eitaa logo
آینه | فرهنگ و مردم
280 دنبال‌کننده
864 عکس
185 ویدیو
6 فایل
بسم الله لینک کانال در پیام رسان بله ble.ir/join/OTU4NmJlZW ارسال سوژه و ارتباط با هیئت تحریریه: @sarir1_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴✅ چرا فروش «منطقه پرواز ممنوع» و «بنیامین» خوب بود؟ ✍ عبدالله ناصری ⭕️ فروش ۴.۵ میلیاردی مطرب موجب شده برخی‌ها فروش دو فیلم و را پایین ارزیابی کنند. واقعیت چیست؟ ♦️ در شرایطی که فروش بهترین فیلم‌های کودک و نوجوان، از یک سوم موفق‌ترین فیلم‌های بزرگسالان بالاتر نمی‌رود فعلا توقع رقابت این سینما با سینمای بزرگسال و مخصوصا طنز، عجیب است و آن‌ها را تنها باید با هم‌سنخ‌هایشان مقایسه کرد. 🔹 فیلم‌های کودک و نوجوان عمدتاً افتتاحیه‌های شلوغی ندارند بلکه با فروش پایین شروع می‌کنند و تدریجا اوج می‌گیرند. به دو دلیل عمده: ✔️‌‌چون سینماهای تعیین‌کننده که افتتاحیه‌های قدرتمند در آن‌ها رقم می‌خورد (مثل سینماکوروش با داشتن ۱۲ درصد از فروش کل سینمای ایران) غالبا سینمای بزرگترها هستند و بسیاری از خانواده‌ها و مدارس، به‌خاطر فضای مصرف‌زدگی حاکم بر آن فرزندانشان را به آنجا نمی‌برند. ✔️ چون بچه‌ها با اراده خودشان نمی‌توانند به سینما بروند. آن‌ها هم باید اجازه والدین یا مدرسه بگیرند و هم تا وقتی آن‌ها او را به سینما ببرند صبر کنند. عملاً از اراده دیدن فیلم تا نشستن آن‌ها بر صندلی سینما فاصله‌ای هست که به هفته اول نمی‌رسد. ♦️ ‌تصمیم می‌گیرید به سینما بروید. آیا در ساعت فراغت، سینمای نزدیک شما، فیلم دلخواهتان را دارد؟ فیلم‌های کودک و به‌خاطر افتتاحیه‌های ضعیف‌تر، سالن‌های کمتر و نامناسب‌تری می‌گیرند. مطرب در ۶ روز اول ۳۸۰۰ سانس داشت و منطقه و بنیامین ۹۰۰ سانس؛ معادل یک چهارم. پس امکان تماشای این دو برای مخاطبان، سه‌چهارم کمتر از مطرب است. 🔹 شما به سینما می‌روید تا از یک اکران با نور خوب در پرده نمایشی بزرگ و صدای مناسب لذت ببرید. اما اگر ‌فیلم در یک سالن ۱۲ نفره با ویدئوپروژکتور معمولی اکران شود طبیعی است سراغ فیلم دیگری بروید. این اتفاقی است که طی این هفته در برخی سالن‌های ضعیف و کوچک سینمایی برای منطقه پرواز ممنوع و بنیامین افتاد. ♦️ نوع مخاطب مهم است. مخاطب فیلم‌هایی مثل مطرب همان روزهای اول آن را در سینما می‌بیند؛ مخصوصاً اگر فیلم یک هفته توقیف شده باشد و احتمال توقیف دوباره‌اش هم؛ هدیه‌ای رایگان ولی فوق‌العاده و احتمالا با طراحی قبلی از سوی سازمان سینمایی. چیزی که مخاطبان بالقوه اثر را بسیج کرد و روز اول به سینما کشاند. اما نوع مخاطب پرواز ممنوع و بنیامین نه فقط عادت و الزام به دیدن فیلم در روزهای نخست ندارند که حتی منتظرند چگونه فیلم را رایگان، نیم‌بها، با تخفیف بیشتر یا حتی در تلویزیون ببینند. 🔹 منطقه پرواز ممنوع، به‌غیر از سینماها، تاکنون به کمک اکران‌های مردمی در شهرهای فاقد سینما نیز 30 میلیون تومان فروخته است، فروشی که در سایت سینماتیکت لحاظ نشده است اما باید در ارزیابی موفقیت فیلم لحاظ شود. ♦️ حضور همزمان سه فیلم کودک و نوجوان روی پرده، مخاطبان این فیلم‌ها را تقسیم کرد و منجر به کاهش آمار فروش هر سه فیلم شد. 