•|خیالترادرآغوشـ...
•| شعری که سردار سلامی قبل خارج شدن از منزلشون و ساعاتی پیش از شهادت خواندند.
تا همت عشق است چرا منت مرگ؟
باید به شهیدان تو پیوست حسین!
_میلادعرفانپور
_خیلی زشته که یه عالمه انسان مسلمان رو تو گرما گرسنگی بدن ، تو صف گرفتن آب و غذا بهشون تیراندازی کنن و ما انسان های دیگه برامون رنج مردم مظلوم غزه یه قصه ی تکراری شده باشه و دردمون نگیره...
15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک مصرع است حاصل عمری که داشتم
یار آمد و گرفت و به بندم کشید و برد...
بهترین روزهای عمرم بود...
کام من شد به خاک تو شیرین
تربت کربلا مگر رطبی :.)
چون صید بلاتکلیف ، در دامگه افتادم
تشریف نمیآورد ، دلواپس صیادم ..
_برقعی
هدایت شده از تأملات | تولايى
سالگرد شهادت سید حسن نصرالله؟! نمیدونم زیادی گرمیم نمیفهمیم، یا زیادی یخ زدیم...
_خانهی دل مارا از کرم ، عمارت کن
پیش از آنکه این خانه رو نهد به ویرانی
شیخ بهایی
شجریان762_42601612462581.mp3
زمان:
حجم:
4.6M
وطن را در لغتنامه دهخدا جست و جو میکنم:
جای گرفتن و مقیم شدن، جائی که شخص زاییده شده و نشوونما کرده و پرورش یافته باشد.
من این روزها بیشتر از روزهای قبلتر میفهمم و هر لحظه لمس میکنم که آدم بیرون وطن ماندن نیستم.
من به دور از آغوش وطن معنایی ندارم...
من را مادرم زاده که برای خوشیها و لبخند های یواشکیِمان میان آماج دردها، قند توی دلم آب شود و قربان صدقه وطنم بروم و به ایرانی بودنم افتخار کنم. مرا بزرگ کرده که پای تابوت شهیدانمان اشک حسرت بریزم، و برای هر زخم کوچک و بزرگی که بر سرزمینم مینشیند، ذره ذره آب شوم.
وطن!
همیشه و همواره حرف من با تو همین مصرع حافظ است:
سخن این است که ما بی تو نخواهیم حیات...
#ایران
37.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[زیر لب، بی اختیار، میپرسم: یعنی این جنگ کِی تمام میشود؟
و میشنوم که کسی میگوید: وقتی یاد بگیریم که سرهایمان را، از نفیر گلولههای عابر، به غریزه ندزدیم؛ بلکه در این حال نیز به اراده امکان انتخاب بدهیم.
و این واقعیتیست که در بخش اعظم زندگی انسان، هنوز، غریزه میگوید «آری»، اراده فریاد میکشد «نه»، و انسان، غالباً، «آری» غریزه را همچون فرمانی تردید ناپذیر میشنود و میپذیرد و خود را از شرّ مشتقّات انتخابِ آگاهانهی ارادی خلاص میکند...]
•|با سرود خوان جنگ در خِطّه نام و ننگ🇮🇷🌱
_نادر ابراهیمی