eitaa logo
علم ودین
596 دنبال‌کننده
445 عکس
919 ویدیو
23 فایل
جهت تماس09391722764
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت امام هادی علیه السلام فرمودند : اذَا کَانَ زَمانُ العَدلِ فیهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءً حَتّی یَعلَمَ ذالِکَ مِنهُ ، و اِذَا کَانَ زَمانُ الجَورِ أَغلَبَ فیهِ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِأَحَدٍ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ خَیراً ما لَم یَعلَم ذالِکَ منهُ . هرگاه در جامعه، رعایت عدالت بیشتر از جور و ستم باشد؛ بد گمانی به مردم حرام است، مگر آن که از راه یقین محرز باشد؛ و امّا اگر در برهه ای از زمان، ظلم و جور بر عدالت غلبه پیدا کند، خوش گمانی به همگان شایسته نیست جز آنجا که آدمی به نیک بودن شخصی علم و یقین دارد . مستدرک الوسائل ، ج ۹ ، ص ۱۴۶ . https://eitaa.com/abdorrahim_1357
قرآن به یک صفت مهم آسمان این چنین اشاره می کند: وَجَعَلْنَا السَّمَآءَ سَقْفاً مَّحْفُوظاً وَهُمْ عَنْ ءَايَتِهَا مُعْرِضُونَ و آسمان را سقفى محفوظ قرار دادیم، و آنها از نشانه هاى آن روى گردانند. سوره انبیاء آیه ۳۲ آسمان را سقفی محفوظ قرار دادیم که دور تا دور زمین را فرا گرفته و آن را از هر خطری حفظ می کند. مطالعات قرن بیستم این وصف آسمان را کشف کرده است. جو زمین نقش اساسی را در بقای حیات ایفا می کند. زمین را از خطر اصابت شهاب ثاقب محافظت کرده، اشعه آفتاب را فیلتر نموده و اجزای آن را که برای حیات مضر است دفع می کند. در حالی که آن قسمت اشعه آفتاب را که برای حیات لازم و مفید است، اجازه عبور می دهد. قسمت اعظم اشعه ماورای بنفشی که خطرناک است در طبقه اوزون جذب شده، مقدار کمی از آن که برای عمل فتوسنتز نباتات و حیات تمام موجودات لازم است به زمین می رسد. وظیفه دیگر آن محافظت سطح زمین از سردی کشنده است که در فضا به میزان ۲۷۰- درجه سانتیگراد می باشد. علاوه بر این «طبقه ون آلن» که ناشی از میدان مغناطیسی زمین است هم به قسم یک پوشش محافظ در مقابل اشعه مضر عمل می کند. کمربند ون آلن (وان آلمن) یا کمربند تشعشعی ون آلن یکی از مهمترین دست آوردهای بین المللی ژئوفیزیک بود که توسط جیمز ون آلن در اطراف کره زمین کشف شد. https://eitaa.com/abdorrahim_1357
پیشوای متقیان ، علی (ع) می فرماید ؛ مَن غَضَّتْ أطرافُهُ حَسُنَتْ أوصافُهُ ؛  کسی که از محرّمات ، چشم پوشی می کند ، صفاتش نیکو میشود . قلب آسوده ، چشم فرو بستن از نگاه و تابع دستور الهی بودن ، قلب انسان را به آرامش می رساند . با همین آرامش است که سالک الهی ، در مسیر تکامل روحی گام می گذارد و پله های ترقی را می پیماید . امام علی (ع) می فرماید : مَن غَضَّ طَرفَهُ قَلَّ أسَفَهُ و أمِنَ تَلَفَهُ ؛ کسی که چشم خود را [ بر گناه ] ببندد ، غم و اندوهش کمتر شود و از هلاکت و نابودی ایمن می گردد . https://eitaa.com/abdorrahim_1357
