📚سنجش تقریبی سرعت آصف با نور
آیا طی الارض (در هم پیچیدن مکان و بُعد دیگر آن؛ یعنی زمان)، همان دوربَری (تِلِهپورت) است؟ آصف بن برخیا چگونه تخت بلقیس را جابجا کرد؟
◾️مسافت جابجایی تخت بلقیس
مسافت یمن (پایتخت بلقیس) تا بیت المقدس، نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر است و مسافت رفت آصف به یمن و آوردن تخت به بیت المقدس، نزدیک به ۴۰۰۰ کیلومتر است.
◾️زمان جابجایی در فرایند آوردن تخت
قرآن میفرماید که آصف بن برخیا تخت بلقیس را در زمانی کمتر از بازگشت پلک چشم آورد. اگر زمان یک پلک زدن کامل (یعنی باز و بسته شدن پلک) را دو دهم ثانیه در نظر بگیریم، بنابراین زمان بازگشت پلک (یعنی بسته شدن پلک) یک دهم ثانیه است. آصف تخت بلقیس را در زمانی کمتری از یک دهم ثانیه جابجا کرده است. این کمتر بودن را ما در اندازه ۲.۵ صدم ثانیه (۲۵ هزارم ثانیه) میگیریم. پس رفت و برگشت وی تا اینجا در هفت و نیم صدم ثانیه (۰.۰۷۵ ثانیه) بوده است.
اگر زمان جابجایی تخت در محدوده دارای موانع را ۲.۵ صدم ثانیه بگیریم، زمان جابجایی تخت در محیط آزاد برابر با نیم دهم ثانیه (۵ صدم ثانیه) است و اگر زمان جابجایی تخت در محیط دارای مانع با بیشتر گرفتن «کمی زمان بازگشت پلک» را ۵ صدم ثانیه بگیریم، زمان جابجایی در محیط آزاد، نزدیک به ۲.۵ صدم ثانیه میشود.
◾️سنجش زمان ۲.۵ صدم ثانیه با سرعت نور
با توجه به اینکه مسافت رفت و برگشت برابر با ۴۰۰۰ کیلومتر است و زمان جابجایی تخت در محیط آزاد را ۲.۵ صدم ثانیه (۲۵ هزارم ثانیه) در نظر میگیریم:
سرعت = مسافت (۴۰۰۰ کیلومتر) ÷ زمان (۰.۰۲۵ ثانیه)؛ یعنی سرعت جابجایی در محیط آزاد برابر با ۱۶۰ هزار کیلومتر در ثانیه بوده است.
از آنجا که سرعت نور، ۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه است، سرعت آصف، ۵۳.۳۳ درصد سرعت نور است.
◾️سنجش زمان ۵ صدم ثانیه با سرعت نور
اگر مسافت رفت و برگشت را ۴۰۰۰ کیلومتر بدانیم و زمان جابجایی تخت در محیط آزاد را ۵ صدم ثانیه بدانیم، سرعت جابجایی (تقسیم مسافت بر زمان) به ۸۰ هزار کیلومتر بر ثانیه میرسد؛ یعنی ۲۶.۶۵ درصد از سرعت نور.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دلیری و خطرپذیری ستودنی در سوریه
شجاعت یک خلبان در سوریه از چشم رهبرمان دور نماند. آیا نمیشد کسان بیشتری دلیری کنند؟
10.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚خطر فروکاست حکم قطعی شرعی جهاد
نائب امام زمان (عج): «یک کشور اسلامی؛ یعنی فلسطین، به وسیله خبیثترین کفّار عالم غصب شده؛ حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلیاش برگردانند!»
🚨هشدار
جهاد مالی نیاز است؛ ولی بهوش باشیم که تبلیغ پویش «ایران همدل» در دفتر حفظونشر آثار رهبر و برگزاری همایش «جهاد مالی» در حوزه علمیه، ناخواسته، ذهن جامعه را از «حکم جهاد برای رفع غصب فلسطین»، به جهاد مالی فرونکاهد.
