سلام
شیوه های ابراز محبت مختلف
زبانی
رفتاری
گفتاری
اگه کمکی لازم دارند ما پیش قدم بشیم
محبت اگه با قائده باشه حد و حدود نداره
تا میتونید محبت کنید
با قائده یعنی بعضی جاها محبت شکلش عوض میشه
مثلا بچه مریض به مادرش میگه من بستنی میخوام و بابت این گریه میکنه
مامانش دلش بسوزه و بره براش بستنی بخره
این به بچه اش محبت کرده یا دشمنی کرده ؟؟
محبت اینجا اینکه گریه بچه رو تحمل کنه ولی بهش ضرر نزنه
جز این دلسوزی های مضر و انجام ندادنش
تا میتونید به دیگران و مخصوصا به نزدیکان محبت کنید .
سلام
اگه به صورت نذر
یعنی شما نذر کردین که این عمل رو انجام بدین
واجب که انجام بدین
واگه ی روز یا چند روز فراموش کردین اون روزهایی ک نخوندین جبران کنید و بخونید
بستگی داره مثلا ختم قرآن و شما چند جز برداشتین
خب همون جزهایی ک بع عهده دارید همون ها رو بخونید
و اگه نذر کردین فاصله نندازین از اول بخونید و فاصله نندازید
سلام
اگه وام رو غیر از مورد تعین شده استفاده کنید اشکال داره
ولی اگر طبق همون قرار داد بگیرید و اجرا کنید مشکل نداره
اکثر این وام های درصد دار برای خرید کالاست
که در اون صورت شما ی کالایی رو با وکالت بانک میخرید و بانک اون رو به شما قسطی میفروشه
و تو خرید و فروش اقساطی سود گرفتن مشکل نداره
اگه به این عمل بشه درست و الا مشکل داره
سلام
زیاد منظورتون رو متوجه نشدم
ولی احتمالا میخواید اینو بگید که چه جوری به خانواده و نزدیکان محبت کنیم و تو این کار خجالت نکشیم...؟
این کار ی دفعه نمیشه
باید اون دسته از کارهایی درست ولی ما خجالت میکشیم انجام بدیم کم کم پیش بریم
خیلی موثر
مثلا تو حالت عادی با دیدن خانواده ی سلام میدین
رفته رفته ی علیکم به این اضافه کن
بعد حال و احوال پرسی
بعد ی مدت حرفهای محبت آمیز رو بیان کن
شاید این کار چند ماه طول بکشه ک کاملا عادی ولی خوبیش این ما ی رفتار رو تو خودمون تغییر بدیم
سلام
مگه جز اینکه به حرف خدا گوش بدیم
انجام هر عمل واجبی خودش مقدمه سازی ظهور
و هر گناهی سنگ اندازی در راه ظهور
حداقل روزانه نیم ساعت برای یادگیری احکام و عقاید و...باید وقت بزاریم
هر چقدر آگاهی تو این زمینه بیشتر باشه رو عمل تاثیر میزاره و عمل صالح هم همین مقصودی که شما فرمودین رو به ثمر میرسونه
روزانه ی وقتی برای دین بزاریم
سخنرانی گوش بدیم ( سخنرانی های استاد پناهیان خیلی خوب ، راه و وظیفه مشخص میکنه )
کتاب بخونیم
سلام
از چشم به قلب ارتباط مستقیمی وجود داره
هر نگاه آلوده و حرام لکه ای به قلب میندازه و قلب رو سنگین میکنه
اینکه کسی نگاهش رو کنترل نکنه اشک چشمش خشک میشه
تو روایت هست هر نگاه حرام یک تیری است از سمت شیطان به قلب انسان
الان علمی هم ثابت کردند نگاه روی انسان تاثیر داره
اگه محیطی آلوده است و کار واجب نداریم بهتره اصلا اونجا نریم
ولی اگه راهمون افتاد قبل رفتن با خودمون شرط کنیم ک میخوام نگاهمو پاک نگه دارم
از شهدا مدد بگیریم
همون شهدایی ک تو کل عمرشون یه نگاه حرام نداشتند
و خدا هم خریدار چشماشون شد
موقع خواب هم ی حساب کتاب کنیم ببینیم اون روز چقدر بهتر بودیم یا خدا نکرده کجا اشتباه کردیم .
سلام
حداقلِ امر به معروف این ک قلبا از اون کارها ناراحت بشید ( یعنی هیچ موقع و هیچ جا نباید عمل گناه برای ما عادی بشه)
اما وظیفه شما تو اون جمع از بین نرفته
شاید نتونید همه کلاس رو تغییر بدین
ولی ببینید کدوم یک از بچه ها متمایل ب این مباحث هستند
برید کم کم باهاش ارتباط بگیرید و به صورت غیر مستقیم یواش یواش با این مطالب نورانی آشناش کنید
مطمئن باشید اگه خودمون خوب باشیم و خوب عمل کنیم و با روش و بیان خوب این مطالب رو بیان کنیم صددرصد تاثیر میزاره
تو این جور جمع ها بهتره تک به تک با افراد ارتباط بگیرید
مخاطب شناسی کنید یعنی مناسب با روحیه هر فرد باهاش صحبت کنید
بعضیا احساسی هستند
بعضی عقلی ( مسائل رو دو دوتا چهارتا میکنن)
بعضی آماری هستن یعنی برا اونا باید سخن فلان دانشمندُ فلان دکتر و...رو بیاری تا حرفت رو قبول کنند
و....
البته ناراحت خنده و مسخرشون نباشید همه اون رفتارها از جهل و آگاه نبودن
مطمئن باشید حرف های شما تو ذهنشون میمونه و چ بسا به زمانی به رشد عقل رسیدند این حرفهای شما به یادشون میاد
به هر حال ی کلمه حرف شما از دین تو اون جمع هزار برابر فضیلتش بیشتر از کار امثال من
خدا بهتون قوت و توانایی بده
ما رو هم دعا کنید 🙏