eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
454 عکس
409 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 بتون‌ریزی در هسته قدرت ایران 🌼ولایت؛ رکن دین رکن توحید، پذیرش ولایت خداست، وگرنه شیطان هم خدا را، یگانه، یگانه‌آفریدگار، یگانه‌رَب، یگانه‌شارع احکام الهی (مانند نماز) و حتی یگانه‌معبود می‌دانست و ۶۰۰۰ سال هم این‌گونه بندگی کرد. ولی شیطان، «ولیّ‌بودن» خدا را نپذیرفت و بر سر ولایت آدم، با خدا درافتاد! اصل توحید، پذیرش ولایت خدا، رسول و اُولی‌الامر است؛ اگرنه باقی دین، هیچ است: «و إن لَم تَفعل فَما بَلَّغتَ رسالتَه»؛. نماز را که ابلیس و غاصبان خلافت هم می‌گزارند. ◼️اصل ولایت؛ پذیرش خودِ ولیّ‌امر اهل‌بیت (ع) خود ولیّ‌فقیه را «حجت» دانستند (فإنّهم حُجتی) نه اینکه تنها رهنمودش حجت باشد! مثلاً اگر خورشید را امام منظومه شمسی بگیریم، اصل کار خورشید، روشنایی و رهنمایی نیست؛ «چگال و گرانش» خورشید است که زمین را در مدار نگه می‌دارد. پس از آن است که روشنا و گرمای خورشید هم سودمند است. اگر از جان، ولیّ‌فقیه را نپذیریم، خود را از گرانش محروم کرده‌ایم و با بادی چونان بنی‌صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی از مدار خارج می‌شویم! ◼️سنجه ولایت؛ التزام عملی آقایان! اگر ولیّ‌پذیر هستید، چگونه باید کارنامه شما را درباره «فضای مجازی» با وجود فرمایش ولیّ‌امر درباره ارزش حیاتی آن و همترازی اهمیت آن با انقلاب و قتلگاه بودن آن را بپذیریم؟! چگونه باید بپذیریم که در برخورد با جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با حجاب، شما بر پایه دستور رهبر، «بهنگام» و «خطرپذیرانه» کار کرده‌اید؟ مگر رهبر نفرمود که حجاب افزون بر واجب شرعی، «واجب سیاسی» است؟ مگر این دستور ولایی نیست؟ مگر ولایت اصل دین و جان غدیر نیست؟! ◼️بتون‌ریزی در ایمان آقایان! اصل اسلام و پیام غدیر و رستگاری، «ولیّ‌پذیری» است. پذیرش «ولیّ» است. پس اگر خورشید را در دست راست ایران و ماه را در دست چپ‌مان بگذارند تا ولایت و ایمان و عفت را بگیرند، ما باخته‌ایم. اگر حسن روحانی در تون (راکتور)هسته‌ای بتون ریخت، عفت‌فروشی، حجاب‌کُشی و بی‌اعتنایی به دستور ولیّ‌امر درباره قتلگاه مجازی و واجب سیاسی، بتون‌ریزی در ایمان است! که هزار بار خائنانه‌تر و پلشت‌تر از بتون‌ریزی در قلب آب سنگین اراک است! شما چیز دیگری می‌فهمید؟ ◼️بتون‌ریزی در هسته‌ی قدرت ایران هسته قدرت ایران، قدرت هسته‌ای نیست؛ قوت ایمان است! ایران شگفت‌ترین ایمان (أَعجب الناس ایماناً) تاریخ را دارد و این ایمان است که رستاخیز و برزخ و حتی این جهان ما را برافراشته می‌دارد! اگر ولایت و ایمان و عفت را از ما بگیرند، هم رستاخیز را باخته‌ایم، هم برزخ و هم ایران کنونی تکه‌تکه خواهد شد! ◼️بتون‌‌ریزی در «مرجع امنیت» «مرجع امنیت» ما، «ایمان» است. نظریه امنیتی سپاهیان حُنین، رئالیستی و «جنگفزارپایه» بود؛ دلخوش به زیادی عِدّه و عُدّه: «إذ أَعجَبَتکُم کَثرَتُکم»! ولی نظریه امنیتی سپاه پاسدارن ما ایمان است: «أعجَبُ الناس ایماناً»! مبادا بجای «ایمان به مؤمنین» که امام و رهبری بر آن بوده اند (یؤمن بالله و یؤمن للمؤمنین) جریان ناب حزب‌اللهی و شهیدداده را فروبگذاریم و دلخوش به نظریه لیبرالی (یَخشون الناسَ کَخَشیَةِ الله أو أشَدَّ خَشیَة) بشویم و بپنداریم که دلخوشی برخی به سر و تن‌لختی و بی‌عفتی و ولنگاری فضای مجازی، پشتوانه امنیتی و وحدت (واعتصموا بحبل الله) است! اعتصام به‌حبل شیطان و طاغوت ۲۰۳۰، تخم تفرقه و دوقطبی در کشور است. 