سلام
تبریک میگم بهتون✨
خوش به حالتون
یه بار محترمانه و مودبانه بهش بگید
بگید ببخشید من نمیتونم با شما دست بدم
با لحنی که هم رفتار شما رو متوجه بشه هم دیگه این کار رو انجام نده
میتونید به عمه تون بگید بهش بگه
یا مثل هندی ها دست جمع 🙏کنید و دست ندین دیگه این کار رو نمیکنه
به هر حال ابتکار گفتن و نوع بیانش با شماست
سلام
خیلی عالی
خدا ازتون قبول کنه
ما هیچ چیز رو نباید از خودمون بگیم
چه سوالات احکام رو چه مسائل دیگه دینی رو
بلکه باید دقیق مطالعه کنیم و نظر مراجع بزرگوار و علما رو که از آیات و روایات استخراج کردند رو بیان کنیم .
پس ما هیچ حرفی رو از خودمون نباید بگیم
هر حرفی که میزنیم باید مستند به رساله یا سخن علما باشه
فتوا رو هیچ کس نمیتونه بده
منم اگه فتوا بدم کار حرامی کردم
فتوا فقط برای مجتهد
تو هر زمینه ای باشه
ما هم تو این کانال نظر خودمونو نمیگیم
بلکه نظر دین رو بیان میکنیم
به هر حال کارتون خیلی خوب
ولی خیلی حساس و دقیق
باید خیلی مواظب باشید✨
سلام
ما برای هر کار خوبی که تصمیم میگیریم و برنامه ریزی میکنیم
شیطان هم برای انجام نشدن برنامه های ما برنامه ریزی میکنه و کلی مانع ایجاد میکنه
فقط اونجایی که امر واجب پیش میاد باید نماز رو به تاخیر بندازیم
به جز اون همش موانع شیطان
راهش هم مقابله است
هر چی شد بگید من باید اول نمازمو بخونم
برنامه هاتونو با نماز منظم کنید
مثلا خوردن غذا بعد از نماز
کسی میاد بهش بگید من نماز بخونم میام پیشتون و....
♥️از رسول الله پرسیدند: چرا دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود؟ در حالی که خداوند متعال فرموده است: « بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را » حضرت فرمودند: چون ده چیز قلب های شما را میرانده است:
1_خدا را شناختید ولی اطاعت نکردید،
2_قرآن را قرائت کردید ولی عمل نکردید،
3_ادعای محبت رسول خدا را دارید
ولی با اولاد او دشمنی کردید،
4_ادعای دشمنی شیطان دارید ولی از او پیروی کردید،
5_ادعا می کنید بهشت را دوست دارید
ولی برای آن تلاش نمی کنید،
6_ادعا می کنید از آتش می ترسید
ولی بدن خود را در آن می اندازید،
7_به جای عیب خود به عیب دیگران پرداختید،
8_ادعا کردید دنیا را دوست ندارید
ولی به جمع اموال پرداختید،
9_به مرگ اعتراف می کنید ولی
برای آن آماده نیستید،
10_مردگان را دفن کردید ولی عبرت نگرفتید.
بنابراین دعای شما مستجاب نمی شود.
📚مواعظ العددیه، جلد2
@a_khond
سلام
فکر و خیال از بیکاری میاد
خودتون رو مشغول کنید و الا همیشه دچار مشکل هستید
کار
درس
ورزش و...اگه مشغول باشید اصلا فرصت فکر و خیال ندارید .
شهدا رو بیشتر بشناسید
انسان هر خوبی رو که بیشتر بشناسه بیشتر عاشقش میشه
تا میتونید کتاب خاطرات شهدا رو بخونید
و با شخصیت شهدا آشنا بشید
این انس با شهدا خودش بهترین کلید برای رفاقت با خدا و اهلبیت علیهم السلام .
آدم با هر چی نشست و برخاست داشته باشه بوی اونو میگیره
با شهدا انس داشته باشی شهدایی میشی