🔴 ارتباط میان خاشقجی و قتلهای زنجیرهای
🔰پس از قتل فجیع #خاشقجی روزنامه نگار معروف عربستانی در سفارت #عربستان، خط رسانه ای عجیبی در رسانه های #اپوزیسیون و #اصلاحطلب و حتی #علی_مطهری نماینده لیست امید دنبال شد. خط رسانه ای که قتل خاشقجی را با موضوع #قتلهای_زنجیره_ای دهه هفتاد گره زد و به نوعی تقلا میکرد در موضوعی که هیچ ربطی به جمهوری اسلامی ندارد، هم یک لگد به #جمهوری_اسلامی بزند و هم با این قیاس و تشابه سازی نوعی تشفی خاطر برای دولت سعودی ایجاد کنند. بهرحال نشستن برچسب «جنایتکاری» و «روشنفکرکشی» بر پیشانی عربستان نباید بی هزینه برای جمهوری اسلامی باشد.
🔰اما این خط رسانه ای جریان اصلاحات و اپوزیسیونی که خود در دهه هفتاد اغلب جزء جناح اصلاح طلب بودند، بسیار عجیب و فرافکنانه است. اصلاح طلبان پس از ۲۰ سال از موضوع قتل های خودسرانه ۴ فرد ( #داریوش_فروهر و همسرش، #محمد_مختاری و #محمدجعفر_پوینده) هنوز در جایگاه #متهم این قتل ها هستند نه #شاکی.
1⃣جریان #اصلاحات در همان مقطع، دری نجف آبادی وزیر وقت اطلاعات، فلاحیان وزیر سابق اطلاعات و در راس آنها عالیجناب خاکستری #هاشمی رفسنجانی را آمران قتلهای زنجیره ای معرفی میکردند. کسی که با این اتهام، در انتخابات مجلس ششم به دیوارش کوبیدند و حتی مانع انتخاب شدن وی بعنوان نفر سی ام انتخابات تهران شدند. اما اصلاح طلبان باید پاسخ دهند که چرا کسی را که #آمر اصلی قتل های زنجیره ای میدانستند، پس از مدت کوتاهی بعنوان نامزد ریاست جمهوری خود (در انتخابات ۸۴) برگزیدند؟! و تا زمان مرگش به عنوان #رهبر معنوی اردوگاه خود به رسمیت شناختند؟! مگر او #عالیجناب_خاکستری نبود؟!
2⃣ این دولت #خاتمی بود که با تشکیل کمیته حقیقت یاب، یکی از عاملین اصلی قتل ها را و متهم ردیف دوم (یا به تعبیر برخی متهم ردیف اول) را #مصطفی_کاظمی معرفی کرد: معاونت امنیت وزارتخانه، یکی از طرفداران افراطی جریان دوم خرداد از دوستان صمیمی #رسول_منتجبنیا مشاور سید محمد خاتمی که به اعتراف خود کاظمی، منتجب نیا (و بالتبع خاتمی) در جریان قتلها قرار داشته! چرا پس از ۲۰ سال هنوز جریان اصلاح طلب به این ابهام برنامه توقیف شده "چراغ " پاسخ نگفته اند؟!
این جریان اگر مدعی است قتلها #خودسرانه نبوده، و خودسرانه اعلام کردن یک شگرد رسانه ای برای "شاه کلیدها" و آمران اصلی است، پس باید درباره ارتباط عاملان با شاه کلیدها نیز شفاف سخن بگوید. پس از دو دهه هنوز زمان افشای حقیقت فرا نرسیده؟! با وجود این همه شواهد روشن، چرا این جریان همچنان جنایت دوستان خود را به پای نظام جمهوری اسلامی مینویسد؟! نه عوامل و آمران اصلاح طلب؟!
