22.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 🎥 شعرخوانی میثم مطیعی درباره آشوبها
♦️ صبح یکشنبه کلامی روی آتش آب ریخت
♦️ #فتنه را دیدم که حیران و هراسان میگریخت
#میثم_مطیعی #گرانی_بنزین
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
✅⭕️ شنیدهها، از تلاش برخی مدیران سینمایی ارشاد برای توقیف مستند #ایکسونامی خبر میدهند. 🔅 آینه |
✅ محمدرضا بورونی، تهیهکننده مستند #ایکسونامی گفت ساخت قسمت دوم این اثر را نیز در برنامه دارد.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
✅ این تصویری از سینمابهمن، در چند متری مترو میدان انقلاب تهران و یکی از پرفروشترین سینماهای #حوزه_هنری سازمان تبلیغات در کشور است. حوزه هنری از روزی که تشکیل شد برای این بود که هنرمندان و آثار انقلابی در دالان ساختارهای به ارث رسیده از طاغوت یا در سایه انفعال مدیران مرعوب، له نشوند.
♦️ مدیرانی که برای حمایت از سینمای انقلابی و تبلیغات اسلامی حقوق و بودجه میگیرند سانسهای این سینما را به «هزارتو»، «مطرب» و حتی «ما همه با هم هستیم» میبخشند اما هیچ سانسی به دو فیلم #بنیامین و #منطقه_پرواز_ممنوع نمیرسد و جالبتر که بهمن سبز حوزه هنری، خود پخش کننده این دو فیلم است.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅🔴 هزینه نکردن برای این فیلم عقوبت دارد
👈 سخنان شنیدنی حجتالاسلام مهدوینژاد در هیأت انصار ولایت دارالعباده #یزد درباره #منطقه_پرواز_ممنوع 👌
♦️ هزینه کردن برای دیدن این فیلم، #مجاهدت است و اگر از آن حمایت نکنیم عقوبت دارد
🔹 هی دنبال بلیت ارزان یا نصفبهای فیلم نباشیم، تمام هزینه را بپردازیم
♦️ اگر من و شما فیلم را نبینیم کس دیگری از بدنه دولت یا اجتماع از آن حمایت نخواهد کرد
🔹 این فیلمها باید فروش و مخاطب داشته باشد، وظیفه شما این است که آدم جمع کنید، حداقل خانوادگی بروید فیلم را ببینید
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
✅ جواد رمضاننژاد مدیر سابق شبکه افق و پنج سیما که مدتی قبل قائم مقام مرکز سیمافیلم شده بود به ریاست این مرکز منصوب شد.
🔹 همچنین حسین کرمی رییس پیشین سیمافیلم، قائممقام سیما شد.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
🌀 حامد جعفری، تهیهکننده پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران گفت: بعد از اکران این اثر در بازار ج
✅ آغاز اکران #فیلشاه در ۴۰۰ سینمای روسیه
♦️ انیمیشن سینمایی «فیلشاه» محصول گروه #هنر_پویا پس از اکران موفق در ایران و فروش ۸ میلیارد تومانی، از ۳۰ آبان ماه توسط کمپانی «آورورا مدیا» در ۴۰۰ سینمای #روسیه به اکران درآمده است.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
📣 دکتر #ابراهیم_رزاقی، استاد سابق اقتصاد دانشگاه تهران اعلام کرد در دهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به بهترین آثار با موضوع نقش #مالیات در مدیریت اقتصاد، ۳ میلیون تومان جایزه اهدا میکند.
♦️ بخش #فراخوانهای_مردمی امسال برای دومین بار پیاپی در جشنواره عمار در نظر گرفته شده است.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
✳️🔴 مسئله ما سینمای تقلیلگرایی است که دوست ندارد مخاطبانش بیشتر شود
👈 سخنان صریح حامد بامروتنژاد، تهیهکننده فیلم #منطقه_پرواز_ممنوع در برنامه #هفت اخیر
🔹 شروع بحث با صحبت درباره «سانس ندادن به یک فیلم»، #تقلیل ماجراست. دعوا و محل بحث، این است که سینمای ما به این مخاطب سه چهار درصدی که دارد اکتفا کرده است و انگار دوست دارد در این حیات خلوت بماند.