همانا علی‌ابن‌ابی‌طالب انسانی بس شریف و بلندطبع و رشید و بسیار خاکی بود و زین سبب، از میان القاب مختلف خود، ابوتراب – پدر خاک – را بیش از همه دوست می‌داشت. بزرگ‌منشی علی او را از مدح و ثنا و تعریف و تمجید دیگران بیزار می‌کرد و از این رو، مداحان و ثناگویان را خوار می‌داشت و از اطراف خود پراکنده می‌کرد. روزی فردی او را به افراط مدح کرد. علی بدون تکلف و ملاحظه، ذوق او را کور کرد و بدو گفت: "اَنَا دُونَ مَا تَقُولُ، وَ فَوْقَ مَا فِي نَفْسِكَ": من از آنچه به زبان می‌آوری کوچکتر و از آنچه در ذهن می‌پنداری، بزرگترم! (نهج‌البلاغه، حکمت 83) در واقع آن مداح، گمانش بر آن بود که علی آدم کوچکی است و لابد از مدح و ثنای وی خشنود می‌شود! علی هم بی‌پرده به او گفت: من بزرگتر از آنم که در پندار توست زیرا می‌پنداری مدح و ثنای تو، مرا خوش آید و کوچکترم از القاب و صفاتی‌ که در باره‌ام به زبان می‌آوری! در حقیقت، وقتی فردی مدح و ثنای دیگری را می‌گوید؛ در ذهنش او را کوچک و حقیر می‌شمرد، چون تصورش این است که او از مدح و ثنای وی خشنود می‌شود. علی این نکتۀ ظریف را تیزبینانه دریافته و در کلامی کوتاه عمقش را شکافته و برملا کرده است. https://eitaa.com/abdorrahim_1357
حضرت امام حسین (ع) میفرمایند : همانا امر به معروف و نهی از منکر آن است که به حقیقت اسلام دعوت کنی و حقوق ستمدیدگان را بازستانی ، با ظالم و ستمگر به مخالفت برخیزی ، غنيمت ها و بيت المال را عادلانه بين اهل اش قسمت كنى؛ زكات را از آنجا كه بايد، بگيرى و در آنجا كه حقش است مصرف كنى. أَنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ دُعَاءٌ إِلَى اَلْإِسْلاَمِ مَعَ رَدِّ اَلْمَظَالِمِ وَ مُخَالَفَةِ اَلظَّالِمِ وَ قِسْمَةِ اَلْفَيْءِ وَ اَلْغَنَائِمِ وَ أَخْذِ اَلصَّدَقَاتِ مِنْ مَوَاضِعِهَا وَ وَضْعِهَا فِي حَقِّهَا. تحف العقول ,  جلد۱  ,  صفحه۲۳۷ https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
خطاب امام حسین علیه السلام به علماء شما علما می بینید که پیمان های خدا شکسته شده ولی نگران نمی شوید، با اینکه برای یک نقض پیمان پدران خود به هراس می افتید! می بینید که پیمان رسول خدا خوار و ناچیز شده و حق افراد ضعیف ومحرومان از بیت المال ادا نمیشود ولی درخور مسئولیت خود، کاری نمی کنید و به کسانی هم که در آن راه تلاش می کنند، وقعی نمی نهید و خود به چاپلوسی و سازش با ظالمان آسوده اید همه اینها مورد نهی خداوند بود وشما انجام دادید و مصیبت بزرگ دیگر اینکه جایگاه خود را از دست دادید ... https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904  
عاشق دگی تک ویرسه سر و جان و تن عاشق                 لازمدی حسین تک چکه ال هر ندن عاشق افسانه لی عاشقلره کـــــــامل دیمک اولمــــــاز                  ناقصدی ئـوز عشقینده هله کوه کن عاشق فرهادیله مجنــــــــونه دیــــمه عاشـــــــق کامل                  منصـــــورده وامقده دگیـــل من دین عاشق خوار اوسته گزه یار دیاریـــــــنده بیلــــــــــر نوش                  ایتمز داخــــی فکر گـل و باغ و چمن عاشق پروانه کیــــــــمی شمع محبت ده ویرار پــــــــــــر                چخمازسحره سوگلیسون چوخ سون عاشق بیعت آدی گر گلـــــــسه چکــــــــــــر ال وطنیندن                 نیزه باشین ئوز باشینه ایلر وطــــــن عاشق تندن چخادار یک سره شـــــــاهانه لباســــــــــین                گیزلینجه گییر اگنینه بیر پیـــــــــرهن عاشق ممکندی قناعت ایده بیر کهنه حصـــــــــــــــــــیره                 هیچ گیمیه گل جسمینه فاخر کفـن عاشق مین نازلی قزی آغلاسا باخمـــــــــــــاز دالیسیجا                  