🔹 بازخوردها نشان می‌دهد عمده مخاطبان پرواز ممنوع، از تماشای آن خیلی راضی هستند، راضی‌تر از برخی کارهای دیگر روی پرده. این رضایت اما آن‌گونه که باید در گیشه منعکس نمی‌شود. این دیگر شکست فیلم در گیشه نیست؛ بلکه بیشتر شکست و نارسایی سازماندهی سینمای ایران در معرفی فیلم‌های خوب به مخاطب است. ♦️ بنیامین و پرواز ممنوع، اولین اثر سینمایی کارگردان و اولین تجربه تهیه‌کننده‌شان هستند. ولی در عین حال با تورنادوی چهره شناخته شده‌ای در سینمای کودک چون سید جواد هاشمی رقابت می‌کنند و از آن پیشی می‌گیرند. 🔹 سال گذشته فیلشاه (پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ سینمای ایران) در روز اول کمتر از ۳ و در هفته اول فقط ۵۵ میلیون فروخته بود، در حالی که پرواز ممنوع در همین مدت حدود ۱۴۰ و بنیامین حدود ۸۰ میلیون فروخته‌اند. ⭕️ برعکس برخی تصورات که «منطقه پرواز ممنوع» و «بنیامین» را شکست خورده تلقی می‌کنند باید گفت آن‌ها در مقایسه با سینمای ایران، شروع خوب و بهتر از خوبی داشته‌اند و اگر روند طبیعی فروش فیلم‌های کودک و نوجوان را طی کنند می‌توانند به فروش چشمگیری دست پیدا کنند. ⭕️ تنها در صورتی که وضعیت این دو فیلم را با خودشان و مخاطب بالقوه‌ای که می‌توانستند در هفته اول داشته باشند یا کمیتی که برای تصحیح روندهای معیوب سینمای ایران مورد نیاز است مقایسه کنیم حتما اعداد و فروش بسیار بالاتری باید رقم می‌خورد و از این حیث اوضاع خوب نبود. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅♦️ سریال «شاه رگ» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری در ۳۰ قسمت برای شبکه دو سیما تولید می‌شود. 🔹 نیما رئیسی، عباس غزالی و مهدی سلوکی اولین بازیگران معرفی شده این #سریال هستند که داستان آن در حال و هوای دهه 60 روایت می‌شود: «در سال‌های ناآرام پس از انقلاب، گروه ویژه‌ای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند. چرا که عقربه‌های چندین بمب در #تهران در حال حرکت است...» 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
ir.eitaa.messenger.apk
19.22M
✅🔴 پیام‌رسان ، نسخه جدید اندروید خود را با قابلیت تازه روانه فروشگاه‌های اندرویدی کرد. ♦️ قابلیت چنداکانتی، ارسال لوکیشن، زیبانویسی و درج لینک در متن، مدیا استریمینگ، درج آلبوم و... از جمله این قابلیت‌های نسخه ۴.۱.۰ است. 🔹 ایتا تنها پیام‌رسان ایرانی است که تیم سازنده آن خارج از تهران هستند و از نظر تعداد کاربر در رتبه دوم و به‌لحاظ میزان استفاده اولین پیام‌رسان ایرانی است. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
🔴 دخمه بی‌پدری؛ 🔺 کی وقت محاکمه دزدان سینمایی فرا می‌رسد؟ 🖋 محمدرضا شهبازی ♦️ از سینما بیرون آمده‌
⭕️⛔️ غلیان هیجانات سیاسی در خبرگزاری فارس که مدیرانش را وادار می‌کند خبر رفع توقیف یکی از ضدفرهنگی‌ترین فیلم‌های بعد از انقلاب را با اشتیاق فراوان منتشر و تیتر کنند! 🔹 سرویس «هنر و رسانه» فارس، قبل از‌ ورود رییس قوه قضاییه به ماجرای توقیف مجدد ، به‌درستی تیتر زده بود: «کاری برای این فیلم نمی‌توان کرد، باید دفنش کرد!» 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
هدایت شده از آینه | فرهنگ و مردم
200195_-210472.mp3
10.19M
