1_10903389976.pdf
245K
پاراگراف آخر این مصاحبه استاد #کچوئیان را باید با آب طلا نوشت... میفرماید که:
《... چیزی که در اینجا بود و خیلی مهم است و برخی نیروهای مسلمان در این مملکت دارند گرفتار آن میشوند، این است که به هزینه یک عده آدمی که هیچ نسبتی با این جامعه ندارند و بلکه دشمن این جامعه هستند و جامعه را منحل میکنند و دوباره آن متاستاز را در آن ایجاد میکنند، با عنوان «انسجام اجتماعی» و «عدم دوقطبیسازی» و کذا و کذا دارند نیروهای اصیل این انقلاب را از دست میدهند. دارند آنها را پراکنده میکنند و از دور انقلاب دورشان میکنند. در تمام تحولاتی که در این منطقه و جهان اتفاق افتاده است، در هر جایی که این نیروها میدان را ترک کردند و رفتند، بلافاصله نتیجه شکست بوده است.
در مشروطه وقتی آن عالم گفت «سرکهای که انداختیم، شراب شد»، این را مردم هم دیدند و همه رها کردند و رفتند. مشروطه شکست خورد برای اینکه مردم دیدند این آن چیزی که میخواهند نیست. الان دارد در اینجا هم این اتفاق میافتد. این در قضیه حجاب شروع شده است. کسانی نمیفهمند و کسانی تعمدا این را تقویت میکنند اما من به شما میگویم ما در خلال این جریان، خیلی نیروی مسلمان درست و حسابی و اصیل را از دست دادیم! در فرآیندهای مختلف مختلکننده، خیلی از این نیروها رفتند! در مساله عدم مبارزه با فساد به شکل اصولی، در مساله مبارزه با تبعیض، در مساله آقازادگی و هر مسالهای که نسبت ما را با اصالتها و هویت اصیل خود خدشهدار میکند، نیروهای مردمی از شما کنده میشوند.》
https://eitaa.com/a_najafpour
.
اینکه در برخورد با #کشف_حجاب باید با قاعده و برنامه جامع اقدام کرد حرف درستی است و اینکه نظر اکید رهبری بر انجام جدی #امر_به_معروف و مقابله با خلاف شرع است، باز هم شکی نیست و عدم توقف طرح نور بعد از فرمایشات جناب فضائلی و اعلام فراجا در اجرای جدی تر #طرح_نور البته با دقت و مراقبت بیشتر، نشان دهنده تأیید کلیت #گشت_ارشاد البته با قید ارتقای کیفیت اجرای طرح است.
همین جمعبندی کفایت میکند که مباحث را تمام کنیم و به نحوه ارتقای اقدامات فرهنگی، تربیتی، رسانه ای، انتظامی مان بیندیشیم.
حواسمان باشد که خیلی از دستگاههای سیاستگذار و مجری هنوز طرح روشنی در قبال بحث حجاب ندارند.
https://eitaa.com/a_najafpour
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراض به جنایات #اسراییل توسط دانشجویان دانشگاه #تگزاس
ظلم ستیزی و عدالتخواهی جزو ویژگیهای فطری انسان هاست و #طوفان_الاقصی شروعی بر این بیداری فطری مردم دنیاست.
برنامه ما برای تعامل با این جریان بین المللی چیست؟
#دانشگاه های ما هم در تقویت این جریان و در حمایت از #غزه چه برنامه ای دارند؟
وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم، نهادنمایندگی رهبری در دانشگاهها، بسیج دانشجویی و اساتید و ... همه و همه در این حوزه وظیفه دارند ولی مهمترین نقش را جامعه #دانشجو و #استاد باید ایفا نماید.
https://eitaa.com/a_najafpour
.
از افراد و جریانهای متشرع و متنسکی که بر کنج عافیت انقلاب نشسته و پشت صورتک عقلانیت، انقلابیون را از محافظت تنگه های احد باز میدارند، باید ترسید.
اینها مثل موریانه عزم جریان انقلابی را میجوند و استحاله میکنند.
روش دفع ایشان تمسک به عقلانیت انقلابی، زیست مومنانه و فهم درست و جامع از واقعیتهای ایران و دنیاست و متعاقبا طرح این پرسش سنگین که در کنار نقدها و غرها و کنایه ها، پیشنهاد اثباتی ایشان برای حل مسائل انقلاب و کشور چیست؟
مراقب موریانه ها باشیم.
پانوشت:
*قبلا در باب دوقطبی عقلانیت دینی و عقلانیت غیردینی در یادداشتی کوتاه اشاره کرده ام:
https://a-najafpour.ir/دوقطبی-عقلانیت-دینی-و-غیر-دینی/
https://eitaa.com/a_najafpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب #مهدی_نصیری
برایم اهمیتی ندارد شما چرا #کانادا میروید و پسرتان چه خدمتی به #آسوشیتدپرس ارائه میکند ولی لطفا در دیدارهای یهویی ای که با مسوولان دیار آزادی و دموکراسی خواهید داشت بدیشان بفرمایید غارتگران اموال مردم #ایران را به کشور عودت دهند.
کمی هم عجیب است که چرا کانادا بهشت اختلاس گران ایرانی است... ظاهرا هرچه دموکراتیک تر "رفیق دزد" تر!
#محمود_خاوری
https://eitaa.com/a_najafpour
.
فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ.
پس هر كه پيمانشكنى كند، تنها به زيان خود پيمان مىشكند
فتح۱۰
https://eitaa.com/a_najafpour
.
مسوولان محترم #سازمان_فرهنگ_و_ارتباطات_اسلامی !
نقش و وظیفه مجموعه عریض و طویل شما در انقلاب پارادایمی ای که در دنیا در اعتراض به جنایت #اسرائیل و سکوت و همراهی #نظام_سلطه دارد رخ میدهد چيست؟
شبکه #رایزن_فرهنگی شما در غالب کشورهای دنیا چه میکنند؟
ادامه #وعده_صادق در سازمان شما و رایزنان شما چیست؟
قبلا در یادداشت https://a-najafpour.ir/فرصتی-برای-شکل-گیری-انقلاب-پارادایمی-د/ ابعاد این انقلاب پارادایمی را اجمالا توصیح داده ام.
https://eitaa.com/a_najafpour
ایشان کسی است که در مخالفت با #طرح_صیانت در مناظره با دکتر تقی پور به جد اصرار داشت که مسوولیت قانونگذاری فضای مجازی، صرفا #شورای_عالی_فضای_مجازی است و ورود #مجلس بدین حوزه اشتباه است.
الان یحتمل باد سیاست از سویی دیگر میوزد و مدعی است که صرفا رییس دولت تصمیم گیر فجازی است...با این همه تعارض چه کنیم؟
از سوی دیگر وی مجدد اوج بیسوادی #حکمرانی_فضای_مجازی خود را نشان میدهد که مساله اصلی را رفع فیلتر چند سکوی قانون ناپذیر ميداند و مثلا یک نگاه به تجربه آمریکا در فیلتر #تیک_تاک هم نکرده که بفهمد چرا برخی مدعیان آزادی و حقوق شهروندي، سکوی خارجی را که نتوانند نظارت و اعمال قانون کنند، فیلتر میکنند...کاش کمی آمریکایی فکر میکردند.
https://eitaa.com/a_najafpour
تداوم انقلاب اسلامی
زائری چه نسبتی با دولت انقلابی دارد؟! رایزنان فرهنگی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که زیر مجمو
.
قبلا این کوتاه نوشت را در باب رایزنی فرهنگی نوشته ام👆
وقتی بحث اقدام میدانی و قضایی میشود برخی "خودعاقل پندارانِ دگر متحجر انگار" بر ضرورت تمرکز بر طرح کلان فرهنگی و تربیتی اصرار میکنند و این هم از وضعیت دستگاههای فرهنگی داخلی و بین المللی...
#امام_صادق ع :
مَثَلُ الدُّنيا كَمَثَلِ ماءِ البَحرِ ؛ كُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ ازدادَ عَطَشا حَتّى يَقتُلَهُ .
《حكايت دنيا، حكايت آب درياست كه هرچه تشنه از آن بيشتر بنوشد ، تشنه تر مى شود تا سرانجام، او را بكُشد. 》
☆☆☆☆☆☆☆☆
رخداد #انقلاب_اسلامی فرصتی برای ورود جدی مؤمنان برای سامان دادن امور دنيا است... دنيا جذابیت های خودش را دارد و انسان مومن را مراقبتی صدچندان لازم است.
https://eitaa.com/a_najafpour
حتما که ما مخالف مصنوعات دنیای غرب نیستیم ولی حتما که طرفدار عقلانیت اقتباس از غرب هستیم
الان چه کسی پاسخگوی کسانی است که #آسترازنکا تزریق کرده اند؟
مسوول این بی عقلی در عرصه واکسن کیست؟
پیشنهاد دارم کسانی که این واکسن را تزریق کرده اند از مسوولان امر که دقت لازم نداشته اند پیگیری کنند.
https://eitaa.com/a_najafpour
دنیای کوچک منتقدین ایتا-2.pdf
830.4K
از نمایش ترومن تا سکوی ترومن!
تاملی در دنیای پوشالی مخالفان ایتا
در عصر گالیله زمین مرکزی در اذهان قاطبه جامعه حاکم بود و هرکسی خلاف آن میگفت تکفیرش میکردند و محاکمه گالیله نشان دهنده اوج تسلط ایده زمین مرکزی در اذهان مردمان وقت بود.
افسانه، افسانه است چه افسانۀ زمین مرکزی عصر گالیله باشد چه افسانۀ آزاد و دموکراتیک انگاریِ فضای مجازی و اینترنت توسط خودعاقل پنداران وطنیِ ایرانِ قرن پانزدهم... نتیجه این افسانه ها هم تقریبا یکسان است. افسانه اول به محاکمه و حکم اعدام گالیله منجر می شود و دومی به ایزوله شماریِ سکوهای داخلی و بین المللی انگاریِ سکوهای خارجی... اولی را کلیسای عصر تاریکی رقم می¬زند و دومی را برخی جریان ها و رسانه های اصولگرا و انقلابیِ همنوا با جریان استعمار مجازی... جالب اینکه هردو هم خاستگاه دینی دارند!
این جماعت اصولگرای خودعاقل تر پندار، چنان از ایزوله شدن مردمان در سکوهای داخلی و مثلا در ایتا و ویراستی حرف میزنند که گویا ملل دنیا، همانطور که می¬ زیند در این سکوهایِ به اصطلاح بین المللی هم بازنمایی شده اند و هر ملتی هرآنگونه که اراده کرده در این فضاها هم زیست می کند و با چنان حرارت و اطمینانی عبارت " پیام¬رسانهای بین المللی" را تکرار می¬کنند که گویا ملت های عالم در تفاهمی مشترک به تعریف قواعد و مقررات سکوها اقدام کرده اند و نهادی متشکل از تک تک ملل عالم بر پشت میز تنظیم گری سکوها نشسته است... ادامه
متن کامل در لینک:
https://a-najafpour.ir/galile/
عزیز نجف پور آقابیگلو