eitaa logo
مرتضی عبداللهی 🇵🇸
253 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
141 ویدیو
9 فایل
مطالعات و دغدغه هایم در علم، فرهنگ، اقتصاد و سیاست در انقلاب اسلامی برای رسیدن به خورشید ولایت عظما عجل الله فرجه مرتضی عبداللهی دانش آموخته حوزه علمیه قم در پیامرسان ایرانی: eitaa.com/abdollahi_morteza ارتباط: @abdollahigilani
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز تو نشون داد که برای بعد از شکست جمهوری اسلامی، در سفارت امریکا تو ایران، سفیر هم انتخاب کرده بود تو اون لحظه که حکم رو به مایکل هاشمیان دادند قیافه اون جاسوس خیلی یجوری شده بود فکر کنم مایکل هاشمیان هم اعتقاد داشت 😏😃 ولی نمیدونست که ترامپ بیاد یه سفیر دیگه انتخاب میکنه و میزنه زیر گزینه ها بعد چه دعوایی میشد بین سفیر و سفیر تو تهران @abdollahi_morteza
میلاد #حضرت_معصومه و روز دختر مبارک 🌷🌷🌷🌷 خوش آن کسی که بگردد گدای سفره تو و بهره مند شود از عطای سفره ی تو فقط نه مردم قم ریزه خوار تو هستند تمام خلق نشسته به پای سفره ی تو @abdollahi_morteza
مرتضی عبداللهی 🇵🇸
#امضای_اوباما_تضمینه امروز تو #گاندو نشون داد که #دولت_اوباما برای بعد از شکست جمهوری اسلامی، در سف
چندین نفر پیام دادن که اخر این متن غلط تایپی داره ممنون از تذکرتون ولی آیا اوباما باما بود یا باما نبود? 😊😊
💢مخفی‌کاری هاشمی رفسنجانی در خصوص قائم‌مقامی آقای منتظری ⁉️آیا می‌شود امام خمینی قدس سره با تدبیر فوق‌العاده و الهی خود در مورد موضوع مهمی همچون تعیین قائم‌مقامی نظر نداشته باشند؟ یا نسبت به قائم‌مقامی شخصی چون نظر مثبتی داشته باشند؟ ⁉️آیا می‌دانستید ایشان نظر منفی خود را نسبت به این موضوع ابراز کرده بودند ولی مخفی‌کاری آقای باعث شد این مطلب به گوش دیگران نرسد؟ 🔸موضوع قائم‌مقامی آقای منتظری پیچیده و مهم؛ که هنوز هم دستاویز گروه‌های ضدانقلاب داخلی و خارجی است و مقابله با سیل تهمت‌ها و خلاف‌گویی‌های هواداران او نیاز به مستندات و تحلیل‌های دقیقی دارد. 🔆«روزگار قائم‌مقامی» منتشر شد؛ برای پاسخ به سؤالاتی که تا کنون پاسخ دقیق و مستندی نداشته است. 📚راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49. 📞تلفن: 32904231-025 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
مقام زن برای دانستن مقام زن در اسلام و ایران همین بس که شهر مقدس قم، شهر علم و عمل و خانه انقلاب اسلامی بر گرد مقام یک #بانوی_جوان_مسلمان یعنی حضرت معصومه (س) بنا شده است. @abdollahi_morteza
هدایت شده از مَنار || حوزه و روحانیت تراز انقلاب اسلامی
منطق نابجای روشنفکری درباره حجاب اسلام، در معنوی ترین حالت یک انسان که نماز و رابطه با پروردگار متعال است، قائل به وجود فصل و شاخص میان زن و مرد شده است و پوشیده ترین تصویر از یک بانوی مسلمان را می توان در عمل عبادی نماز مشاهده کرد. ولی برخی از منور الفکرهای غرب‌باور، خیابان را اتاق خصوصی خود می دانند و شعار اختلاط میان زن و مرد و برابری جنسیتی را از کلاس درس گرفته تا ورزش‌کاه و کوچه و خیابان سر می دهند و حاضرند زن ـ این موجود با ارزش را ـ به ثمن بخس، در ویترین هر نگاهی قرار دهند. این فکر اینان، مثل آن کارِ زنانِ عوام است که وقتی نزد روحانی متدین می روند چنان از خود رو می گیرند که دقیقا وقتی نزد پزشکِ مردِ غریبه می روند، او را محرم کامل خود می دانند. @manaar ::: مَنار|| حوزه و روحانیت تراز انقلاب اسلامی
الان جیسون رضاییان از اون نگهبان وظیفه شناس! برج مایکل هاشمیان تشکر می کنه، اونقدر که به ملت ایران داد حرص داد. @abdollahi_morteza
بهشت، زیر سایه شمشیر است از حضرت امیر المومنین علی (ع) در خطبه 124 نهج البلاغه نقل شده است: الْجَنَّةُ تَحْتَ أَطْرَافِ الْعَوَالِي یعنی: «بهشت در سايه نيزه هاست» و به همین مضمون روایتی منسوب به پیامبر اسلام (ص) وجود دارد: «إنّ أبواب الجنّة تحت ظلال السّيوف» یعنی: همانا دربهای بهشت، زیر سایه شمشیرهاست نهج الفصاحة، ص269، ح576. @abdollahi_morteza
