هدایت شده از روحانیت مردمی
🔸تولیت محترم آستان قدس رضوی با اشاره به بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب عنوان نمود: دقت، کارشناسی همهجانبه و فراگیر، توجه به ابعاد گوناگون حساس و ظریف مسأله، کاملاً مشهود است.
#عفاف_حجاب
#بسته_تحلیلی_راهبردی
#تولیت_آستان_قدس
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
🔸تولیت محترم آستان قدس رضوی در پیامی مکتوب به جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی، از بسته پیشنهادی جبهه برای ساماندهی وضعیت حجاب تقدیر نمود.
🖋متن پیام مکتوب تولیت محترم آستان قدس رضوی حجت الاسلام و المسلمین مروی بدین شرح است:
🔺جناب آقای عباس بابائی
دبیر محترم شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد مقدس
با سلام و احترام
🔺بستهی پیشنهادی برای ساماندهی وضعیت حجاب را مطالعه کردم. دقت، کارشناسی همهجانبه و فراگیر، توجه به ابعاد گوناگون حساس و ظریف مسئله، کاملاً مشهود است. البته نمیتوانم اظهار کنم که هیچ نقص و کاستی در این بسته نیست که این امر فرصت بیشتری میطلبد که بنده محروم از آن هستم؛ اما از این حرکت علمی و کارشناسی شما عزیزان لذت بردم و از حوزه علمیه نیز همین مورد توقع هست که به دور از هیجانات و حرکتهای مخرب و تحریککننده و سطحی، این چنین با یک پدیده رنجآور و دستساز دشمن مواجهه داشته باشد.
🔺انشاءالله با عنایت الهی و تلاش ارزشمند امثال شما بزرگواران و نیز پشتکار و جدیت، نظام مقدس اسلامی در مواجهه با این امر نامبارک، سربلند و سرافراز و نیز الگو برای جهانیان باشد.
تولیت آستان قدس رضوی
احمد مروی
#عفاف_حجاب
#بسته_تحلیلی_راهبردی
#تولیت_آستان_قدس
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
امام تبلیغ و تبلیغ امام
دیروز توفیق شد در جمع هزاران سرباز دلدادهی نظام، رهبر فرزانهی انقلاب را زیارت کنم.
حاشیههایی کوتاه را بر گفتار بلندش در ادامه میخوانید:
۱) زیباترین مدال؛
طلاب «مسئولان قلبی دین» هستند؛ (هشداری دلنشین به مسئولان رسمی دین، برای دیدن مسئولان مظلوم دین که بیشترِ بار تبلیغ را با دل و جان و البته با غربت و سختی به دوش میکشند.)
۲) الأهم فالأهم؛
تبلیغ اولویت اول حوزه است نه دوم؛ (تذکری جدی به بزرگان و اَعلامی که منبر و تبلیغ را فقط برای کمسوادها و کماستعدادهای حوزوی کنار گذاشتهاند!)
۳) راضی نیستم؛
امام جامعه که اتفاقاً امام تبلیغ هم هستند، از تبلیغ راضی نیستند؛(مقصر نخست، حوزه است.)
۴) منبر، افتخار است؛
بزرگانِ علما، منبر را کسر شأن نمی دانستند و با مردم سخن میگفتند؛ (حتی تصور اینکه مراجع و علمای بزرگ، دههی محرم منبر بروند، باز هم دلانگیز است و شوقانگیز.)
۵) تحجر در تبلیغ، ممنوع؛
استفاده از تنوع و راهکارهای نوین در تبلیغ، ضروری است؛ فضای مجازی، کارهای چندرسانهای، هوشمصنوعی و...(مصداقی جدید از امام حاضر برای تحجری که امام راحل در «منشور روحانیت» فرمود.)
۶) تبلیغ گام دوم؛
تبلیغ همیشه اولویت داشت، الان بیشتر؛ بخاطر حاکمیت یافتن اسلام.(چند درصد از خطباء برای تبلیغ در تراز نظام اسلامی، احساس تکلیف میکنند؟!)
۷) باز هم مردم همهکارهاند؛
پایهی قوام نظام مردماند و ایمان آنها؛ ایمان با تبلیغ استوار میشود؛ (و تبلیغ با حضور در میان مردم و بامردمبودن.)