🕌 اگر خرمشهر سقوط کرد و در راکتور هسته‌ای اراک بتون ریختند، با «ایمان بخدا و به مؤمنین» آن را پس گرفتیم؛ ولی اگر عفت و ایمان سقوط کرد، با چه نیرویی می‌خواهیم جلوی «آندُلُسیدن» بایستیم؟ دستاوردمان چیست آنگاه که به ایمان‌مان دستبرد زدند؟ «ماذا وجَد مَن فقَدک؟» ◼️بتون‌ریزی در سیاست خارجی کانون قدرت؛ ولایت و ایمان و غیرت مردم است! مبادا شکوه ایران مؤمن و ولایی را به‌پای خود بنویسیم! (یُحِبّونَ أن یُحمَدوا بما لم‌یَفعلوا) اگر نیروی برآمده از ولایت و ایمان مؤمنین را پس‌بزنیم، سیاست خارجی‌مان هم «تقریباً هیچ» خواهد شد! قوت ایمان سلیمانی بود که «میدان» را گرفت و موج همین قدرت است که سیاست خارجی را پیش می‌برد! توهم برمان ندارد! این شکوه، از سربرهنگی و تن‌برهنگی و بَزمایش بر نیامده است که به اینها میدان داده شود! اگر موریانه اندلسی از درون ایمان و ایران قوی را بخورد هم حوزه علمیه می‌رود و هم سپاه! بتون را در تون (رآکتور) ایمان نریزید! 🌹عشق الهی مردم رهبر فرمود بسیج باید با تجربه کمیته‌های انقلاب به میان میدان بیاید و غافلگیر نشود! با این دستور ولایی چه کردید؟ چندی است که محبوبیت فراجا و بویژه سردار رادان بیش از دیگر نهادها و سرداران، دلبری می‌کند؛ این عشق خدایی‌ست: «فاتَّبِعونی یُحبِبکمُ الله»!
هدایت شده از حمید رسایی
. 🔹نقدی بر اظهارات معاون اول قوه قضاییه ♻️ ادبیاتش را نپسندیدم! 🔰 حمید رسایی: جناب آقای مصدق، معاون اول قوه قضاییه نطام جمهوری اسلامی که قرار است مظهر عدالت و اقتدار و دفاع از شریعت باشد و حامی نیروهایی که جانشان را کف دستشان گرفته‌اند، ادبیات مقتدرانه را نپسندیده‌اند! https://eitaa.com/rasaee/9359 فکر می‌کنید آقای مصدق، در طول ۹ ماه گذشته که با شعار دروغ خیابان‌ها را به آتش کشید، فحش‌های رکیک جنسی مثل نقل و نبات از دهان ناپاک این جماعت نثار مقدسات می‌شد، قرآن و مسجد و حوزه را به آتش کشیدند، سلبریتی‌های مزدور را به جان روان مردم انداختند، آرمان‌ها و روح الله‌ها را به شهادت رساندند، هر چه داشتند روی دایره ریختند تا بلکه سنگر حجاب را فتح و به خیال خام خود جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، چندبار در قامت یک مسئول قضایی، گیوه‌هایش را ورکشید و به میدان آمد و غُرّید تا این کفتارها را از حرم جمهوری اسلامی دور کند؟ واقعا فکر می‌کنید چندبار به میدان آمده تا در باره ادبیات ایشان قضاوت کنیم؟ اگر کلمات (مصدق+معاون+اول) را در بازه زمانی ۱ شهریور ۱۴۰۱ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در سایت (خبرگزاری رسمی قوه قضاییه که طبعا مواضع مسئولان قضایی را برجسته و اطلاع‌رسانی می‌کند) جستجو کنید، نتیجه ۱۱۳ مورد است. یعنی ایشان در طول این ۹ ماه که ما در حال جنگ بودیم و قوه قضاییه یکی از ارکان مهم این جنگ ترکیبی بود، به عنوان معاون اول ۱۱۳ بار درباره مسائل مختلف از جمله بازگشایی خبرساز شده‌اند اما حتی یک‌بار بله حتی یک‌بار درباره