May 11
May 11
💠حاشیه سازان حماسه سوز!
تجمع فیضیه که نشانی از غیرت ملی حوزه های علمیه بود و دغدغه های جامعه ی روحانیت را در مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم نشان میداد اسیر حاشیه هایی شد که از متن پررنگ تر بودند.
طلاب حوزه علمیه با وجود اینکه خودشان با شهریه های هشتاد هزار تومانی زندگی روزمره ی خود را به سختی میگذرانند آمده بودند تا مشکلات معیشتی مردم را با زبان اعتراض مسالمت آمیز به مسئولین نظام گوشزد کنند.
سخنران مراسم شخصی از جنس حوزه و حوزوی ها بود با این تفاوت که عمامه بر سر نداشت .صحبت هایش بدون اغراق بازخوانی صحیفه ی امام خمینی بود که حوزه را به زندگی مردم و علم الاجتماع گره می زد اما لحن انتقادی ش را بعضی از حضار بد برداشت کردند و برای این شخصیت دلسوز و انقلابی حاشیه ساختند تا آنجا که مراجع تقلید را به صدور بیانیه بر علیه ایشان مجاب کردند. بیانیه هایی که نشان از رساندن گزارش های اغراق آمیز به ایشان بود.
حاشیه های این مراسم به اینجا ختم نشد و پلاکاردهای کاغذی که اشعار ایهام داری داشت بازتاب رسانه ای شدیدی در خبرگزاری ها و فضای مجازی و سایت ها به داشت. این حاشیه سازی به قدری اسفبار بود که پای وزارت کشور و حوزه و سپاه را به میان کشید و همه ی این ارگان ها از این عمل و شعار ها برائت جستند و آن را محکوم کردند.
حالا سئوالی که مطرح است اینست که این پلاکاردها و حاشیه ها که به سادگی قابل طراحی ست ساخته و پرداخته چه کسانی است که توانستند به راحتی یک مراسم حماسه ساز را با حاشیه سازی ،حماسه سوز کنند.
واقعا بجاست که مسئولین نظارتی این افراد را شناسائی کنند تا هر کسی و ناکسی به خود جرأت ندهد تجمعات را به این سادگی خدشه دار کند.
واقعا حیف از غیرت ملی طلاب حوزه ی علمیه که اسیر حاشیه های اینچنینی شود و رابطه تنگاتنگ حوزه و مردم را کمرنگ نشان بدهد.
https://eitaa.com/ab_va_atash
🌀چرا علمای شیعه یادبود محسن بن علی را بلافاصله بعد از وفات شهادت گونه رسول خدا میگیرند؟!
💠ایمان به غیب یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین باورهای اسلامی ست که در علوم انسانی از آن صحبت به میان آمده است که در آیات آغازین سوره بقره از آن یاد شده است و یکی از صفات مهم متقین است.
💠همیشه غیب لازم نیست که پنهان و غیر قابل رویت باشد . گاهی حقیقت های نگفتنی هستند که باید برای همیشه در عالم اسرار بمانند و جز به خواص نمی توان آن را گفت .
💠همه می دانیم که شب هفتم محرم منسوب به ششماهه ی کربلاست در حالی که روز هفتم محرم روز شهادت علی اصغر ع نیست و بر همین منوال است شبهای دیگر محرم! به قدری اینگونه عزاداری کردن سنت شده است که هیچکس نمی پرسد چرا شبهای دهه ی اول محرم هر شب به نام یکی از یاران سید الشهدا لقب گرفته است. چون می دانند این شبها به عنوان یادبود و بزرگداشت از این اصحاب نامگذاری شده است.
💠روشن و بدیهی ست که توسعه عزاداریها از حدی که معمول است در بستر اجتماع تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت بلکه گاهی با تاثیر منفی هم همراه است. پس دهه سازی ها مکرر همان طور که آیت الله شبیری زنجانی هم تذکر دادند باعث کمرنگ شدن جلوه ی عزاداری ها میشود اما جای این سئوال باقی می ماند که چرا علمای شیعه یادبود شهادت حضرت محسن بن علی ع را بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا میگیرند! با وجود اینکه زمان شهادت ایشان حداقل ده روز تا چهل و پنج روز بعد از رحلت رسول خدا نقل شده است؟!
💠آیا یادبود شهادت این نازدانه بلافاصله بعد از رحلت رسول خدا سند بزرگترین جنایت تاریخ یعنی غصب خلافت علی ع نیست؟!
💠آری مظلومیت ششماهه ی کربلا و نازدانه ی مدینه سندی روشن است برای دو واقعه عظیم غصب خلافت و ذبح امامت!
💠جا دارد محققین عزیزی که به دنبال سندیابی مقاتل هستند و فرهنگیان معززی که دغدغه وحدت امت اسلامی را دارند از این اسرار مکتب شیعه به راحتی اغماض نکرده و چشم نپوشانند .
https://eitaa.com/ab_va_atash