۸) استحاله فرهنگی؛
غفلت از تبلیغ یعنی استحالهی فرهنگی و سیلی خوردن اسلام؛(استحالهی فرهنگی از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی به مراتب خطرناکتر است! چرا هنوز عدهای احساس خطر نمیکنند؟!)
۹) میدانید با که سخن میگویید؟!
اگر مخاطب را نشناسید، تبلیغتان خنثی میشود.(شناخت با ارتباط همهجانبه حاصل میشود.)
۱۰) پدر، مادر! شما مقصرید!
در آشفتهبازار صداهای گوناگون، صدای انتقال معارف نسلی خانوادهها به انزوا رفتهاست؛(چقدر خانوادهها محتاجاند به روضههای خانگی!)
۱۱) رفیق بد در جیب جوان!
امروز همنشین بد، از هر زمانی به جوان نزدیکتر است؛(باز هم تعریض به مدیران ارشد نظام و متولیان فضای مجازی برای چندمین بار از تریبون رسمی و عمومی)
۱۲) بهترین دفاع، حمله است؛
باید صحنه را شناخت و به مبانی اصلی دشمن حمله کرد.(ای کاش حوزه، درسی ولو مطالعاتی برای دشمنشناسی بگذارد!)
۱۳) حیّ علی الجهاد؛
روحیهی جهادی همهجا جواب میدهد، بهویژه در تبلیغ؛ لازمهاش وسط میدانبودن و ناامیدنشدن است؛(کنج حجره و مدرسه نشستن و از مردم فاصلهگرفتن و با آنها نبودن، باعث انجام نشدن تکلیف و بالتبع دوری از خدا خواهدشد.)
۱۴) جوانان را دریابید؛
ابزار ترغیب جوانان را برای عملکردن به دین، فراهم کنید.(بهترین ابزار محبت است و درککردن)
۱۵) مسجد تراز یا خانهی سالمندان؟!
مسجد از جاذبههای تبلیغ است؛ مشروط به زندهبودن و شبانهروزیبودن!(حتی تصور این بیانات هم ذهن عدهای را خراش میدهد!)
۱۶) مهمترین نکته، کانونهای تبلیغی؛
قم جلودار شود برای تهیهی مواد تبلیغ و تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغ و تربیت مبلغ.(بعد از این همه سال، ایکاش متولیان حوزه کاری کنند که در سالهای بعد باعث خرسندی امام جامعه شویم.)
۱۷) میاندار اسلام؛
روحانیت باید وسط میدان باشد.(آیا ترغیب به آمدن وسط میدان بود یا تأکید بر ماندن در وسط میدان؟!)
🖋عباس بابائی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 عزاداری سالار شهیدان
🎙با سخنرانی خطیب توانا استاد عباس بابایی
⏰ سه شنبه ۲۷ تیر ماه شب اول محرم به مدت ۱۲ شب
ساعت ۲۰/۳۰ الی ۲۲/۳۰
📌احمد آباد ۱ ، ابومسلم ۵ ،پلاک ۶۷ علامت پرچم
🔺حضور شما خواهران و برادران گرامی تسلی دل داغدیده امام عصر(عج) خواهد بود.
علاقبند حسینی طوسی
هدایت شده از روحانیت مردمی
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مروری کوتاه بر زندگی انسانی بزرگ
🔺دویست هزار صفحه مطالعه کودک و نوجوان
🔺تألیف کتاب مسئولیت و سازندگی در ۱۸ سالگی
🔺استقراضهای فراوان برای دوستان
🔺استادی با شاگردانی متفاوت؛ راننده، فیلمساز، طلبه، دانشجو و...
🔸انتشار به مناسبت ایام ارتحال استاد عین.صاد(علی صفایی حائری رحمهالله)
#عین_صاد
#دردآشنا
#تربیت_جوان
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
هدایت شده از روحانیت مردمی
🔸همسایهداری آیتاللهالعظمی بهجت (رحمهالله)
🔸همسایه بودیم.
🔸همسرم فوت شده بود؛ اقوام از شهرهای دور و نزدیک آمده بودند و چند روز مهمان داشتیم.
🔸سر و صدای مهمانها تا خانۀ همسایهها میرفت؛
🔸مخصوصاً خانۀ آقا که دیوارهایش خیلی کوتاه بود.
🔸یک روز آقای بهجت آمد دم در؛ مقدار قابل توجهی هم پول داد دستم!
🔸بعدها که دست و بالم بازتر شد، خواستم پول را برگردانم.