موضوعات این جنگ ۹ ماهه از جمله اعلام موضع نداشته‌اند (خبرگزاری میزان هیچ جمله‌ای را در حد تیتر برجسته نکرده چون ارزش خبری نداشته) جز تسلیتی که به خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز گفته‌اند! با این سابقه قابل تأمل نباید تعجب کرد که: ▫️چرا ادبیات مقتدرانه سردار مفخمی را نمی‌پسندند ▫️چرا خروجی قوه قضاییه، آن لایحه پر از عیب و نقص است ▫️چرا سلبریتی‌ها جولان می‌دهند ▫️چرا ... و باید گفت ما هم ادبیات شما را نپسندیدیم آقای مصدق! 👈 آقای محسنی اژه‌ای! هفته قوه قضاییه مبارک، خدا قوت، خسته نباشید ولی بزرگوار متأسفانه علی‌رغم همه زحمات شما و همکارانتان، اما آرایش این قوه متناسب با نیازهای دوره جنگ ترکیبی و جنگ شناختی نیست. این دو پست را حتما ببینید: https://eitaa.com/rasaee/9348 https://eitaa.com/rasaee/9311 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فروتنی جهان در برابر رهبر ایران و سِرتِقی محافظه‌کاران در برابر ایشان ۱. خانه امن فرنگ برای منافقین ناامن و کشنده میشود! ۲. همزمان عربستانِ قاتل دوستان ایران، جای امن و گرامش انصارالله یمن میشود! 📚 اِنا فَتَحنا لک فَتحاً مُبینا ‼️ایکاش در سیاست داخلی هم به فرمان همین رهبر پیش برویم و ایمان و عفت را که پیشران قدرت ایران است را با بی اعتنایی به حریم حجاب، از بتون اندلس پر نکنیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚دانش‌مند یا داعش‌مند؟ فرق چمران با نادری امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید که «عقلها امامان فکرها هستند». دانش دستاورد فکر است و باید کارگزار عقل باشد؛ زیرا دانش، توانش‌زا است: (العِلمُ سُلطانٌ). 🌾 اگر دانش و دانشمند، کارگزار عقل و امام راستین باشند، چنین کسی دانشمند و سزاوار گرامیداشت است. ◼️ولی ما از آن دانشی که برای «عقل» و بندگی‌ «بی‌سود» باشد، به خدا پناه می‌بریم (أعوذُ بِکَ مِن عِلمٍ لایَنفَع) چنانکه از شیطان نیز به خدا پناه می‌بریم (أغوذُ بالله مِن الشَّیطانِ الرَّجیم)؛ چه رسد به دانشی که پنجه داعش‌سازان و شیطان بزرگ را پرزور کند (العِلمُ سُلطانٌ). ◼️بی گمان چنین داننده‌ای، کارگزار شیطان است و حتی اگر خداباور هم باشد، در رستاخیز باید پاسخگوی همه ستمگری‌هایی باشد که آشکارا یا نهفته، با دانش او بر انسان و ارزشها رفته است! 📣 در رستاخیز کسی می‌بانگد که کجایند ستمگران و یاوران ستمگران! آنکه با پُرزه (لیقه)، زَکاب (دوات) ستمگران را فراهم کرد یا کیسه آنان را بست یا کِلک (قلم) آنان را تراشید؛ او را با آن ستمگران بهم‌آورید! وسائل الشیعة، ‏۱۷: ۱۸۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رهبر: دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینیهای موضعی از بین نمیرود! ⛔️ لریش میشه: بنیصدری ممنوع! 👚محافظه کارا میگن تا کوههای خرم آباد فرهنگ و حجاب عقب نشینی کنیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 مخرج مشترک با شبکه بهائی- صهیونی منوتو؛ 👈 یکی از اصول برخی نواصولگرایان! برخی اگر روح الله زم را گذاشته بودند برای ستاد امر بمعروف تهران، این قدر واکنش نمی کردند که یک جوان نخبه و توانمند انقلابی! 🟢 مؤمن نسب پرچم شرف جوانان انقلابی و خاری در چشم محافظه کاران است!