با سپاس از تیزبینی همسرم
📚نقد رنگ نمای سخنرانی امام خامنهای
سلیقه رنگی رهبر بسیار آرام، دانا، ساده و اندیشهبرانگیز است! به زیلوهای حسینیه و خانه ایشان بنگریم تا دانش و هنر رنگشناسی رهبر نمودار شود!
رنگ این بار نمای حسینیه، برایم پرسش برانگیز شد. رنگی که در برخی دستگاهها کمی به صورتیِ سیر میزند که طیف رنگی وزینی در تبلیغات نیست.
◾️نقدها
۱. چشمآزاری؛ بویژه برای میزبانی از نگاه طولانی؛
۲. از چشم انداختن سیمای سخنران که با ارجگزاری به رهبرمان نمیسازد؛
۳. تندی و تحریککنندگی رنگ زمینه، «حدیث شریف» را نیز از نمایانی (که راز نصبالعین کردن است) میاندازد و این کار، غیرحرفهای و بلکه غیرعادی به گمان میرسد؛
۴. در نشست رهبر آزادگان جهان با گفتاری ژرف و بخردانه، «طبعاً» بکارگیری رنگ هیجانی، بسزا نیست و رنگهای معمولی و کمی سرد، بهتر است؛
۵. خطر الگوسازی رنگ نسبتاً جیغ و برانگیزنده در برنامهها و نیز در نگاه بانوان مؤمن برای پوشش بیرون.
🔺بنده تاکنون چنین رنگی را در زمینه سخنرانی عمومی یک مرجع تقلید و امام جامعه ندیدهام؛ آن هم در نشست بانوان.
با سپاس از محتوای ستودنی سخنان بانوان، نگاه سنگین و سرد رهبر در برابر برخی حرکات، ظاهراً نشانگر پافشاری اسلام بر حریم میان نامحرم بود.
📚 اگر این رنگپردازی و برخی مسائل دیگر، برپایه صلاحدید و اجتهاد رهبرمان بوده، پذیراییم؛ وگرنه امیدواریم آقایان دفتر دقت بیشتری بکنند.
◾️ولیّامر: آنچه [از نقدها] مربوط به دفتر رهبری است ممکن است بعضی وارد باشد، بعضی وارد نباشد؛ لکن نفْس این نگاه نقّادانه را من ۱۰۰٪ تأیید میکنم» ۱۷ خرداد ۹۶.
🚨انتقاد عمومی از دفتر رهبر را کالای قاچاق نکنید!
◾️جایگاه بیت رهبری در اسلام
اسلام ناب یعنی باور به «اهلبیت»، پس «بیت رهبر» جایگاه بیمانندی دارد. ما این مفهوم را در کنار مفهوم «دفتر رهبر» بازخوانی میکنیم.
رویه این است که برترین مردان، برترین زنان را برگزینند (الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبین. نور، آیه ۲۶)، و رویه این است که از این برترین زنوشوی، بهترین فرزندان نیز با نطفه و لقمه و تربیت بهینه پروریده شوند.
پس، طبعا «بیت رهبر» و دفتر رهبر مفاهیمی نزدیک به هم میشوند؛ هرچند که برخی افراد خانواده، از «اهلبیت» یا «اهل دفتر رهبر» استثناء میشوند. با چنین جایگاهی برای «بیت رهبری»، رهبر باید در انتخاب همسری که بد است یا گمانی بر بد شدن وی در آینده است، خودداری کند تا «بیت رهبر» از خائن و دشمنیار پیراسته باشد.
◾️بیت رهبریِ حضرت نوح، لوط و محمد (ص)
چرا حضرت نوح و لوط همسران خائن و دشمنیار خود (تحریم، ۱۰) را پیش از این خیانتها طلاق ندادند؟ البته خیانتها ناموسی نبود.
چرا پیامبر خاتم (ص) پس از خیانت دو تن از همسرانش در رساندن اطلاعات حساسِ به باند کودتا (تحریم، ۳) آنها را طلاق نداد؟ با اینکه خدا آنان را به طلاق تهدید کرده بود. (تحریم، ۵)
پس حتی اگر یک رهبری معصوم باشد، نباید «بیت رهبر» را پیراسته از لغزش بدانیم؛ چه رسد به اینکه آن را «حجت» بدانیم! از همین رو، آیه تطهیر برای برخی از افراد بیت پیامبر خاتم آمد تا آنها را از این قاعده، استثناء کند.
◾️فرهنگ نقد
ولی برخی خوبان، هرگونه نقد «دفتر رهبر» را به معنای تضعیف رهبر و ناتوانی ایشان در مدیریت میپندارند؛ با اینکه خود رهبر بر فرهنگ نقد عمومی و نیز نقد دفتر رهبر، پافشاری میکنند:
«آنگاه که نخبگان ما نقطه تعادل میان "هرجومرج و دیکتاتوری" را شناسائی و تثبیت کنند، دوران جدید آغاز شده است. نباید از "آزادی" ترسید و از "مناظره" گریخت و "نقد و انتقاد را به کالای قاچاق" و یا "امری تشریفاتی" تبدیل کرد! چنانچه نباید بجای مناظره، به "جدال و مراء" گرفتار آمد و بجای آزادی، به دام هتاکی و مسئولیتگریزی لغزید... من عمیقاً متأسفم که برخی میان "مرداب سکوت و جمود" با "گرداب هرزهگوئی و کفرگوئی"، طریق سومی نمیشناسند و گمان میکنند که برای پرهیز از هریک از این دو، باید به دام دیگری افتاد.» ۱۶ بهمن ۸۱
◾️ نقد عمومی
امام خامنهای: «گاهی اوقات انتقاد باید "عمومی هم" باشد؛ ما همیشه معتقد نیستیم که انتقاد باید درِگوشی باشد؛ نه، گاهی هم باید عمومی باشد! امّا اینکه ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنوندهی انتقاد به تعبیر رایج، بندِ دلش پاره بشود و بگوید دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد، اینجوری نباید انتقاد بکنیم.» ۱۵ شهریور ۹۷
◾️ نقد دفتر رهبر
ولیّامر: «آنچه [از نقدها] مربوط به دفتر رهبری است ممکن است بعضی وارد باشد، بعضی وارد نباشد؛ لکن نفس این نگاه نقّادانه را من ۱۰۰٪ تأیید میکنم.» ۱۷ خرداد ۹۶
اگر کسی در «دفتر رهبر» اشتباهی ناخواسته بکند یا آگاهانه بلغزد یا دچار رگههایی از نفوذ محاسباتی شود و ما آنان را نقد بکنیم، آیا این یعنی ما آنان را نفوذی میدانیم؟
آیا هر یک از اعضای دفتر رهبر در ردههای گوناگون، یا باید معصوم باشند یا نفوذی هستند؟! این چه سخنی است! حتی اگر یکی از اعضای دفتر رهبر خائن از آب در بیاید، آیا این به معنای نفی صلاحیت رهبر در مدیریت است؟
◾️«سیاست عظیم مکتوم الهی»
از سوی دیگر، گاهی ما نیز «اهل بصر و صبر» نیستیم و نمیدانیم که گاهی باید «کجدار و مریز» کار کرد؛ چنانکه پیامبر خاتم (ص) برخی خائنین در «بیت رهبر» را کنار نزد. اگر رهبر امروز ما نیز چنین کند، نه از سر ناآگاهی یا ترس، بلکه از روی بصیرت و صبر الهی است.
◾️ما چه باید بکنیم؟
رهبرمان «جهاد تبیین» را کار ما دانستند! پس باید درباره اشتباهات برخی، آلودگی برخی به رگههایی از نفوذ محاسباتی، خیانتهایی مانند «قتلگاه مجازی» و «عقبنشینی غیرتاکتیکی در برابر جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با عفاف و حجاب و نیز تحریف سخنان رهبر در برخی جاها، روشنگری بکنیم.
🌾 تا انقلاب مهدی، نهضت ادامه دارد!
