eitaa logo
آخوند
869 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
12 فایل
آخوند مخفف آقا درس خونده اس. @a_khond" rel="nofollow" target="_blank">https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_f26zbqk&btn=@a_khond ( تا جایی که بدونیم جواب میدیم )
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام مشکلی نداره اگر از سر انگشتی که ناخنش لاک نداره تا مفصل مسح شود، وضو صحیح این فقط مربوط به وضو و غسل صحیح نمیشه برای غسل باید لاک ها پاک بشه و همچنین برای وضو ناخن دست ها نباید لاک داشته باشه
سلام خیلی عالی خدا ازتون قبول کنه ما هیچ چیز رو نباید از خودمون بگیم چه سوالات احکام رو چه مسائل دیگه دینی رو بلکه باید دقیق مطالعه کنیم و نظر مراجع بزرگوار و علما رو که از آیات و روایات استخراج کردند رو بیان کنیم . پس ما هیچ حرفی رو از خودمون نباید بگیم هر حرفی که میزنیم باید مستند به رساله یا سخن علما باشه فتوا رو هیچ کس نمیتونه بده منم اگه فتوا بدم کار حرامی کردم فتوا فقط برای مجتهد تو هر زمینه ای باشه ما هم تو این کانال نظر خودمونو نمیگیم بلکه نظر دین رو بیان میکنیم به هر حال کارتون خیلی خوب ولی خیلی حساس و دقیق باید خیلی مواظب باشید✨
سلام ما برای هر کار خوبی که تصمیم میگیریم و برنامه ریزی میکنیم شیطان هم برای انجام نشدن برنامه های ما برنامه ریزی میکنه و کلی مانع ایجاد میکنه فقط اونجایی که امر واجب پیش میاد باید نماز رو به تاخیر بندازیم به جز اون همش موانع شیطان راهش هم مقابله است هر چی شد بگید من باید اول نمازمو بخونم برنامه هاتونو با نماز منظم کنید مثلا خوردن غذا بعد از نماز کسی میاد بهش بگید من نماز بخونم میام پیشتون و....
♥️از رسول الله پرسیدند: چرا دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود؟ در حالی که خداوند متعال فرموده است: « بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را » حضرت فرمودند: چون ده چیز قلب های شما را میرانده است: 1_خدا را شناختید ولی اطاعت نکردید، 2_قرآن را قرائت کردید ولی عمل نکردید، 3_ادعای محبت رسول خدا را دارید ولی با اولاد او دشمنی کردید، 4_ادعای دشمنی شیطان دارید ولی از او پیروی کردید، 5_ادعا می کنید بهشت را دوست دارید ولی برای آن تلاش نمی کنید، 6_ادعا می کنید از آتش می ترسید ولی بدن خود را در آن می اندازید، 7_به جای عیب خود به عیب دیگران پرداختید، 8_ادعا کردید دنیا را دوست ندارید ولی به جمع اموال پرداختید، 9_به مرگ اعتراف می کنید ولی برای آن آماده نیستید، 10_مردگان را دفن کردید ولی عبرت نگرفتید. بنابراین دعای شما مستجاب نمی شود. 📚مواعظ العددیه، جلد2 @a_khond
🌱 امام علی (ع)✨ به داد مردم رسیدن و آرام کردن اندوهگین، جبران کننده‌ی گناهان بزرگ است. 📚 نهج‌البلاغه، حکمت24 @a_khond
سلام یه جوری بلند نخونید که بی احترامی محسوب بشه همین در حد معمولی اگه موقع نذر صیغه عربی نذر رو نخوندین میتونید تغییر بدین
سلام بله به نیت طهارت همیشه صحیح
سلام فکر و خیال از بیکاری میاد خودتون رو مشغول کنید و الا همیشه دچار مشکل هستید کار درس ورزش و..‌.اگه مشغول باشید اصلا فرصت فکر و خیال ندارید . شهدا رو بیشتر بشناسید انسان هر خوبی رو که بیشتر بشناسه بیشتر عاشقش میشه تا میتونید کتاب خاطرات شهدا رو بخونید و با شخصیت شهدا آشنا بشید این انس با شهدا خودش بهترین کلید برای رفاقت با خدا و اهلبیت علیهم السلام . آدم با هر چی نشست و برخاست داشته باشه بوی اونو میگیره با شهدا انس داشته باشی شهدایی میشی
سلام نام اصلی امام زمان علیه السلام همان نام پیامبر صلی الله علیه و اله است. و به دلایلی فرمودند تا موقع ظهور ایشون رو با اون نام صدا نکنید .
سلام بله
سلام درباره نظم و استفاده حداکثری از فرصت احادیث فراوانی هست مولی علی علیه السلام زیانکار کسی است که عمر خود را ساعت به ساعت بیهوده از دست می‌دهد.   امام محمدباقرعليه‌السلام امروز را غنيمت شمار، تو چه مي‌داني فردا از آنِ که خواهد بود؟ (بحار) مولي اميرالمؤمنين عليه‌السلام هر روز به کارهاي همان روز بپرداز. کار هر روزي اختصاص به روز خود دارد. (نهج‌البلاغه، نامه ٥٣) تو این دوره زمونه به خاطر سبک زندگی وقت زیادی تلف میشه باید مانع اتلاف وقت بشیم مهمتر از همه، همین موبایل ...
سلام خیلی خوب بعضی از جزئیاتش رو نمیدونم مثل نمونه سوال ، مصاحبه شهریه و... ولی قبل از همه چیز باید بدونید چرا میرید حوزه اگه این سوال رو بتونید خوب به خودتون ج بدین دیگه بقیه سوالها خود به خود ج داده میشه الان زمانه ای که ما باید خودمون و جامعه رو آماده زمان ظهور کنیم با این نیت اگه به قضایا نگاه کنیم تکلیفمون روشن میشه و دیگه دو دل نمیمونیم حالا حوزه هم شاید معایب و محاسنی داشته باشه که نسبت به روحیه افراد متفاوت شاید بعضی شرایطش برای بعضیا خیلی ایده آل باشه و همون شرایط برا عده ای سخت و دشوار اون چیزی که اینا رو برطرف میکنه هدف و نیت شماست اگه با این نیت میایید که خب حوزه هم یک مرکز علمی بریم از اینجا مدرک بگیریم اون موقع کم و کاستی ها ( که صد درصد وجود داره ) به چشمتون بزرگ بیاد ولی اگه همین جا رو پلی میبینید برای کسب معرفت و خدمت به دین و امام زمان علیه السلام اون موقع همه چیز تو نگاهتون عوض میشه رو این قضیه فکر کنید بازم بنده در خدمتم .