سلام :)
چند شبی را بین مردم مشهد پرچم زدم، شعار دادم، دعای فرج را زمزمه کردم، اشک ریختم و دعاگوی هر کس دلش پیش امام رضاست بودم.
روایت آن چند شب را اگر دوست داشتید ببینید و بخوانید.
http://eitaa.com/aagoosh
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مشهد حالوهوای تجمعات این شبهایش با قم خیلی فرق دارد.
شهر بزرگ است و طبیعتا جمعیتی که در میادین اصلی شهر قم _مخصوصا میدان مفید_ میبینیم، دیده نمیشود.
کاروانهای خودرویی حضور پررنگی دارند. برنامهی هر میدان و خیابان منظم است و راس ساعت اعلام شده مراسم را با دعای فرج تمام میکنند.
ویژه ترین چیزی که دیدم رقابت بر سر بزرگترین پرچم را داشتن بود.
پرچم خیلی بزرگ در قم شاید چندتایی بیشتر نیست. اما در مشهد میادین اصلی شهر میزبان چند پرچم بزرگ است که از طرف میدان بیایی دیده میشود.
مثلا چراغ که قرمز میشد میرفتند بین ماشینها پرچم میرقصاندند. یا کوچک و بزرگ صف میایستادند برای چند دقیقه علم زدن.
مردی که پرچم میزد میگفت با وزش باد وزن پرچم نزدیک به ۳۰ کیلو میشود. قطعا نگهداشتنش راحت نبود چه برسد به تکان دادنش.
یکی از مهمترین تجمعات مشهد خیابان احمدآباد است.
احمدآبادی که ۱۸ و ۱۹ دی آنقدر شرایطش آشفته شده بود که ترامپ اعلام کرد مشهد سقوط کرده!
اما حالا شبهای زیادی است که این خیابان در تسخیرِ مردمِ ایران دوستِ مشهد است.
ولی هیچجا قم نمیشود. بین مردم قم بودن را خیلی بیشتر دوست دارم هرچند دلم برای حالوهوای مشهد تنگ شده :)
http://eitaa.com/aagoosh
«ایمان مردم از هر سلاح و وسیلهای کارآمدتر است و خدای متعال به وسیلهٔ این دلها نظام را حمایت میکند.»
_رهبرشهید
📍مشهد | احمدآباد
http://eitaa.com/aagoosh
بابای خوشذوقی نقاشی پرچم ایران و پرچم فلسطین را چسبانده بود جلوی موتورش .
وقتی خواستم عکس بگیرم اشاره کرد به دختر کوچولویش که روی موتور نشسته بود و با لبخند گفت ایشون کشیده :)
📍مشهد | احمدآباد
http://eitaa.com/aagoosh
یه پسر بچه میکروفون رو گرفت و گفت
_مذاکره دیگه بسه
با این ترامپِ کَلپَسه_
کلپسه که معرف حضور هست؟ مشهدیا به ایشون 🦎 میگن کلپسه 😅
یکی از دلایل تابآوری بالای ایرانیها همین خلاقیت و شوخ طبعیشون هست.
با شوخیهای بامزهشون حتی توی اوج روزهای جنگ روحیههارو تقویت میکردند.
این شبها پلاکارتهای بامزهای که مردم درست میکنند خاطره میشه برامون :)
📍مشهد | احمدآباد
http://eitaa.com/aagoosh