آثار تخريبى موسيقى در کلام امام خمینی نهیب امام به قطب زاده: تا حالا ده مرتبه بيشتر من به آقاى قطب زاده (سرپرست وقت صدا و سیما) گفتهام كه آقا اين [موسیقی] را برداريد از آن، مىگويد نمىشود. من نمىدانم اين «نمىشود» يعنى چه؟ چرا نمىشود؟ اگر شما علاقه داريد به اسلام، علاقه داريد به كشور، علاقه داريد به ملت خودتان، اين دستگاهى كه دست شما هست... اين دستگاه را اصلاحش كنيد؛ يعنى غربى نباشيد، غرب زده نباشيد، كه حتماً بايد بين اين خبر و اين خبر، باشد، اين است، يك طرح ديگرى درست كنيد، يك چيز ديگرى. اخبار را زيادترش كنيد، يك كارهايى بكنيد كه موسيقى را تركش كنيد. شما خيال نكنيد كه موسيقى يك چيزى است براى يك مملكت مترقى. موسيقى خراب مىكند دِماغ بچههاى ما را؛ مغز بچههاى ما را مىكند. دائماً تو گوش يك جوان موسيقى باشد، اين ديگر به كار نمىرسد؛ اين ديگر نمىتواند فكر جدى بكند. اينكه ما مىگوييم كه اينها را از بين ببريد و مكرر من گفتهام، شايد تا حالا ده مرتبه بيشتر من به آقاى گفتهام كه آقا اين را برداريد از آن، مىگويد نمىشود. من نمىدانم اين «نمىشود» يعنى چه؟ چرا نمىشود؟ شما به عرض من گوش بكنيد. من عرض مىكنم كه اگر ما يك كارى كه صلاح ملتمان است بكنيم، غربيها يا غرب زدهها بيايند به ما اشكال بكنند و بگويند كه اينها كهنهپرستند، ما بايد دست برداريم برويم سراغ آنها؟ يا نه، ما بايد خودمان را ملاحظه كنيم. ما بايد ملاحظه كنيم به اينكه اين دستگاهى كه بايد جمعيت باشد، بايد مربى جمعيت باشد، بايد سازنده باشد، انسان جورى بار بياورد كه در فكر مقدّرات خودشان نباشند، دنبال اين باشند كه بنشينند اينجا، و عرض بكنم كه اين مسائل را از سمع و بصر تحويل بگيرند، و باطنشان اصلًا بعد از چند روز خراب بشود، تهى بشود. اينجا بايد مسائل آقا، مسائل تلويزيون و راديو مسائل جدى بايد باشد ... شما مىخواهيد يك مملكت درست بكنيد. كسى كه مىخواهد مملكت درست كند، بايد مسائلش باشد، نه مسائل و هزل باشد. اگر- چنانچه- فيلم مىگذاريد، فيلم جدّى سازنده؛ نه يك فيلم خراب كن كه جوانهاى ما را به خرابى بكشد- مثل زمان سابق- و آنهايى كه مىخواستند اصلًا جوانهاى ما را [منحرف سازند]. اگر- چنانچه- مقاله مىگوييد مقالهاى باشد كه سازنده باشد. اگر- چنانچه- فرض كنيد كه يك چيزى بايد باشد مارْش باشد، كه ضايع نكند؛ تقويت بكند؛ نه موسيقى باشد كه خراب مىكند جوانهاى ما را، خدا مىداند كه خراب مىكند! صحيفه امام، ج9، ص: 158 @abdollahi_morteza
نماسازی بیرونی مساجد و خانه ها؛ آری یا نه؟ مدتها درباره معماری مساجد و خانه های قدیمی که در اقصی نقاط کشور دیده ام تفکر کردم و مطالب جالبی از سبک معماری آنها خوانده و دیده ام. این مشاهداتِ واضح، از آن اماکن است که: اولا سبک معماری مساجد و خانه های قدیمی کاملا است. یعنی سعی می شود، حیاط خانه که محل تجمع و به اصطلاح هواخوری و تجدید روحیه است، در قرار گیرد و تلفیقی از طبیعت و آب را در خود جای داده باشد. ثانیا این خانه ها، خود را به سمت درون خانه و حیاط عرضه کرده اند و حتی با نگاه به آثاری همچون مسجد جامع یزد، مسجد جامع قم، تصاویر قدیمی حرمهای اهل بیت از جمله حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س)، مدارس علمیه قدیمی همچون مدرسه فیضیه قم و بازارهای سنتی اصیل ایرانی، میدانهای بزرگ همچون میدان امام خمینی اصفهان، ارگ و قلعه های تاریخی، کاروانسراها و دیواره های شهر و ... می بینیم که این اماکن اصلا نداشته اند و حتی برخی از آنها کاشیکاری هم ندارد و صرفا پوشیده از آجر و یا ملاط محافظ است و آنچه که برای آن هزینه شده است، برای درون آنها و دید کلی آنهاست که شامل گنبد و در برخی موارد مناره و یا برجهایشان است (که در این موارد هم فقط قسمتهای خاصی از این سازه ها دارای تزیینات بوده است.) ولی اکنون هرچه زمان می گذرد، نماسازی و طراحی های پیچیده و استفاده از مواد فاخر و تجملی چه در اماکن مذهبی و چه غیر مذهبی یک اصل اصیل فرض شده است. گویا اکنون، انسان علاقه دارد که همیشه خود را برای دیگران کند و این یعنی فراموشی خود و خدا. @abdollahi_morteza
🌹🌹🌹 🌷🌷🌷🌷 سالروز ولادت شمس الشموس، امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام گرامی باد 🌺🌺🌺🌺🌺 🌻🌻🌻🌻🌻🌻
نعمت فراموشی بارها خودم و دیگران از فراموشی، گلایه کرده ایم؛ ولی نسیان هم مثل جهنم یکی از نعمتهای خداست. یکی غم و غصه و اشتباهات انسان را از خاطرش پاک می کند و دیگری از جانش. یاد ایام جوانی جگرم خون می کرد خوب شد پیر شدم کم کم و نسیان آمد ایرج میرزا @abdollahi_morteza