🔺بتن در راکتور ایمانِ کشور ◼️اصل اسلام و پیام غدیر، ایمان به ولایت خدا و امتداد آن است! ◼️پس اگر خورشید را در دست راست ایران و ماه را در دست چپ‌مان بگذارند و ایمان، ولایت و عفت را از ما بگیرند، ما باخته‌ایم: «ماذا وجَد من فَقَدَک» ◼️اگر روحانی در راکتور هسته‌ای بتن ریخت تا اقتصاد را درست کند، برخی دارند در «هسته قدرت ایران» یعنی ایمان و عفت و رهنمود ولیّ خدا درباره «واجب سیاسی» بتن می‌ریزند تا اقتصاد را درست کنند!؟ سه گناه بزرگتر از گناهان کبیره 👈 ولایت‌گریزی، بزرگترین گناه و «در حد شرک» است: أعظمُ ما افتَرض حقُ الوالی علَی الرعیة 👈 ذبح ایمان مردم به بهانه اقتصاد! این کار پس از ولایت‌گریزی بزرگترین گناه است: «و حق الرعیة علی الوالی» 👈 جنگ با سنت خدا در رشد اقتصاد (ولو أنّ أهلَ القُری آمنوا واتّقَوا لفتحنا علیهم برکات)؛ جنگ با سنت خدا بدتر از جنگ با احکام خداست ◼️از برخی آقایان بپرسید که با دستور ولیّ خدا درباره قتلگاه مجازی و «واجب سیاسی» چه کردند؟ آیا بنیصدرانه در جنگ فرهنگ، دستور عقب‌نشینی دادند؟ آیا عمرسعدانه، برای چند رأی، حکم خدا و ولیّ خدا را سر بریدند؟ ◼️از برادران، رئیسی، اژه‌ای، قالیباف، سلامی، حاج‌علی‌اکبری، اعرافی، قمی و بوشهری می‌خواهیم که نگذارند «رقیبان» در پیِ زدن رهبرمان باشند و «محافظه‌کاری را قتلگاه انقلاب» کنند! ◼️هماهنگی برخی آقایان در ملاحظه‌کاری، «هل من ناصر» شعر رهبر را به یاد می‌آورد: گرم است به‌هم پشت رقیبان پی قتلم ای عشق دلفروز! دل من به تو گرم است
🔴 یک بیان قاطع و فصل الخطاب از سوی رهبری به طرفداران مثلاً جذب حداکثری❗️ 🔰رهبر معظم انقلاب: "نظام اسلامی نمی تواند با گناه بیاید، عده ای الآن به همین خاطر با این نظام مخالفند. ما سعی نکرده ایم دوستی اینها را جلب کنیم. واقعاً در میان روشنفکرها و نویسنده ها خیلی کسانی هستند که ما ها را دوست می دارند، به شرطی که ما، به تعبیر آنها «آخوند بازی» در نیاوریم! اینها از کارها و مواضع و حرف های ما خیلی خوششان می آید، منتها می گویند: «اینها اُمل و مقدس مآبند !». ما به این همیشه افتخار کرده ایم، انشاءالله بعد از این هم خواهیم کرد و پای این مواضع می ایستیم و نمی خواهیم دوستی آنها را جلب کنیم، اما بالاخره باید مردم را به سمت تدین حرکت داد." 🔖منشور حوزه و روحانیت، ج10،ص 679؛ انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) ✍پ.ن: 🔻با وجود اینکه ایشان می فرمایند که افراد مذکور ما را دوست دارند اما باز هم با قاطعیت بیان می کنند که «نمی خواهیم دوستی آنها را جلب کنیم». یعنی محکم پای مواضع خودمان در مورد حرکت دادن جامعه به سمت تدین و کنار نیامدن با گناه ایستاده ایم. برچسب هم بخوریم به آن افتخار می کنیم! 👈 آنگاه در فتنه اخیر، برخی از خواص و مسئولین، به نام جلوگیری از شدن !!! و با توجیهات سطحی قصد داشتند که از – به عنوان یکی از نمادهای مهم جامعه اسلامی –کوتاه بیایند! ◀️ جالب این است که هنوز هم برخی از آنها به انقلابیونی که مقابله قاطع با ولنگاران را مطالبه می کنند، حمله می کنند❗️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: حفاظت از امنیت روانی جامعه یکی از موارد احیای حقوق عامه است ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اینکه یک عده با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را بهم بزنند و مردم را بترسانند، این خلاف مقتضی احیای حقوق عامه است. قوه قضائیه باید با برنامه‌ریزی، انضباط و با قاعده وارد بشود. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 چه کسی پیگیر بی توجهی برخی مسئولان به دستورات صریح امام جامعه است؟ 🔰رهبر انقلاب، سال گذشته در دیدار با مسئولین قوه قضائیه فرمودند: " یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهنها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کارها را میکردند، حالا هم اضافه شده. هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر میکند، مردم را نگران میکند، ذهن مردم را خراب میکند. یک دروغی را مطرح میکند، شایع میکند، خب، این امنیّت روانی مردم از بین میرود. یکی از وظایف قوّه‌ی قضائیّه برخورد با این مسئله است. البتّه اینجا هم من شنیدم بعضی گفتند که قانون نداریم؛ اوّلاً میشود از همین قوانین موجود استفاده کرد و حکم این را فهمید؛ اگر قانون هم ندارید، قانون تهیّه کنید " https://khl.ink/f/50545 👈 قوه قضائیه کار را به جایی رساند که رهبر انقلاب، در دیدار دیروز نیز دوباره فرمودند: " یکی از حقوق عامّه، جامعه است. اینکه یک عدّه‌ای آنجا بنشینند و با استفاده از یا غیرمجازی مدام روی اعصاب مردم راه بروند و امنیّت ذهنی مردم را به هم بزنند، مردم را بترسانند و مانند اینها، خب این خلاف مقتضای احیای حقوق عامّه است و قوّه‌ی قضائیّه وارد بشود. البتّه اطّلاع دارم که در بعضی اوقات و در بعضی از موارد دادستانی‌ها وارد شده‌اند و کارهایی هم انجام داده‌اند، لکن باید با برنامه‌ریزی و با انضباط این کار انجام بگیرد، این کار باید با قاعده انجام بگیرد؛ این جایش خالی است " https://khl.ink/f/53222 ⭕️ حال سوال این است که اگر از نظر قانونی در این زمینه مشکلی وجود ندارد، چرا شاهد ترک فعل قوه قضائیه هستیم؟ ⭕️اگر هم در این زمینه نیاز به قانون جدید است، رهبر انقلاب سال گذشته فرمودند: « سریع قانون تهیه کنید » ◀️ از مسئولین قوه قضائیه می پرسیم که با وجود این ترک فعل خود، با چه رویی دوباره به دیدار رهبر انقلاب رفتید؟! 🔴 👇 @bidariymelat
‼️ برادر اژه‌ای! اگر نمی‌توانید، استعفا کنید! ◼️مقایسه سخنان پارسال و امسال رهبر درباره قوه قضا ۱. رهبر در سخن امسال، برخلاف سخن پارسال، دیگر نگفتند که «آقای محسنی، رئیس قوّه، یک عنصر مؤمن و انقلابی است». ۲. رهبر در سخن امسال بر خلاف سال پیش، نگفتند که: «آقای محسنی گوش شنوا هم دارد؛ از منتقدین و مانند اینها هر چه بگویند، ایشان گوش شنوا دارد» ۳. البته همان پارسال و نیز امسال از نبود «التزام عملی» در برخی کارها گله کردند. پارسال: «توصیه‌هایی که عرض میکنیم ــ چه به شخص محترم ایشان (اژه‌ای) و چه به شما، ان‌شاءالله باید عملیّاتی بشود! باید از صِرف یک توصیه و موعظه خارج بشود!» و باز امسال در ۳ خرداد هم این گله را بازگو کردند؛ اینکه شوربختانه گفتار ایشان در مواردی حالت نصیحت پیدا می‌کند! و التزام عملی به آن نیست! ۴. پارسال از کاستی در اجرای سند تحول سخن گفتند و امسال باز هم از اجرایی نشدن آن گله کردند! چرا؟ ۵. پارسال به قوه قضا و دادستان دستور جلوگیری از ناامنی روانی دادند! عمل نشد و اغتشاش شد و امسال پس از اغتشاشات، باز هم رهبر این کار را انجام نشده یافتند و به همان چیز دستور دوباره دادند! چرا برخی پاسخگو نیستند! چرا پوزش نمی‌خواهند؟! توبه کنید! ۶. پارسال واژه «انقلابی» را برای رئیس قوه به کار بردند، ولی امسال نه تنها چنین نکردند، بلکه هشدار سنگین «اختلال در قوه قضائیه» را بکار بردند! و دوباره هم بازآوری کردند: 👈«واقعاً قوّه قضائیّه یکی از ستونهای اصلی در برپایی نظام اسلامی است. معلوم است که اگر در این ستونهای اصلی اختلالی به وجود بیاید، در کلّ نظام اختلال به وجود خواهد آمد. ... اگر چنانچه اشتباهاتی در اینجا انجام بگیرد، اختلالی صورت بگیرید، ضربه آن هم مهم است!» ۷. البته رهبرمان یک چیز را انگار می‌دیدند؛ این که کسانی بی‌آنکه توان مسئولیتی داشته باشند، پذیرای آن بشوند! همان هشداری که خدای دانا به نوع انسان داده بود (و حَمَلَها الإنسان انّه کان ظلوماً جهولاً) آری نوع انسان تاب امانت ولایت را ندارد و اگر از این مسئولیت گریزان نباشد، ظلوم و جهول و «لفی خسرٍ» است.: 👈 «بنده از اوّل انقلاب در مسائل جاری اجرائی انقلاب بوده‌ام، همیشه می‌گفتم که من از قبول تصدّی مسائل مربوط به قوّه‌ی قضائیّه می‌ترسم و اجتناب می‌کنم؛ چون خیلی سنگین است، کار سنگینی را به عهده گرفته‌اید» ◼️استعفا آقای اژه‌ای اگر می‌توانی دستورهای روشن و شدنی و درست رهبری را بکار بگیری، یا الله! و اگر نمی‌توانی استعفا بده که برای دنیا و برزخ و آخرت خودت و مردم هم بهتر است! کشور را معطل نکنید! ◼️منصفانه درباره خودتان داوری کنید! برپایه مطالبات رهبری و وضعیت کشور بویژه درباره امنیت روانی و فضای مجازی و حجاب و عفاف و ... شما یکی از ناکارآمدترین دوره های قوه قضائیه کشور هستید یا این که خود را از کارامدترین ها می‌دانید؟ البته منظور ذهنیت خود شما یا برخی آمارچاق کنی ها یا تکیه نادرست به آمارها نیست؛ منظور ما آن چیزی است که در بیرون جاری است؛ چنانکه رهبرمان فرمودند: 👇 ◼️خطر آ«مار»زدگی رهبر: «مناط(سنجه) داوری خودتان را کاری که انجام داده‌اید قرار ندهید! مناط داوری را خروجی کار قرار بدهید. مثلاً‌ اینکه ما سر فلان قضیّه این کارها را کردیم، این تعداد جلسه گذاشتیم، اینها ملاک نیست! ملاک این است که نتیجه چه شد، خروجی کارها چه شد. آمارها مهمّند منتها باید نشان داده شود که خروجی این آمارها و این مطالبی که گفته شد چیست؛ آن مهم است. محصول نهایی مهم است که دست مردم چه میرسد.»
🔺ایام ضربت‌خوردن ارزش‌های علی (ع) خیلی‌ها درستی راه امیرالمؤمنین (ع) را می‌شناسند ولی اینکه در بزنگاه‌ها ملاحظه‌کار یا دشمن «دافعه علی» می‌شوند، بهترین تفسیرش «توابین» و «عمر سعد» است:👇 📚 شهید مطهری: «علی مردی دشمن‌ساز و ناراضی‌ساز بود. این یکی دیگر از افتخارات بزرگ او است! [و افتخار] هر آدم مسلکی و هدفدار و مبارز و مخصوصاً انقلابی که در پی عملی ساختن هدف‌های مقدس خویش و مصداق [این] قول خدا است: «در راه خدا می‌کوشند و از سرزنش سرزنش‌گری بیم نمی‌کنند» مجموعه آثار، ۱۶: ۲۸۹.