🔸ما بازخوردهای متعددی داشتیم که #خانواده وقتی منطقه پرواز ممنوع را میبیند میگوید این فیلمی است که من نباید جایی نگران باشم که چه توضیحی به بچهام بدهم. این مخاطب دارد به سبد سینما اضافه میشود ولی سینمایی که اینها را به رسمیت نمیشناسد همزمان سه فیلم #کودک و #نوجوان اکران میکند، دو تا هم در یکی دو هفته آینده میآید. به پنج تا فیلم همزمان نمیشود سانس خوب داد.
🔹 فیلم کودک و نوجوان فیلم خانواده است. یعنی خانواده باید کودک را به سینما بیاورد. و جالب اینجاست که فیلم #بنیامین از ۵ بعد از ظهر به بعد در تهران ۴، ۵ سانس بیشتر ندارد. وضعیت فیلم ما فقط یه ذره بهتر از بنیامین است.
🔸من اوایل اکران میگفتم اگر این سانسهایی که به فیلم ما داده شد به فیلم پرفروش هم داده میشد نمیفروخت. در یکی از پردیسهای سینمایی تهران سانسهای یک فیلم این ساعتها بود: ۱۱ صبح، ۱۲ ظهر، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴. و فیلم بنیامین در آن پردیس فقط یک سانس ۸ صبح داشت. حتی گاهی در سانس صبح مدارس هم همان فیلمها را پخش می کنند. حالا فیلم کودک و نوجوان قرار است بفروشد و اثبات کند میتواند رقابت کند؟
🔹 در یکی از پردیسها فیلم شنبه، یکشنبه و دوشنبه سانس داشت، سهشنبه نیمبهایی که فیلم من مخاطب دارد و خانواده میتواند به سینما بیاید سانس عصر من را گرفتند. رایزنی کردیم سانس دادند. ساعت چند؟ ۲۳:۵۹ دقیقه!
یعنی دعوا سر این نیست که فیلم میفروشد یا نه. دعوا سر این است که این فیلم قرار نیست بفروشد. و آن فیلم قرار است بفروشد.
🔸 سینمای کودک و نوجوان مخاطب خودش و ساز و کار خودش را دارد. مثلاً فیلم خانواده، فیلم انفجاری نیست در مخاطب روزهای اول. دلایل خودش را دارد. مثلاً خانواده باید دست جمعی به سینما بیاید و اگر فیلم شما وسط ماه اکران شد باید صبر کنید تا اول ماه بشود و خانواده حقوق بگیرد و بتواند بیاید. اصلا این اقتضائات فهم نمیشود.
🔹 آیا #کف_فروش در سینمای کودک و نوجوان مثل کف فروش در سینمای #طنز باید باشد؟ همانجوری که یک کودک و نوجوان را وسط یک بورس ول نمیکنید فیلم کودک و نوجوان را هم نباید وسط یک بازار که فقط #پول را میشناسد ول کنید.
🔸 شما به عنوان #سازمان_سینمایی هیچ ساز و کاری برای اینکه من قدرت رقابت یکسان داشته باشد نداری؟ ایراد از آنجا شروع میشود تو نمیخواهی مخاطب سینما بزرگ شود وگرنه کاری میکردی. این ساختار انگار فیلمی را که بخواهد این سه چهار درصد را توسعه بدهد دوست ندارد. یک مخاطب سه چهار درصدی که چه خوب مخاطب سینمای ایران هستند و چه بد که فقط همین سه چهاردرصد.
🔹 امروز یک #خبرگزاری_سینمایی، یک کلیپ درباره فروش فیلمهای روی پرده کار کرد. ولی از سه فیلم کودک و نوجوان هیچ اسمی نیاورد. در حالی که فروش ما از چند فیلم در کلیپ بیشتر بود. انگار این اصلا سینما نیست.
🔸 مشکل ما سینمای تقلیلگرا است. سینمایی که در قیمتگذاری #بلیت هم تقلیلگراست. قیمت بلیت طوری است که انگار بخش زیادی از مردم ایران قرار نیست به سینما بیایند و توانایی سینما آمدن داشته باشند.
🔹 این سینما در #ژانر هم تقلیلگراست. ما چقدر کارگردان داریم که دارند طنز میسازند اما قبلا اصلا در این صبغه نبوده. چرا؟ چون این ساز و کار او را به این نتیجه رسانده است که تو که کار جدی یا فلسفی میساختی، اگر دغدغه اختلاف طبقاتی داشتی، بیا همه باید کار طنز بسازید، من هم به شما سالن میدهم!
🔸 ما در تلویزیون، دو برنامه جدی سینمایی داریم، یکی «هفت» و یکی #نقد_سینما که جفتش ساعت ۱۱، ۱۲ به بعد است. یعنی برای اون سه چهار درصد برنامه ریزی شده و قرار نیست برای همه مردم ایران باشد.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
✳️ نویسنده گاندو در حال نگارش «کارگاه ۴۸»
♦️ آرش قادری مشغول بازنویسی فیلمنامه سریال الف ۳۰ قسمتی «کارگاه ۴۸» است.
🔹 سال ۶۰، یکی از هواپیماهای ایرانی در یک قطعه نظامی با مشکل مواجه میشود. موضوع با امام خمینی(ره) در میان گذاشته میشود. امام(ره) هم تأکید میکنند که باید خودمان در تولید این قطعه مستقل شویم. «کارگاه ۴۸» کارگاهی است که این قطعه در آن تولید میشود.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
◼️📸 قاب در قابی از حضور زندهیاد حسن غلامکبیری، پدر اولین شهید #فتنه ۸۸ در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در دیماه ۹۶
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
آینه | فرهنگ و مردم
◼️📸 قاب در قابی از حضور زندهیاد حسن غلامکبیری، پدر اولین شهید #فتنه ۸۸ در هشتمین جشنواره مردمی فیل
✅ شهید کبیری، شاخص انفعالسنجی
✍️ عبدالله ناصری
🔹 چند روز قبل، پرونده زندگی حسن غلامکبیری، پدر حسین غلامکبیری، اولین شهید فتنه ۸۸ در دنیا بسته شد. اما پرونده حضور او و خانوادهاش در جهان رسانه چطور؟
♦️ حسین کبیری که به شهادت رسید ارزشهای خبری میگفت شهادت یک دانشجوی جنوب شهری اهل شهرری با زیرگرفتهشدن توسط یک خودروی بیپلاک در دل اغتشاشات سعادتآباد تهران، اتفاق بسیار مهمی است. اما وقتی پای انفعال به میان بیاید رسانه ملی و سایر رسانههای داخلی و حتی حزباللهی هم فقط سراغ نداآقا سلطانها میروند و سهمی برای خانواده کبیری باقی نمیماند. فقط بهعنوان نمونه برای نداآقاسلطان شعرها گفته شد، نقاشیها کشیده شد، شمعها روشن شد، مجسمهها ساخته شد و حتی در کشوری دیگر، خیابانی بهنامش شد. خیلیها در ایران آن زمان حتی نام نامزد او را هم میدانستند و مادرش را به تصویر میشناختند، اما برای حسین تقریبا هیچ کاری نشد و بهندرت کسی او و ماجرایش را شنید.