3⃣ جریان اصلاح طلب در جریان پرونده قتل های زنجیره ای مرتکب رفتاری خشونت بار و غیرانسانی فجیع دیگری نیز شد. #بازجویی غیرانسانی و غیراخلاقی تیم سعید #حجاریان (مشاور ارشد خاتمی) که توسط همان کمیته حقیقت یاب خاتمی، مسئولیت یافته بودند از متهمان قتلها و منسوبان آنها. وقتی فیلم هولناک شکنجه همسر #سعید_امامی و بازداشت شدگان دیگر منتشر شد و نشان از جنایتی دیگر علیه متهمان پرونده داشت. اینجا دیگر نه پای جمهوری اسلامی و رهبری در میان بود و نه نیروهای #خودسر. بلکه بازجویی انحصاری اصلاح طلبانه و با نظر مستقیم شخص خاتمی صورت میگرفت.
🔰آیا وقت آن نرسیده جریان لیبرال به موج شفافیت بپیوندد و بجای متهم کردن نظام جمهوری اسلامی، نقش چهره های کلیدی خود در بدنام کردن جمهوری اسلامی را بدون سانسور عیان کند؟! تا چه زمانی قرار است با فرار به جلو، قتل های زنجیره ای که اصلاح طلبان متهم ردیف اول آن هستند، به نظام جمهوری اسلامی و بخش غیرلیبرال نظام متصف شود؟! تا چه زمانی قرار است با سواستفاده از فضاهای هیجانی و ضعف حافظه سیاسی جمعی، #قالیباف متهم ماجرای کوی دانشگاه معرفی شود که در آن هیچ نقشی نداشته و بعدها مانع کوی دانشگاه دیگری بوده و همزمان اصلاح طلبان که نگاهی آلت دست گونه به #دانشجویان برای مقاصد سیاسی داشتند و دارند، و #روحانی که در آن مقطع نقطه مقابل آن اصلاح طلبان بوده، هر دو توأمان #قهرمان ماجرا خوانده شوند؟!
بیاییم به دور از عوام زدگی و عوام فریبی به دور از بازی پیچیده سازی و تحلیل های تاکسی وار "کار خودشونه" تاریخ و سیاست را به قضاوت بگذاریم.
آنها که روزی با عالیجناب خاکستری ائتلاف کردند، بعید نیست کوس رسوایی ائتلاف شان با "بن سلاخ سعودی" نیز به همین زودی ها برملا شود. تاریخ قاضی بیرحمی است.
✍ متن کامل یادداشت #محمد_عبدالهی در مشرق نیوز: mshrgh.ir/909520
🔵 چرا خروجی #دانشگاههای ما #سکولار است؟🔵
چهل سال از انقلاب اسلامی میگذرد، چندین سال دانشگاهها به بهانه #انقلاب_فرهنگی تعطیل شد و.. اما آنچه در خروجی دانشگاهها میبینیم، چرخه معیوب محتوای سکولار، استاد سکولار، انسان سکولار در سیستم #آموزش_عالی ماست.
متاسفانه درست مثل حوزه اجتماع، ظاهرا مدیران انقلابی نیز اولین گام و نسخهشان برای دمیدن روح انقلابی به دانشگاه، بند کردن به ظواهر اسلامی و موضوعاتی چون #حجاب و #لباس دانشجویان است و نه فکر و محتوای دروس.
🔰مایلم به عنوان نمونه، وضعیت تحصیل در رشته #علوم_سیاسی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه یک #دانشجو پس از قبولی در رشته علوم سیاسی مرحله به مرحله از دوره کارشناسی تا دکتری هر چه بیشتر مستعد برای قالببندی شدن به سمت یک #انسان_سکولار میشود و نه یک محقق مسلمان و نوآور و آزاداندیش.
🔺در دوره کارشناسی، دانشجوی این رشته در درس «نوسازی و دگرگونسازی» میآموزد تنها راه پیشرفت کشورها #توسعه به سبک غربی است. در جهان فقط یک راه خوشبختی زاده شده و آن الگوگیری از غرب و حفظ کردن جملات قصار #آلموند و #وربا و #وبر است و بس! همین محتوا در قالب کاملتری در درس «سمینار مسائل کشورهای جهان سوم» در دوره ارشد و درس «روابط شمال و جنوب» در مقطع دکتری تکرار میشود.
دانشجو در این رشته هرگز مدلهای جدید پیشرفت اقتصادی و سیاسی در کشورهای غیرغربی از کره جنوبی تا چین و روسیه و... را نمیآموزد و کتب و دروس به مفاهیمی چون خودباوری ملی و خلاقیت بومی، بیاعتنا هستند.
🔺دانشجو در دوره کارشناسی با دروسی چون «تاریخ اندیشه سیاسی غرب 1 و 2» و «اندیشههای سیاسی در قرن بیستم» و سپس با دروس مشابهی در مقطع ارشد و دکتری، از افلاطون تا اپیکور از هابرماس تا فویرباخ و هگل و فوکو و ژیژک را مجبور به آموختن میشود بدون آنکه کوچکترین نقدی یا قضاوتی بر اندیشههای آنها بیاموزد. اصولاً #نقد فلاسفه و اندیشههای غربی در دانشگاههای ما #ممنوع است!
✍خوب به خاطر دارم که همواره در دوره ارشد، استاد لیبرالمسلک درس فلسفه غرب، کلاس را اغلب با این جمله آغاز میکرد: «پیامبر امروز ما این شخص است!» مثلاً: «هابز»! «رورتی»! و.. تعبیر او درست نشان میداد جایگاه هر چهرهای متعلق به غرب، در کلاس علوم سیاسی یک #پیامبر است؛ جانشین خدا در زمین! و نه فقط یک «فیلسوف» یک «کشیش قرون وسطی» و «آورنده یک حرف متفاوت»! بلکه یک پیامبر!!
🔺در مقابل دانشجوی #مسلمان #شیعه، اندیشه سیاسی امام صادق(ع) یا امام رضا(ع) را هرگز نمیشنود. شاید اگر از یک فارغالتحصیل دکتری علوم سیاسی بپرسید، تفاوت مشی سیاسی امام کاظم(ع) با امام هادی(ع) چه بود، حتی یک جمله نتواند به شما بگوید. یا اگر بپرسید، اکنشهای سیاسی رسول الله(ص) چه تطوراتی داشت، نتواند هیچ پاسخ درخوری به شما بدهد.
🔺شاید اگر از یک دانشجوی دکتری علوم سیاسی سؤال کنید کدام اندیشمندان آلمانی درباره فلسفه سیاسی چهرههای مسلمان تحقیق کرده، پاسخی نداند. چرا که در رشته علوم سیاسی #سانسور شدهاند. شاید به این دلیل که غربیها به صورت متداول در دانشگاههایشان نمیخوانند! پس #ایرانی مسلمان هم نباید بخواند و بداند! ما فقط باید اندیشه سیاسی سنت آگوستین و آکویناس قدیس و ماکیاولی و جان لاک و روسو را بشناسیم!
🔺دانشجو حتی از مطالعات جدید سیاسی در دانشگاههای غربی اطلاع نمییابد؛ چرا که گاه استادانی به خود میبیند که همچنان جزوههای سی سال پیش خود را طوطیوار تکرار میکنند. او هرگز نمیآموزد آنچه اساتید دانشگاه ما از وهابیت و تصوف و سلفیگری و پانایسمهای جهان اسلام نمیشناسند به شکل کاملاً تخصصی در دانشگاههای #اسرائیل تحقیق میشود، تئوریزه میشود، دستکاری میشود و به استراتژی و صحنه عمل میرسد.
