سلام
اصل سرنوشت هر انسانی که نزد خداوند
ولی مسائلی هست که کارها و امورات انسان رو تحت الشعاع خود قرار میده
مثل انجام عبادات و وظیفه شرعی
نداشتن حقوق دیگران بر عهده خود
( این خیلی موثر
اگر حق کسی بر عهده ما هست موجب تاخیر در کارهامون میشه )
نماز اول وقت کمک به تسریع کارها
و تاخیر در آن موجب تاخیر در کارهایمان میشود
خوش اخلاقی به خصوص رعایت حقوق پدر مادر
بسیار در امورات کمک میکند
و رعایت نکردن این مورد شدیدا گره به کارها می اندازد
برخی مسائل دیگه هم است که خود افراد و خانواده ها دخیل هستند
تصمیماتی که میگیرن گاها نه حرف دین نه خدا
و شرایطی که خدا برای انسان مقدر میکنه با تصمیم اشتباه خود آن را از بین میبرند.
@a_khond
هر عملی که شهوتی باشه اشکال داره
اگه شما دختر هستید مشکلی نداره
و اگه پسر هستید نباید با دختر ارتباط داشته باشید ( برای آینده خودتون و دختر مضره )
با محارم نمیشه ازدواج کرد
هم بحث ژنتیک ( ازدواج فامیلی)
هم بحث حرمت و احترام
مثلا انسان با خواهر و خاله و عمه خود که نمیتونه
اینا فطرتاً خلاف انسانیته
حتی حیوانات هم این چنین ارتباط نمیگیرن
@a_khond
زیارت دراصل یعنی تجدید بیعت با امام معصوم علیه السلام
اگه با اون حساب باشه خیلی کارها رو ما تو خونه میتونیم انجام بدیم
خونه پدر و مادر نریم فقط ی پیامک بدیم
خونه فامیل نریم فقط ی پیامک بدیم
مگه فقط حاجت گرفتنه ؟؟
خود رفتن به بارگاه امام علیه السلام مثل رفتن در ایام زندگانی امام علیه السلام است
و صرف رفتن و حضور داشتن خود تجدید بیعت است
این است که آنهایی که با توجه به زیارت میروند بهره فراوانی نصیبشان میشود.
@a_khond
سلام
ارتباط با جنس مخالف در صورت نامحرم بودن مشکل داره
مخصوصا تو سن پایین خیلی مضر و در آینده هر دو رو با مشکلات فراوانی مواجهه میکنه
چون از جهت دختر محرک این رابطه احساس و از جهت پسر محرک شهوته، هر چند خودشون هم ندونن ( که معمولا در سن پایین تشخیص داده نمیشه)
و عقل هیچ نقشی نداره و نمیدونن که در آینده همین رابطه به ظاهر معمولی چقدر براشون مشکل ساز خواهد شد
باید زود این ارتباط رو تموم کنید
و اگر پسر در عشق و احساس خودش واقعا صادقه، باید بگه من به احترام تو و حفظ حریم عفت تو، تا زمان ازدواج صبر میکنم و موقع ازدواج پا پیش میذارم
@a_khond