eitaa logo
مرتضی عبداللهی 🇵🇸
253 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
141 ویدیو
9 فایل
مطالعات و دغدغه هایم در علم، فرهنگ، اقتصاد و سیاست در انقلاب اسلامی برای رسیدن به خورشید ولایت عظما عجل الله فرجه مرتضی عبداللهی دانش آموخته حوزه علمیه قم در پیامرسان ایرانی: eitaa.com/abdollahi_morteza ارتباط: @abdollahigilani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گیلان پرس
23.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روایت استاد دانشگاه گیلان از ماجرای تاریخی چادرسوزی بزرگ در رشت ➕ جواد نظری مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان هم در برنامه زنده سیمای خانواده شبکه یک از ایستادگی مردم گیلان در واقعه کشف حجاب و ماجرای چادرسوزی بزرگ در سال ۱۳۱۷ می‌گوید. 🆔 @Gilan_Press
هدایت شده از گیلان پرس
🖼چادرسوزی بزرگ رشت تصور شما از پیشینه «حجاب» در «گیلان» چیست؟ 🆔 @Gilan_Press
هدایت شده از گیلان پرس
. 📝17 دی‌ماه 1314 خورشیدی، قانون «کشف حجاب» اعلام و برای هفت سال، پوشیدن چادر و روسری در ایران ممنوع شد. برخی مقاله‌نویسان، از شرایط متفاوت گیلان و همراهی زنان و علمای منطقه با این قانون نوشته‌اند و بسیاری نیز این موضوع را درباره گیلان پذیرفته‌اند. ➕آنچه می‌بینید بازسازی یکی از وقایع آن هفت سال است. طبق سند 82335/298 سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در شهریور 1317، شهربانی گیلان از اداره حقوقی وزارت عدلیه در خصوص تکلیف چادرهای ضبط شده از 14 هزار نفر استعلام کرد. سپس، اداره حقوقی نیز اجازه «سوزانیدن» آن‌ها را صادر می‌کند! ➕این تعداد چادر در شرایطی ضبط شده بود که در گیلان قدیم، زنان بسیار کمتر در انظار ظاهر می‌شدند. همچنین به واسطه پراکندگی منازل روستایی گیلان، امکان نظارت به حجاب زنان بسیار کمتر بود. ➕در اثر، هنرمند، ماجرا را از درون منزل یک بانوی مضروب که چادر از سرش کشیده شده، روایت می‌کند. ➕اگر این قبیل سندها را در کنار کتابی مثل «وسیله العفایف یا طومار عفت» نوشته آیت‌الله نجفی جیلانی قرار دهیم مشخص می‌شود ادعای «همراهی مردم گیلان با کشف حجاب رضاخانی»، گزاره‌ای برآمده از آرزوی تاریخ‌نویسان مزبور است و اعتبار علمی ندارد؛ بلکه اندک اسنادموجود در کنار روایت‌های شفاهی، از مقاومت فرهنگی بزرگ مردم گیلان حکایت می‌کنند. تصویر: سید رضا احمدی (سید رسام) پ. ن: این تصویر در دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در گیلان رونمایی شد. 🆔 @Gilan_Press
ویژه نامه کشف حجاب رضاخانی در گیلان را در سایت رنگ ایمان ببینید همینجا کلیک کنید https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
شاهد از غیب رسید اینکه گفتم این جماعت سالیانی است از آبشخور دولتی ارتزاق می کنند و لگد به جمهوری اسلامی می زنند. اینکه گفتم رانتهای مختلفی را برای رسیدن به نام و نان استفاده کرده و می کنند، چندتا همین دیروز ظهور کرد. مثلا چرا باید کانال اطلاع رسانی یک پژوهشکده دولتی زیر نظر دانشگاه گیلان، متن جواب آن استاد دانشگاه به اعتراض ما را درج کند بدون اینکه نقد علمی ما و حتی حرف غلط اولیه او را درج کرده باشد. ادامه در متن پایین 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
مرتضی عبداللهی 🇵🇸
شاهد از غیب رسید اینکه گفتم این جماعت سالیانی است از آبشخور دولتی ارتزاق می کنند و لگد به جمهوری اس
☝️☝️ شاهد از غیب رسید اینکه گفتم این جماعت سالیانی است از آبشخور دولتی ارتزاق می کنند و لگد به جمهوری اسلامی می زنند. اینکه گفتم رانتهای مختلفی را برای رسیدن به نام و نان استفاده کرده و می کنند، چندتا همین دیروز ظهور کرد. مثلا چرا باید کانال یک پژوهشکده دولتی زیر نظر دانشگاه گیلان، متن جواب آن استاد دانشگاه به اعتراض ما را درج کند بدون اینکه نقد علمی ما و حتی حرف غلط اولیه او را درج کرده باشد. آیا این روش رسانه ای درستی است؟ آیا این استفاده از رانت دولتی برای تطهیر شخصیت نویسنده آن متن غلط نیست؟ چرا اینان به راحتی صاحب تریبون های عمومی دولتی هستند و هرچه که میخواهند می نویسند و منتشر می کنند؟ آیا همین سیاسیونی که شما آنها را فرسنگها دورتر از متانت دانستید، این فضا را در اختیار شما قرار ندادند؟ محتوای این جوابیه بماند که خودش نقضی‌ست. چرا ایشان «قویا موضوع کشف حجاب را رد نموده» مگر این قابل رد است؟! حتما منظورشان عمل زشت کشف حجاب است که «چون با برخورد قهری در کشور صورت گرفته و مخالف فرهنگ ایران بوده» آن را رد کردند، الحمدلله. ولی چرا از جانیان و قاتلان مردم که با هتک نوامیس ملت، به زور، چادر از سر زن غیور ایرانی و گیلانی کشیدند، اعلام انزجار و برائت نکردند. چرا بالصراحه از رضاخان و عمله های او اعلام برائت نکرده اند و چرا از دین و تشیع و عفت و حجاب و غیرت زن ایرانی و گیلانی دفاع نکرده اند؟ «متن منضم به آن، مورد تایید این جانب نیست» یعنی چه؟ نویسنده آن متن غلط، از یک دستور رضاخانی، چند قضاوت ساخت و بقیه را با آن سنجید، حالا فقط «متن منضم مورد تایید نیست»؟ آیا این روش علمی است؟ آیا این منحرف کردن افکار عمومی نیست؟ آیا این بازی دادن ذهن مخاطب نیست؟ آیا این مدعیان استادی ، در مقاله هایشان هم همیگونه راه میپیمایند؟! آیا این تحریف تاریخ و نگرش سویه‌مند به آن نیست؟ این چه نوع خدمتگذاری به فرهنگ و تاریخ ملت رشید ایران و گیلان است که از آن دم میزنند؟ اگر نویسنده به اشتباه خود پی برد (کما اینکه در پیغامها به من گفتند) چرا بالصراحه در پیامشان ننوشتند که من اشتباه کردم؟ چرا از ملت رشید ایران و مردم غیرتمند گیلان عذرخواهی نمی کنند؟ و چرا مطالب و مقالات گذشته خود را که پر از اشتباه علمی است، اصلاح نمی کنند؟ در ضمن نکاتی که در متن انتقادی اول نوشتم همه درست بود و هیچکدام را جواب ندادند. ما فساد و دروغها و تحریفهای این طیف را علنا فریاد خواهیم کرد و این داستان ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
quarterly-67-68-article-1.pdf
6.4M
مقاله «اسنادی از واقعه کشف حجاب» برای مطالعه عمومی منتشر میگردد فقط در همین داستان تغییر لباس و کشف حجاب صدها برگ سند و مدرک بر خیانت پهلوی وجود دارد که لازم است آن اقایانی که به ادب و متانت عمال رضاخانی اعتقاد دارند بخوانند و سطح دانش نداشته خود را کمی بالا ببرند. بخوانند تا بدانند که ظلم پهلوی ها در حق مردم ما چقدر بوده که متنهای سخیف و سطح پایین ننویسند. آقای دکتر پ.ن: این مقاله حاوی اسنادی زیادی از خشونت پهلوی در برداشتن حجاب از زن ایرانی است که در شماره 67و68 مجله 15 خرداد منتشر شد. https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
مرتضی عبداللهی 🇵🇸
شاهد از غیب رسید اینکه گفتم این جماعت سالیانی است از آبشخور دولتی ارتزاق می کنند و لگد به جمهوری اس
جواب دکتر از اساتید برجسته علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران به متن جواب آن استاد دانشگاه گیلان: خوب است وقتی آدم یک غلطی مغایر با شعور تاریخی ملت ایران می کند قبل از ارتکاب این غلط، اولا سطح جربزه و استعداد دفاع از توهمات خودش را به محک آزمون بگذارد و با تشر تاریخی از خودش اعلام برائت نکند و گناه را به گردن فضای مجازی و افراد موهوم نیاندازد که ملت ایران بیش از صد سال است با ترفندهای این ها آشنا است. ثانیا مقدماتی برای ترمیم بعضی گندکاری های خودش تدارک ببیند تا بوی مشمئز کننده آن مشام مردم را آزار ندهد. این که اولین گند ایشان نبوده و نیست. قبلاً در همایش ها و نمایش های شبه تاریخی هم از این غلط ها داشته است. مخصوصا در همایش سال گذشته میرزا کوچک خان و آل بویه خون به دل ما کرد و علیرغم عدم موافقت شورای سیاستگذاری همایش با دبیری علمی ایشان، با بده بستان هایی که با مدیرکل قبلی ارشاد برقرار کرد، به دروغ خودش را دبیر همایش جا زد و اعتراض حقیر و بعضی از دوستان به ریاست دانشگاه و رئیس پژوهشکده گیلان شناسی به جایی نرسید و.... https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💗 و تواصوا بالحق ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: حضور مردم در صحنه؛ این باید ترویج بشود. هر کسی صدایی دارد هر کسی زبان گویایی دارد؛ هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی میتواند اثر بگذارد باید روی این زمینه کار کند. و تواصوا بالحق. این حق است. تواصی به حق وظیفه‌ی همه است. ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ 📥 نسخه قابل چاپ
به این سه سند دقت کنید افکار پلید پهلوی ها را در بدنام کردن چادر و راه ببینید در ابتدای زورگوییهایشان برای کشف حجاب، چادر از زن مسلمان می کشیدن و او را می زدند و هتک می کردند و در شهر و دیار می چرخاندند ولی دستور مودبانه!! داده اند که زنان بدکار و فاحشه معلوم الحال باید با چادر در شهر بچرخند. مزدورانشان هم که در خفا با زنان بدکاره رابطه داشتند را منع کردند که در ملأ عام با آنها در خیابان دیده شوند و یا جایی بروند. حتی دستور داده اند که زنان بدکاره ، در بین جمعیت زنان و خانواده های نجیب!! [منظورش جلساتی است که زنان بدون حجاب شرکت می کنند] هم نباید بدون چادر حاضر شوند. بعد دیدند این کارها در انظار عمومی خیلی طنز رکیکی است، خواهش کرده اند که حکومت اجازه دهد آن زنان بدکاره معلوم الحال هم بدون چادر بیرون روند. یعنی پهلوی و مزدوران ظالمش، هر کاری کردند برای بدنامی چادر و حریم زنان ایرانی تا بتوانند آن را برهنه به انظار مردان بفرستند بعد عده ای بیسواد آنان را الگوی علم و ادب و متانت خود و دیگران می دانند https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad