4.34M
🔺جدا سازی دو رده فقه فشرده (فقه فطری) و فقه گسترده (اجتهادی)
📚 و جداسازی هر یک از این دو رده فقه، در دو لایه فقه عقلی و فقه فکری
◽️ با نمونه آوری از شهید الداغی، عوام الناس کفن پوش ورامینی، راننده کامیون، حسن عباسی، بیداری ملت، حسین شریعتمداری، مومن نسب و وابصه
امامی، کاشف ابرفقه
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ دو خاطره شنیدنی از روحانی اهلسنت
🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد:
1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم.
مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟
از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود:
«مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما.
به آنها گفتم: من تعجب میکنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است!
2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان میگفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد.
یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی.
گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانوادهام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو.
گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی.
خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟
گفتم: میخواستم به تو بگویم: دوستت دارم.
گفت: همین!
گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم.
دوستم ناراحت شد و گفت: خانوادهام منتظرم بودند و باید میرفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت میکنی؟
گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند میروی و شما را از راهتان بر میگردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت میشوی و در عقل من شک میکنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود میرفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه میدانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمیکردند؟!
با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خندهداری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - میخواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.»
(باید شیعه میشدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸)
*الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.*
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از بیداری ملت
🔺غدیر؛ هر دَم، هر جا، هر لایه
🌾ولایت فقیه، دنباله غدیر است؛ به سخن آ. نوری همدانی «خامنهای کوثر است! دشمن او ابتر است»! اگر غدیرِ امروز را درنیابیم، باز هم بازنده غدیر دیروزیم!
امیرالمؤمنین (ع)، افزون بر «هر دَم، هر جا، غدیر خم» ما را به «بُعد پیشرفته» غدیر هم میرساند؛ اینکه هر کس و هر نظامی، در درون خود دارای ۵ لایه است و هر لایه، امام لایه زیرین. این دستگاه را «ابرفقه» مینامیم:
📚«العقولُ أَئمةُ الأفکارِ والأفکارُ أئمَّة القلوب والقلوب أئمة الحواس والحواس أئمة الاعضاء» کنز، ۱: ۲۰۰.
🌻عقلها امامان فکرها هستند، فکرها، امامان دلها، دلها امامان حسها و حسها امامان عضوها
🌍نظام جهان، «چتری» نیست؛ بلکه تومار مارپیچی ۵ لایه است؛ که پیغمبر (ص) دست هر لایه را در یک غدیر، برای امامت بر لایه زیرین بالا برده است!
🧨 پسزدن غدیر در هر یک از لایههای نظام، یعنی ابترکردن امامت! مانند اینکه نیروگاه برق را بپذیریم ولی در خانه خود، کلید برق را نپذیریم! چنین خانه تاریکی، با نور ولایت روشن نمیشود و چنین نظامی «به هیچکار نخواهد آمد» (فما بَلَّغتَ رسالَتَه)
📚ابرفقه، آنچیزی است که امیرالمؤمنین (ع) آن را دنباله غدیر دانستهاند و نباید ابتر بشود! چنانکه ولیّفقیه نیز در نماهنگ بالا به حوزه علمیه، هشدار «ناکارامدی نرمفزار حاکمیت» داده است!
🚨مبادا غدیر، دوباره دیر شود و این دنباله حیاتی غدیر و امامت را فرو بگذاریم! مبادا پس از «قتلگاه مجازی»، این بار، نظام را کوفیانه به قتلگاه «ناکارامدی حاکمیتی» بسپریم!
👈کتاب «ابرفقه» با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
◼️ کانال و گروه ابرفقه
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
🔴 مقصر اصلی وضعیت حجاب و عفاف؛ دشمن یا مسئولین؟!
🔰 #امام_خامنه_ای مدظلهالعالی:
«دشمن بیش از آنکه به تواناییهای خودش امیدوار باشد، به خطاهای ما امیدوار است؛ [اینکه] ما یک اشتباهی بکنیم، به قول نظامیها پهلو بدهیم به دشمن. شما با دشمن روبهرو هستید دیگر؛ اگر غفلت کردید، دشمن دُور زد شما را، از پهلو به شما حمله کرد، هیچ کار نمیتوانید بکنید»
https://www.leader.ir/fa/speech/25780
✍️ اگر وضعیت فرهنگی و همچنین وضعیت حجاب و عفاف به این حالت رسیده است، این را نمیتوان به گردن دشمن انداخت. دشمن، همیشه دشمن است و از هر راهی برای آسیب زدن به ما استفاده میکند. اما…
🔻وقتی سالها در زمینۀ مدیریت فضای مجازی ، مسلّمات شرعی و قانونی را زیر پا گذاشتیم،
🔻وقتی خودمان با دست خودمان، مدیریت افکار مردم را به دست دشمن دادیم،
🔻وقتی نهادها و دستگاههای گوناگون در زمینه #حجاب و عفاف به وظایف خود عمل نکردند،
🔻وقتی سالهاست که مقابلۀ قاطع و اقدامات بازدارنده در برابر ولنگاری و هنجارشکنی یا صورت نمیگیرد و یا اینکه به صورت گزینشی، محدود و یا رفع تکلیفی صورت میگیرد و تناسبی با واقعیت پیش آمده ندارد،
👈 آنگاه قابل قبول نیست که وضعیت موجود را به دشمن نسبت دهیم؛ بله اگر ما به تکلیف خود عمل میکردیم و آنگاه چنین وضعیتی پیش میآمد، میتوانستیم فعالیت دشمن را علت اصلی بدانیم. اما الآن مقصر اصلی، مسئولین هستند.
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🔺حجتالاسلام شدن مردم!
📚امام کاظم (ع): «مردی از قم مردم را به حق فرا میخواند. مردمانی مانند برادههای آهن با او گرد میآیند که تندبادهایِ ویرانگر آنان را [حتی] نمیلغزاند، از نبرد آزرده نمیشوند، [از سرزنش] نمیترسند، خداسپاری میکنند و عاقبت از آن پرهیزکاران است!»
◻️ولیّ فقیه گرانش و ولایت باطنی دارد و مردم مانند برادههای آهن به وی میگرایند و آنکه خردهشیشه دارد در تندباد ویرانگر مانند پَر کاهی (کَعَصفٍ مَأکول) گم میشود.
◻️این مردم، از نبرد آزرده نمیشوند و روئین روانند! از واژخاییِ چند هرزگو نمیترسند!
👈 فرجام کار هم با این مردم است؛ پس ملاحظهکارها، یا باید خردهشیشه را کنار بگذارند و مانند برادههای ناب، به ولایت بچسبند یا اگر بخواهند عمرسعدانه در پی ملک ری باشند، در تندبادی ویرانگر، منتظری، هاشمی و احمدینژاد میشوند!
📚بر پایه این روایت، اینک دو «حجت» داریم؛ یکی ولیّ فقیه و دیگری مردم! هیچ آیةالله و حجت الاسلامی، آیه و حجت خدا نیست؛ مگر آنکه پیرو این مردم باشد! ازینرو رهبر هم فرمود «مردم حجت را بر مسئولان و علما تمام کردند». پس مردم حجتالاسلام هستند بر بسیاری از عالمان! چه وارونگی تلخی!
◼️آقایان رئیسی! اژهای! قالیباف! اعرافی! بوشهری! سلامی! حاجعلیاکبری! قمی! در برابر قتلگاه فضای مجازی چه کردیم؟ در جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با واجب شرعی و واجب سیاسی حجاب چه کردیم؟ با دستور رهبر به بسیج برای «احیای تجربه کمیتههای انقلاب» چه کردیم؟
🧨محافظهکاری قتلگاه انقلاب
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 تجمع مقابل قوه قضائیه و نظر جالب رهبر انقلاب
⭕️ آیا حرکتهایی همچون تجمّع مقابل قوّه قضاییّه و مطالبه شدید از آنها در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی، تضعیف نظام است؟
پاسخ رهبر انقلاب:
" فرق میکند. گاهی اوقات قوّه قضاییّه مایل است واقعاً کاری انجام دهد، که اگر پشتوانه اینطوری هم ببیند، حتماً انجام خواهد داد. بعضی از امواج سیاسی جلوِ قوّه قضاییّه را در بعضی از کارها میگیرد؛ بنابراین #تصوّر_نمیکنم این کار تضعیف نظام باشد.
البته گاهی ممکن است در شرایطی تضعیف باشد، اما در شرایطی هم #تقویت است؛ یعنی در واقع کمک به آنهاست تا کاری را که میخواهند، بتوانند بکنند و در برابر بعضی از جریانهای سیاسی که مزاحمت ایجاد میکنند، حربه قویتری داشته باشند."
https://khl.ink/f/3177
#حجاب
#قوه_قضائیه
#ترک_فعل
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از ابرفقه
🔺مباهله خجسته باد🌹
💐مباهله؛ آیه ۶۱ هجری
🕋مکعبی که پر از شوق بود، حوصله کرد
خدا سرود غزل را؛ دلش که یک دله کرد
سرود سوره «انسان»، به روی تیغه دهر
رسید سوره کوثر به میخ و زلزله کرد
سرودنش که به اینجا رسید، مکثی کرد
کمی نگاه عقب برد و از غزل گله کرد!
💦... و باز آب نبود و گلوی مصرع بعد
حریف تیر سه شعبه، حریف حرمله کرد
و بیت پنجم شعر خدا، امام حسین (ع)
سرود آیه شصت و یک و مباهله کرد؛
آل عمران، ۶۱: فَقُلۡ تَعَالَوۡاْ نَدعُ أَبنآءَنَا وَ أَبنآءَكُم وَ نِسَآءَنَا وَ نِسَآئَکم وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُم ثُمَّ نَبتَهِلۡ فَنَجعَل لَّعنَتَ ٱللَّهِ عَلَى ٱلۡكَٰذِبِين
نشست روبروی یک جوان نصرانی
که پاک با کلمات خدا معامله کرد
و مادرش وهبش را؛ سرش، فقط اما
گرفت در بغل و عاشقانه هلهله کرد!
◼️ علی ع فرزند عمران ملقب به ابوطالب
🌹حسین ع آیه ۶۱ آل عمران! کربلا
ا. امامی
هدایت شده از ابرفقه
ابرفقه؛ نمونه نظام پیشرفته تراز
📚هسته پنجلایه ابرفقه
ابرفقه بر پایه این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) کاویده شده است؛ این که نظام، پنج لایه دارد و هر لایه بالایی، امام لایه زیرین است: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها هستند، دلها پیشوایان حسها هستند و حسها پیشوایان عضوها هستند». شاید بتوان «پنجتن»، درود خدا بر ایشان، را یک ابرنظام پیشرفته دانست:
۱. «عقل»: در این نظام، نور حضرت محمد، لایه عقل و امام عقلهای جهان است؛ زیرا نخستین آفریده «عقل» است (أَوَّلُ ما خَلَقَ اللَّهُ العَقل) و از سوی دیگری نخستین آفریده، نور حضرت محمد (ص) است (أَوَّلُ ما خَلَقَ اللَّهُ نوری). پس نور ایشان، همان عقل است: (العقلُ نورٌ).
۲. «فکر»: شاید بتوان گفت که امیرالمؤمنین (ع)، لایه فکر و امام فکرها و علمهای جهان است؛ چون علم، «نفس» عقل است: «إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْعَقْلَ ... فَجَعَلَ الْعِلْمَ نَفَسَهُ» و بر پایه آیه مباهله، امیرالمؤمنین، «نفس» پیامبر (ص) است: «... نَدعُ أَبناءَنا و أَبناءَکم و نِساءَنا و نِساءَکم و أَنفُسَنا و أَنفُسَکم ثُمَّ نَبتَهِل ...». پس ایشان، در جایگاه علم برای عقل هستند؛ یعنی لایه دوم نظام.
۳. «قلب»: شاید بتوان گفت که حضرت زهرا (س)، لایه قلب و امام قلبهای جهان است: «... فاطمةُ بنتُ محمدٍ و هی بَضعَةٌ مِنّی و هی قلبی» و نیز: «یا فاطمةُ ...مَوضِعِک فی قلبی».
۴. «حس»: شاید بتوان گفت که امام حسن (ع)، لایه حسّ و امام (ع) حواس عالم است. این گفته نیاز به بررسی بیشتری در قرآن و سخن خاندان پیغمبر دارد. آیه مباهله میتواند به این گفته، کمک کند؛ که به آن خواهیم پرداخت.
۵. «عضو»: شاید بتوان گفت که امام حسین (ع)، لایه عضو و امام اعضای عالم است: ویژگی عضو، آشکار و روشن بودن برای همگان است (إنَّ الحسینَ مصباحُ الهدی).
◻️ فرایندکاوی آیه مباهله
از آنجا که ویژگی لایههای برونتر، آشکارتر بودن آن برای همگان است. ابرفرایند ارتباطی درخور برای ارتباط با مردمِ رشدنیافته، فرایند «بروندرون» است. یعنی ارتباط، از لایه عضو آغاز میشود تا به لایه عقل برسد. این فرایند به گونه شگفتی در آیه مباهله بهکار رفته است: «... فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا و أَبناءَکم و نساءَنا و نساءَکم و أَنفُسَنا و أَنفُسَکم ثُمَّ نَبتَهِل ...».
در اینجا بنیاد شیوه رویارویی با ترسایان نجران، رویارویی فکری و واژگانی نیست؛ بلکه واژه، خود کسانی هستند که در مباهله آمدهاند؛ یعنی یک آوردگاه تناتن است؛ نه واژاواژ!
افزون بر این، خداوند در گام نخست به سراغ کودکان میرود که پاکی و دلبریشان برای مردم روشنتر است. برپایه روایات، «أبنائنا» همان «حسین و حسن» هستند که گویا نخست حضرت حسین (لایه عضو) و سپس حضرت حسن (لایه حس) باشد. سپس به روشنگری لایه قلب یعنی «نسائنا» میرسیم که همانا فاطمه زهرا (س) است آنگاه به روشنگری لایه فکر (أنفُسَنا) میرسیم که همان علی (ع) است همه این چهار گام روشنگری، برای نشان دادن درستی گفتار «عقل»؛ یعنی حضرت محمد (ص) است. برگرفته از کتاب «فرپردازی فقه استراتژیک»: ۱۵ و ۱۶.
◼️خرید کتاب «زبرتفقه نظام اسلام»، با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
◼️نشانی گروه ابرفقه؛ با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه: یا فاطمة الزهراء
📚ابرفقه ارزیابی افراد
◾️ابرفقه
امیرالمؤمنین ع میفرماید نظام درون انسان و نظام جامعه، ۵ لایه دارد: «عقلها [که] امامان فکرها هستند و فکرها [که] امامان قلبها هستند و قلبها [که] امامان حسّها است و حسّها که امام عضوها هستند. کنز، ۱، ۲۰۰.
◾️عقل فرد؛ ارزش حیاتی نظام درون
ارزش هر نظام (فرد یا جامعه) به عقل است (امیرالمؤمنین: الإنسان بِعَقله) و این ارزش حیاتی و تعیینکننده است (امیرالمؤمنین ع: فَقدُ العقلِ فقدُ الحیاة).
◾️عقل جامعه (امام)؛ ارزش حیاتی نظام
درباره عقل نظام جامعه نیز پیامبر ص فرمودهاند که هر کس با امام زمانش نباشد [زندگی و] مرگش جاهلی است (من مات و لم یَعرف امام زمانه مات میتةً جاهلیة).
◾️رابطه عقل درون و عقل برون (جامعه)
هر کس به هر اندازه که عقلِ درون داشته باشد، دارای سنخیت با عقل برون و بهره از ولایتمداری خواهد بود.
◾️چیستی عقل
عقل به هیچ روی، همان فکر نیست! عقل، امام است و فکر، مأموم (العقولُ ائمّةٌ الأفکار). عقل، «تعقل» میکند و فکر، «تفکر» میکند؛ معاویه قوه فکر داشت ولی نور عقل و تعقلش را از میان برده بود. عقل، نور و «بندگیآور» است. واژه «عقل» یعنی «بند»، «عاقل» یعنی «بنده» و «تعقل» یعنی «بندگی» و هر کس بندگی نکند، تعقل ندارد؛ هر چند فیلسوف، متکلفم یا فقیه باشد.
◾️کاربست ابرفقه در ارزیابی علما
خب اکنون اگر بخواهیم کسی مانند آخوند خراسانی را ارزیابی کنیم، چه باید بگوییم؟ اگر بینگاریم که عالم (لایه فکر) بود، نخست اینکه زنده بودن لایه فکر (عالم بودن) به دریافت حیات از عقل است. دوم اینکه آیا داوری درباره کسی از روی «علم» وی، داوریِ حیاتی و عقلپایه است؟ نه! در این نوشته، سنجه خوب و بد بودن را بیشتر بکاویم:
◾️کاربست ابرفقه در ابلیس شناسی
ابلیس هم توحید در ذات را پذیرفته بود، هم توحید در خالقیت، هم توحید در ربوبیت تکوینی (کارگردان جهان)، هم توحید در ربوبیت تشریعی در احکام الهی (از این رو شش هزار سال کارهایی که خدا آنها را تشریع کرده بود، انجام میداد) و هم توحید در عبادت (اُلوهیت) و حتی توحید در ولایت (سیاست) خدا هم داشت و در گذر شش هزار سال مخالفتی با سیاستها و حکمرانی خدا بر جهان نکرد.
پس شیطان چه «مرگ»ش بود؟ مرگش از دست دادن عقل بود (فقدُ العقل فقد الحیاة) نشانش هم آن بود که در «بزنگاه ولایی» از دستور سیاسی ولیّ امر (خدا) درباره آدم، سرپیچی کرد. پس داوری ابرفقهی درباره ابلیس این است که او خیلی چیز داشت و از بزرگان تراز به شمار میرفت، ولی در بزنگاه سیاسی، ولایتمدار نبود! یعنی توحید در ولایت نداشت!
◾️ولیّنشناسی استضعافی
گاه شاید ولیّنشناسی در برخی بزنگاهها، از روی استضعاف و پوشیدگی آن بر کسی باشد. چنین کسی در این چیز حیاتی، مستضعف است.
◾️شناسندگی ابرفقهی پیغمبر (ص)
شناخت آخوند خراسانی به نام «عالم، عابد، زاهد»، بدون شناخت لغزش ولایی وی در بزنگاه مشروطه و «شکست خوردن اسلام» در آن بازه، شناخت مُرده است؛ نه زنده و ابرفقهی:👇
👈گروهی در نزد پیغمبر به ستایش کسی پرداختند تا آنجا که همه نیکیها را برایش برشمردند! ولی پیغمبر (ص) فرمود «عقل او چهسان است؟» گفتند ای فرستاده خدا! ما تو را از پُرتلاشی وی در پرستش و اقسام نیکیها سخن میگوییم و شما از ما درباره عقل او میپرسی؟! ... پیغمبر (ص) فرمود هر کس به اندازه رده عقلش بالا میرود! «... حَتَّى ذَكَرُوا جَمِيعَ خِصَالِ الْخَيْرِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) کَيْفَ عَقْلُ الرَّجُلِ؟ فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ نُخْبِرُكَ عَنْهُ بِاجْتِهَادِهِ فِي الْعِبَادَةِ وَ أَصْنَافِ الْخَيْرِ تَسْأَلُنَا عَنْ عَقْلِه؟ ...». حرانی، تُحَف: ۵۴
◾️جای ارزیابی عقل؛ بزنگاه ولایتمداری
روش سنجش عقل دیگران هم نه به عبادت است، نه به علم و نه به اخلاق و نه به کار نیک! بلکه به ولایتمداری در بزنگاهها است؛ در آن جای سرنوشتسازی که پای «شکست اسلام» یا پیروزی در میان است (فی تقلُّب الأحوال عِلمُ جواهر الرجال).
◾️رویکرد ابرفقهی آ. بهجت
کار آخوند خراسانی در مشروطه، یکی از چیزهایی بود که چه بسا در «شکست اسلام» در آن بازه، سهم داشت. پس رویکرد درست برای شناخت آخوند خراسانی، رویکرد ابرفقهی آ. بهجت در کتاب «زمزم عرفان» است. رویکرد دیگر در برخی نوشتههای آ. شبیری دیده میشود؛ که رویکردی ناتراز است؛ همانند رویکرد برخی یاران پیغمبر (ص) در ستایش آن مرد.
📚 امام خمینی نیز میگویند «والله اسلام، تمامش سیاست است» صحیفه، ۱: ۲۷۰. پس ارزش هر کسی به ولایتمداری و سیاست پردازی او در «بزنگاهها» است! این یعنی فرمایش امام صادق (ع): «کَیفَ عَقلُه؟»
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
🔴 ضربهای که ولنگاری مجازی به مردم ما زد بسیار بالاتر از ضربهای است که صدام به مردم ما زد؛ جهنمی سوزان در انتظار مسئولانی است که دست دشمن را در فضای مجاز باز گذاشتند.
snn.ir/004Ybm
#⃣ #صیانت_از_آینده
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebhe
h