سرعتله گیدر رزمگهه خیــــــمه دن عاشق عجزیله فراتین سویی یالوارســــــــــــــــادا ایچمز                  نیلور او گل آلوده سویی قـــان ایچن عاشق یوز دوندره حاشــــــــــــا قاچا دشمن قاباغیندان                  یوز لشگریله جنگ ایلسه تــن به تن عاشق مین یاره چاتـــــــــــــــــــا بیر یارا دگمز کورگیندن                 ایلر سپر ئوز سینه سینی صف شکن عاشق موسی دگل عاشق دیدی ارنی لــــن ایشیتدی                   مشکل ایشیده ارنی جوابینده لـــن عاشق مقتلده حسین کی هله ارنی دممیشــــــــــدی                     لبیـــــک صداسین ایشیدیب غفلتا عاشق شکرانه سینه قانــــــــــلی یوزون تپراقا سورتدی                  عـاشقلره اورگتدی عجب رسم وفن عاشق خیر و شری محشرده آیرماق سببیــــــــــــــــله                     غربال کیمی اولدی مشبک بــــدن عاشق اوخ قبــــر قازوب اصغره شه سینه سی اوسته                       تا قره عشقیله اولا مقتــــــــــرن عاشق معشوقی یل اسدیردی خیـــامی تیز آلشسون                      آهیــــــله کمک ایلدی اول ممتحن عاشق قاچدی هامی اوتدان چوله زینب هله قاچمـور                     بیلمم نه دیوب زیــنبه عشق ئورگدن عاشق جان آلماقا حیرتده قالـــــــــــــوب قابض الارواح                      گورموب ایله بیر یاره لی غرق محن عاشق عرض ایتدی بونون هاردان آلیم جانین الهــــی                      باشـدان ایاقا یاره دی بو جان ویرن عاشق سس گلدی کنار اول من ئـــوزوم ایلیم احضار                        لازمدی یته وصلیـمه هجران چکن عاشق قوی «منـــــــزوی» سنده یوزوی تپراقا دائـــم                        آسان یتیشر وصلته بی ما و مـــن عاشق   https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
شیعه‌وسني نوشته‌اند در عاشورا باران_خون باریده است امام رضاع: اي پسر شبيب پدرم از پدرش از جدش برايم بازگفت كه چون جدم حسين عليه‌السّلام كشته شد آسمان خون و خاك سرخ باريد عیون اخبار ج2ص268 ام‌حکیم: هنگامي‌که حسین علیه‌السلام به شهادت رسید، من در خانه جویریه دیدم که آسمان مانند خون لخته‌شده بود مجمع زوائد ج9ص196 خون در بریتانیا هم باریده است به گزارش "تاریخ آنگلو ساکسون" در سال 685 "باران خون" در بریتانیا باریده است حتي شیر و کره به خون تبدیل شده‌اند! گرچه طبق تخمین Britannica واقعه کربلا سال680م رخ داده، در گذر هزاره‌ها و قرن‌ها، اختلافي چندساله در ثبتي تاریخي ناچیز تلقي مي‌شود و مبناي ت‌میلادي هم گذر روزهاست درحالی‌که ت‌قمری طبق ماه‌ها و شبهاست. پس وجود این اختلاف طبیعي‌ست(نیز آنکه این کتاب 300سال پس از واقعه کربلا طبق تاریخ شفاهي نگاشته شده است) https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
قدیمی ترین تصویر از حرم قمر بنی هاشم https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
قالَ الاْمامُ سيد الشهداء أبُوعَبْدِ اللّهِ الْحُسَيْن(عَلَيْه السلام) : مَن أحجَمَ عَنِ الرَّأي و عَيِيَت بِهِ الحِيَلُ ، كانَ الرِّفقُ مِفتاحُهُ امام حسين (عليه السلام) فرمودند : کسی که فکرش در حل مشکلات به جایی نمی رسد و تمام راه حل ها به رویش بسته شده نرمى و مدارا كليد کار اوست . https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