🌀 ترانه «ایران من»، آخرین اثر محمدحسین رضایی، خواننده نوجوان 🌐 یه طرف فتنه و افیون، یه طرف جنگ، این میون یه سرزمین، استواره 🔹 نفساش یه وقتا تنگه، جلو پاش یه وقتا سنگه، نمی‌گم که تو دلش غصه نداره 🌐 دست دشمن اگه تیشه‌ست، باغ من پر بر و ریشه‌ست 🔹 مثل شیر توی بیشه‌ست، واسه من پناه هر روز و همیشه‌ست 👈 شاعر: علی فردوسی آهنگساز: علیرضا میرزاده میکس و مستر: محمد مسائلی مجری طرح: محمد_جواد حاجیان 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 https://eitaa.com/aayneh
⭕️✅ «نماز جمعه» و «هنر»؛ ارتباطی که برقرار می‌شود ✍ عبدالله ناصری ♦️ همزمان با اکران فیلم سینمایی ، در مصلی قم از عوامل تولید این اثر تجلیل شد. آیت‌الله اعرافی و آیت‌الله سعیدی، دو امام جمعه شهر در این برنامه حضور داشتند. 🔸 قم چندی پیش نیز از عوامل تولید سریال گاندو دعوت و تجلیل کرده بود. این مصلی همچنین مجهز به سیستم پخش حرفه‌ای سینما است و بارها میزبان اکران آثار سینمای انقلاب شده است. در جریان اکران فیلم‌هایی مثل به‌وقت شام نیز نماز جمعه قم یکی از مراکز فروش بلیت و معرفی فیلم به مردم بود. 🔹 در تبریز، آیت‌الله آل‌هاشم به سینما رفت و در خطبه‌ها نیز مردم را دعوت کرد منطقه پرواز ممنوع را تماشا کنند؛ فیلمی که در حین تصویربرداری هم در پشت صحنه‌اش حاضر شده بود. امام جمعه قزوین به سینما رفت، امام جمعه بوشهر و اهواز هم فیلم را دیده‌اند. در بسیاری از شهرستان‌ها مثل سبزوار، نهاوند، ماسال، رامهرمز و... ائمه جمعه برای مردم از فیلم گفتند. همه آمده‌اند یا دارند می‌آیند. در این بین، مهمترین مسئله جدی، حضور کمرنگ ستاد و ائمه جمعه است که کی با این موج شوق‌انگیز همراه می‌شوند. ♦️ هر هفته حداقل ۵۰۰ هزار نفر به نماز جمعه می‌روند، جمعیت بزرگی که در‌ خانواده، محیط کار یا درس و... با ده‌ها میلیون نفر ارتباط دارند؛ اگر نماز جمعه با هنر انقلاب هم‌افزایی داشته باشد قلب هنر انقلاب در شهرها هم بیشتر خواهد تپید. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅⭕️ روشنگری رسانه‌ای و خطر «تعمیم اغتشاش»! ✍️ ایمان آزادی 🔹 وقتی برای گوگل‌مپ مهم هست که همه خیابان‌های تهران را قفل و در اغتشاش نشان دهد پس باید برای ما هم برعکسش مهم باشد. اجازه ندهیم بسته شدن چند خیابان روند همه کارهای دیگر را مختل کند و آن‌ها را به حاشیه بکشاند. ♦️ فوریت دارد اما نباید هشتگهای امنیتی و سیاسی جای همه را بگیرند. فعالیت‌های فرهنگی هنری باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کنند و مراقب باشیم با دست خودمان حال و هوای اغتشاش را به همه جا سرایت ندهیم. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
⭕️ با بهبود سلامت جمال شورجه، ضبط سریال حضرت موسی (ع) از اواسط بهار ۹۹ به کارگردانی وی کلید می‌خورد. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅⭕️ شنیده‌ها، از تلاش برخی مدیران سینمایی ارشاد برای توقیف مستند #ایکسونامی خبر می‌دهند. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅📚 چاپ پنجم «در مکتب مصطفی» از راه رسید ▫️این کتاب؛ جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌ عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است. انتشارات راه‌یار، این محصول را که در کمتر از یکسال به چاپ پنجم رسید، ویژه «فعالان فرهنگی و تربیتی» منتشر کرده است. 