♥️از رسول الله پرسیدند: چرا دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود؟ در حالی که خداوند متعال فرموده است: « بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را » حضرت فرمودند: چون ده چیز قلب های شما را میرانده است:
1_خدا را شناختید ولی اطاعت نکردید،
2_قرآن را قرائت کردید ولی عمل نکردید،
3_ادعای محبت رسول خدا را دارید
ولی با اولاد او دشمنی کردید،
4_ادعای دشمنی شیطان دارید ولی از او پیروی کردید،
5_ادعا می کنید بهشت را دوست دارید
ولی برای آن تلاش نمی کنید،
6_ادعا می کنید از آتش می ترسید
ولی بدن خود را در آن می اندازید،
7_به جای عیب خود به عیب دیگران پرداختید،
8_ادعا کردید دنیا را دوست ندارید
ولی به جمع اموال پرداختید،
9_به مرگ اعتراف می کنید ولی
برای آن آماده نیستید،
10_مردگان را دفن کردید ولی عبرت نگرفتید.
بنابراین دعای شما مستجاب نمی شود.
📚مواعظ العددیه، جلد2
@a_khond
سلام
فکر و خیال از بیکاری میاد
خودتون رو مشغول کنید و الا همیشه دچار مشکل هستید
کار
درس
ورزش و...اگه مشغول باشید اصلا فرصت فکر و خیال ندارید .
شهدا رو بیشتر بشناسید
انسان هر خوبی رو که بیشتر بشناسه بیشتر عاشقش میشه
تا میتونید کتاب خاطرات شهدا رو بخونید
و با شخصیت شهدا آشنا بشید
این انس با شهدا خودش بهترین کلید برای رفاقت با خدا و اهلبیت علیهم السلام .
آدم با هر چی نشست و برخاست داشته باشه بوی اونو میگیره
با شهدا انس داشته باشی شهدایی میشی
سلام
درباره نظم و استفاده حداکثری از فرصت احادیث فراوانی هست
مولی علی علیه السلام
زیانکار کسی است که عمر خود را ساعت به ساعت بیهوده از دست میدهد.
امام محمدباقرعليهالسلام
امروز را غنيمت شمار، تو چه ميداني فردا از آنِ که خواهد بود؟ (بحار)
مولي اميرالمؤمنين عليهالسلام
هر روز به کارهاي همان روز بپرداز. کار هر روزي اختصاص به روز خود دارد. (نهجالبلاغه، نامه ٥٣)
تو این دوره زمونه به خاطر سبک زندگی وقت زیادی تلف میشه باید مانع اتلاف وقت بشیم
مهمتر از همه، همین موبایل ...
سلام
خیلی خوب
بعضی از جزئیاتش رو نمیدونم
مثل نمونه سوال ، مصاحبه شهریه و...
ولی قبل از همه چیز باید بدونید چرا میرید حوزه
اگه این سوال رو بتونید خوب به خودتون ج بدین دیگه بقیه سوالها خود به خود ج داده میشه
الان زمانه ای که ما باید خودمون و جامعه رو آماده زمان ظهور کنیم
با این نیت اگه به قضایا نگاه کنیم تکلیفمون روشن میشه و دیگه دو دل نمیمونیم
حالا حوزه هم شاید معایب و محاسنی داشته باشه که نسبت به روحیه افراد متفاوت شاید بعضی شرایطش برای بعضیا خیلی ایده آل باشه و همون شرایط برا عده ای سخت و دشوار
اون چیزی که اینا رو برطرف میکنه هدف و نیت شماست
اگه با این نیت میایید که خب حوزه هم یک مرکز علمی بریم از اینجا مدرک بگیریم اون موقع کم و کاستی ها ( که صد درصد وجود داره ) به چشمتون بزرگ بیاد
ولی اگه همین جا رو پلی میبینید برای کسب معرفت و خدمت به دین و امام زمان علیه السلام اون موقع همه چیز تو نگاهتون عوض میشه
رو این قضیه فکر کنید
بازم بنده در خدمتم .
❤️🍃 وقتی میگن با هر نفس، شکر خدا کنید
یکی از دلایلش اینه:
بینی انسان در کسری از ثانیه، هنگام عبور هوا از داخل حفره هاش، اونها رو 75 درصد مرطوب میکنه و به دمای مناسب برا بدن (37درجه) میرسونه
و فرقی نداره که هوای بیرون سرد باشه یا گرم!
اگه بینی این خاصیت رو نداشت، در عرض چند دقیقه باعث عفونت شش ها میشد🫁
@a_khond