنج قسم است👇🏻 ➊ بول👈🏻 همان ادرار است. ➋ مَنى👈🏻 آبى است که در اوج شهو
سلام
فقط درصورتی که منی بیرون بیاد غسل واجب میشه
و اگه فقط تحریک بشه
یا مایعی غیر از منی بیرون بیاد غسل نمیخواد
( تو پیام های بالاتر انواع مایع هایی که از بدن خارج میشه رو گفتیم )
آخوند
سلام متوجه نشدم نیت و روش خوندنشون رو میگید ؟؟ یا چیز دیگه مد نظرتونه؟
سلام
میتونید هر روز قضای یک روز یا دو روز رو به همراه نمازهاتون تقسیم بندی کنید و بخونید
بهتر اینکه بیست دقیقه قبل اذان نماز قضا رو بخونید و بعد ک اذان گفت نماز خودتونو بخونید
اینجور معمولا بهتر و راحتر میشه خوند
🔴چرا از نماز لذت نمیبریم ؟
✍استاد عالی: اينکه از نماز لذت نمیبريم، خيلی فراگير است. از آيتالله بهجت پرسيدند که چه کنيم که در نمازمان حال داشته باشيم؟ ايشان گفت: من هم مثل تو هستم.
البته ايشان نمازهايشان خاص و زبانزد بود. ما گفتيم که درک شب قدر مزد است. مزد تلاش و مراقبتهايی است که در ماه مبارک و قبل از آن انجام دادهايم.
نماز با حال خواندن مزد است. مزد مراقبتی است که قبل از نماز انجام ميدهيم.
زيارت بامعرفت رفتن مزد است و نماز شب خواندن مزد است. بعضی از اينها مزد است که انسان بايد قبلش کاری را انجام بدهد.
من وقتی قبل از نماز هرکاری دلم میخواهد کردم و دلم انس دارد با دلبرهای ديگر، طبيعتا وقتی به نماز وارد ميشوم، نمیتوانم با نماز انس بگيرم و نميتوانم لذت ببرم. هرچقدر هم که بخواهم حواسم را نگه دارم، وسط نماز دنبال دلبرش میرود :)
@a_khond