🔹 فعالیت‌های تربیتی #شهید_صدرزاده روی نوجوانان، یکی از منابع الهام‌بخش برای تولید فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» بود. #در_مکتب_مصطفی #منطقه_پرواز_ممنوع 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅📚 کتاب «بدون هراس»، خاطرات #وندی_شرمن، رئیس تیم آمریکا از مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران رونمایی شد. ♦️ هدف از ترجمه این کتاب، یادآوری تفاوت رویکردهای دو تیم مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی است. 🔹 در حالی که برخی اعضای مذاکره کننده ایرانی گفته بودند «هر توافقی بهتر از عدم توافق است»، وندی شرمن در این کتاب تأکید کرده است «عدم توافق، بهتر از توافق بد است!». 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
🚩✅ معاون فرهنگی مسجد جمکران اعلام کرد اتاق عقد «پیوند فیروزه‌ای» این مسجد را به‌صورت رایگان در اختیار زوج‌هایی قرار می‌دهد که مهریه ازدواج آن‌ها کمتر از ۱۱۴ سکه باشد. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
📺✅ جدید مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما نشان داد بازپخش «یوسف پیامبر»، در رتبه دوم سریال‌های پرمخاطب آبان‌ماه قرار گرفته و از دو سریال جدید پخش شده پرمخاطب‌تر بوده است! 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
🚩📸 شهید مدافع امنیت، مرتضی ابراهیمی در حال کمک به سیل‌زدگان پلدختر ♦️ ، دو روز قبل در جریان اغتشاشات شهر ملارد محاصره شد و در اثر شلیک گلوله به قلب و ضربات قمه بر شکم و دو پهلویش به شهادت رسید. شهید ابراهیمی هم‌محلی و هم‌پایگاهی شهیدان مدافع حرم مصطفی صدرزاده، سجاد عفتی و محمد آژند از محله شهریار است و مدتی نیز در سوریه با داعش جنگیده بود. 🔹 در پلدختر بعضی­‌ها که ناراحت و عصبانی بودند به او و نظام فحش هم که می­‌دادند ایشان کاری نداشت، با روی خنده می‌گفت «ما آمدیم کمک­تان کنیم. اگر کمکی از دست­مان برمی ‌آید، بگویید، اگر نه که باز هم کمک­ می­‌کنیم». در جریان هم به ما می‌گفت «حق با مردم است، اعتراض حق آن‌هاست، ما هم جزیی از مردم هستیم». با اعتراض مخالف نبود، با اغتشاش مسئله داشت. 🔸 متن گفت‌گو با دوستان و تصاویر و ماجرای شهادت مرتضی ابراهیمی: 🔗 Rajanews.com/node/330243 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
🚩📸 شهید مدافع امنیت، مرتضی ابراهیمی در حال کمک به سیل‌زدگان پلدختر ♦️ #مرتضی_ابراهیمی، دو روز قبل د
✅🔴 «اغتشاش» و نسخه‌ای تاریخی که تجویز نمی‌کنیم 👈 تأملی در نقش در مدیریت مردمی اعتراض و اغتشاش ✍ ایمان آزادی ♦️ ۹ اردیبهشت امسال مصطفی قاسمی، امام جماعت مسجد حاج کربعلی همدان به ضرب گلوله کشته شد. ابتدا تحلیل رایج در فضای مجازی این شد که حتما او جنایتی کرده که مستحق انتقام شده است. وقتی تصویر کفش‌های پاره آن روحانی و منزل محقر او دست‌به‌دست شد تحلیل‌ها هم تعدیل شد. درباره قاتل نوشتند: «الکی کشت و الکی کشته شد!» کمی بعدتر که تصاویر منزل و زندگی لاکچری قاتل منتشر شد دیگر خیلی‌ها سکوت کردند، از شرم تحلیل‌های اشتباه. ۹ اردیبهشت، به قیمت جان شهید مصطفی قاسمی، تجربه‌ای بر تجربه‌های ما افزوده شد. 🔹 مردم ایران در تاریخ معاصر تجربه‌های گران‌قیمت در دل فتنه‌ها کم ندارند. اما تجربه‌ای که به «حافظه تاریخی» تبدیل نشود حادثه‌‌‌ای فراموش شدنی می‌شود در اعماق تاریخ؛ و نقطه‌ای ریز در محدوده مرزهای جغرافیایی. مثل همین سرگذشت شهید قاسمی‌ها و قاتلانش که دیگر کمتر کسی یادش مانده است. ♦️ ۲۰ سال از جنایت ۱۱ سپتامبر می‌گذرد. جای دو ساختمان فرو ریخته این حادثه در نیویورک تا ابد خالی ‌می‌ماند و در همه شهرهای بزرگ آمریکا، یادمانی با آهن‌پاره‌های به‌جا مانده از اسکلت این دو ساختمان گذاشته‌اند و این واقعه منشأ تولید آثار سینمایی و هنری فراوانی شده است. این یعنی تبدیل تجربه به حافظه تاریخی. مردم هر روز باید با یادمانی روبرو شوند که خطر تروریسم (و ضرورت همراهی با برنامه‌های ضدتروریسم دولت!) را به‌آن‌ها یادآوری کند. این یادمان‌سازی‌ها در غرب البته حتی برای وقایع بسیار کوچک هم وجود دارد، چون «هر کس که تاریخ را روایت کند پیروز است.» 🔹 ما در غالب تجربه‌های گران‌قدرمان را در تاریخ دفن می‌کنیم. در شهری که ۱۵ سال مدیریتش دست احمدی‌نژاد انقلابی و قالیباف اصولگرا بود خیابان ۱۷ شهریور تهران هیچ یادمانی درباره یکی از مهمترین واقعه‌های تاریخ معاصر و آن جمعه سیاه و مثلا آن هلی‌کوپترها و آن جوی خون و آن زن‌ها و بچه‌ها و آن‌ شهدا که مراسم عروسی به تهران آمده بودند و... ندارد. ♦️ این روزها هم غلبه رویکرد امنیتی در مدیریت اعتراض و اغتشاش، موجب شده همه خسارت‌ها در اولین فرصت محو شود. در همین ۱۷ شهریور، صبح روزی که شب قبلش از میدان خراسان تا شهدا تخریب شد خیلی سخت می‌شد نشانه‌‌ای از تخریب را پیدا کرد. مثل میّتی که می‌گویند سریع خاکش کنید تجربه‌ها خاک شده بود. دور پمپ بنزینش را هم پوشانده‌اند مبادا کسی ببیند. عادی‌سازی اوضاع یک‌چیز است و نابودی تجربه تاریخی چیزی دیگر. 🔹 بی‌توجهی‌های گذشته به «حافظه تاریخی»، منشأ بخش زیادی از خسارت‌های این روزها و غائله است. چه اشکالی دارد در هر شهر یکی از ساختمان‌های خصوصی آسیب‌دیده در جریان اغتشاشات به همان صورت حفظ شود تا هر‌ روز به ما یادآوری شود دود تبدیل اعتراض به اغتشاش در چشم چه کسانی می‌رود؟ چرا در محل شهادت شهید مرتضی ابراهیمی، تصویر گلی او در کنار سیل‌زدگان پلدختر نصب نشود؟ یا لااقل در هر شهر یک عابربانک تخریب شده به‌همان صورت حفظ نشود؟ این یک نسخه تاریخی‌رسانه‌ای است که هزینه‌اش از یک‌هزارم هزینه اغتشاش بعدی بیشتر نمی‌شود، اما اگر تجویز نشود نسخه‌های امنیتی به‌تنهایی کمکی به پیشگیری از اغتشاش نمی‌کنند. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 🎥 شعرخوانی میثم مطیعی درباره آشوب‌ها ♦️ صبح یکشنبه کلامی روی آتش آب ریخت ♦️ را دیدم که حیران و هراسان می‌گریخت 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
✅⭕️ شنیده‌ها، از تلاش برخی مدیران سینمایی ارشاد برای توقیف مستند #ایکسونامی خبر می‌دهند. 🔅 آینه |
✅ محمدرضا بورونی، تهیه‌کننده مستند #ایکسونامی گفت ساخت قسمت دوم این اثر را نیز در برنامه دارد. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅ این تصویری از سینمابهمن، در چند متری مترو میدان انقلاب تهران و یکی از پرفروش‌ترین سینماهای سازمان تبلیغات در کشور است. حوزه هنری از روزی که تشکیل شد برای این بود که هنرمندان و آثار انقلابی در دالان‌ ساختارهای به ارث رسیده از طاغوت یا در سایه انفعال مدیران مرعوب، له نشوند. ♦️ مدیرانی که برای حمایت از سینمای انقلابی و تبلیغات اسلامی حقوق و بودجه می‌گیرند سانس‌های این سینما را به «هزارتو»، «مطرب» و حتی «ما همه با هم هستیم» می‌بخشند اما هیچ سانسی به دو فیلم و نمی‌رسد و جالب‌تر که بهمن سبز حوزه هنری، خود پخش کننده این دو فیلم است. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅🔴 هزینه نکردن برای این فیلم عقوبت دارد 👈 سخنان شنیدنی حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در هیأت انصار ولایت دارالعباده #یزد درباره #منطقه_پرواز_ممنوع 👌 ♦️ هزینه کردن برای دیدن این فیلم، #مجاهدت است و اگر از آن حمایت نکنیم عقوبت دارد 🔹 هی دنبال بلیت ارزان یا نصف‌بهای فیلم نباشیم، تمام هزینه را بپردازیم ♦️ اگر من و شما فیلم را نبینیم کس دیگری از بدنه دولت یا اجتماع از آن حمایت نخواهد کرد 🔹 این فیلم‌ها باید فروش و‌ مخاطب داشته باشد، وظیفه شما این است که آدم جمع کنید، حداقل خانوادگی بروید فیلم را ببینید 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✅ جواد رمضان‌نژاد مدیر سابق شبکه افق و پنج سیما که مدتی قبل قائم مقام مرکز سیمافیلم شده بود به ریاست این مرکز منصوب شد. 🔹 همچنین حسین کرمی رییس پیشین سیمافیلم، قائم‌مقام سیما شد. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
🌀 حامد جعفری، تهیه‌کننده پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران گفت: بعد از اکران این اثر در بازار ج
✅ آغاز اکران #فیلشاه در ۴۰۰ سینمای روسیه ♦️ انیمیشن سینمایی «فیلشاه» محصول گروه #هنر_پویا پس از اکران موفق در ایران و فروش ۸ میلیارد تومانی، از ۳۰ آبان ماه توسط کمپانی «آورورا مدیا» در ۴۰۰ سینمای #روسیه به اکران درآمده است. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
📣 دکتر #ابراهیم_رزاقی، استاد سابق اقتصاد دانشگاه تهران اعلام کرد در دهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به بهترین آثار با موضوع نقش #مالیات در مدیریت اقتصاد، ۳ میلیون تومان جایزه اهدا می‌کند. ♦️ بخش #فراخوان‌های_مردمی امسال برای دومین بار پیاپی در جشنواره عمار در نظر گرفته شده است. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✳️🔴 مسئله ما سینمای تقلیل‌گرایی است که دوست ندارد مخاطبانش بیشتر شود 👈 سخنان صریح حامد بامروت‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم در برنامه اخیر 🔹 شروع بحث با صحبت درباره «سانس ندادن به یک فیلم»، ماجراست. دعوا و محل بحث، این است که سینمای ما به این مخاطب سه چهار درصدی که دارد اکتفا کرده است و انگار دوست دارد در این حیات خلوت بماند. 🔸ما بازخوردهای متعددی داشتیم که وقتی منطقه پرواز ممنوع را می‌بیند می‌گوید این فیلمی است که من نباید جایی نگران باشم که چه توضیحی به بچه‌ام بدهم. این مخاطب دارد به سبد سینما اضافه می‌شود ولی سینمایی که این‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد هم‌زمان سه فیلم و اکران می‌کند، دو تا هم در یکی دو هفته آینده می‌آید. به پنج تا فیلم همزمان نمی‌شود سانس خوب داد. 🔹 فیلم کودک و نوجوان فیلم خانواده است. یعنی خانواده باید کودک را به سینما بیاورد. و جالب اینجاست که فیلم از ۵ بعد از ظهر به بعد در تهران ۴، ۵ سانس بیشتر ندارد. وضعیت فیلم ما فقط یه ذره بهتر از بنیامین است. 🔸من اوایل اکران می‌گفتم اگر این سانس‌هایی که به فیلم ما داده شد به فیلم پرفروش هم داده می‌شد نمی‌فروخت. در یکی از پردیس‌های سینمایی تهران سانس‌های یک فیلم این ساعت‌ها بود: ۱۱ صبح، ۱۲ ظهر، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴. و فیلم بنیامین در آن پردیس فقط یک سانس ۸ صبح داشت. حتی گاهی در سانس صبح مدارس هم همان فیلم‌ها را پخش می کنند. حالا فیلم کودک و نوجوان قرار است بفروشد و اثبات کند می‌تواند رقابت کند؟ 🔹 در یکی از پردیس‌ها فیلم شنبه، یکشنبه و دوشنبه سانس داشت، سه‌شنبه‌ نیم‌بهایی که فیلم من مخاطب دارد و خانواده می‌تواند به سینما بیاید سانس عصر من را گرفتند. رایزنی کردیم سانس دادند. ساعت چند؟ ۲۳:۵۹ دقیقه! یعنی دعوا سر این نیست که فیلم می‌فروشد یا نه. دعوا سر این است که این فیلم قرار نیست بفروشد. و آن فیلم قرار است بفروشد. 🔸 سینمای کودک و نوجوان مخاطب خودش و ساز و کار خودش را دارد. مثلاً فیلم خانواده، فیلم انفجاری نیست در مخاطب روزهای اول. دلایل خودش را دارد. مثلاً خانواده باید دست جمعی به سینما بیاید و اگر فیلم شما وسط ماه اکران شد باید صبر کنید تا اول ماه بشود و خانواده حقوق بگیرد و بتواند بیاید. اصلا این اقتضائات فهم نمی‌شود. 🔹 آیا در سینمای کودک و نوجوان مثل کف فروش در سینمای باید باشد؟ همان‌جوری که یک کودک و نوجوان را وسط یک بورس ول نمی‌کنید فیلم کودک و نوجوان را هم نباید وسط یک بازار که فقط را می‌شناسد ول کنید. 🔸 شما به عنوان هیچ ساز و کاری برای اینکه من قدرت رقابت یکسان داشته باشد نداری؟ ایراد از آنجا شروع می‌شود تو نمی‌خواهی مخاطب سینما بزرگ شود وگرنه کاری می‌کردی. این ساختار انگار فیلمی را که بخواهد این سه چهار درصد را توسعه بدهد دوست ندارد. یک مخاطب سه چهار درصدی که چه خوب مخاطب سینمای ایران هستند و چه بد که فقط همین سه چهاردرصد. 🔹 امروز یک ، یک کلیپ درباره فروش فیلم‌های روی پرده کار کرد. ولی از سه فیلم کودک و نوجوان هیچ اسمی نیاورد. در حالی که فروش ما از چند فیلم‌ در کلیپ بیشتر بود. انگار این اصلا سینما نیست. 🔸 مشکل ما سینمای تقلیل‌گرا است. سینمایی که در قیمت‌گذاری هم تقلیل‌گراست. قیمت بلیت طوری است که انگار بخش زیادی از مردم ایران قرار نیست به سینما بیایند و توانایی سینما آمدن داشته باشند. 🔹 این سینما در هم تقلیل‌گراست. ما چقدر کارگردان داریم که دارند طنز می‌سازند اما قبلا اصلا در این صبغه نبوده. چرا؟ چون این ساز و کار او را به این نتیجه رسانده است که تو که کار جدی یا فلسفی می‌ساختی، اگر دغدغه اختلاف طبقاتی داشتی، بیا همه باید کار طنز بسازید، من هم به شما سالن می‌دهم! 🔸 ما در تلویزیون، دو برنامه جدی سینمایی داریم، یکی «هفت» و یکی که جفتش ساعت ۱۱، ۱۲ به بعد است. یعنی برای اون سه چهار درصد برنامه ریزی شده و قرار نیست برای همه مردم ایران باشد. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
✳️ نویسنده گاندو در حال نگارش «کارگاه ۴۸» ♦️ آرش قادری مشغول بازنویسی فیلمنامه سریال الف ۳۰ قسمتی «کارگاه ۴۸» است. 🔹 سال ۶۰، یکی از هواپیماهای ایرانی در یک قطعه نظامی با مشکل مواجه می‌شود. موضوع با امام خمینی(ره) در میان گذاشته می‌شود. امام(ره) هم تأکید می‌کنند که باید خودمان در تولید این قطعه مستقل شویم. «کارگاه ۴۸» کارگاهی است که این قطعه در آن تولید می‌شود. 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh
◼️📸 قاب در قابی از حضور زنده‌یاد حسن غلام‌کبیری، پدر اولین شهید ۸۸ در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در دی‌ماه ۹۶ 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 eitaa.com/aayneh