🔹 چند روز قبل از شهادت، حسین در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (س) به دوستش سفارش کرد اگر شهید شد روی قبرش این شعر را بنویسند:
من حسینم که شهید ره جانان شدهام
من فدایی ره مکتب قرآن شدهام
به دل آرزوی کرب و بلا بود و لیک
آرزو بر دل و مهمان شهیدان شدهام
♦️ تا مدتی پس از فتنه، خیلیها اعتراض میکردند که چرا دادگاه برخی متهمان یا مجرمان آن سال، دیر برگزار میشود. بعضا این اعتراضها از همجبههایهای حسین هم شنیده میشد اما دیده نشد کسی حتی یکبار اعتراض کند که چرا جلسات دادگاه اولین شهید فتنه، یعنی خود حسین دو سال بعد از شهادتش آغاز شد.
🔹 بر سر عامل قتل اولین شهید فتنه چه آمد؟ راحت و بدون دردسر میشد به آن راننده خودروی بیپلاک که سه بسیجی را زیر گرفته است انگ توطئه و جاسوسی و هر چیزی چسباند و سالها از آن به نفع حاکمیت و علیه مدعیان تقلب در انتخابات بهره برد ولی جمهوری اسلامی اهل تقلب نبود و وقتی تعمد در قتل برای دادگاه احراز نشد قاتل را از قتل عمد تبرئه کرد. این صداقت جمهوری اسلامی نیز هرگز در رسانهها به چشم نیامد.
♦️در تلویزیون نویسنده و مجریای وجود داشت که از فرط خرافه، فیالمثل نتیجه بازی تیم ملی در آبانماه را بهکمک نتایج سالهای گذشته تیم در همین ماه، تحلیل و پیشبینی میکرد. ما در جبهه خودی هنوز کسی را نداریم که به اندازه تعصب او به خرافات، برای حقیقت غیرت نشان دهد و تحلیل کند اسرار و پیامهای همزمانی تشییع پدر اولین شهید فتنه ۸۸ را با روز راهپیمایی برائت از فتنه ۹۸.
♦️ شهید غلامحسین کبیری و پدر و خانوادهاش، در جهان رسانه پرونده خاصی نداشتند که با رفتن آنها از دنیا بسته شود. اگر اسلامزادهای نبود همان یک مستند #خیابان_شهادت هم برایش ساخته نمیشد. ولی خون شهید بیثمر نمیماند؛ آنها شاخصی شدند برای عدالت و انصاف یا انفعال رسانهای. هر رسانه یا فردی که برای خود هویت انقلابی قائل است میتواند خودش را با آنها بسنجد تا عیار عدالت یا انفعالش برای خودش عیان شود.
🔹 باید ببینیم به ازای هر استفاده از نامهایی چون نیما زم و مسیح علینژاد از چند عنصر انقلابی مثل حسن و حسین غلامکبیری یاد میکنیم و متوجه حضور و حقوق و پیامشان هستیم. و به ازای هر خبر از شجریان و فرهادی و... فیالمثل چند ابوالقاسم طالبی و رحیم مخدومی و منطقه پرواز ممنوع و خیابان شهادت و به ازای هر معضل و نقص در جامعه ایرانی، چند مزیت و نقطه قوت از آن به رسانه ما راه پیدا میکند؟
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh
✅ منطقه پرواز ممنوع و بنیامین، تنها فیلمهای در حال صعود
♦️ مقایسه آمار فروش هفتگی فیلمهای جدید گیشه در ۶ آذر (هفته سوم اکران) با فروش هفته منتهی به ۲۲ آبان (هفته نخست) نشان میدهد #منطقه_پرواز_ممنوع با ۱۵۹ درصد و #بنیامین با ۷۹ درصد بیشترین رشد فروش ⏫ را کسب کردهاند.
♦️ در همین مدت، چشموگوش بسته تغییری در فروش هفتگی نداشت و سمفونی نهم ۱۱ درصد، تورنادو ۱۳ درصد، خانه پدری حدود ۲۰ درصد و مطرب ۲۸ درصد با #کاهش فروش ⏬ مواجه شدند.
🔅 آینه | فرهنگ و مردم
🆔 eitaa.com/aayneh