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقش دفتر امام در پخش نامه ایشان به آ. خامنهای؟
◾️گله از تبدیل نقد به کالای قاچاق
تا سخنی بوی نقد عملکرد دفتر امام خامنهای بدهد، برخی میگویند چرا رهبر را «تضعیف» میکنید! با اینکه ولیّامر، آشکارا گفتهاند که نقد کردن «دفتر رهبر» را ۱۰۰٪ تأیید میکنم!
◾️مستند «نامه امام به آقا»
در ساختهی شبکه مستند، به روشنی آمده است که در پخش نامه امام خمینی به آیتالله خامنهای، برخی شیطنت کردهاند.
◾️آ. خامنهای: استماع نامه پیش از دیدن آن
پاسخ آیتالله خامنهای به امام خمینی نیز نشانگر یک رخداد دور از انتظار است: «مرقوم مبارک در پاسخ به معروضۀ اینجانب را استماع و زیارت کردم». صحیفه امام، ۲۰: ۴۵۵.
◾️هاشمی نیز پخش رادیویی نامه ۱۶ دی ۶۶ را در خاطرات روز ۱۷ دی ۶۶ آورده است.
◾️نقش دفتر امام چه بود؟
نامه امام خمینی طبعاً به مسئولان دفتر داده شده بود تا به رئیس جمهور (آ. خامنهای) برسانند و با توجه به آنچه امام در آغاز همان نامه نوشتهاند، طبعاً نظرشان بر پخش رادیویی آن نبوده است: «من میل نداشتم که در این موقع حساس به مناقشات پرداخته شود و عقیده دارم که در این مواقع سکوت بهترین طریقه است.»
◾️نوشته همسو: انتقاد از دفتر رهبر را کالای قاچاق نکنید!
هدایت شده از ابرفقه
یلدا در اسلام
🌼 بزرگترین شب است؛ و شب بزرگترین آرزوی مؤمن، تا در خلوت آن با خدا مناجات کند: «يَا ابْنَ عِمْرَانَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يُحِبُّنِي فَإِذَا جَنَّهُ اللَّيْلُ نَامَ عَنِّي أَ لَيْسَ كُلُّ مُحِبٍّ يُحِبُّ خَلْوَةَ حَبِيبِه» وسائلالشيعة، ج ۷، ص ۷۷. ای موسی بن عمران! دروغ گفت آن که پنداشت مرا دوست دارد، اما آنگاه که شب او را فراگرفت، مرا رها کرد و خوابید! آیا هر دوستداری، خلوت کردن با محبوب خود را دوست ندارد؟
✅ شب یلدا، طولانی ترین فرصت برای دوستی و خلوت کردن با خداوند است؛ و براستی که بهار مؤمن در زمستان است. و بهاری ترین هنگامه آن، شب یلدا، یعنی بزرگترین فرصت خلوت با خداوند است! یلدا را می توان «نوشب» نامید؛ شبی دلنشین تر از نوروز: «الشتاء ربيع المؤمن قصر نهاره فصامه و طال ليله فقامه». إرشادالقلوب، ج ۱، ص ۹۱. نیز به همین مضمون در الأمالی للصدوق، ص ۲۳۷ و وسائل الشیعة، ج ۱۰، ص ۴۱۴. زمستان، بهار مؤمن است؛ روزهایش برای روزه، کوتاه است و شبهایش برای مناجات، بلند است».
🌼 و سلام بر قامت بلند شبهای زمستان، و بر قامت بلندترین شب؛ یلدا که برای هیچ کس با معنا تر از حضرت مهدی ارواحنا فداه نیست! چه قیامی می کند امشب مهدی ما! شاید حضرت زرتشت هم بدین سان، شعله های شوقش به حضرت الله را در این شب بلند زمستانی به خنکای مناجات می سپرده است؛ و بعد آرام ارام یلدا از مناجات تهی شده است.
✅ معاشران! دو سه رکـعت نـمـاز، ناز کنید
«شبی خوش است بدین، قصه اش دراز کنید»
یا علی
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
🔴 فرماندۀ نیروی هوایی ارتش: تأثیر #فضای_مجازی از موشک و بمب بیشتر است…
#⃣ #جنگ_نرم
🇮🇷 جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh