eitaa logo
علم ودین
609 دنبال‌کننده
445 عکس
921 ویدیو
23 فایل
جهت تماس09391722764
مشاهده در ایتا
دانلود
قال امیرالمومنین (علیه‌السلام): إِنَّمَا سُمِّيَ الْعَدُوُّ عَدُوّاً لِأَنَّهُ يَعْدُو عَلَيْكَ فَمَنْ دَاهَنَكَ فِي مَعَايِبِكَ فَهُوَ الْعَدُوُّ الْعَادِي عَلَيْكَ دشمن را بخاطر ستمی که بر تو می‌کند دشمن نامیده اند، پس کسی که عیب های تو را با چاپلوسی و چرب زبانی از تو می‌پوشاند، همان دشمنی است که بر تو ستم می‌کند. https://eitaa.com/abdorrahim_1357
نعم وزير الإيمان العلم و نعم وزير العلم الحلم و نعم وزير الحلم الرفق و نعم وزير الرفق الصبر. رسول‌خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله: علم چه وزیر خوبي برای ایمان است و بردباري چه وزیر خوبي برای علم است, و مدارا کردن وزیري نیکو براي بردباریست و صبر برای مدارا. مرآةالعقول‌ج1ص158{صحیح} آلبرت انشتین علم بدون دین لنگ است, دین بدون علم کور https://eitaa.com/abdorrahim_1357
حرم مطهر نبوی و ائمه بقیع سال ۱۲۵۹ ش https://eitaa.com/abdorrahim_1357
در بحث علائم ظهور و در روایاتی از این دست اگر از اقوامی مثلا عجم ، ترک ها ، اهل قم و یا منطقه ای جغرافیایی مثل آذربایجان ، خراسان، شام و... نام برده می شود باید از نگاه همان زمان بدان نگریست. مثلا در آن زمان به مناطق وسیعی که امروز شامل خراسان ایران ، افغانستان ، ترکمنستان ، ازبكستان و تا نزدیکی  مرزهای چین است خراسان می گفتند و به عنوان مثال سید خراسانی که قبل از ظهور و همزمان با سفیانی و یمانی ظاهر خواهد شد و گفته اند از خراسان می آید خاستگاه از چنین سرزمین هایی می تواند داشته باشد.  تعبیر اهل قم نیز در روایت مورد اشاره  کنایه از شیعیان و عجم( ایرانیان )  می باشد زیرا در زمان صدور این روایت قم مرکز شیعه بوده است. الله اعلم. در هر حال تطبیق علائم ظهور کار مشکلی است https://eitaa.com/abdorrahim_1357
خطبه  طارق بن شهاب، یکی از خطبه های نادره آقا امیرالمؤمنین علیه السلام است که به بیان صدها مورد از ویژگی ها و مقامات امامان پرداخته است.از جمله در وصف امام می فرماید: ...المبرا من العیوب. امام از هرگونه عیب به دور است. ائمه اطهار علیهم‌السّلام به صورت خاص از هرگونه عیب گرفتن به ساحت مقدس حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نهی نموده اند از جمله آقا امام صادق علیه السلام می فرمایند: العائب علی امیرالمؤمنین علیه السلام في شیئ کالعاتب علی الله و علی رسوله. عیب کننده بر امیرالمؤمنین علیه السلام مانند کسی است که بر خدا و پیامبرش عیب جویی می کند( امالی طوسی  ص ۵۰۳) فرموده اند: لا تجالسوا لنا عائبا. با کسی که عیب‌جویی ما را می کند همنشین نشوید.( تحف العقول ص ۱۰۴) و آقا امام صادق علیه السلام فرمودند: من جالس لنا عائبا... فقد کفر بالذی انزل السبع المثانی و القرآن العلیم. هرکس با عیب کننده ما همنشین شود به یقین به خدایی که سوره حمد و قرآن عظیم را نازل نموده کافر شده است. ( امالی صدوق ص ۵۶ ). https://eitaa.com/abdorrahim_1357
عقوبت سکوت در برابر دشنام به ائمه. ...عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ قَعَدَ فِي مَجْلِسٍ يُسَبُّ فِيهِ إِمَامٌ مِنَ اَلْأَئِمَّةِ يَقْدِرُ عَلَى اَلاِنْتِصَافِ فَلَمْ يَفْعَلْ ،الْبَسَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اَلذُّلَّ فِي اَلدُّنْيَا وَ عَذَّبَهُ فِي اَلْآخِرَةِ وَ سَلَبَهُ صَالِحَ مَا مَنَّ بِهِ عَلَيْهِ مِنْ مَعْرِفَتِنَا. ‌ آقا امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند: هرکس در مجلسی بنشیند که در آن به یکی از ائمه علیهم‌السّلام دشنام داده شود و او قادر به دفاع باشد و چنین نکند خدای متعال در دنیا لباس مذلت به او می پوشاند و در آخرت او را عذاب می کند و خوبی هایی از معرفت ما اهل بیت را که به او ارزانی کرده از او خواهد گرفت. https://eitaa.com/abdorrahim_1357
امام صادق علیه السلام فرمودند:  إذا رَأَيتُمُ العالِمَ مُحِبّا لِدُنياهُ فَاتَّهِموهُ عَلى دينِكُم ؛ فَإِنَّ كُلَّ مُحِبٍّ لِشَيءٍ يَحوطُ ما أحَبَّ . و قال علیه السلام : أوحَى اللّه ُ إلى داودَ عليه السلام : لا تَجعَل بَيني وبَينَكَ عالِما مَفتونا بِالدُّنيا ؛ فَيَصُدَّكَ عَن طَريقِ مَحَبَّتي ؛ فَإِنَّ اُولئِكَ قُطّاعُ طَريقِ عِبادِيَ المُريدينَ . إنَّ أدنى ما أنَا صانِعٌ بِهِم أن أنزَعَ حَلاوَةَ مُناجاتي عَن قُلوبِهِم هرگاه عالمى را دوستدار دنيايش ديديد ، در دين خود به او اعتماد مكنيد؛ زيرا هر دوستدار چيزى، آنچه را دوست دارد، حفظ مى كند[ عالمی که دنبال دنیاست طوری سخن می گوید و عمل می گوید  که دنیایش تامین شود.] نيز [ آن حضرت] فرمود : خداوند به داوود عليه السلام وحى كرد كه ميان من و خودت ، عالِمى را كه دلباخته دنياست قرار مده زیرا تو را از طريق محبّتم باز مى دارد . اينان ، در حقيقت ، راهزنان راه بندگانِ جوياى من هستند . كمترين كيفرى كه به آنان مى دهم ، اين است كه شيرينىِ مناجات با خودم را از دل هايشان بر مى دارم . الکافی ج ۱ ص ۴۶. https://eitaa.com/abdorrahim_1357
تصویری از ضریح مطهر ائمّه بقيع (علیهم‌السلام) پیش از تخریب به دست وهابیت ملعون https://eitaa.com/abdorrahim_1357
طلحه و زبیر بخاطر سرداری و جانبازی خود در جنگ، حقوق بیشتر از بیت المال می خواستند ولی امام علی(ع) فرمود: بيت المال به طور مساوى بين همه تقسيم مى شود و هيچ كس بر ديگرى برترى ندارد و اگر کسی سابقه بيشترى در اسلام داشته باشد پاداش او در قيامت با خداست. https://eitaa.com/abdorrahim_1357
[راوی] می‌گوید: ابن‌حنبل شنید چهار نفر که جنازه موسی‌بن‌جعفر علیهماالسلام را می‌بردند، و می‌گفتند«هذا إمامُ الرَّفَضَه». ابن‌حنبل، امام چهارم اهل‌سنت گفت: بَلْ إمامُ الْجِنِّ وَ الْإنسِ وَ الْمَشرِقِ وَ الْمَغرِبِ. اوامام جن وانس ومشرق ومغرب است https://eitaa.com/abdorrahim_1357
رسول اللّه (ص): « المُنافِقُ يَملِكُ عَينَيهِ يَبكي كمايَشاءُ پيامبر اکرم (ص): منافق، چشمانش در اختيار اوست، هر گونه بخواهد گريه مى كند. (کنزالعمال ۸۵۴) https://eitaa.com/abdorrahim_1357
از کتاب النوادر (للراوندي) امام صادق از پدرانشان از رسول خدا (صلوات‌الله‌علیهم) فرموده باشن: کسی که کار بدعت‌آمیزی انجام دهد، شیطان او را به عبادتی مشغول می‌سازد و خشوع و گریه (در عبادت) را به او القاء می‌کند. خداوند هرگز توبه بدعت‌گذار را نمی‌پذیرد. گفته‌شد: ای رسول خدا! چرا چنین است؟ فرمودند: زیرا علاقه‌اش به بدعتی که انجام داده، در دلش جای گرفته‌است. واضح است که حدیث فوق به این معنا نیست که هر عبادت با حال و با اشکی، از القائات شیطان است، بلکه به این معناست که بروز این حالت به تنهایی نباید ملاک سنجش قرار گیرد و با صِرف مشاهده این حالت در خود یا در دیگری، نباید خوش‌بین بود و سایر معیارها را فراموش نمود. https://eitaa.com/abdorrahim_1357/4904