🌥 پگاهنگار 🌥
گفت:
البته «امنیت» برای کشور نان و آب نمیشود!
گفتم:
مگر سالم بودن «قلب» برای انسان نان و آب میشود؟!
🔻🔻🔻
🔘 امنیت، سلامت قلب و شاید هزاران چیز دیگر، همگی زیرساختهای لازم برای پیشرفت هستند.
🔘 اگر امنیت نباشد، چند نفر جرأت میکنند که از خانهشان بیرون بیایند تا آب و نان خانوادهشان را به دست بیاورند؟
🔘 اگر امنیت نباشد، اساسا همان آب و نانِ به دست آمده را هم میتوان با خاطری آسوده خورد؟
✍ ابَرشاگرد
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
جنایت صهیونیستها در حق نوزادان ایرانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️ صهیونیستها در دوران پهلوی دوم در جنایتی بزرگ در حق نوزادان ایرانی، حجم انبوهی از «شیرخشکهای تاریخ مصرف گذشته» را به کشورمان وارد کردند و وقتی با انتقاد کمرنگ روزنامهی کیهان مواجه شدند، با فشار خود به مدیر کیهان (مصباحزاده)، او را وادار ساختند که سردبیر مقتدر و پُردانش این روزنامه یعنی «عبدالرحمن فرامرزی» را کنار بگذارد.
⬅️ منبع: کتاب «نیم قرن تا ناکامی»، عباس سلیمینمین، انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، چاپ اول، صص ۲۴ و ۲۵
✍️ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
دروغی در فضای مجازی کثیف صهیونیستی ساخته و پخش میشود.
خواندن این دروغ شاید کمتر از ۳ ثانیه طول میکشد.
پاسخ به همان دروغ چه بسا ۳۰ دقیقه یا چند برابر بیشتر زمان ببرد.
از این دو، کدام بیشتر دیده و شنیده میشود؟
🔴 در اینگونه فضایی، معمولا تهمتزننده در جلب افکار پیروز میگردد یا کسی که مورد تهمت واقع شده است؟
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 این موضعِ خودمحورانه و خودخواهانهای است که اگر به فلان خانمی که مرتکب کشف حجاب شده یا حجابش ناکامل است تذکّر بدهند، در پاسخ بگوید که «بروید اول اختلاسها را برطرف کنید!»، اما اگر همین خانم مورد تجاوز فلان مرد قرار گرفت، همه را با فریاد به کمک بطلبد.
🔴 اگر در لحظهای که آن خانم مورد تعدّی قرار گرفته است، کسی به او بگوید که «اول برو اختلاسها را برطرف کن تا من بعدش به تو کمک کنم!»، چه حالی به آن خانم دست خواهد داد؟
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
میزان شهامت رضاشاه پهلوی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جعفر شریفامامی در کتاب خاطراتش، فرار رضاشاه را در زمان تصدی خود بر راهآهن اینگونه روایت میکند:
🔘 «موقع خروج دیدم که سرگرد لئالی، معاون پلیس راهآهن، در ایستگاه راهآهن یک گوشی تلفن به دست راست و گوشی تلفن دیگر را به دست چپ گرفته و مطالبی را [که] از یک طرف شنید به طرف دیگر بازگو میکند. چند دقیقه ایستادم. دیدم میگوید که روسها از قزوین به سمت تهران حرکت کردهاند و ایستگاه بعد نیز مطلب را تأیید کرده و بدون [تحقیق] موضوع را به رئیس شهربانی با تلفن اطلاع میدهد و او موضوع را به هیئت وزیران و از آنجا به دربار و به اعلیحضرت خبر میدهند که روسها به سمت تهران سرازیر شدهاند. ایشان(رضاشاه) دستور میدهند که فورا اتومبیلها را آماده کنند که به طرف اصفهان حرکت کنند... زودتر رفتم به منزل. ولی از آنجا به راهآهن تلفن کرده و خط قزوین را گرفتم. پس از بررسی و پرسش از ایستگاهها، معلوم شد چند کامیون عمله که بیلهای خود را در دست داشتند به طرف تهران میآمدهاند و چون هوا تاریک بود، نمیشد درست تشخیص دهند. تصور کردهاند که قوای شوروی است که به طرف تهران میآید؛ لذا بلافاصله مطلب را به اعلیحضرت گزارش [دادم تا] از حرکت خودداری شود.»
خاطرات شریفامامی، ویراستار حبیب لاجوردی، انتشارات سخن، ۱۳۸۰، صص ۵۳-۵۲
ابَرشاگرد
هدایت شده از بیداری ملت
🧨 تعداد امضاء کنندگان از دو هزار نفر عبور کرد💪
شما هم تا دیرتر از این نشده، امضاء کنید☝️
https://farsnews.ir/momennasab/1713210697295565359
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
⛅️ پسیننگار ⛅️
🟢 در قضیهی «ناامنی اخلاقی»، کار فرهنگی لازم است، اما زدودن ناامنی اخلاقی(مانند کشف حجاب) که جلو چشم قرار میگیرد متوقف بر کار فرهنگی نیست و فراجا موظف است که اقدام کند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رهبر گرامی انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۷۰ میفرماید:
🔘 «ناامنى فقط به اين نيست كه دزد به خانهها يا مغازهها يا بازار يا خيابان بيابد - اين يكطور ناامنى است؛ ناامنى مالى است - ما ناامنى عِرضى و ناموسى هم داريم؛ جلو آن را هم شما بايد بگيريد. ناامنى اخلاقى هم داريم؛ در آنجا هم شما بايد وارد ميدان بشويد. البته ناامنى اخلاقى، يك مرحلهى كار فرهنگى دارد، يك مرحلهى كار مخفى دارد، يك مرحلهى ريشهيابى دارد؛ آنها كار دستگاههاى ديگر است؛ اما ⬅️ آنجايى كه جلو چشم قرار مىگيرد و موجب عدم امنيت اخلاقى جامعه مىشود، آنكه بايد وارد ميدان بشود، نيروى انتظامى است. ➡️»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 با دعا برای رفع عاجل بلای «بیحجابی و حجاب ناکامل» از ایران اسلامی و عزیزمان
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 پس مرد هم باید حق داشته باشه که آزادانه با هزار ترفند حیلهگرانه، هر زنی رو که دلش خواست اغواء کنه و اگه اون زن اغفال شد، اشکال از خودش بوده و به مرد ربطی نداره!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⬅️ آیا گویندگان حرف پایین حاضرند حرف بالا را بپذیرند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 من دوست دارم که بیحجاب بیام بیرون. اگه ناراحتید، خب شما نگاه نکنید! اگه هم به گناه افتادید، اشکال از خودتونه و به من ربطی نداره!
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
«قانع شدن» در امور زندگی واقعا چقدر برای ما اهمیت دارد؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نمونهی یک:
این تعداد قابل توجه از بانوانی که دارای گواهینامهی رانندگی بوده و قطعا پیش از دریافت گواهینامه، در کلاسهای آییننامهی رانندگی شرکت کرده و آزمون آن را با موفقیت پشت گذاشتهاند، آیا مثلا نسبت به لزوم اینکه سرعت وسیلهی نقلیه در دور میدان نباید از ۳۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر باشد، واقعا «اقناع» شدهاند؟ یا فقط گوش کرده و پذیرفتهاند؟ اگر اقناع شدهاند، پس زحمت بکشند و استدلال کنند که چرا محدودیت سرعت در دور میدان به جای ۳۰، مثلا ۳۴ کیلومتر بر ساعت نیست؟ آیا تاکنون پیش آمده است که یکی از بانوان یا غیر بانوان نسبت به لزوم اقناع بانوان در خصوص این قانون دغدغه داشته و آن را ابراز کرده باشد؟ نمیدانم. آیا تاکنون پیش آمده است که کسی فریاد بزند که اول بانوان را در خصوص قانون مزبور اقناع کنید و سپس آنان را به اجرای این قانون ملزم نمایید و اگر تخلف کردند جریمه کنید؟ نمیدانم.
نمونهی دو:
بانوانی که هر چند وقت یکبار مطابق مُد روز لباس تازهای میخرند و به جیب خانوادهشان رحم نمیکنند، آیا نسبت به چرایی پوشیدن فلان مُد با فلان نوع پارچه و فلان نوع دوخت «اقناع» شدهاند؟ یا فقط تقلیدکننده هستند؟ اگر اقناع شدهاند، پس زحمت بکشند دستکم برای خودشان توضیح بدهند که چرا مناسب نبود که نوع دوخت فلان مُد به جای اینجور، آنجور باشد؟
🔺 بازگردید و بار دیگر عنوان(تیتر) این یادداشت را بخوانید!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
تاکنون کتک خوردهای؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 اگر در دل شبی بیهیاهو و در گوشهای از کوچهای به خاطر اینکه تلاش کردی که دختر بیحجابی را که بیحجابیاش شهوت فلان دو پسر را برانگیخته، از چنگ همانها که اکنون گرفتارشان شده است بیرون بکشی، غریبانه و مظلومانه گیرشان بیفتی و وحشیانه بر سرت ریخته و با مشت به صورت و با لگد به کلیهات بکوبند، باز هم روشنفکرمآبانه از لزوم «آزادی در حجاب» حرف میزنی؟ یا باز هم خواهی گفت که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند؛ به حجاب و لباسشان گیر ندهید؟ به احتمال قوی نه!
سَلِ الْمَصانِعَ رَکْبً تَهیمُ فی الْفَلَواتِ[ی]
تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی
سعدی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 با دعا برای رفع عاجل بلای «بیحجابی و حجاب ناکامل» از ایران اسلامی و عزیزمان
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
«اجبار» واژهی زشتی است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻 اگر دزدی در حال بالا رفتن از دیوار خانهمان باشد، چه میکنیم؟
🔺 او را ولو به زور و «اجبار» از دیوار خانه پایین نمیکشیم؟
*************************
🔻 اگر یکی از اراذل چاقویی را بر گردن ما بگذارد، چه میکنیم؟
🔺 آن چاقو را ولو به زور و «اجبار» از دستش بیرون نمیآوریم؟
*************************
🔻 اگر قاچاقچی مواد مخدر بخواهد فرزندانمان را گرفتار اعتیاد کند، چه باید کرد؟
🔺 آیا نباید خطر او را ولو به زور و «اجبار» از مردم دور نگه داشت؟
*************************
🔻 اگر یک ماشین با تخلفِ انحراف به چپ تا لحظاتی دیگر شاخ به شاخ به ماشین دیگری برخورد کند و چند نفر را به کام مرگ بفرستد، چه باید کرد؟
🔺 آیا نباید آن ماشین متخلف را ولو به زور و «اجبار» به سمت راست برگرداند؟
*************************
🔻 اگر فرزندمان غذای مسمومی را خورده باشد، چه میکنیم؟
🔺 اگر برایمان مقدور باشد، آن غذا را ولو به زور و «اجبار» از بدنش بیرون نمیآوریم؟
*********************
🔻 اگر معلمِ عدهای دانشآموز باشیم و یکی از دانشآموزان در فرایند یادگیری دانشآموزان دیگر اختلال ایجاد کند، چه میکنیم؟
🔺 آن دانشآموزِ اخلالگر را ولو به زور و «اجبار» بر سر جایش نمینشانیم؟ به عنوان نمونه از کلاس بیرونش نمیکنیم؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 اگر عدم رعایت «حجاب»، دینداری و آخرت افراد دیگر و نیز کیان خانوادهها را با خطر بسیار جدی مواجه کند[که البته قطعا مواجه میکند]، چه باید کرد؟
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش میآید و آن اینکه:
⬅️⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزهی «تکالیف»، به حوزهی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟
🔰 نمونه:
آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل میشود؟
اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیهی بالا میشود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟
یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیهی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم میتوانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟!
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔴 وضعیت اقتصادی آنقدر خراب است که مردم نزدیک است به جای غذا، همدیگر را پاره کنند و بخورند!!
🔴 مردم توانایی خرید گوشت ندارند. کارامدی این نظام پس کجاست؟!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 بلی؛ قیمت گوشت یا فلان چیز دیگر بالاست، اما با این وجود، کم نیستند کسانی که برای آنان هنوز آرایشگاه رفتن و عملهای زیبایی و خرید لوازم آرایشی با قدرت بر سر جای خود باقی است. 😁
🔘 ضمنا تاکنون چند نفر را دیدهاید که به خاطر بالا بودن هزینهی بالای «عملهای آرایشی» به این نظام و آخوندها فحش بدهند؟! ☺️
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
فرمان حکومتی رسولالله در بارهی «حجاب»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 حکم پیامبر اعظم به «عمرو بن حزم» به عنوان والی نجران در یمن در بارهی «حجاب»
⬅️ «عهد من محمد النبى رسولالله(ص) لعمرو بن حزم حین بعثه الى الیمن، أمره بتقوى الله فى أمره کلّه… و ینهى الناس أن یصلّى أحد فى ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنى طرفیه على عاتقیه، و ینهى الناس أن یحتبى أحد فى ثوب واحد یفضى بفرجه الى السماء. و ینهى أن یعقص أحد شعر رأسه فى قفاه.
⬅️ اینکه مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک نهى کند مگر اینکه پوششى باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اینکه لباس کوچکى بپوشند که عورتشان آشکار شود باز دارد و از اینکه کسى موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهى کند»
منبع:
⬅️ میانجی، مکاتیبالرسول، ج۲، ص۵۲۸
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📝 برشی از مقالهی «مبانی و الگوهای فقهی مواجهه با بدپوششی در سیره سیاسی و فرهنگی معصومین(علیهمالسلام)»، نوشتهی حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مشکانی سبزواری و فاروق اکبر فیروز یزدی، مجلهی گفتمان فقه حکومتی، انتشاریافته در تارنمای حوزه
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
⭕️ من محجّبهام و عاشق حجاب هستم؛ اما با «حجاب اجباری» مخالفم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این حرف یعنی:
🔻 من چون محجّبهام، پس کارشناس فقهی حوزهی «حجاب» هم هستم!
🔻 اگر من عاشق «خورش قورمهسبزی» باشم، آیا لزوما طرز تهیّهی آن را هم میدانم و مهارت پختن آن را هم دارم و با فواید آن هم آشنا هستم؟!
✍ ابَرشاگرد