🔵 چرا خروجی #دانشگاههای ما #سکولار است؟🔵
چهل سال از انقلاب اسلامی میگذرد، چندین سال دانشگاهها به بهانه #انقلاب_فرهنگی تعطیل شد و.. اما آنچه در خروجی دانشگاهها میبینیم، چرخه معیوب محتوای سکولار، استاد سکولار، انسان سکولار در سیستم #آموزش_عالی ماست.
متاسفانه درست مثل حوزه اجتماع، ظاهرا مدیران انقلابی نیز اولین گام و نسخهشان برای دمیدن روح انقلابی به دانشگاه، بند کردن به ظواهر اسلامی و موضوعاتی چون #حجاب و #لباس دانشجویان است و نه فکر و محتوای دروس.
🔰مایلم به عنوان نمونه، وضعیت تحصیل در رشته #علوم_سیاسی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه یک #دانشجو پس از قبولی در رشته علوم سیاسی مرحله به مرحله از دوره کارشناسی تا دکتری هر چه بیشتر مستعد برای قالببندی شدن به سمت یک #انسان_سکولار میشود و نه یک محقق مسلمان و نوآور و آزاداندیش.
🔺در دوره کارشناسی، دانشجوی این رشته در درس «نوسازی و دگرگونسازی» میآموزد تنها راه پیشرفت کشورها #توسعه به سبک غربی است. در جهان فقط یک راه خوشبختی زاده شده و آن الگوگیری از غرب و حفظ کردن جملات قصار #آلموند و #وربا و #وبر است و بس! همین محتوا در قالب کاملتری در درس «سمینار مسائل کشورهای جهان سوم» در دوره ارشد و درس «روابط شمال و جنوب» در مقطع دکتری تکرار میشود.
دانشجو در این رشته هرگز مدلهای جدید پیشرفت اقتصادی و سیاسی در کشورهای غیرغربی از کره جنوبی تا چین و روسیه و... را نمیآموزد و کتب و دروس به مفاهیمی چون خودباوری ملی و خلاقیت بومی، بیاعتنا هستند.
🔺دانشجو در دوره کارشناسی با دروسی چون «تاریخ اندیشه سیاسی غرب 1 و 2» و «اندیشههای سیاسی در قرن بیستم» و سپس با دروس مشابهی در مقطع ارشد و دکتری، از افلاطون تا اپیکور از هابرماس تا فویرباخ و هگل و فوکو و ژیژک را مجبور به آموختن میشود بدون آنکه کوچکترین نقدی یا قضاوتی بر اندیشههای آنها بیاموزد. اصولاً #نقد فلاسفه و اندیشههای غربی در دانشگاههای ما #ممنوع است!
✍خوب به خاطر دارم که همواره در دوره ارشد، استاد لیبرالمسلک درس فلسفه غرب، کلاس را اغلب با این جمله آغاز میکرد: «پیامبر امروز ما این شخص است!» مثلاً: «هابز»! «رورتی»! و.. تعبیر او درست نشان میداد جایگاه هر چهرهای متعلق به غرب، در کلاس علوم سیاسی یک #پیامبر است؛ جانشین خدا در زمین! و نه فقط یک «فیلسوف» یک «کشیش قرون وسطی» و «آورنده یک حرف متفاوت»! بلکه یک پیامبر!!
🔺در مقابل دانشجوی #مسلمان #شیعه، اندیشه سیاسی امام صادق(ع) یا امام رضا(ع) را هرگز نمیشنود. شاید اگر از یک فارغالتحصیل دکتری علوم سیاسی بپرسید، تفاوت مشی سیاسی امام کاظم(ع) با امام هادی(ع) چه بود، حتی یک جمله نتواند به شما بگوید. یا اگر بپرسید، اکنشهای سیاسی رسول الله(ص) چه تطوراتی داشت، نتواند هیچ پاسخ درخوری به شما بدهد.
