1️⃣ می گویند علامه مصباح معتقد است که مشروعیت حکومت به نظر مردم وابسته نیست.
2️⃣ بله این سخن درست است. اما علامه مصباح می گویند که «حاکمیت» دو رکن دارد؛ آ. «مشروعیت» که الهی است؛ ب. «مقبولیت» که مردمی است.
✅👈 اینک نظر امام خمینی درباره مشروعیت و عبارات فوق العاده دقیق و البته سنگین ایشان درباره حکم ایشان به دولت موقت بازرگان:
«من که ایشان [بازرگان] را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم، ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجبُ الْاتِّباع است، ملت «باید» از او اتّباع کند. یک حکومت عادی نیست، یک #حکومت_شرعی است؛ #باید از او اتّباع کنند. #مخالفت_با این حکومت #مخالفت_با_شرع است، #قیام_بر_علیه_شرع» است. قیام بر علیه حکومت شرع جزایش در قانون ما هست، در فقه ما هست؛ و جزای آن بسیار زیاد است. من تنبه میدهم به کسانی که تخیل این معنی را میکنند که کارشکنی بکنند یا اینکه خدای نخواسته یک وقت قیام بر ضد این حکومت بکنند، من اعلام میکنم به آنها که #جزای آنها #بسیار_سخت است در فقه اسلام. قیام بر «ضد حکومت خدایی قیام بر ضد خداست»؛ قیام بر #ضد_خدا_کفر است». امام خمینی، صحیفه امام، ۶: ۵۹.
🇮🇷 @abarin
📚تبیین علمی فرمایش امام خامنه ای در «منع ورود واکسن دشمن»
❌ شبهه: رهبری در مسائل پزشکی متخصص نیست؛ پس چرا حکم به عدم ورود واکسن از آمریکا و انگلیس کرد؟
🌹پاسخ با تفکیک حوزه های بحث
1️⃣ حوزه علم پزشکی که رهبری در آن تخصص ندارند.
👈 آ. ادعای پزشکی
پزشکی می گوید چه دارویی یا واکسنی، چه اثری بر بدن دارد. که البته درباره واکسن کرونا، تاکنون نتوانسته است به چنین نتیجه ای برسد و طبق ضوابط اضطراری عمل می کنند.
👈 ب. بحث عدم «اطمینان» به واکسن دشمنان
آیا اطمینان و اثربخشی معقولی برای واکسن ها ثابت شده است؟ نه! مؤید آن هم وضعیت کشور آمریکا و انگلیس است که در بالاترین آمارهای ابتلا و قربانی قرار دارند.
حتی اگر واکسن شان اطمینان بخش است، آیا آنان اول به کشور خودشان نمی رسند و می آیند به ایران برسند؟ ایرانی که دشمن درجه یک وی هستند و حتی کودکان پروانه ای وی را تحریم دارویی کرده اند! خب انسان که #شعور دارد و این را می فهمد!
2️⃣ حوزه «فلسفه پزشکی، فلسفه علم پزشکی و فقه کلان امنیت حاکم بر نظام سلامت» که رهبری در آن صاحب نظر هستند.
👈 آ. ادعای فلسفه پزشکی (فقه کلان امنیت حاکم بر نظام سلامت)
فلسفه پزشکی (و فقه کلان امنیت نظام سلامت) می گوید آیا دشمن قطعی و قاتل شما، داروی سلامت بخش به شما می دهد یا نه؟ کمینه این که موش آزمایشگاهی او و بیشینه این که قربانیان بیوتروریزم او هستید. بیوتروریزمی که دهها میلیارد دلار برای دست یابی به آن و ضربه به ایران، هزینه اش کرده است. اینها بدیهی ترین انتظار از دشمن است و هر انتظاری غیر از این از دشمن، سفاهت و تناقض است.
اگر فرض بر این است که آمریکا و انگلیس دشمنند و در پی قتل عام مردم هستند؛ چنانکه در جنگ جهانی اول نزدیک به نیمی از مردم ایران را کشتند؛ آیا می توان #انتظار_دوستی از #دشمن داشت؟ مثل این که کسی بگوید در پزشکی فلان دارو کشنده است، اما تزریق می کنیم، شاید این دارو دست از کشندگی برداشته است!
👈 ب. بحث عدم «اعتماد» به واکسن دشمنان
پس در این جا سخن از «اعتماد» نداشتن به دشمن است! و این امر به فلسفه نظام سلامت و فقه کلان حاکم بر نظام پزشکی مربوط است؛ نه به نظام سلامت و تخصص پزشکی.
3️⃣ مقایسه ارزش استدلالی «عدم اعتماد» با ارزش استبعادی «عدم اطمینان»
در بحث #اطمینان، ما به اثربخشی دارو از یکسو و عوارض سوء نداشتن آن از سوی دیگر، توجه داریم که یک بحث پزشکی است. ولی در بحث #اعتماد، توجه ما به رویکرد دشمنی آمریکا و احتمال جدی تحویل بمبهای بیولوژیک است.
👈 آ. #مستند رهبری
رهبری در بحث اطمینان، اولا به به واقعیات موجود در آمریکا و انگلیس استناد کردند، که امری غیرقابل انکار است.
👈 ب. #استناد رهبری
ثانیا استناد به این بحث، ثقل استدلال ایشان برای منع ورود واکسن دشمن نبود. بلکه یک استناد به بحث #اطمینان، در حد یک مؤید در احتیاط عقلایی بود.
4️⃣ بصیرت افزایی به جامعه
اما به دلیل این که بیگانگان و نفوذی ها و برخی افراد نادان در حال جا انداختن این هستند که رهبری در حوزه غیر تخصصی ورد کرده است، سزاوار است که جامعه پزشکیِ ولایی، همانند یک مأموم و فردی که اجمالا این مباحث را درک می کند، برای مردم روشنگری کند که:
💐مردم عزیز! حوزه ای که رهبری ورود کرده اند، حوزه فلسفه نظام سلامت و فقه کلان امنیت حاکم بر نظام پزشکی است و مربوط به دشمن شناسی است و ربطی به تخصص پزشکی ندارد و ما به عنوان پزشک، در این مساله فاقد تخصص هستیم، اما این موضع رهبری، مساله کاملاً قابل پذیرشی برای هر عاقلی است.
از دشمن جز دشمنی برنمی خیزد.
🌼 گرم گل نرگس باشیم
🇮🇷 @abarin
نشست بزرگداشت علامه مصباح یزدی 2.mp3
25.91M
🌹 ابرتحلیلِ نظامشناختی علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه
🇮🇷 @abarin
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسن روحانی در کتابی، با استناد به بیان قرآن، ترسوگری را در قالب یک چیز دینی درآورده است؛ این که اگر دشمن از یک حدی قوی تر بود، نظام حق مقابله با او نداریم و طبعاً باید سازش کند! نتیجه این گونه نگاه به کتاب مقدس آسمانی هم گرفتن درس برجام است. استناد وی به برخی آیات قرآن، بی شباهت به گرفتن درس مذاکره از کربلا نیست!
در مقاله «مبانی قدرت در اسلام با تطبیق بر قدرت میدانی سردار سلیمانی + نمودار» اصل شبه طرح شده است و پاسخ آن نیز به سه گونه «اجمالی، تفصیلیِ علمی و تفصیلی عملی» به همراه سه نمودار، بیان شده است. بیان امام خامنه ای در این راستا، ۱۵ مهر ۹۷
🇮🇷 @abarin
ابرفقه
✅ تحلیل تمثیلی جریان انحرافی «عصر حیرت»؛ مهدی نصیری! #برجام_انقلاب: ما نمی توانیم #نوحجتیه_گرایی #م
👋 این روزها که بحث #سیلی خیلی داغ است
یادی کنیم از نامردمانی که وارد خط ویژه #ولایت شدند
⛔️ یک سرباز راهور جلوی شان ایستاد
به او سیلی زدند
💭سربسته بگویم، آن سرباز #خانم بود
۱۸ سال داشت
گویا حامله هم بود
گویا فرزندش هم با آتشگرافی
#غربالگری کردند
🔇اما هیچ رسانه افسادطلبی برایش مجلس عزا تیتر نمی کند.
🔥القصه
خدا لعنت کند
استمرار سیلی بر صورت سربازان ولایت را
👋این هم سیلی مهدی نصیری بر صورت نظام، ولایت، مجلس، شورای نگهبان و سپاه
🗝 آن هم با جیغ بنفش و ادبیات زمخت تاجزاده
که نمی توان گفت بی شباهت به ادبیات آلبانی نشینان است
💐 و از آن سو
نوازش کودتاگران ۸۸
و تبرئه تلویحی شعار کثیف
نه غزه نه لبنان
🔥یا تَسرّی تلویحی ظلم به نظام ولایی ایران
⬛️ ویل للمکذبین!
🇮🇷 @abarin
May 11
❇️قاعده منع رکون به ظالم در فضای مجازی با بررسی معنای «رکون»
یکی از قواعد مسلم فقه اسلام، «قاعده منع رکون به ظالم» است. ظالم یعنی کسی که ستمگر و سوء استفادهچی است. و رکون یعنی اعتماد به وی در چیزی. خُب! این مساله یک امر کاملا هماهنگ با فهم عقلایی است که نباید «گوشت را به گربه سپرد». حتی یک «گزاره تحلیلی» و توتولوژیک است که اگر در پی سلامت چیزی هستی نباید آن را در معرض ضد سلامت قرار دهی؛ پس اعتماد به ظالم، طبق فکر منطقی و فهم عقلائا و بیان شرع، نادرست است.
👈 روشن است که فضای مجازی صهیونیستی با قاعده مسلم فقه امنیت یعنی «نفی سبیل» تضاد دارد؛ اما یکی از قواعد دیگر در فقه اجتماعی، بحث رکون به ظالم است که طبق آن نیز، جولان فضای مجازی صهیونیستی، حرام است.
📚 بررسی معنای «رکون» و کاربردهای فقهی و مورد آن در حرمت اعتماد به فضای مجازی بیگانه را در ابرنگار بیابید.
🇮🇷 @abarin
1️⃣ نگرانی رهبر از لاتین نویسی نام ایتای ما:
«اسم #فارسی را با خط #لاتین می نویسند! #خب_چرا؟ چه کسی میخواهد از این استفاده کند؟ آن کسی که زبانش فارسی است یا آن کسی که زبانش خارجی است؟ اسم فارسی با حروف لاتین! ... من نگران زبان فارسیام؛ #خیلی_نگرانم ... میبینم که کار درستی در این زمینه انجام نمیگیرد و #تهاجم به زبان فارسی زیاد است!» ۱۹ آذر ۹۲.
سرآغاز یک جنگل بیدرخت
سقوط نهالی است پیش تبر
2️⃣ روش فارسیکردن نام در ایتا
۱. زدن روی «سه خط افقی» که در بالای سمت چپ برنامه است
۲. در صفحه باز شده، روی تنظیمات (settings) میزنید
۳. در صفحه باز شده روی نشان «سه نقطه عمودی» در بالای سمت راست صفحه بزنید
۴. یک مستطیل کوچک سفید باز میشود؛ که گزینه نخست آن «ویرایش نام» است؛ لطفا آن را بزنید
۵. نام خود را با حروف فارسی بنویسید
۶. نشان بالای صفحه را برای تأیید بزنید!
3️⃣ شاهکار شما
۱. یک #تواصی کردی
۲. فرهنگ تواصی را نیرو بخشیدی
۳. زبان فارسی و ایران را پاس داشتی
۴. هم میهنان را به فارسی شیفتهتر کردی
۵. برای زدودن #خیلی_نگرانی رهبری، کوشیدی
🌍 #فزا؛ فارسی، زبان انقلاب
🌍 @zabanefarsi
⬛️ حنجره های ساکت، پنجره ورود دشمن
⛔️ در دوران #پایان_بزن_در_رو؛ نگذارید بزنند و در بروند!
🌹 ولیّ امر گفتند که واکسن آمریکایی و انگلیسی و فرانسه یا هر کشور غیر قابل اعتمادی وارد نشود؛ حال «حرف» از واردات واکسن انگلیسی و «انحراف» حنجره ها از فریاد است.
✅ #مجلس_محترم بیشتر بجنبد. نهادهای حوزوی و دانشگاهی تکانی بخورند. نکند دشمنان ضربه شان را بزنند! و نکندتر این که بزنند و در بروند.
♨️ سوز دل امیرالمؤمین از #کمیل همین بود؛ اینکه چرا آمدند و زدند و بردند و خوردند و کک شان هم نگزید!
🌑شکوه سنگین امیرالمؤمین از «کمیل»
🌻امیر المؤمنین در نامه ۶۱ نهج البلاغه به کمیل به عنوان عامل خود در «هیت» چنین می گوید:
❌ «اما بعد، بىگمان این روش که کسی #امور تحت سرپرستی خود را تباه کند و #درگیر کاری شود که به او واگذار نشده است، #ناتوانی_آشکار و #رایی_ویران است.
👈اقدام تو به هجوم بر اهل قرقیسا و وانهادن مرزهایى که تو را بر آن گماشته بودیم، در حالى که براى دفاع از آن جا و پس راندن دشمن از آن جا نیرویى نبود، چیزی جز پراکندگى رای نباشد؛
✅👈 بنابراین #قطعا تو پلی برای هجوم دشمانت بر دوستانت شدهاى؛ با شانه هایى شل و سیمایی بی اقتدار؛
👈بى آن که رخنه ی مرزى را ببندی یا #بخشی_از_هیمنه دشمن را #در_هم_بشکنى!
👈 نه نیاز مردم آن شهر را برآوردی و نه فرمانبردار امیر آن بودی.»
یعنی زدند و در رفتند
📚 «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ #تَضْیِیعَ الْمَرْءِ #مَا_وُلِّیَ وَ #تَکَلُّفَهُ_مَا_کُفِیَ لَعَجْزٌ حَاضِرٌ وَ رَأْیٌ مُتَبَّرٌ وَ إِنَّ تَعَاطِیَکَ الْغَارَهَ عَلَى أَهْلِ قِرْقِیسِیَا وَ تَعْطِیلَکَ مَسَالِحَکَ الَّتِی وَلَّیْنَاکَ لَیْسَ بِهَا مَنْ یَمْنَعُهَا وَ لَا یَرُدُّ الْجَیْشَ عَنْهَا لَرَأْیٌ شَعَاعٌ
👈 فقَدْ صِرْتَ #جِسْراً_لِمَنْ_أَرَادَ الْغَارَهَ مِنْ أَعْدَائِکَ عَلَى أَوْلِیَائِکَ
👈 غیْرَ شَدِیدِ الْمَنْکِبِ وَ لَا مَهِیبِ الْجَانِبِ وَ لَا سَادٍّ ثُغْرَهً
👈 #وَ_لَا_کَاسِرٍ_لِعَدُوٍّ_شَوْکَهً وَ لَا مُغْنٍ عَنْ أَهْلِ مِصْرِهِ وَ لَا مُجْزٍ عَنْ أَمِیرِه».
☄️ یعنی چرا زدند و در رفتند و آب از آب تکان نخورد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابرکاوی «بالا آمدن آن روی گربه وزیر نقاش»
📚در ابرفقه، انسان را در بخش «عمق و سطح» بررسی میکنیم؛ که جوهره هر کس، همان عمق اوست.
💎جوهره هر کس، فقط در شرایط «شکافت» دیده میشود و یکی از عوامل شکافت، «خشم» است. لذا میگویند:
👈 «کاری نکن که آن روی سگم بالا بیاید!». حقیقت برخی افراد، سگ است. اما حقیقت مؤمن «رحمت» است که در هنگام خشم، سبب بخشایش میشود: «و اذا ما غضبوا هم یغفرون»
🌕با وجود سخن صریح و صحیح امام خامنهای در «حرمت ساخت، داشت و کاربرد بمب اتم»، یک فرد نقاش که بدون سابقه امنیتی وزیر اطلاعات شد، در موضعی عجیب، تصمیمات نظام تحت رهبری نائب امام زمان را در ادبیاتی دور از انتظار، با گربه وحشی شده «قیاس» می کند!
1️⃣ «قیاس» در فقه شیعه باطل است؛
2️⃣ آیا بخردانه است که اقدام گربه وحشی شده را با تصمیم نائب امام زمان (عج) قیاس کرد؟ آیا حدیث نفس گوینده است؟
3️⃣ آیا رفتار گربه وحشی شده مبنای «فقه امنیت» است؟
4️⃣ آیا از آغاز انقلاب تا کنون، قدرت بازدارندگی ما بمب اتمی بوده است؟ یا قدرت بازدارندگی نامتقارن؟ قدرتی که به ذهن نقاش ها نمی آید.
5️⃣ آیا از کسانی که گفتند آینده از آن گفتگو است نه موشک و گفتند ژاپن و آلمان با کنار گذاشتن هزینه نظامی به فلان و بهمان رسیدند و به دنبال برجام موشکی بودند، میپذیرند که نگران بحث بازدارندگی نظامی باشند؟ افراط و تفریط نشانه جهل است؛ یک روز حرف از کنارگذاشتن موشک و یک روز با اشاره، حرف از ساختن بمب اتم!
6️⃣ پیامدهای این حرف چه نسبتی با حرفهای شیرزاد دارد؟