🔸اول قبول نمیکرد؛
🔸اصرار که کردم، گفت: «پس این پول را میدهم تا برای همسر شما قرآن بخوانند.»
📚 به شیوه باران، ص٣۵
#آیت_الله_العظمی_بهجت
#مردم_داری_علما
#دردآشنا
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال بفرمایید👇
https://eitaa.com/rohaniat_mardomi
همرزمان حسین
صدای پای کاروانیان میآید.«قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیض دائم رحمت او امیدوار می سازد.»(۱)
دستهای از مردمان به نمایندگی از تمامی آدمیان، حسین و کاروانش را فقط مشایعت کردند و عدهای دیگر بیتفاوت از کنارشان گذشتند!
گروهی لبخندزنان در حال تماشایشان بودند و گروهی دیگر با صدای بلند در همانجایی که ایستادهبودند، فقط برایشان اشک ریختند و تعدادی در حال التماس برای مانعشدن و راه کربلا را بر ایشان بستن!
در این وانفسای آدمیت، خوشبحال «همرزمان حسین» که هرچند اندک بودند و غریب، اما با قلبی آرام و گامهایی استوار، بعد از شنیدن «فَلیَرحَل مَعَنا»ی سید احرار، سر از پا نشناخته برای «بذل مُهجه»ی ناچیز خویش، پا در «لُجّهی خون» نهادند و به مقام «معالحسین» رسیدند.
البته تو «مپندار که تنها عاشوراییان را بدان بلا آزمودند و لاغیر، صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است و كار به يك «ياليتني كنت معكم» ختم نمیشود. اگر مرد ميدان صداقتی، نيك در خويش بنگر كه تو را نيز با مرگ انسی اينگونه است يا خير! آنان را كه از مرگ میترسند از كربلا میرانند. و این عاقبت کار عشق است.»(۲)
من از بلاجویان نینوای سال ۶۱ مکتب حسینی و از یاران شیدای دههی ۶۰ مکتب خمینی آموختهام که راه رسیدن به «قافلهی عشق»، فقط همراهی با «امام»ی است که در هر زمان پرچم «یا لثارات الحسین» را بی هیچ ترس و تردیدی برافراشته است؛
«گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریم
حکم جلودار است سر در پیش داریم»
امروز جبههی پلیدیها و تباهیها با پستی و گستاخی تمام برای «استحالهی فرهنگی» و «قبحزدایی از منکرات» وارد میدان شدهاست و هیچ حدومرزی نمیشناسد.
شمشیر امروز سیدالشهداء در برابر این اژدهای هفتسر، همان خطی است که «زینب کبری» عَلَمش را از سال ۶۱ هجری بر شانه کشید و چند روز پیش در کلام «امام خامنهای» در قامتی به نام «تبلیغ» بازتعریف شد؛
«وادی پر از فرعونیان و قبطیان است
موسیجلودارست ونیل اندرمیانست»
یقیناً خطاب اول آن بیانات، حوزه بود و روحانیّت، اما به سرانجام رساندنش آنهنگام محقق خواهدشد که تمام عشاق و عزاداران حسینی، خود را «همرزمان حسین» بدانند؛
«گاه سفر آمد برادر گام بردار!
چشم از هوس از خُرد از آرام بردار!»
باید همگان در «قافلهی عشق»، همراه با «علمدار روشنگری»، «فریاد تبلیغ و تبیین» سر دهند؛
«گاه سفر آمد برادر! ره دراز است
پروا مکن بشتاب! همّت چارهساز است»
و در نهایت باید یقین نمود که راه رسیدن به «کاروان عشق»، پاسخداشتن برای تمام یا بخشی از پرسشهای کربلایی زیر است:
🔺آیا ارادهای جدی برای حضور خانوادگی در محافل عزاداری و کشتی نجات حسینی دارم؟
🔺آیا تصمیم استوار و برنامهای پایدار برای حسینیشدن و حسینیماندن دارم؟
🔺آیا برای انتقال معارف منابر و محافل به خانواده و خاندان و جامعه، میخواهم کاری انجام بدهم؟
🔺چه برنامهی عملی برای بیتفاوت نبودن نسبت به منکرات اجتماعی، در نظر دارم؟
🔺امسال چند نفر را با «رحمةالله الواسعة» آشتی خواهم داد و آنگاه بر کشتی نجات سیدالشهداء سوار خواهم نمود؟
🔺چقدر برای برافراشتن عَلَم عزا و تبیین در منازل و مغازه و ماشین، اهتمام دارم؟
🔺آیا در مال و منالم برای دستگاه حسینی چیزی هزینه خواهدشد؟
🔺آیا دنیای مجازم با حقیقت نوریه حسین همرنگ و همنوا و همراه خواهدشد؟
«یاران شتاب کنید. گویند قافلهای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست، اما پشیمانان را می پذیرند.»(۳)
«جانان من برخیزو بشنو بانگچاووش
آنک امام ما علم بگرفته بر دوش
تکبیرزن، لبیکگو، بنشین به رهوار
مقصد دیار قدس، همپای جلودار»
🖋عباس بابائی ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲
________________________________
۳،۲،۱ از کتاب نفیس «فتح خون» شهید آوینی
🔺کانال حجتالاسلام عباس بابائی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
✅ امروز آخر ذی الحجة نماز با فضیلتی دارد که هر کس این نماز و دعای بعد از آن را بخواند؛ شیطان فریاد میزند: وای بر من آنچه در این سال بر ضدّ او رنج بردم، همه را خراب کرد و سالی که گذشت برای او گواهی میدهد که سالش را به خیر پایان داد.
💠 سید بن طاووس در کتاب «اقبال الاعمال» براساس یک روایت ذکر کرده است که دو رکعت نماز بخوان و در هر دو رکعت بعد از سوره «حَمد»:
🔸«ده مرتبه» «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» و
🔸«ده مرتبه» «آیتالکرسی»
🔸 و بعد از نماز این دعا را بخواند:
اللّٰهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هٰذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسِیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنِی إِلَی التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائِی عَلَیْکَ، اللّٰهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی، وَمَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی، وَلَا تَقْطَعْ رَجائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ.
خدایا، آنچه در این سال انجام دادم، از عملی که مرا از آن نهی کردی و به آن راضی نبودی و من آن را فراموش کردم، ولی تو فراموشش ننمودی و پس از گستاخیام بر تو، مرا به توبه دعوت کردی، خدایا من از تو آمرزش میخواهم، پس مرا بیامرز و آنچه انجام دادم از عملی که به تو نزدیکم کند، از من قبول کن و امیدم را از خودت قطع مکن،ای بزرگمنش مهماننواز.
👈 نمازهای مستحبی را می توان نشسته یا در حال حرکت نیز خواند.
🔺کانال حجتالاسلام عباس بابائی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
9.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍دفاع عالمانه و مؤدبانه و جانانه داریوش سجادی از ایران در مناظره جنجالی با کارشناس معروف شبکه تروریستی اینترنشنال
👌بسیار دیدنی و شنیدنی
🔺کانال حجتالاسلام عباس بابائی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii
✍یادداشت/ حجتالاسلام عباس بابائی
همرزمان حسین علیهالسلام
🔸در وانفسای آدمیت، خوشا بحال «همرزمان حسین» که هرچند اندک بودند و غریب، اما با قلبی آرام و گامهایی استوار، بعد از شنیدن «فَلیَرحَل مَعَنا»ی سید احرار، سر از پا نشناخته برای «بذل مُهجه»ی ناچیز خویش، پا در «لُجّهی خون» نهادند و به مقام «معالحسین» رسیدند.
متن کامل یادداشت در ⬇️
https://dnws.ir/604263
🔸خبرگزاری دفاع مقدس خراسان رضوی
https://splus.ir/defaprss_ir_khr
🔸قال الامام الرضا(عليهالسلام)
🔺كَانَ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ اَلْمُحَرَّمِ لاَ يُرَى ضَاحِكاً وَ كَانَتِ اَلْكِئَابَةُ تَغْلِبُ عَلَيْهِ حَتَّى يَمْضِيَ مِنْهُ عَشَرَةُ أَيَّامٍ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْعَاشِرِ كَانَ ذَلِكَ اَلْيَوْمُ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ.
🔺چون ماه محرّم مى رسيد كسى پدرم عليه السلام را خندان نمى ديد.
غم و اندوه بر او چيره بود تا آن كه ده روز مى گذشت. روز دهم روز سوگوارى و اندوه و گريه او بود.
(الأمالی (للصدوق) ج۱ ص۱۲۸)
🔺کانال حجتالاسلام عباس بابائی را در ایتا دنبال بفرمایید 👇
https://eitaa.com/abas_babaeii