🔰 چه باید کرد؟! برای دانشگاهی که قرار است برای #ایران بیندیشد، نیاز است سرفصلها و محتوای دروس، کاراتر و بومیتر و جدیدتر شوند. دانشجوی ما نیاز دارد #تاریخ معاصر ایران را بهخوبی بشناسد. از تمدن ایران خصوصاً در دوره پس از اسلام بیاموزد، اندیشههای سیاسی ائمه را به خوبی فرا گیرد، استراتژیستهای غربی را که به شکل مستشرق یا جهانگرد در مورد تاریخ و سیاست در ایران مطالعه و حتی انحراف ذهنی ایجاد کردهاند بشناسد، سیر ایرانهراسی و اسلامهراسی را بشناسد و راههای تعاملات فرهنگی و سیاسی با کشورهای مختلف را بیاموزد. سیر تشکیل صهیونیسم و وهابیت بعنوان دو موضوع و معضل کلیدی منطقه را بشناسد. شیوه کشورداری و پیشرفت بومی در آسیای شرق را مشق کند. شیوه مناظره سیاسی را بیاموزد. باید پکیج کاملی از آینده تمدنی ایران در ذهن خود داشته باشد، او باید ریشههایش در ایران و فکر اسلامی ایرانی پرورش یابد و با این نگاه به جهان بنگرد، نه با نگاه غربی و از شمال به جنوب و جهان سوم.
متن کامل یادداشت #محمد_عبدالهی را در خبرگزاری فارس بخوانید: http://fna.ir/bpox0h
🔴 اصلاحات مرد، زنده باد براندازی! 🔴
اخیرا سعید #حجاریان در گفتگویی با یک نشریه الکترونیکی (مشق نو) به ترسیم وضع ایران امروز و نسخه پیچی برای آینده پرداخته که برخلاف اظهارات سابق وی، نه تنها بوی عبور از #اصلاحات میدهد که در واقع نسخه ای برای #براندازی نظام است. وی ابتدا بدون اشاره به عملکرد دولت #روحانی و اصلاح طلبان حاضر در قدرت، مدعی شده "مسئله مسئله ها" در ایران امروز، دو مسئله" بحران #کارآمدی و #مشروعیت " است و سپس طبق معمول با متهم کردن نظام و طیف مقابل اصلاحات به خودکامگی و تمامیت خواهی و حمله به نظارت استصوابی #شورای_نگهبان و.. دو راه حل #نافرمانی_مدنی و پیروی از مدل اصلاحات «آتاتورکی» (بخوانید اسلام ستیزی) را برای برون رفت از وضع فعلی ارائه کرده است!
اما اظهارات او که به عنوان تئوریسین پیر و «بیرون گود» اصلاح طلبان مطرح است متضمن چند نکته است:
1⃣ سیر اظهارات حجاریان نشان میدهد او در ماه های اخیر مرتبا با ادعاهای متناقض و متشتت به خوداظهاری در رسانه ها دست زده است. کمتر از سه ماه از آخرین تز حجاریان در رابطه با «دورنمای براندازی» در مصاحبه با «عصر نو» نمی گذرد، آنجا که وی براندازان را به کیسه دوغی تشبیه کرد که توان مقابله و برانداختن جمهوری اسلامی را ندارند! او سپس در مصاحبه ای دیگر با ایسنا، تز «عبور از روحانی» را مطرح کرد و مدعی شد: «دولت اساساً عقدی با اصلاحطلبان منعقد نکرد که بخواهد از آن عبور کند.»
باوجود این اظهارات و تلاش حجاریان برای ایجاد فاصله انتقادی با دولت وی به سرعت درک کرد که محال است افکار عمومی تفکیکی بین #اصلاحطلبان و دولت روحانی قائل شوند. مگر آنکه بالکل کلیپ "تکرار میکنم" و جملات قصار اصلاح طلبان برای بوسیدن دست روحانی و ظریف از صفحه اذهان پاک شود! و اینک او نومید از دولت و اصلاح طلبان هر دو، خروج از حاکمیت و براندازی با تکیه بر نافرمانی مدنی را به عنوان راه حل ایران ترسیم می کند. و با زبان بی زبانی اذعان میکند «اصلاح طلبی به پایان خود رسیده» و در یک کلام: «اصلاحات مرد، زنده باد براندازی!» اما چرا؟!
2⃣ سیر پرشتاب و مملو از تناقض حجاریان و اصلاح طلبان دیگری چون او در وهله اول، نشان از #ناامیدی، اضطرار و عصبانیت از بی کفایتی دولت روحانی خصوصا در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی دارد. اصلاح طلبان از دولت ناامیدند و پس از عیان شدن طبل توخالی دولت روحانی، برخی چهره های آنها از شکوری راد تا تاج زاده و عارف و جلائی پور، ادعا کردند حمایت از روحانی از سر استیصال و #اضطرار بوده است. علت اصلی این تغییر پی در پی راهبردها و تاکتیک ها آگاهی اصلاح طلبان از افول محبوبیت و سرخوردگی و نارضایتی مستمر پایگاه اجتماعی آنهاست. آنها به خوبی روی برگرداندن اقبال عمومی از خود را احساس می کنند و می دانند نه تنها انتخابات آتی که شاید تا سالها انتخابات و اعتماد عمومی را باخته اند. از این رو، از قرار گرفتن در کنار دولت روحانی فرار می کنند که به حدی از ضعف و ناتوانی رسیده که ماندن با آن حتی بین برخی نخبگان اصلاح طلب به یک ننگ و بدنامی تبدیل شده است. تا جایی که حتی اصلاح طلب دوآتشه ای چون الیاس حضرتی برای انتقاد آزاد از وزرای روحانی، از فراکسیون امید استعفا می دهد.
ادامه دارد..
متن کامل این یادداشت #محمد_عبدالهی را در صفحه اول #روزنامه_فرهیختگان مورخ 15 آذر 97 بخوانید
👉 ☑️ @abdollahy
🔴 اصلاحات مرد، زنده باد براندازی! 🔴
ادامه:
3⃣ #اصلاح_طلبان هیچگاه تصویر رئالیستی و واقع بینانه ای از مشکلات کشور و راه حل ها نداشته اند. حتی در وجه تئوریک و نظری.
🔰مورد اول: درست وقتی که #حجاریان "نظارت استصوابی" و #شورای_نگهبان را علت العلل مشکلات و ناکارآمدی کشور می خواند، از او سوال می شود که "مگر انتخابات #شورای_شهر با نظارت استصوابی بوده است؟!" چرا شورای پنجم با قاطبه #اصلاح_طلب، بدترین عملکرد در مدیریت شهری در کل کشور خصوصا تهران را داشته اند و حتی باعث شکل گیری نوستالژی بازگشت به عصر #قالیباف شده اند؟!
🔰 مورد دوم: وقتی هر سه نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور در اختیار اصلاح طلبان بوده و اینک آنها مشکلات کشور را به گردن اصولگرایان و دولت قبل و دولت پنهان و تحریم و هر آنچه جز مسئولیت خودشان می اندازند، فورا از آنها سوال می شود که " #بودجه هزار میلیاردی کشور در اختیار کدام قوه است؟!" دولت با این بودجه چه کارنامه ای داشته؟! کدام سنگ را از جلوی پای مردم برداشته؟! بر فرض که سایر ارگانهای کشور بودجه های دیگری دارند، آیا بودجه های آنها باری بر دوش مردم گذاشته یا باری از دوش دولت برداشته؟! چرا قوه مجریه نباید در قبال بودجه هنگفتی که در اختیار وزارتخانه هایش قرار داده پاسخگو باشد؟! در همین حد، نه بیشتر! مشخص است که قرار نیست دولت در برابر کم کاری قوه قضائیه یا مقننه پاسخ دهد، اما آیا قرار نیست در برابر عملکرد خود نیز پاسخگو باشد؟!
🔰مورد سوم. حجاریان در حالی از #تمامیت_خواهی حاکمیت و رقبا و دیگران می نالد که خود از اینکه #قوه_قضائیه و #صداوسیما و فلان بنیاد در اختیار دولت نیست، شکوه دارد و متوقع است دولت که در نظام تفکیک قوا تنها یک رکن است، قوه قاهره باشد و دیگر قوا در ذیل ید آن! آیا این تمامیت خواهی نیست؟!و آیا این بهانه جویی برای فرار از پاسخگویی نیست؟!
🔰مورد چهارم. حجاریان و اصلاح طلبان تندرو دچار بیماری بت وارگی #دموکراسی و #غربزدگی هستند. در دنیای فکری آنها راه حل «بحران کارآمدی» تکیه بر مدل های بومی #پیشرفت اقتصادی و دولت رفاه و رسیدگی به حقوق پایین دستان و طبقه متوسط نیست. راه حل از نظر آنها فقط مدلهای #توسعه غربی، افسارگسیختگی سیاسی و بازی های قدرت است، حتی فراتر از دموکراسی های غربی. چرا که آنها به عنوان نمونه، نظام دوحزبی انگلستان را می ستایند و برای ایران تجویز می کنند، اما نظام پارلمانی اش برای ایران را نه و چنین نظامی را انتخاب کاندیداهای دست چین شده حاکمیت می خوانند! شورای نگهبان در ایران را دشمن اصلی خود و دموکراسی میخوانند اما سانسور می کنند که این شورا متناظر «شورای قانون اساسی فرانسه» و اصلا برگرفته از آن است! درحالی از «فرآیند ردصلاحیت» دندان بهم می فشرند که گویی نمی دانند «دادگاه قانون اساسی آلمان» یا «دیوان عالی آمریکا» یا «دادگاه ویژه انگلستان» دقیقا همان مسئولیت تائید یا ردصلاحیت کاندیداها را انجام می دهند! ردصلاحیت برای ایران نه! برای غربی ها بله!
اصلاح طلبان و جریان لیبرال در ایران، حتی در تقلید از غربی ها نیز آلوده به افراط هستند و گزینشی رفتار می کنند.
✍متن کامل این یادداشت #محمد_عبدالهی را در صفحه اول #روزنامه_فرهیختگان مورخ 15 آذر 97 بخوانید
👉 ☑️ @abdollahy
🔵 دو بال یک رسالت بزرگ: انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا و جوانان غربی
🔰پنجاهوسه سال از تشکیل اتحادیه #انجمنهای_اسلامی_دانشجویان_اروپا میگذرد. یکی از قدیمیترین #تشکل های انقلابی خارج از کشور که در حدود 50 شهر اروپا شعبه و تقریباً هزار عضو دارد. این تشکل که باهمت و تشویق #شهید_بهشتی در سال 1344 به راه افتاد، در ابتدای امر، هدفش را مبارزه با رژیم ستمشاهی قرارداد و پس از پیروزی #انقلاب اسلامی با تغییر رویکرد سیاسی و مبارزاتی خود به رویکرد فرهنگی و علمی به کمک انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران اسلامی آمد.
🔰به لحاظ اهمیت این تشکل، #رهبر معظم انقلاب تقریباً هرسال به مناسبت گردهمایی این دانشجویان پیامی راهبردی برای آنها دارند. تشویق به فعالیت و تلاش، تأکید بر خودسازی و.. ؛ امسال نیز ایشان در پیام سالانه خود به دانشجویان ایرانی این تشکل مذهبی و اسلامگرا "خدمت به پیشرفت #دانش و فناوری" را گوشزد نمودند و فرمودهاند: "پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بینیاز کردن کشور از بیگانگان، جهاد فی سبیل الله است." محتوای این پیام کوتاه، بیانگر رویکرد و زاویه نگاه علمی رهبر انقلاب به این تشکل اسلامگراست. بهعنوان زمینهای برای پیشرفت علمی کشور و نامیدن این رسالت عظیم به تعبیر "جهاد فی سبیل الله".
🔰 رهبر انقلاب همواره پیامها و رویکردهای خود به موضوعات و اجزای نظام را در یکچشم انداز و پکیج باز و گسترده چیدمان میکنند. چنانکه جامعه #دانشگاهی ایران در خارج از کشور را بهعنوان پلی میان غرب و داخل ایران و در خدمت پیشرفت داخل کشور مینگرند و جوانان غربی را بهعنوان پلی میان جهان غرب و اسلام ناب. دو نامه معروف #آیت_الله_خامنه_ای به جوانان #غربی مؤید همین رویکرد فراملی، آیندهنگرانه و کاربردمحور ایشان است. نامه اول برای برجستهسازی مفهوم #اسلام_هراسی بهجای "اسلامشناسی" توسط رسانهها و حکومتهای غربی در ذهن جوانان غربی. و نامه دوم پس از عملیات #تروریستی چند (ظاهراً) مسلمان در #فرانسه. نه برای توجیه یا محکوم کردن آن عملیات تروریستی خاص، بلکه برای تغییر نگاهها از #اسلام و #مسلمانان بهعنوان مظاهر #تروریسم و ابراز همدردی و همدلی با "مردم غرب" معرفی مسلمانان بهعنوان قربانیان اصلی تروریسم غربی و ظاهراً اسلامی هر دو.
🔰ایشان با بهرهگیری از دیپلماسی عمومی تلاش میکنند تارهای شبکه ذهنی جوانان غربی را که در سلطه و سیطره جریان غالب رسانهای، اسلام را با تروریسم مترادف کرده است، بگسلد و مستقیماً با افکار عمومی غرب ارتباط گیرند تا نشان دهند اسلام نهتنها دین ترور نیست، که دین صلح و دوستی است و منبع اصلی آن، #قرآن کشتن یک انسان را بهمثابه کشتن کل بشریت میداند. از سوی دیگر نیز بانیان اصلی تروریسم در جهان کنونی یعنی دول غربی را بهعنوان متهم درجه اول خشونت علیه بشریت به ملتهایشان معرفی کنند.
شاید چهار سال زمان کمی برای سنجش تأثیر این کلمات و جملات بر جامعه غربی باشد. اما جنبش #جلیقه_زردها در فرانسه و سپس هلند و انگلستان و بلژیک و... که شعار و هدف اصلی آنها معطوف به ضدیت با کل سیستم #سرمایه_داری است، نوید روزهای روشن بیداری و آگاهی ملتهای غربی از شبکه اختاپوسی رسانهای و تبلیغاتی را میدهد.
👈 در تازهترین نظرسنجی صورت گرفته 60 درصد فرانسویان همچنان از جنبش ضد سرمایهداری حمایت میکنند. این آمار را موسسه آماری الب (Elabe) به درخواست شبکه تلویزیونی ب اف ام گرفته است شبکهای که از مخالفان جنبش ضد سرمایهداری است.
از همین رو، کشورهای غربی نهفقط به دلیل ستمهای فراملی خود علیه دیگر ملتها که به دلیل ریشه دواندن نظام زالووار سرمایهداری و فقیرتر کردن تصاعدی #فقرا و وامداری دائمی طبقه #متوسط، و انحطاط فرهنگی آن، آبستن جنبشهای ضد سیستم هستند. از جنبش اشغال والاستریت در آمریکا (2011) تا جنبش ضد سرمایهداری جلیقه زردهای فرانسوی (2018).
✍متن یادداشت #محمد_عبدالهی در سرمقاله #روزنامه_رسالت؛ 97/10/23
👉 ☑️ @abdollahy
🔵 نقش #رهبر در برخورد با مفاسد اقتصادی چیست؟!
آیا رهبر انقلاب مسئول پاسخگویی به #مفاسد_اقتصادی مدیران اجرایی هستند؟! آیا رهبر انقلاب وظیفه #عزل و برکناری مدیران فاسد را بر عهده دارند؟ #قانون_اساسی و سیره #پیامبر و #اهلبیت چه بوده؟! تفاوت بین #ولی_فقیه و #دیکتاتور چیست؟! تفاوت بین مسئولیت #شاه و #دیکتاتور در برابر مفاسد حکومتشان با مسئولیت #رهبر جامعه اسلامی چیست؟! آیا #مردم نقشی در مفاسد دارند؟
✍ برای پاسخ به این سوالات، یادداشت #محمد_عبدالهی را در سرمقاله #روزنامه_رسالت بخوانید
http://www.resalat-news.com/newspaper/item/63116
👉 ☑️ @abdollahy