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 ابرگروه براهین و قرارگاه عمار برگزار می‌کند: 🔹 موضوع نشست: 🌹 «هم پای شهدا تا آسمان» 🌹 مصاحبه با خواهر بزرگوار شهید سید عبدالکریم اتقیاء🌷 حاجیه خانم سیده زینب اتقیاء 📆 چهارشنبه ۱۴۰۲/۴/۱۴ ساعت ۲۲ مکان ابرگروه براهین برای عضویت در گروه‌ها کلمات آبی رنگ زیر را لمس کنید👇 جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 🇮🇷گروه قرارگاه عمار
4.34M
🔺جدا سازی دو رده فقه فشرده (فقه فطری) و فقه گسترده (اجتهادی) 📚 و جداسازی هر یک از این دو رده فقه، در دو لایه فقه عقلی و فقه فکری ◽️ با نمونه آوری از شهید الداغی، عوام الناس کفن پوش ورامینی، راننده کامیون، حسن عباسی، بیداری ملت، حسین شریعتمداری، مومن نسب و وابصه امامی، کاشف ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ دو خاطره شنیدنی از روحانی اهل‌سنت 🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) *الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.* 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از بیداری ملت
🔺غدیر؛ هر دَم، هر جا، هر لایه 🌾ولایت فقیه، دنباله غدیر است؛ به سخن آ. نوری همدانی «خامنه‌ای کوثر است! دشمن او ابتر است»! اگر غدیرِ امروز را درنیابیم، باز هم بازنده غدیر دیروزیم! امیرالمؤمنین (ع)، افزون بر «هر دَم، هر جا، غدیر خم» ما را به «بُعد پیشرفته» غدیر هم می‌رساند؛ اینکه هر کس و هر نظامی، در درون خود دارای ۵ لایه است و هر لایه، امام لایه زیرین. این دستگاه را «ابرفقه» می‌نامیم: 📚«العقولُ أَئمةُ الأفکارِ والأفکارُ أئمَّة القلوب والقلوب أئمة الحواس والحواس أئمة الاعضاء» کنز، ۱: ۲۰۰. 🌻عقلها امامان فکرها هستند، فکرها، امامان دل‌ها، دلها امامان حس‌ها و حس‌ها امامان عضوها 🌍نظام جهان، «چتری» نیست؛ بلکه تومار مارپیچی ۵ لایه است؛ که پیغمبر (ص) دست هر لایه را در یک غدیر، برای امامت بر لایه زیرین بالا برده است! 🧨 پس‌زدن غدیر در هر یک از لایه‌های نظام، یعنی ابترکردن امامت! مانند اینکه نیروگاه برق را بپذیریم ولی در خانه خود، کلید برق را نپذیریم! چنین خانه تاریکی، با نور ولایت روشن نمی‌شود و چنین نظامی «به هیچ‌کار نخواهد آمد» (فما بَلَّغتَ رسالَتَه) 📚ابرفقه، آن‌چیزی است که امیرالمؤمنین (ع) آن را دنباله غدیر دانسته‌اند و نباید ابتر بشود! چنانکه ولیّ‌فقیه نیز در نماهنگ بالا به حوزه علمیه، هشدار «ناکارامدی نرمفزار حاکمیت» داده است! 🚨مبادا غدیر، دوباره دیر شود و این دنباله حیاتی غدیر و امامت را فرو بگذاریم! مبادا پس از «قتلگاه مجازی»، این بار، نظام را کوفیانه به قتلگاه «ناکارامدی حاکمیتی» بسپریم! 👈کتاب «ابرفقه» با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان ◼️ کانال و گروه ابرفقه
🔴 مقصر اصلی وضعیت حجاب و عفاف؛ دشمن یا مسئولین؟! 🔰 مدظله‌العالی: «دشمن بیش از آن‌که به توانایی‌های خودش امیدوار باشد، به خطاهای ما امیدوار است؛ [این‌که] ما یک اشتباهی بکنیم، به قول نظامی‌ها پهلو بدهیم به دشمن. شما با دشمن روبه‌رو هستید دیگر؛ اگر غفلت کردید، دشمن دُور زد شما را، از پهلو به شما حمله کرد، هیچ کار نمی‌توانید بکنید» https://www.leader.ir/fa/speech/25780 ✍️ اگر وضعیت فرهنگی و همچنین وضعیت حجاب و عفاف به این حالت رسیده است، این را نمی‌توان به گردن دشمن انداخت. دشمن، همیشه دشمن است و از هر راهی برای آسیب زدن به ما استفاده می‌کند. اما… 🔻وقتی سال‌ها در زمینۀ مدیریت فضای مجازی ، مسلّمات شرعی و قانونی را زیر پا گذاشتیم، 🔻وقتی خودمان با دست خودمان، مدیریت افکار مردم را به دست دشمن دادیم، 🔻وقتی نهادها و دستگاه‌های گوناگون در زمینه و عفاف به وظایف خود عمل نکردند، 🔻وقتی سال‌هاست که مقابلۀ قاطع و اقدامات بازدارنده در برابر ولنگاری و هنجارشکنی یا صورت نمی‌گیرد و یا این‌که به صورت گزینشی، محدود و یا رفع تکلیفی صورت می‌گیرد و تناسبی با واقعیت پیش آمده ندارد، 👈 آن‌گاه قابل قبول نیست که وضعیت موجود را به دشمن نسبت دهیم؛ بله اگر ما به تکلیف خود عمل می‌کردیم و آن‌گاه چنین وضعیتی پیش می‌آمد، می‌توانستیم فعالیت دشمن را علت اصلی بدانیم. اما الآن مقصر اصلی، مسئولین هستند. #⃣
جبههٔ  اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔺حجت‌الاسلام شدن مردم! 📚امام کاظم (ع): «مردی از قم مردم را به حق فرا می‌خواند. مردمانی مانند براده‌های آهن با او گرد می‌آیند که تندبادهایِ ویرانگر آنان را [حتی] نمی‌لغزاند، از نبرد آزرده نمی‌شوند، [از سرزنش] نمی‌ترسند، خداسپاری می‌کنند و عاقبت از آن پرهیزکاران است!» ◻️ولیّ فقیه گرانش و ولایت باطنی دارد و مردم مانند براده‌های آهن به وی می‌گرایند و آنکه خرده‌شیشه دارد در تندباد ویرانگر مانند پَر کاهی (کَعَصفٍ مَأکول) گم می‌شود. ◻️این مردم، از نبرد آزرده نمی‌شوند و روئین روانند! از واژخاییِ چند هرزگو نمی‌ترسند! 👈 فرجام کار هم با این مردم است؛ پس ملاحظه‌کارها، یا باید خرده‌شیشه را کنار بگذارند و مانند براده‌های ناب، به ولایت بچسبند یا اگر بخواهند عمرسعدانه در پی ملک ری باشند، در تندبادی ویرانگر، منتظری، هاشمی و احمدی‌نژاد می‌شوند! 📚بر پایه این روایت، اینک دو «حجت» داریم؛ یکی ولیّ فقیه و دیگری مردم! هیچ آیةالله و حجت الاسلامی، آیه و حجت خدا نیست؛ مگر آنکه پیرو این مردم باشد! ازینرو رهبر هم فرمود «مردم حجت را بر مسئولان و علما تمام کردند». پس مردم حجت‌الاسلام هستند بر بسیاری از عالمان! چه وارونگی تلخی! ◼️آقایان رئیسی! اژه‌ای! قالیباف! اعرافی! بوشهری! سلامی! حاج‌علی‌اکبری! قمی! در برابر قتلگاه فضای مجازی چه کردیم؟ در جنگ دستگاه‌های جاسوسی دشمن با واجب شرعی و واجب سیاسی حجاب چه کردیم؟ با دستور رهبر به بسیج برای «احیای تجربه کمیته‌های انقلاب» چه کردیم؟ 🧨محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 تجمع مقابل قوه قضائیه و نظر جالب رهبر انقلاب ⭕️ آیا حرکتهایی همچون تجمّع مقابل قوّه قضاییّه و مطالبه شدید از آنها در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی، تضعیف نظام است؟ پاسخ رهبر انقلاب: " فرق میکند. گاهی اوقات قوّه قضاییّه مایل است واقعاً کاری انجام دهد، که اگر پشتوانه این‌طوری هم ببیند، حتماً انجام خواهد داد. بعضی از امواج سیاسی جلوِ قوّه قضاییّه را در بعضی از کارها میگیرد؛ بنابراین این کار تضعیف نظام باشد. البته گاهی ممکن است در شرایطی تضعیف باشد، اما در شرایطی هم است؛ یعنی در واقع کمک به آنهاست تا کاری را که میخواهند، بتوانند بکنند و در برابر بعضی از جریانهای سیاسی که مزاحمت ایجاد میکنند، حربه قویتری داشته باشند." https://khl.ink/f/3177 🔴 👇 @bidariymelat