🔺شاید اگر از یک دانشجوی دکتری علوم سیاسی سؤال کنید کدام اندیشمندان آلمانی درباره فلسفه سیاسی چهرههای مسلمان تحقیق کرده، پاسخی نداند. چرا که در رشته علوم سیاسی #سانسور شدهاند. شاید به این دلیل که غربیها به صورت متداول در دانشگاههایشان نمیخوانند! پس #ایرانی مسلمان هم نباید بخواند و بداند! ما فقط باید اندیشه سیاسی سنت آگوستین و آکویناس قدیس و ماکیاولی و جان لاک و روسو را بشناسیم!
🔺دانشجو حتی از مطالعات جدید سیاسی در دانشگاههای غربی اطلاع نمییابد؛ چرا که گاه استادانی به خود میبیند که همچنان جزوههای سی سال پیش خود را طوطیوار تکرار میکنند. او هرگز نمیآموزد آنچه اساتید دانشگاه ما از وهابیت و تصوف و سلفیگری و پانایسمهای جهان اسلام نمیشناسند به شکل کاملاً تخصصی در دانشگاههای #اسرائیل تحقیق میشود، تئوریزه میشود، دستکاری میشود و به استراتژی و صحنه عمل میرسد.
🔰 چه باید کرد؟! برای دانشگاهی که قرار است برای #ایران بیندیشد، نیاز است سرفصلها و محتوای دروس، کاراتر و بومیتر و جدیدتر شوند. دانشجوی ما نیاز دارد #تاریخ معاصر ایران را بهخوبی بشناسد. از تمدن ایران خصوصاً در دوره پس از اسلام بیاموزد، اندیشههای سیاسی ائمه را به خوبی فرا گیرد، استراتژیستهای غربی را که به شکل مستشرق یا جهانگرد در مورد تاریخ و سیاست در ایران مطالعه و حتی انحراف ذهنی ایجاد کردهاند بشناسد، سیر ایرانهراسی و اسلامهراسی را بشناسد و راههای تعاملات فرهنگی و سیاسی با کشورهای مختلف را بیاموزد. سیر تشکیل صهیونیسم و وهابیت بعنوان دو موضوع و معضل کلیدی منطقه را بشناسد. شیوه کشورداری و پیشرفت بومی در آسیای شرق را مشق کند. شیوه مناظره سیاسی را بیاموزد. باید پکیج کاملی از آینده تمدنی ایران در ذهن خود داشته باشد، او باید ریشههایش در ایران و فکر اسلامی ایرانی پرورش یابد و با این نگاه به جهان بنگرد، نه با نگاه غربی و از شمال به جنوب و جهان سوم.
متن کامل یادداشت #محمد_عبدالهی را در خبرگزاری فارس بخوانید: http://fna.ir/bpox0h
🔴 اصلاحات مرد، زنده باد براندازی! 🔴
اخیرا سعید #حجاریان در گفتگویی با یک نشریه الکترونیکی (مشق نو) به ترسیم وضع ایران امروز و نسخه پیچی برای آینده پرداخته که برخلاف اظهارات سابق وی، نه تنها بوی عبور از #اصلاحات میدهد که در واقع نسخه ای برای #براندازی نظام است. وی ابتدا بدون اشاره به عملکرد دولت #روحانی و اصلاح طلبان حاضر در قدرت، مدعی شده "مسئله مسئله ها" در ایران امروز، دو مسئله" بحران #کارآمدی و #مشروعیت " است و سپس طبق معمول با متهم کردن نظام و طیف مقابل اصلاحات به خودکامگی و تمامیت خواهی و حمله به نظارت استصوابی #شورای_نگهبان و.. دو راه حل #نافرمانی_مدنی و پیروی از مدل اصلاحات «آتاتورکی» (بخوانید اسلام ستیزی) را برای برون رفت از وضع فعلی ارائه کرده است!
اما اظهارات او که به عنوان تئوریسین پیر و «بیرون گود» اصلاح طلبان مطرح است متضمن چند نکته است:
1⃣ سیر اظهارات حجاریان نشان میدهد او در ماه های اخیر مرتبا با ادعاهای متناقض و متشتت به خوداظهاری در رسانه ها دست زده است. کمتر از سه ماه از آخرین تز حجاریان در رابطه با «دورنمای براندازی» در مصاحبه با «عصر نو» نمی گذرد، آنجا که وی براندازان را به کیسه دوغی تشبیه کرد که توان مقابله و برانداختن جمهوری اسلامی را ندارند! او سپس در مصاحبه ای دیگر با ایسنا، تز «عبور از روحانی» را مطرح کرد و مدعی شد: «دولت اساساً عقدی با اصلاحطلبان منعقد نکرد که بخواهد از آن عبور کند.»
باوجود این اظهارات و تلاش حجاریان برای ایجاد فاصله انتقادی با دولت وی به سرعت درک کرد که محال است افکار عمومی تفکیکی بین #اصلاحطلبان و دولت روحانی قائل شوند. مگر آنکه بالکل کلیپ "تکرار میکنم" و جملات قصار اصلاح طلبان برای بوسیدن دست روحانی و ظریف از صفحه اذهان پاک شود! و اینک او نومید از دولت و اصلاح طلبان هر دو، خروج از حاکمیت و براندازی با تکیه بر نافرمانی مدنی را به عنوان راه حل ایران ترسیم می کند. و با زبان بی زبانی اذعان میکند «اصلاح طلبی به پایان خود رسیده» و در یک کلام: «اصلاحات مرد، زنده باد براندازی!» اما چرا؟!
2⃣ سیر پرشتاب و مملو از تناقض حجاریان و اصلاح طلبان دیگری چون او در وهله اول، نشان از #ناامیدی، اضطرار و عصبانیت از بی کفایتی دولت روحانی خصوصا در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی دارد. اصلاح طلبان از دولت ناامیدند و پس از عیان شدن طبل توخالی دولت روحانی، برخی چهره های آنها از شکوری راد تا تاج زاده و عارف و جلائی پور، ادعا کردند حمایت از روحانی از سر استیصال و #اضطرار بوده است. علت اصلی این تغییر پی در پی راهبردها و تاکتیک ها آگاهی اصلاح طلبان از افول محبوبیت و سرخوردگی و نارضایتی مستمر پایگاه اجتماعی آنهاست. آنها به خوبی روی برگرداندن اقبال عمومی از خود را احساس می کنند و می دانند نه تنها انتخابات آتی که شاید تا سالها انتخابات و اعتماد عمومی را باخته اند. از این رو، از قرار گرفتن در کنار دولت روحانی فرار می کنند که به حدی از ضعف و ناتوانی رسیده که ماندن با آن حتی بین برخی نخبگان اصلاح طلب به یک ننگ و بدنامی تبدیل شده است. تا جایی که حتی اصلاح طلب دوآتشه ای چون الیاس حضرتی برای انتقاد آزاد از وزرای روحانی، از فراکسیون امید استعفا می دهد.
ادامه دارد..
متن کامل این یادداشت #محمد_عبدالهی را در صفحه اول #روزنامه_فرهیختگان مورخ 15 آذر 97 بخوانید
👉 ☑️ @abdollahy
🔴 اصلاحات مرد، زنده باد براندازی! 🔴
ادامه:
3⃣ #اصلاح_طلبان هیچگاه تصویر رئالیستی و واقع بینانه ای از مشکلات کشور و راه حل ها نداشته اند. حتی در وجه تئوریک و نظری.
🔰مورد اول: درست وقتی که #حجاریان "نظارت استصوابی" و #شورای_نگهبان را علت العلل مشکلات و ناکارآمدی کشور می خواند، از او سوال می شود که "مگر انتخابات #شورای_شهر با نظارت استصوابی بوده است؟!" چرا شورای پنجم با قاطبه #اصلاح_طلب، بدترین عملکرد در مدیریت شهری در کل کشور خصوصا تهران را داشته اند و حتی باعث شکل گیری نوستالژی بازگشت به عصر #قالیباف شده اند؟!
🔰 مورد دوم: وقتی هر سه نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور در اختیار اصلاح طلبان بوده و اینک آنها مشکلات کشور را به گردن اصولگرایان و دولت قبل و دولت پنهان و تحریم و هر آنچه جز مسئولیت خودشان می اندازند، فورا از آنها سوال می شود که " #بودجه هزار میلیاردی کشور در اختیار کدام قوه است؟!" دولت با این بودجه چه کارنامه ای داشته؟! کدام سنگ را از جلوی پای مردم برداشته؟! بر فرض که سایر ارگانهای کشور بودجه های دیگری دارند، آیا بودجه های آنها باری بر دوش مردم گذاشته یا باری از دوش دولت برداشته؟! چرا قوه مجریه نباید در قبال بودجه هنگفتی که در اختیار وزارتخانه هایش قرار داده پاسخگو باشد؟! در همین حد، نه بیشتر! مشخص است که قرار نیست دولت در برابر کم کاری قوه قضائیه یا مقننه پاسخ دهد، اما آیا قرار نیست در برابر عملکرد خود نیز پاسخگو باشد؟!
🔰مورد سوم. حجاریان در حالی از #تمامیت_خواهی حاکمیت و رقبا و دیگران می نالد که خود از اینکه #قوه_قضائیه و #صداوسیما و فلان بنیاد در اختیار دولت نیست، شکوه دارد و متوقع است دولت که در نظام تفکیک قوا تنها یک رکن است، قوه قاهره باشد و دیگر قوا در ذیل ید آن! آیا این تمامیت خواهی نیست؟!و آیا این بهانه جویی برای فرار از پاسخگویی نیست؟!
🔰مورد چهارم. حجاریان و اصلاح طلبان تندرو دچار بیماری بت وارگی #دموکراسی و #غربزدگی هستند. در دنیای فکری آنها راه حل «بحران کارآمدی» تکیه بر مدل های بومی #پیشرفت اقتصادی و دولت رفاه و رسیدگی به حقوق پایین دستان و طبقه متوسط نیست. راه حل از نظر آنها فقط مدلهای #توسعه غربی، افسارگسیختگی سیاسی و بازی های قدرت است، حتی فراتر از دموکراسی های غربی. چرا که آنها به عنوان نمونه، نظام دوحزبی انگلستان را می ستایند و برای ایران تجویز می کنند، اما نظام پارلمانی اش برای ایران را نه و چنین نظامی را انتخاب کاندیداهای دست چین شده حاکمیت می خوانند! شورای نگهبان در ایران را دشمن اصلی خود و دموکراسی میخوانند اما سانسور می کنند که این شورا متناظر «شورای قانون اساسی فرانسه» و اصلا برگرفته از آن است! درحالی از «فرآیند ردصلاحیت» دندان بهم می فشرند که گویی نمی دانند «دادگاه قانون اساسی آلمان» یا «دیوان عالی آمریکا» یا «دادگاه ویژه انگلستان» دقیقا همان مسئولیت تائید یا ردصلاحیت کاندیداها را انجام می دهند! ردصلاحیت برای ایران نه! برای غربی ها بله!
اصلاح طلبان و جریان لیبرال در ایران، حتی در تقلید از غربی ها نیز آلوده به افراط هستند و گزینشی رفتار می کنند.
✍متن کامل این یادداشت #محمد_عبدالهی را در صفحه اول #روزنامه_فرهیختگان مورخ 15 آذر 97 بخوانید
👉 ☑️ @abdollahy
🔵 دو بال یک رسالت بزرگ: انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا و جوانان غربی
🔰پنجاهوسه سال از تشکیل اتحادیه #انجمنهای_اسلامی_دانشجویان_اروپا میگذرد. یکی از قدیمیترین #تشکل های انقلابی خارج از کشور که در حدود 50 شهر اروپا شعبه و تقریباً هزار عضو دارد. این تشکل که باهمت و تشویق #شهید_بهشتی در سال 1344 به راه افتاد، در ابتدای امر، هدفش را مبارزه با رژیم ستمشاهی قرارداد و پس از پیروزی #انقلاب اسلامی با تغییر رویکرد سیاسی و مبارزاتی خود به رویکرد فرهنگی و علمی به کمک انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران اسلامی آمد.
🔰به لحاظ اهمیت این تشکل، #رهبر معظم انقلاب تقریباً هرسال به مناسبت گردهمایی این دانشجویان پیامی راهبردی برای آنها دارند. تشویق به فعالیت و تلاش، تأکید بر خودسازی و.. ؛ امسال نیز ایشان در پیام سالانه خود به دانشجویان ایرانی این تشکل مذهبی و اسلامگرا "خدمت به پیشرفت #دانش و فناوری" را گوشزد نمودند و فرمودهاند: "پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بینیاز کردن کشور از بیگانگان، جهاد فی سبیل الله است." محتوای این پیام کوتاه، بیانگر رویکرد و زاویه نگاه علمی رهبر انقلاب به این تشکل اسلامگراست. بهعنوان زمینهای برای پیشرفت علمی کشور و نامیدن این رسالت عظیم به تعبیر "جهاد فی سبیل الله".
🔰 رهبر انقلاب همواره پیامها و رویکردهای خود به موضوعات و اجزای نظام را در یکچشم انداز و پکیج باز و گسترده چیدمان میکنند. چنانکه جامعه #دانشگاهی ایران در خارج از کشور را بهعنوان پلی میان غرب و داخل ایران و در خدمت پیشرفت داخل کشور مینگرند و جوانان غربی را بهعنوان پلی میان جهان غرب و اسلام ناب. دو نامه معروف #آیت_الله_خامنه_ای به جوانان #غربی مؤید همین رویکرد فراملی، آیندهنگرانه و کاربردمحور ایشان است. نامه اول برای برجستهسازی مفهوم #اسلام_هراسی بهجای "اسلامشناسی" توسط رسانهها و حکومتهای غربی در ذهن جوانان غربی. و نامه دوم پس از عملیات #تروریستی چند (ظاهراً) مسلمان در #فرانسه. نه برای توجیه یا محکوم کردن آن عملیات تروریستی خاص، بلکه برای تغییر نگاهها از #اسلام و #مسلمانان بهعنوان مظاهر #تروریسم و ابراز همدردی و همدلی با "مردم غرب" معرفی مسلمانان بهعنوان قربانیان اصلی تروریسم غربی و ظاهراً اسلامی هر دو.
🔰ایشان با بهرهگیری از دیپلماسی عمومی تلاش میکنند تارهای شبکه ذهنی جوانان غربی را که در سلطه و سیطره جریان غالب رسانهای، اسلام را با تروریسم مترادف کرده است، بگسلد و مستقیماً با افکار عمومی غرب ارتباط گیرند تا نشان دهند اسلام نهتنها دین ترور نیست، که دین صلح و دوستی است و منبع اصلی آن، #قرآن کشتن یک انسان را بهمثابه کشتن کل بشریت میداند. از سوی دیگر نیز بانیان اصلی تروریسم در جهان کنونی یعنی دول غربی را بهعنوان متهم درجه اول خشونت علیه بشریت به ملتهایشان معرفی کنند.
شاید چهار سال زمان کمی برای سنجش تأثیر این کلمات و جملات بر جامعه غربی باشد. اما جنبش #جلیقه_زردها در فرانسه و سپس هلند و انگلستان و بلژیک و... که شعار و هدف اصلی آنها معطوف به ضدیت با کل سیستم #سرمایه_داری است، نوید روزهای روشن بیداری و آگاهی ملتهای غربی از شبکه اختاپوسی رسانهای و تبلیغاتی را میدهد.
👈 در تازهترین نظرسنجی صورت گرفته 60 درصد فرانسویان همچنان از جنبش ضد سرمایهداری حمایت میکنند. این آمار را موسسه آماری الب (Elabe) به درخواست شبکه تلویزیونی ب اف ام گرفته است شبکهای که از مخالفان جنبش ضد سرمایهداری است.
از همین رو، کشورهای غربی نهفقط به دلیل ستمهای فراملی خود علیه دیگر ملتها که به دلیل ریشه دواندن نظام زالووار سرمایهداری و فقیرتر کردن تصاعدی #فقرا و وامداری دائمی طبقه #متوسط، و انحطاط فرهنگی آن، آبستن جنبشهای ضد سیستم هستند. از جنبش اشغال والاستریت در آمریکا (2011) تا جنبش ضد سرمایهداری جلیقه زردهای فرانسوی (2018).
✍متن یادداشت #محمد_عبدالهی در سرمقاله #روزنامه_رسالت؛ 97/10/23
👉 ☑️ @abdollahy
🔵 نقش #رهبر در برخورد با مفاسد اقتصادی چیست؟!
آیا رهبر انقلاب مسئول پاسخگویی به #مفاسد_اقتصادی مدیران اجرایی هستند؟! آیا رهبر انقلاب وظیفه #عزل و برکناری مدیران فاسد را بر عهده دارند؟ #قانون_اساسی و سیره #پیامبر و #اهلبیت چه بوده؟! تفاوت بین #ولی_فقیه و #دیکتاتور چیست؟! تفاوت بین مسئولیت #شاه و #دیکتاتور در برابر مفاسد حکومتشان با مسئولیت #رهبر جامعه اسلامی چیست؟! آیا #مردم نقشی در مفاسد دارند؟
✍ برای پاسخ به این سوالات، یادداشت #محمد_عبدالهی را در سرمقاله #روزنامه_رسالت بخوانید
http://www.resalat-news.com/newspaper/item/63116
👉 ☑️ @abdollahy
🔵 نقش رهبري در برخورد با مفاسد اقتصادي 🔵
🔺این روزها نگرانی ناشی از #ناکارآمدی در عرصه اجرایی و انتشار اخبار تخلفات و #مفاسد_اقتصادی برخی از مدیران، سبب شده تا این پرسش در افکار عمومی شکل بگیرد که چرا با افراد مفسد و ناکارآمد برخورد جدی صورت نمیگیرد. برخی افراد با ذکر مصادیقی از تصمیمات #امام راحل در برهههای گوناگون بهخصوص اوایل انقلاب این اشکال را وارد میکنند که امروز #قاطعیت لازم از سوی #رهبر انقلاب در برخورد با مشکلات کشور وجود ندارد.
✅دراینباره باید گفت بسیاری ازاینگونه شبهات حاصل شناخت نادرست و ناقص از سیره سیاسی امام راحل و رهبر انقلاب و تلقی دیکتاتورمآبانه از جایگاه #ولی_فقیه است.
لازم است در مورد نوع تصور خود از شیوه حکومتی امام راحل بیندیشیم که آیا ایشان در حکومتداری تنها از شیوه #عزل و برکناری در مقابل اشتباهات مسئولین استفاده میکردند؟ آیا نسبت به فاکتورهای مهمی همچون شرایط زمانی و مکانی، مصالح جامعه اسلامی، تواناییهای افراد و... بیتفاوت بودند؟ قطعاً پاسخ به این سؤالات منفی است . باید دانست تفاوت زیادی بین جایگاه ولیفقیه در جامعه اسلامی و رهبری در حکومتهای #استبدادی وجود دارد. در مکتب امام راحل یکی از وظایف اصلی ولیفقیه توجه به #مصالح جامعه اسلامی و رشد دادن و تربیت کردن جامعه است. همچنانکه حضرت امام مدتها آیتالله #منتظری، بنیصدر و امثال بازرگان را تحمل کردند تا آگاهیهای مردم رشد پیداکرده و زمینه اقدام فراهم شود.
امروز نیز رهبر انقلاب بسیاری از اقدامات را منوط به رشد #آگاهی های عمومی کردهاند. همچنان که مسئله #برجام را تجربهای برای رشد بینش سیاسی مردم دانستند .
✅از منظر #قانون_اساسی نیز نمیتوان ناکارآمدی دولت در عرصه اجرایی و یا تخلفات و مفاسد اقتصادی را به رهبری نسبت داد. طبق قانون، رهبری وظیفه #سیاستگذاریهای راهبردی و کلان کشور را بر عهدهدارند، نه ورود عملی به مباحث اجرایی که در حوزه وظایف قوای سهگانه قرار دارد. ولیفقیه نقش #اجرایی ندارد بلکه وظیفه اصلی ایشان #راهبری در مسیر اهداف انقلاب است. چراکه این مردم هستند که مجریان را از طریق قانون انتخاب کرده و مشخص میکنند چه کسی و با چه سبک و عقیدهای برای آنها تصمیمگیری کند.
بااینحال رهبرانقلاب، همواره اهمیت برخورد به هنگام با تخلفات و ضرورت رفع کاستیهای اجرایی کشور را به مسئولین ذیربط تذکر داده و بهطور مکرر رفع آنها را مطالبه کردهاند. ایشان در این خصوص از تذکرات تند در جلسات خصوصی با مسئولین تا تذکرات کلی در جلسات عمومی را در کارنامه مدیریتی خود دارند.
بازخوانی سیره حکومتی ایشان در طول سه دهه اخیر مؤید این مطلب است. هنوز چند ماه از آغاز رهبری ایشان نگذشته بود که نشان دادند که مبارزه با فساد از دغدغههای اصلی ایشان است. این تذکرات بهطورجدی ادامه داشت تا نهایتاً منجر به تشکیل “ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی”، و صدور “فرمان هشت مادهای” شد. مبارزه با #فساد، آنقدر برای رهبری معظم انقلاب اهمیت داشت که دربند هفتم این نامه، حتی منتسبین به خود را نیز از آن مستثنا نمیدانند. این فرمان هشت مادهای سالهاست که با اهمال دولتها و مسئولین اجرایی کشور همچنان بر روی زمینمانده است.
✅ فارغ از مسئله #قانون ؛ ازلحاظ عینی نیز امکان اینکه یک فرد بتواند در تمام حوزههای سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد، فرهنگ و... بهطور جزئی ورود پیدا کند غیرممکن است. همچنین این نحوه دخالت با اصل تفکیک قوا مصرّح در اصل 57 قانون اساسی نیز منافات دارد زیرا سبب اختلاط حقوق و تکالیف بخشهای مختلف نظام و نارضایتی مردم میشود.
✅ ازآنجاکه در کشور ما مسئولین نظام بطور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق آرای #مردم انتخاب میشوند بنابراین ما هستیم که باید در انتخابهایمان بیشتر دقت کنیم. رهبری نیز همواره تلاش کردهاند تا در راستای احترام به نظر مردم، از دخالت در عزل و نصب مسئولان اجرایی اجتناب نمایند.
اهمیت نقش مردم در حکومت را میتوان با یک ماجرای تاریخی تبیین کرد؛ در جریان جنگ احد عدم تمکین مسلمانان از فرمان رسول خدا نشان داد حتی اگر رهبر جامعه #پیامبر اسلام باشد؛ درصورتیکه مردم از فرمان ایشان تمکین نکنند نتیجه مطلوب نخواهد بود.
🔰به نظر میرسد، در حال حاضر دشمنان نظام، در تلاشند بر اساس یک سناریوی هدفمند و با جوسازی رسانهای زمینه را برای یک جنگ ادراکی و شناختی تمامعیار فراهم کرده سپس با نسبت دادن انواع اتهامات به ساحت مقدس ولایتفقیه، کشور را به آشوب بکشانند.
✍ متن کامل یادداشت #محمد_عبدالهی را در سرمقاله #روزنامه_رسالت بخوانید
http://www.resalat-news.com/newspaper/item/63116
👉 ☑️ @abdollahy
پیج من در اینستاگرام را دنبال بفرمایید👇
https://www.instagram.com/abdollahy_moh/