سلام
زیاد منظورتون رو متوجه نشدم
ولی احتمالا میخواید اینو بگید که چه جوری به خانواده و نزدیکان محبت کنیم و تو این کار خجالت نکشیم...؟
این کار ی دفعه نمیشه
باید اون دسته از کارهایی درست ولی ما خجالت میکشیم انجام بدیم کم کم پیش بریم
خیلی موثر
مثلا تو حالت عادی با دیدن خانواده ی سلام میدین
رفته رفته ی علیکم به این اضافه کن
بعد حال و احوال پرسی
بعد ی مدت حرفهای محبت آمیز رو بیان کن
شاید این کار چند ماه طول بکشه ک کاملا عادی ولی خوبیش این ما ی رفتار رو تو خودمون تغییر بدیم
سلام
مگه جز اینکه به حرف خدا گوش بدیم
انجام هر عمل واجبی خودش مقدمه سازی ظهور
و هر گناهی سنگ اندازی در راه ظهور
حداقل روزانه نیم ساعت برای یادگیری احکام و عقاید و...باید وقت بزاریم
هر چقدر آگاهی تو این زمینه بیشتر باشه رو عمل تاثیر میزاره و عمل صالح هم همین مقصودی که شما فرمودین رو به ثمر میرسونه
روزانه ی وقتی برای دین بزاریم
سخنرانی گوش بدیم ( سخنرانی های استاد پناهیان خیلی خوب ، راه و وظیفه مشخص میکنه )
کتاب بخونیم
سلام
از چشم به قلب ارتباط مستقیمی وجود داره
هر نگاه آلوده و حرام لکه ای به قلب میندازه و قلب رو سنگین میکنه
اینکه کسی نگاهش رو کنترل نکنه اشک چشمش خشک میشه
تو روایت هست هر نگاه حرام یک تیری است از سمت شیطان به قلب انسان
الان علمی هم ثابت کردند نگاه روی انسان تاثیر داره
اگه محیطی آلوده است و کار واجب نداریم بهتره اصلا اونجا نریم
ولی اگه راهمون افتاد قبل رفتن با خودمون شرط کنیم ک میخوام نگاهمو پاک نگه دارم
از شهدا مدد بگیریم
همون شهدایی ک تو کل عمرشون یه نگاه حرام نداشتند
و خدا هم خریدار چشماشون شد
موقع خواب هم ی حساب کتاب کنیم ببینیم اون روز چقدر بهتر بودیم یا خدا نکرده کجا اشتباه کردیم .
سلام
حداقلِ امر به معروف این ک قلبا از اون کارها ناراحت بشید ( یعنی هیچ موقع و هیچ جا نباید عمل گناه برای ما عادی بشه)
اما وظیفه شما تو اون جمع از بین نرفته
شاید نتونید همه کلاس رو تغییر بدین
ولی ببینید کدوم یک از بچه ها متمایل ب این مباحث هستند
برید کم کم باهاش ارتباط بگیرید و به صورت غیر مستقیم یواش یواش با این مطالب نورانی آشناش کنید
مطمئن باشید اگه خودمون خوب باشیم و خوب عمل کنیم و با روش و بیان خوب این مطالب رو بیان کنیم صددرصد تاثیر میزاره
تو این جور جمع ها بهتره تک به تک با افراد ارتباط بگیرید
مخاطب شناسی کنید یعنی مناسب با روحیه هر فرد باهاش صحبت کنید
بعضیا احساسی هستند
بعضی عقلی ( مسائل رو دو دوتا چهارتا میکنن)
بعضی آماری هستن یعنی برا اونا باید سخن فلان دانشمندُ فلان دکتر و...رو بیاری تا حرفت رو قبول کنند
و....
البته ناراحت خنده و مسخرشون نباشید همه اون رفتارها از جهل و آگاه نبودن
مطمئن باشید حرف های شما تو ذهنشون میمونه و چ بسا به زمانی به رشد عقل رسیدند این حرفهای شما به یادشون میاد
به هر حال ی کلمه حرف شما از دین تو اون جمع هزار برابر فضیلتش بیشتر از کار امثال من
خدا بهتون قوت و توانایی بده
ما رو هم دعا کنید 🙏
سلام
معنی این روایت و روایت های مشابه این است که ؛
اگه اوضاع جامعه خوب بود و مردم به حقوق هم احترام میگذاشتند و آدم فاسد کلاه بردار نبود یا کم بود اون موقع در معاملات و ارتباط گیری با دیگران باید با حسن ظن برخورد کنیم و بنا را بر اعتماد بزاریم
اما اگر زمانی یا در جامعه ای هستید که فساد و کلاه برداری و خیانت زیاد امام میفرماید اون موقع باید چشمتون رو باز کنید و به زودی اعتماد نکنید مگر اینکه از طرف مقابل مطمئن شوید.
سلام
سوال زیاد دقیق نیست
از این جهت که بگیم چرا مردم دنیا دین دیگری پذیرفتند
اولا منظورتون از دنیا کجاست ؟؟
الان همه جای دنیا مسلمان هست
اروپا ، امریکا ، آسیا ، افریقا و...
اما حکومت ها دست جریانهایی هست که به خاطر حفظ خودشون شبانه روز دارن جلوی گسترش اسلام رو میگیرند
با ساختن فیلمُ نوشتن کتابها و مقاله ها علیه اسلام
یا ساختن گروه هایی که غیر مستقیم چهره اسلام و مسلمین رو تخریب کنه
شما فکر میکنید داعش فقط بحث نظامی بود
خیر اینا داعش رو ساختن و با بهترین دوربین ها و کارگردان ها هزاران فیلم و کلیپ درست کردند و در سطح جهان پخش کردند تا بگن اسلام دین کشت و کشتار ، اسلام دین بچه کشی ، اسلام دینی هست که زنان در آن حتی در رخت خواب هم باید با پوشیه باشند ( برای هر کدوم از اینا صدها فیلم و کلیپ درست کردند)
ولی باز با این حال اسلام شدیدا در حال گسترش
آمار مسلمان شدن در اروپا رو ببینید
این سوال اون موقع درست که همه دین ها یک دفعه نازل شده باشند و مردم بعد از شناخت یکی رو انتخاب بکنند
مسیحیتی که الان بیشترین جمعیت ادیانی رو داره نزدیک ۷۰۰ سال قبل تر از اسلام
و این یعنی سابقه ی تبلیغی ۷۰۰ ساله بیشتر از اسلام
اون موقع ک اسلام نبود اینا تقریبا خودشون رو به جهان معرفی کرده بودند
اما حالا ببینبد هر روز به آمارکدوم یکی افزوده میشه
هر چند ما مخاف دین های دیگر یا میسحیت نیست
ولی السلام دین کامل است و تکمیل شده همه دین ها