قال امیرالمومنین (علیه السلام): إِذَا كَمُلَ الْعَقْلُ نَقَصَتِ الشَّهْوَةُ چون عقل کامل شود، خواهش ها کاسته خواهد شد. تصنیف غرر/ حدیث ۳۷۶ https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
«عَنْ عَلِیٍّ (علیه‌السلام): وَ الْمَضْمَضَةُ وَ الِاسْتِنْشَاقُ سُنَّةٌ وَ طَهُورٌ لِلْفَمِ وَ الْأَنْف» آب در دهان گرداندن و در بینى کشیدن سنّت است و پاک‌کننده دهان و بینى است. الخصال  ج2  ص611 دانش‌قرن21 وتأیید احکام اسلام باکتری‌های موجود در بینی می‌توانند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهند یک باکتری که معمولا در بینی وجود دارد، می‌تواند از طریق اعصاب حفره بینی به مغز حمله کند. هنگامی‌که باکتری در سیستم عصبی مرکزی قرار می‌گیرد، سلول‌های مغز طیّ چند روز واکنش نشان می‌دهند و پپتیدهای آمیلوئید بتا مرتبط با آلزایمر را رسوب می‌دهند. https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
امام علی علیه‌السلام انما یحبک من لایتملقک اخوک من صدقک لا من صدقک کسی که تملّق تورا نکند او دوست توست کسی برادر توست که به تو راست گوید نه کسی که تورا تصدیق کند https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
       احمد بن ابي نصر بزنطي مي ‌گويد : من ابتدا واقفي مذهب بودم؛ بعد ، مستبصر شدم. روزي از امام رضا (علیه السلام)تقاضا كردم وقت مناسبي تعيين بفرمايد تا شرفياب حضور گردم و مسائلم را مطرح كنم. اين گذشت تا روزي من در خانه‌ام نشسته بودم ، در زدند. ديدم خادم امام مركب مخصوص امام را آورده تا مرا خدمت امام ببرد. با خوشحالي تمام سوار شدم و شرفياب گشتم. مسائلي را مطرح كردم و بهره‌ها بردم تا شب شد.همان‌ جا نماز مغرب و عشا را با امام (علیه السلام) خواندم. بعد، غذا آوردند و پس از صرف غذا خواستم برخيزم براي رفتن. فرمود: دير وقت شده و منزل شما هم دور است، صلاح اين است كه همين جا استراحت كني. من هم كه از خدا مي ‌خواستم خدمت امام (علیه السلام) باشم، اطاعت كردم و ماندم. به خادمشان گفتند : رختخواب مخصوص خودم را بياور، براي آقاي احمد بزنطي پهن كن. من در اين موقع به فكر فرو رفتم و از ذهنم گذشت كه معلوم مي ‌شود من آدم بسيار بزرگواري هستم كه امام اين‌گونه با من رفتار مي‌كنند ؛ امام(علیه السلام) مركب مخصوص خود را براي من فرستاده و مرا به خانه‌اش آورده و با من هم غذا شده و بعد، رختخواب مخصوص خودش را در اختيار من گذاشته است،عجب ! اين منم كه چنين بزرگوارم ؟امام نيم خيز شده بود تا برخيزد و به اتاق خود برود. ديدم نشست. فرمود: احمد، قصّه‌اي برايت بگويم. وقتي صعصعة بن ‌سوهان، از اصحاب جدّم اميرالمؤمنين (علیه السلام) مريض شد، اميرالمؤمنين  (علیه السلام)به عيادت او رفت و كنار بسترش نشست و دست بر پيشاني او گذشت و او را مورد ملاطفت قرار داد. بعد، وقتي خواست برخيزد، فرمود: صعصعه، نكند اين آمدن من به عيادتت را مايه‌ي امتياز خود از برادران ايماني ‌ات بشماري. اين تكليف ديني من بود كه انجام دادم. امام رضا  (علیه السلام)اين قصّه را گفت و برخاست و در واقع، با اين عمل، هم آگاهي خود را از ما‌في ‌الضّمير من نشان داد، كه نمونه‌اي از علم غيب بود، هم به من پند داد و مرا از بيماري عُجب و خودپسندي شفا بخشيد. https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
حدثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمداني رضي الله عنه قال: حدثنا علي بن إبراهيم بن هاشم ، عن أبي الصلت الهروي قال: كان الرضا عليه السلام يكلم الناس بلغاتهم وكان والله أفصح الناس وأعلمهم بكل لسان ولغة . فقلت له يوما: يابن رسول الله إني لاعجب من معرفتك بهذه اللغات على اختلافها! فقال: يا أبا الصلت ، أنا حجة الله على خلقه ، وما كان الله ليتخذ حجة على قوم وهو لا يعرف لغاتهم ، أو ما بلغك قول أمير المؤمنين عليه السلام: أوتينا فصل الخطاب؟! فهل فصل الخطاب إلا معرفة اللغات . از ابو الصلت هروی (رضوان الله علیه) مروی است که حضرت امام رضا علیه السلام با هر طایفه به زبان ایشان تکلم می‌نمود و به خدا قسم که فصیح‌تر بود از ایشان به لغت ایشان ، و من روزی گفتم: یا ابن رسول الله! مرا تعجب می‌آید از تکلم شما به همه زبان‌ها و لغت‌ها! پس فرمود که یا ابا الصلت! من حجت خدایم بر خلق و حق تعالی حجتی نمی‌فرستد که او را دانا به همه‌ی لغت‌ها نکرده باشد، مگر به تو نرسیده است که جدم امیر المومنین علی علیه السلام فرمود: «اوتینا الحکمة و فصل الخطاب»؛ یعنی حق تعالی به ما و اولاد ما کرامت فرموده است حکمت و فصل الخطاب را. مراد از «فصل الخطاب» نیست الا معرفت لغات. عیون أخبار الرضا علیه السلام ، تألیف شیخ صدوق ، ج ۲ ، ص ۲۵۱ . حدیقة الشيعة ، تألیف مقدس اردبیلی ، ج ۲ ، ص ۸۵۷ . https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
ٻسمـِ‌ࢪَبِالنّۅرِو‌الذیخَلق‌اڶمَہـد؎... دستخط امام رضا (علیه‌السلام) در موزه قرآن و کتابت تبریز https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
قالَ الاْمامُ سيد الشهداء أبُوعَبْدِ اللّهِ الْحُسَيْن(عَلَيْه السلام) : و قال الله (عَزوجل) : «لُعِنَ الّذینَ کَفَرُوا مِنْ بَنی إِسْرائیلَ.» الى قوله: «لَبِئْسَ ما کانُوا یَفْعَلُونَ» وَ إِنّما عابَ اللَّهُ ذلِکَ عَلَیْهِمْ، لأَنّهُمْ کانُوا یَرَوْنَ مِنَ الظّلَمَةِ الّذینَ بَیْنَ أَظْهُرِهِمُ الْمُنْکَرَ وَ الْفَسادَ، فَلا یَنْهَوْنَهُمْ عَنْ ذلِکَ رَغْبَةً فیما کانُوا یَنالُونَ مِنْهُمْ وَ رَهْبَةً مِمّا یَحْذَروُنَ؛ وَ اللّهُ یَقُولُ: «فَلا تَخْشَوُا النّاسَ وَ اخْشَونِ» و خداوند می‌ فرمایند : «کسانى از بنى اسرائیل که کفر ورزیدند، گرفتار لعنت شدند» تا اینجا که می‌ فرماید: «آنان بد مى‏کردند»؛ و خدا بر آن عالمان از آن جهت عیب گرفت که از ظالمانی که میانشان بودند، امور زشت و فساد را می‌دیدند اما آنان را به سبب چشمداشت نعمتى از ایشان و یا ترس از قدرت آنان، از آن کارها باز نمى‏داشتند؛در حالی که خداوند فرموده است: «از مردمان بیم نداشته باشید و از من بترسید.» بحار الأنوار، ج‏97 ؛ ص 79 https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
بخشی از نامه علی بن الحسین(ع) به مسلم زُهْری که از فقهای مدینه بود: پس بنگر که فردا که در پیشگاه خدا می‌ایستی چگونه مردی خواهی بود... گمان مبر که خدا عذر تو را بپذیرد و‌ از تقصیرت در‌گذرد؛ هیهات! که چنین نخواهد بود. خدا در قرآن از علما پیمان گرفته است که « دین خدا را بر مردمان آشکار کنند و‌ پنهان مدارند» و بدان که کوچکترین چیزی که تو پنهان کرده و سبکترین چیزی که آن را تحمل کرده‌ای، این است که دلنگرانیِ ستمگر را بدل به آسودگی کرده‌ای و راه گمراهی را بر او آسان ساخته‌ای؛ و این کار با نزدیک شدن تو به او و‌ پذیرفتن دعوت او صورت گرفته است. از آن می‌ترسم که فردای قیامت با این گناه در میان خیانتکاران جای داشته باشی و از تو بپرسند از آنچه گرفتی و به ستمکاری ستمگران کمک کردی.... و بپرسند که چرا به کسی نزدیک شدی که حق هیچ‌کس را نمی‌داد و چرا در آن هنگام که تو را به خود نزدیک کرد از باطلی جلوگیری نکردی؟ و چرا با دشمن خدا دوست شدی؟ آیا در آن هنگام که ستمگران تو را برای همکاری فرا‌‌خواندند، همچون قطبی قرار ندادند که آسیاب ستمکاری خویش را بر گرد آن به گردش درآورند، و همچون پلی نشدی که بر تو می‌گذشتند و به بلاها و جنایت‌هایی که بر مردم روا می‌داشتند دست می‌یافتند؟ آیا تو فریبکاری‌های ایشان را توجیه نکردی و گام به گام ایشان نرفتی؟ آنان به وسیله تو علما را به شک انداختند و دلهای نادانان را به سوی خود جلب کردند... نیرومند‌ترین دستیاران و وزیران ایشان کاری را که تو برای اصلاح فساد ایشان(توجیه فسادشان) انجام دادی و سبب آمد و شد خاص و عام نزد ایشان شدی برای آنان انجام ندادند... الحیات جلد ۲ صفحه ۴۵۷ https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره مبارکه حمد 12(برتری مقام پیامبر اکرم از حضرت موسی عليهما السلام ) عبدالرحیم فرضی زاده بریس https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
وظيفه ساخت خانه بر عهده عنكبوت ماده است كه با غدد ترشح كننده ماده ابريشمي، اقدام به ساخت لانه ميكند. بنابراين تنها عنکبوت ماده به وسیله نخ بافته شده‌ای که در انتهای شکم او قرار دارد، اقدام به ساختن لانه می‌کند و این نخ در عنکبوت نر وجود ندارد. هرچند در برخي مواقع عنكبوت نر هم در كار ساخت، ترميم يا توسعه او را ياري ميكند، با اين حال وظيفه مذكور به‌صورت يك وظيفه محض براي حيوان ماده حفظ ميشود. منبع: حال به این آیه از قرآن دقت کنید(سوره عنكبوت، آيه‌ ۴۱): مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاء كَمَثَلِ الْعَنكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ مثل آنان که سوای خدا را دوستان می‌گيرند، مثل عنکبوت است که خانه‌ای بساخت و کاش می‌دانستند هر آينه سست‌ترين خانه‌ها، خانه عنکبوت است همانگونه که مشاهده میکنید خداوند به صورت شگفت انگیزی از فعل مونث براي واژه عنكبوت(... اتَّخَذَتْ بَيْتًا) که خانه سازی می کند استفاده کرده است. مسئله ای که علم امروز آن را کشف کرده است. https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
عن السيد مرتضي الرازي عن الشيخ المفيد عن احمد بن محمد بن الحسن بن الوليد عن ابي محمد بن الحسن عن سعد بن عبد الله عن محمد بن عبد الله عن محمد بن عبد الجبار عن الامام الحسن العسكري (عليه السلام) انه قال لابي هاشم الجعفري : يا ابا هاشم سيأتي زمان على الناس وجوههم ضاحكه مستبشره وقلوبهم مظلمه متكدره. السنه فيهم بدعه والبدعه فيهم سنة المؤمن بينهم محقر والفاسق بينهم موقر امراؤهم جاهلون جائرون وعلماؤهم في ابواب الظلمة سائرون اغنيائهم يسرقون زاد الفقراء واصاغرهم يتقدمون على الكبراء وكل جاهل عندهم خبير وكل محيل عندهم فقير لايميزون بين المخلص والمرتاب ولايعرفون الضأن من الذئاب علماؤهم شرار خلق الله على وجه الارض لانهم يميلون الى الفلسفه والتصوف وايم الله انهم من اهل العدول والتحرف يبالغون في حب مخالفينا ويضلون شيعتنا وموالينا ان نالوا منصبا لم يشبعوا عن الرشاء وان عبدوا عبدوا الله على الرياء ألا انهم قطاع طريق المؤمنين والدعاة الى نحلة الملحدين فمن ادركهم فليحذرهم وليصن دينه وايمانه ثم قال :يا ابا هاشم هذا ما حدثني ابي عن ابائه عن جعفر بن محمد (عليهم السلام) وهو من اسرارنا فاكتمه الا عن اهله. امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: ای اباهاشم! زمانی بر مردم بیاید که چهره های آنان خندان و شاد باشد؛ ولی دل هایشان تیره و تاریک، سنّت نزد آن ها بدعت، و بدعت در بین آنان سنّت باشد. مؤمن بین آن ها حقیر بوده، و فاسق نزد آنان محترم و با وقار باشد. حاکمان آن ها نادان و ستمگرند و علمای آن ها به درِ [کاخها] و خانه های ستمگران رفت و آمد دارند [و درباری هستند]، ثروتمندان توشۀ فقرا را می دزدند، و کوچک ترها از بزرگ تر پیش می افتند، و هر نادانی نزد آن ها اهل خُبره به حساب می آید و هر آگاهی فقیر شمرده می شود. بین با اخلاص و شکاک فرق نمی گذارند و میش را از گرگ ها تشخیص نمی دهند، علمای آن ها بدترین مردم روی زمین می باشند؛ زیرا آنان میل به فلسفه و صوفی گری دارند. به خدا سوگند! آن ها اهل برگشتن از حق و میل به باطل هستند. در دوستی مخالفین ما [اهل خلاف] زیاده روی می کنند و شیعیان و دوستان ما را گمراه می کنند. اگر به مقامی رسیدند، از خوردن رشوه سیر نمی شوند، و اگر خوار شدند [و به جایی نرسیدند] خدا را ریاکارانه عبادت می کنند. بیدار باشید! این ها راهزنان مؤمنان و دعوت کننده به ملحدان هستند. هر کسی آن ها را درک کند، از آن ها دوری نماید و دین و ایمان خود را [از خطر آنان] حفظ کند. سپس فرمود: ای اباهاشم! این حدیثی است که پدرم از پدرانش از جعفر بن محمد [حضرت صادق علیه السلام] نقل کرده است، و این از اسرار ما می باشد؛ پس آن را جز بر اهلش آشکار نکن! ۱-سفينة البحار، جلد ۵، صفحه ۱۹۸-۱۹۹، حدیث ۴ ۲-الاثنى عشرية، صفحه ۳۳-۳۴ ۳-حدیقة الشيعة، جلد ۲، صفحه ۷۸۵-۷۸۶ ۴-مستدرک الوسائل، جلد ۱۱، صفحه ۳۸۰ https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904
قالَ الاْمامُ سيد الشهداء أبُوعَبْدِ اللّهِ الْحُسَيْن(عَلَيْه السلام) : وَ الْعُمْی وَ الْبُکْمُ وَ الزُّمْنُ فی الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُونَ؛ وَ لا فی مَنْزِلَتِکُمْ تَعْمَلُونَ وَ لا مَنْ عَمِلَ فیها تُعینُونَ؛وَ بالادّهانِ وَ الْمُصانَعَةِ عِنْدَ الظَّلَمَةِ تَأمَنُونَ. کُلُّ ذلِکَ مِمّا أَمَرکُمُ اللَّهُ بِهِ مِنَ النَّهْىِ وَ التَناهِى، وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غافِلوُنَ. امام حسین علیه السلام خطاب به علما:  کوران، گنگان و بیماران زمین‌گیر در شهرها به حال خود رها شده‏اند و به حال آنان رحم نمی‌کنید، و به کارى که شایسته جایگاه شما است برنمى‏خیزید، و کسانی را هم که در حق آنان بخواهند کاری کنند یاری نمی‌کنید. با سازشکارى و زد و بند (ساخت و پاخت کردن) با ستمگران برای خود أمینت ایجاد کرده‌اید. و اینها همه وظایفى است که خدا ، از نهی کردن و اجتناب‏ ورزیدن، بر عهده شما گذاشته است اما از آن غافلید. فرازی از خطبه ی امام حسین علیه السلام در سرزمین منىٰ ؛ بحارالانوار / ج ۹۷ / ص ۷۹ https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904