eitaa logo
ابَرشاگرد
449 دنبال‌کننده
573 عکس
39 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌤 چاشت‌نگار 🌤 پیشنهاد سازشکارانه‌ی هاشمی به ولیعهد عربستان در خصوص مراسم «برائت از مشرکان» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هاشمی‌رفسنجانی(رئیس‌جمهور وقت) در خاطره‌ی روز یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۷۶ ماجرای ملاقات خود با «امیر عبدالله» ولیعهد وقت عربستان سعودی را بازگو می‌کند. وی در بخشی از این خاطره می‌نویسد: 🔴 «به اتاق من رفتیم. ملاقات خیلی خوب و دوستانه‌ای بود؛ کمی گلایه از گذشته و سپس بحث درباره توسعه روابط شد. از برنامه برائت [از مشرکین] حج و از آقای [محمد محمدی] ری‌شهری، [امیرالحاج ایران] شکایت کرد. پیشنهاد کردم، موافقت کنند که برنامه برائت در محل و زمان ⬅️محدودی➡️ انجام شود. موافقت کرد که در داخل ساختمان بعثه باشد.» ✍️ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 🔴 در قضیه‌ی «برجام» فقط روحانی و ظریف شایسته‌ی سرزنش هستند؟ آن جوانانِ عمدتا تحصیل‌کرده‌ای که چشم‌وگوش‌بسته و بدون شناخت و حتی بدون احساس نیاز به پژوهش در این قضیه و صرفا مبتنی بر عواطف، دنبال این آقایان راه افتادند و برای برجام کف و سوت زدند، شایسته‌ی هیچ سرزنشی نیستند؟ این در حالی بود که شناخت توافق‌های ژنو، لوزان و برجام گرچه برای عده‌ای دشوار بود، اما امکانش بسته نبود و با کار پژوهشی، کسب تسلطِ ولو نسبی در این موضوع در دسترس بود. ✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ کارامدی «جلیلی» با پیگیری راهبرد «مقاومت فعالانه» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آمریکا چگونه به حقوق هسته‌ای ایران معترف شد؟ 🟢 آقای جلیلی با اتخاذ راهبرد «مقاومت فعالانه»، توانست طی گفتگوهای استانبول ۲ در فروردین‌ماه ۹۱، آمریکا(اوباما) را به پذیرش «رسمی» حقوق هسته‌ای ایران ذیل معاهده‌ی NPT وادار کند؛ آن‌هم بدون واگذاری حتی یک امتیاز به طرف مقابل، 🔴 اما آقایان روحانی و ظریف با وجود به رسمیت شناختن بهانه‌های آمریکا، اتخاذ راهبرد «برد - برد»، مذاکره از موضع ضعف و نیز واگذاری امتیازات فراوان و بعضا ابدی، همین را نیز نتوانست نگه دارد و با نهایت تأسف در بند ۲ دیباچه‌ی برجام به طور رسمی از حقوق هسته‌ای ایران انصراف داد. ✍ ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 چه کسی گفته است که «تحریم‌ها کاغذپاره هستند»؟ محمود احمدی‌نژاد؟ خیر! او چنین حرفی نزده بود. احمدی‌نژاد گفته بود که «قطعنامه‌ها» کاغذپاره هستند، نه «تحریم‌ها». تحریم‌های اصلی علیه ملت ایران، تحریم‌های بانکی و نفتی بودند که آمریکا اِعمال کرد. هیچ‌یک از قطعنامه‌های شش‌گانه‌ی شورای امنیت حتی یک بانک و یک قطره از نفت ما را تحریم نکرده بودند. البته اینکه قطعنامه‌ها کاغذپاره هستند، از دیدگاه «حقوقی» انصافا حرف درستی است. زیرا این قطعنامه‌ها غیر قانونی و ظالمانه بودند؛ یعنی «شورای امنیت» ما را ذیل بند ۴۱ منشور ملل متحد گنجانده بود در حالی که هیچ‌گاه در مورد جمهوری اسلامی ایران بند ۳۹ احراز نشده بود. چیزی که ظالمانه باشد و ارزش قانونی نداشته باشد، با یک تکه «کاغذپاره» فرقی ندارد.ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 خطاب به مخالفان «فیلترینگ» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ مخالفان فیلترینگ(قطع دست دشمن از تجاوز) در فضای مجازی، در مواجهه با آیات ۹۴ تا ۹۷ سوره‌ی مبارکه‌ی کهف که به ماجرای «ساختن سدّ محکم در برابر مفسدان» توسط جناب ذوالقرنین اشاره دارد، چه نظری اختیار خواهند کرد؟ 🔘 قالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ ⬅️مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ➡️ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ ⬅️سدًّا➡️ (۹۴) (آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد می‌کنند؛ آیا ممکن است ما هزینه‌ای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّی ایجاد کنی؟!» 🔘 قالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ ⬅️ردْمًا➡️ (۹۵) (ذو القرنین) گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد می‌کنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها ⬅️سدّ محکمی➡️ قرار دهم! 🔘 آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا (۹۶) قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید (و آنها را روی هم بچینید)!» تا وقتی که کاملاً میان دو کوه را پوشانید، گفت: «(در اطراف آن آتش بیفروزید، و) در آن بدمید!» (آنها دمیدند) تا قطعات آهن را سرخ و گداخته کرد، و گفت: «(اکنون) مس مذاب برایم بیاورید تا بر روی آن بریزم!» 🔘 فمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَ مَا اسْتَطَاعُوا لَهُ ⬅️نقْبًا➡️ (۹۷) (سرانجام چنان سدّ نیرومندی ساخت) که آنها [= طایفه یأجوج و مأجوج‌] قادر نبودند از آن بالا روند؛ و نمی‌توانستند نقبی(= سوراخ و رخنه) در آن ایجاد کنند. 📝 ترجمه‌ی آیت‌الله مکارم شیرازی ✍️ ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌤 چاشت‌نگار 🌤 منطق ضد قرآنی و ابلهانه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پزشکیان: 😔 آیا با اجبار می‌خواهیم عده‌ای را آن‌طور که دلمان می‌خواهد تغییر بدهیم؟ اگر این کار خوب بود، خودِ خدا این کار را می‌کرد! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 این حرف ابلهانه همانند آن است که امشب دزدی به خانه‌ی آقای پزشکیان هجوم بیاورد و وقتی ایشان با پلیس تماس می‌گیرند که بیایید خانواده‌ی مرا از شر این دزد خلاص کنید، پلیس پاسخ بدهد: ⬅️ «ما نمی‌توانیم به زور کسی را از دزدی بازداریم؛ اگر این کار خوب بود، خودِ خدا این کار را می‌کرد!»ابَرشاگرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ نیمروز ☀️ این مطلب را در خصوص «جلیلی» می‌دانستید؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حقا و انصافا تقوا و مردمداری «سعید جلیلی» هوشیار را مدهوش می‌کند. آیا می‌دانستید که جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ مانند آب خوردن می‌توانست رئیس‌جمهور شود؟ پس چرا نشد؟ چون برای این کار، نیاز بود که تقوا و منافع ملت را به کنار می‌نهاد. ⬅️ اگر جلیلی در مذاکرات «آلماتی» در اوایل دهه‌ی ۹۰ پیشنهاد غربی‌ها را که چیزی شبیه به «توافق تأسف‌بار و برخلافِ منافع ملیِ ژنو» بود می‌پذیرفت و آن را در بوق و کرنا می‌کرد، به آسانی در انتخابات ۹۲ با اکثریت مطلق آرا رئیس‌جمهور شده بود. اما تقوا و دلسوزی و ایستادگی او برای کسب منافع ملت، او را از انجام آن کار نامعقول و دور از مصالح ملی باز داشت. پذیرفتن پیشنهاد غربی‌ها در آلماتی که برای او کاری نداشت! داشت؟ اساسا زیر بار توافقی مانند ژنو و وین(برجام) که هنری نمی‌خواهد! می‌خواهد؟ ⬅️ او منافع ملت را در نظر می‌گیرد، گرچه منجر به تکیه زدنش به جایگاه ریاست‌جمهوری نشود.ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ آقای پزشکیان! 🔴 مطابق با نسخه‌ی شما، اگر زنی با پوشش نادرستی که مطابق با میلش اما مخالف با مصلحتش باشد در انظار عمومی ظاهر شود و در نتیجه‌ی آن، دو تن از اراذل به وی طمع و تعدی کردند، آنگاه شما می‌روید و با پذیرا شدن مشت و لگد، آن زن را از چنگ آن دو بیرون بکشید و مانع بدبخت شدن خودش و شوهرش بشوید؟ ✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسین‌نگار ⛅️ 🔴 ظریف چند روز پیش با خواندن آیه‌ی ۶۱ سوره‌ی انفال(و إن جَنَحوا لِلسَّلمِ فَاجْنَحْ لَها و تَوَکَّلْ علی اللهِ) خواست بگوید که «اوباما» فرد «صلح‌طلبی» بود؛ پس ما کار درستی کردیم که با او وارد مذاکره شدیم! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔘 دو مورد از موارد صلح‌طلبی اوباما در خصوص ملت ایران را با هم مرور می‌کنیم: ⬅️ ۱۴ سال پیش اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سند آرایش هسته‌ای ۲۰۱۰ میلادی این کشور، کشورمان را به طور رسمی و علنی به حمله‌ی «اتمی» تهدید کرد. ⬅️ اوباما در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۰ «تک‌تک» مردم ایران را با تحریم «بانک مرکزی» کشورمان مورد تحریم قرار داد؛ ذیل قانون «دفاع ملی آمریکا» یا همان NDAA2012.ابَرشاگرد
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🌷 یقینا و مطمئنا «دل‌ها در دست قدرت خداست.» ✍ ابَرشاگرد
هدایت شده از ابرفقه
📚فقه انتخابات؛ رابطه وحدت و عمل به تکلیف در پیایند مباحث «فقه انتخابات» گفته شد که طبق مبانی دینی و فرمان ولیّ امر، انتخاب اصلح یک تکلیف است. در اینجا ممکن است برخی بپندارند که تأکید بر انتخاب اصلح، ضد وحدت و سبب اختلاف است و در این حال، نه تنها عمل به تکلیف واجب نیست؛ بلکه حرام هم هست! اکنون متنی از بیان امام خامنه‌ای هم یافته اند که به آن استشهاد می‌کنند: «حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعییی هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور می‌کردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود». ◾️نقدهای فرامتنی این استناد آ. نقد «فلسفه تشریع»ی خداوند احکام را برای رسیدن به مصالح و مفاسد تشریع کرده است. اگر انجام هر تکلیفی که ممکن است سبب دلخوری و اختلاف کسانی شود، حرام باشد، نخستین حرام الهی، اعلام جانشینی هابیل برای آدم (ع) بود که سبب فتنه در خانواده و قتل و گسست خانواده شد. بنابراین اگر قرار است اختلاف سبب تبدیل شدن واجب به حرام شود، بسیاری از واجبات و محرمات (به ویژه احکام اجتماعی) به حرام و بسیاری از حرامها به واجب تبدیل می‌شوند! ب. نقد «فلسفه اجتماع»ی خداوند انسانها را برای رسیدن به «اجتماع توحیدی» آفریده است؛ اگر قرار است احکام اجتماعی که برای تحقق جامعه توحیدی تشریع شده است، به سبب قرار گرفتن در معرف نتیجه اختلافی، مسخ و بلکه تبدیل به ضد خود شوند، این مساله با هدفگذاری «وحدت اجتماعی» سازگار است؛ نه با هدف گزاری اجتماع توحیدی. ج. نقد «فلسفه فقه» احکام برای رسیدن به مصالح و دفع مفاسد هستند؛ بنابراین طبیعتاً بین عمل به تکلیف و رسیدن به نتیجه مطلوب، تضادی نیست و این دو قطبی، دو قطبی جعلی است. به همین دلیل امام خمینی و امام خامنه‌ای مکرر گفته اند که «همه ما مأمور به ادای تکلیفیم؛ نه مأمور به نتیجه» و امام خامنه‌ای با وجود مباحث مفصل در این مساله، هرگز نگفته اند که نتیجه به تکلیف مقدم است؛ ابدا! ◾️نقد درون متنی به این استناد امام خامنه‌ای در ۱۲ تیر ۱۳۶۸ در فضای بحثی که درباره توطئه های دشمن برای اختلاف افکنی مطرح کرده اند، می‌فرمایند که نباید اسیر برنامه ریزی های دشمن شد، دشمن سعی می‌کند نقشه هایش را به شکل تکلیف شرعی برای شما مجسم کند و شما را فریب بدهد، در این فضا، اگر انجام یکی از این گونه کارهای طراحی شده از سوی دشمن را احساس تکلیف دانستید و متوجه شدید که این کار سبب اختلاف و از دست رفتن وحدت می‌شود، به این احساس تکلیف دل ندهید و بلکه آن را حرام بدانید! ◾️ارکان کلام امام خامنه‌ای آ. دشمن برنامه ریزی می‌کند و شایعه و اغراضش را در قالب احساس وظیفه برای شما مجسم می‌کند؛ نه این که سخن از حکم خدا و تکلیف واضح ولیّ امر باشد؛ ما نسبت به این قبیل موارد، احساس وظیفه می‌کنیم؛ نه این که وظیفه قطعا برای ما ثابت باشد؛ احساس وظیفه نسبت به انجام نقشه های دشمن، غیر از تعَیُّن وظیفه نسبت به دستورات مشخص ولیّ فقیه است! در انتخابات، ما با حکم ولیّ امر مواجهیم و وقتی با فرموده خود ایشان، با حداکثر دقت و با حجت شرعی کسی را اصلح تشخیص دادیم، باید در پی معرفی وی به مردم برآییم که خود این معرفی کردن هم یک تکلیف شرعی قطعی از سوی ولیّ امر است؛ نه یک نقشه از سوی دشمن که ما را گول زده باشد و احساس تکلیف کرده باشیم. اینها زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. ◾️متن فرمایش امام خامنه‌ای «آن‌جا که حرفی را از کسی پیش ما می‌آورند، یا شایعه‌ای را علیه کسی و مقامی و مدیری و مسؤولی درست میکنند، یا در ذهن کسی، شکل وظیفه شرعی را مجسم می‌کنند و می‌گویند باید این حرف را بزنی یا این موضع را بگیری، در همه این موارد، اولین چیزی که باید به ذهن بیاید، این است که شاید طرح این موارد را دشمن برنامه‌ریزی کرده است، تا به وسیله آن اختلاف ایجاد کند. حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعییی هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور می‌کردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.»