eitaa logo
آخوند
869 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
12 فایل
آخوند مخفف آقا درس خونده اس. @a_khond" rel="nofollow" target="_blank">https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_f26zbqk&btn=@a_khond ( تا جایی که بدونیم جواب میدیم )
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بابت این دغدغه ها جا داره سجده شکر انجام بدیم همین که هم و غمِ نزدیک شدن به اهلبیت و امام زمان علیهم السلام رو داریم خودش یه نعمت و اگه دنبال این دغدغه بریم موجب سعادت و عاقبت بخیری میشه اما جواب این سوالها و سوالهای شبیه این اینکه ما نباید دنبال کارهای عجیب و غریب و دنبال ذکر آنچنانی که هیچ کس نگفته و نمیدونه و از این جور چیزا باشیم خود اهلبیت علیهم السلام چیزهایی که موجب نزدیک شدن شیعیان به اونا میشه رو فرمودند و قبل از گفتن خودشون عمل کردند ما اگه میخوایم به اهلبیت و امام زمان علیه السلام نزدیک بشیم باید رو عمل و فکرمون کار کنیم نمیشه اون چیزی که اهلبیت علیهم السلام انجام میدادند من بهش کم توجه یا بی توجه باشم بعد انتظار اینو داشته باشم بهشون نزدیک بشم یا محبتشون تو دلم زیاد بشه وقتی من هنوز نمازمو درست نکردم و میمونه آخر وقت معلومه نمیتونم این محبت رو درک کنم آقای بهجت از اول تا آخر عمرشون فرمودند گناه رو ترک کنید خودش بالاترین مرحله عرفان خلاصه اینکه دوستان عزیز و بزرگوار اگه میخوایم به اهلبیت نزدیک بشیم و با امام زمان علیه السلام ارتباط بهتری داشته باشیم اول خودمونو بشناسیم ببینیم چقدر وظایف و احکام مربوط به خودمون رو انجام میدیم اگه کم و کاستی داریم اونا رو درست کنیم خود این کار وسیله قرب به اهلبیت علیهم السلامِ انشالله
🌱 امام صادق(ع)✨ هنگامى كه شخصی در غیاب برادر دينى خود، او را دعا كند، از عرش بر او ندا مى‌رسد كه: «صد هزار برابر آنچه براى برادر خود خواستى، براى تو قرار خواهد گرفت» و هنگامى كه براى خود دعا كند، فقط‍‌ به اندازه همان یک دعایش به او داده خواهد شد. @a_khond
سلام شیوه های ابراز محبت مختلف زبانی رفتاری گفتاری اگه کمکی لازم دارند ما پیش قدم بشیم محبت اگه با قائده باشه حد و حدود نداره تا میتونید محبت کنید با قائده یعنی بعضی جاها محبت شکلش عوض میشه مثلا بچه مریض به مادرش میگه من بستنی میخوام و بابت این گریه میکنه مامانش دلش بسوزه و بره براش بستنی بخره این به بچه اش محبت کرده یا دشمنی کرده ؟؟ محبت اینجا اینکه گریه بچه رو تحمل کنه ولی بهش ضرر نزنه جز این دلسوزی های مضر و انجام ندادنش تا میتونید به دیگران و مخصوصا به نزدیکان محبت کنید .
سلام بله متاسفانه این ی واقعیت که ما تو این زمینه خیلی کم گذاشتیم هم نسبت به شناخت حضرت علیه السلام هم تبلیغ وجود ایشان اما درباره سوال حضرتعالی اول از همه شناخت خودتون رو با مطالعه در موضوع امام زمان علیه السلام بالا ببرید سپس در فضای حقیقی و مجازی در باره حضرت تبلیغ کنید
سلام اگه به صورت نذر یعنی شما نذر کردین که این عمل رو انجام بدین واجب که انجام بدین واگه ی روز یا چند روز فراموش کردین اون روزهایی ک نخوندین جبران کنید و بخونید بستگی داره مثلا ختم قرآن و شما چند جز برداشتین خب همون جزهایی ک بع عهده دارید همون ها رو بخونید و اگه نذر کردین فاصله نندازین از اول بخونید و فاصله نندازید
👌
سلام اگه وام رو غیر از مورد تعین شده استفاده کنید اشکال داره ولی اگر طبق همون قرار داد بگیرید و اجرا کنید مشکل نداره اکثر این وام های درصد دار برای خرید کالاست که در اون صورت شما ی کالایی رو با وکالت بانک میخرید و بانک اون رو به شما قسطی میفروشه و تو خرید و فروش اقساطی سود گرفتن مشکل نداره اگه به این عمل بشه درست و الا مشکل داره
سلام زیاد منظورتون رو متوجه نشدم ولی احتمالا میخواید اینو بگید که چه جوری به خانواده و نزدیکان محبت کنیم و تو این کار خجالت نکشیم...؟ این کار ی دفعه نمیشه باید اون دسته از کارهایی درست ولی ما خجالت میکشیم انجام بدیم کم کم پیش بریم خیلی موثر مثلا تو حالت عادی با دیدن خانواده ی سلام میدین رفته رفته ی علیکم به این اضافه کن بعد حال و احوال پرسی بعد ی مدت حرفهای محبت آمیز رو بیان کن شاید این کار چند ماه طول بکشه ک کاملا عادی ولی خوبیش این ما ی رفتار رو تو خودمون تغییر بدیم
سلام بیان عیب و مشکل افراد به دیگران اگه راضی نباشند غیبت و اگه حرف بدی درباره اش میزنید اینم ایراد داره اگه تو جمعی درباره دیگران غیبت میشه یا باید صحبت رو عوض کنید و بگید ک غیبت نکنید یا اون جمع رو ترک کنید
سلام و احترام از شرایط حرز بهتره تو بازوی راست باشه ولی اگه به هر دلیلی جور نبود مشکلی پیش نمیاد ی گردنبد حرز بگیرید و به گردن بندازید
سلام مگه جز اینکه به حرف خدا گوش بدیم انجام هر عمل واجبی خودش مقدمه سازی ظهور و هر گناهی سنگ اندازی در راه ظهور حداقل روزانه نیم ساعت برای یادگیری احکام و عقاید و...باید وقت بزاریم هر چقدر آگاهی تو این زمینه بیشتر باشه رو عمل تاثیر میزاره و عمل صالح هم همین مقصودی که شما فرمودین رو به ثمر میرسونه روزانه ی وقتی برای دین بزاریم سخنرانی گوش بدیم ( سخنرانی های استاد پناهیان خیلی خوب ، راه و وظیفه مشخص میکنه ) کتاب بخونیم
سلام از چشم به قلب ارتباط مستقیمی وجود داره هر نگاه آلوده و حرام لکه ای به قلب میندازه و قلب رو سنگین میکنه اینکه کسی نگاهش رو کنترل نکنه اشک چشمش خشک میشه تو روایت هست هر نگاه حرام یک تیری است از سمت شیطان به قلب انسان الان علمی هم ثابت کردند نگاه روی انسان تاثیر داره اگه محیطی آلوده است و کار واجب نداریم بهتره اصلا اونجا نریم ولی اگه راهمون افتاد قبل رفتن با خودمون شرط کنیم ک میخوام نگاهمو پاک نگه دارم از شهدا مدد بگیریم همون شهدایی ک تو کل عمرشون یه نگاه حرام نداشتند و خدا هم خریدار چشماشون شد موقع خواب هم ی حساب کتاب کنیم ببینیم اون روز چقدر بهتر بودیم یا خدا نکرده کجا اشتباه کردیم .