فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️قسمت هشتم❇️
"رواطه ی امام با مومنین دائر مدار رابطه ی مومنین با یکدیگر است"
★ــــــ★ــــــ★ــــــ★
#منبر_عاشورایی
#استاد_عابدینی
#کاور_موزیک
#موکب_سلیمانی
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️قسمت نهم❇️
"اهمیت رابطه ی مومنین باهم(لزوم دوست و دشمن شناسی)"
★ــــــ★ــــــ★ــــــ★
#منبر_عاشورایی
#استاد_عابدینی
#کاور_موزیک
#موکب_سلیمانی
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️قسمت دهم❇️
"ظهور در امتداد عاشورا"
★ــــــ★ــــــ★ــــــ★
#منبر_عاشورایی
#استاد_عابدینی
#کاور_موزیک
#موکب_سلیمانی
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
🔅 *توجه و ادب بیشتر در مجالس اهلبیت (علیهم السلام)، اثر و توجه و محبت اهلبیت را بیشتر به ما جذب میکند.* 🔅
📖 کتاب ادب عاشقی،
🖋استاد محمد رضا عابدینی / صفحه ٣٩
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
🔅 *علامه طباطبایی: این آجرهایی که 40 سال شاهد گریه بر امام حسین علیهالسلام بودند قداستی دارند که انسان به اینها هم تبرک میجوید.* 🔅
📖 کتاب ادب عاشقی،
🖋استاد محمد رضا عابدینی / صفحه ۴١
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
✅اهل بیت همه جا حاضر و همیشه با ما هستند ولی ما همیشه این حضور را در نمی یابیم.
📖 کتاب ادب عاشقی،
🖋استاد محمد رضا عابدینی / صفحه ۴۰
★ــــــ★ــــــ★ــــــ★
#کتاب_ادب_عاشقی
#عکس_نوشته
#موکب_سلیمانی
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
✅تمام نفرت انسان از بدی و تمام شوق به خوبی ها در توجه به عاشورا و کربلای امام حسین علیه السلام محقق می شود.
📖 کتاب ادب عاشقی،
🖋استاد محمد رضا عابدینی / صفحه ۷۳
★ــــــ★ــــــ★ــــــ★
#کتاب_ادب_عاشقی
#عکس_نوشته
#موکب_سلیمانی
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
✅اگر انسان محبت را درست بکار بگیرد تمام محبت های مادی برای محبت ولی الهی آماده می شوند.
📖 کتاب ادب عاشقی،
🖋استاد محمد رضا عابدینی / صفحه ۸۱
★ــــــ★ــــــ★ــــــ★
#کتاب_ادب_عاشقی
#عکس_نوشته
#موکب_سلیمانی
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
🔸 حضور در مجالس اهلبیت(ع) در حکم زیارت ایشان است. خود اهلبیت(ع) علاوه بر اینکه برپایی مجالس را به پیروان خود تعلیم فرموده و سنتگذاری کردهاند، اهمیت و ارزش حقیقی این مجالس را هم بیان فرموده و بر این نکته تأکید داشتهاند که مجالس ذکر اهلبیت(ع)، زیارت ایشان است. حضرات معصومین(ع) فرمودهاند زیارت ایشان، در ایام حیات ظاهری یا پس از آن و از نزدیک یا از راه دور، حکم مشابهی دارد و همه زیارت محسوب میشود؛ و همچنین ذکر و توجه قلبی به ایشان از راه دور، همان حکم و اثری را دارد که زیارت از نزدیک داراست.
🔸 امام صادق(ع) به شخصی که راهش برای زیارت و حضور در محضر امام(ع) دور بود و نمیتوانست محضر ایشان را درک کند، فرمودند: «زیارت ما از دور و نزدیک و در زمان حیات ظاهری و پس از آن، یکسان است و همه در حکم زیارت است.» بعد فرمودند: «اگر خواستید از راه دور ما را زیارت کنید و امکان حضور ظاهری برای شما نبود، همان آداب زیارت را به جا بیاورید.» و به تعبیر خود حضرت: «تَوَجَّهً نَحوِی»؛ یعنی برای زیارت ما، از راه دور به سوی ما توجه کنید که این توجه، حقیقتاً زیارت ماست.) کامل الزیارات، ص۲۸۷ و ۲۸۸( پس معلوم میشود حقیقت زیارت، این توجه است و لذاست که ذکر اهلبیت(ع) و توجه به ایشان در مجالس، زیارت محسوب میشود. روایتی که پیش از این، در مبحث مراقبۀ ایام و توجه روزانه به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از طریق زیارت از راه دور بیان شد نیز، همین مضمون را دارد و همین معنا را تأکید میکند.
▪️ادامه دارد..
#سلوک_تشکیلاتی
#استاد_عابدینی
#ادب_عاشقی
✅ @karavani
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
▪️ادامه..
🔸 اگر این امر را پذیرفتیم و باور کردیم که مجالس اهلبیت(ع) زیارت ایشان است، نوع نگرش ما به این مجالس تغییر میکند. با این باور، نوع نگاه ما و حال حضور ما در این مجالس، باید حالِ حضور در محضر اهلبیت(ع) باشد.
🔸 در مجالس ذکرِ فضایل و مصائب اهلبیت(ع) باید همان ادبی را رعایت کنیم که اگر به محضر اهلبیت(ع) شرفیاب میشدیم، رعایت میکردیم، و همان توجهی را داشته باشیم که اگر در محضر آنان باشیم، به وجود شریف آنان داریم. اگر برای ورود به حرم اهلبیت(ع) طهارت مییابیم و بدون وضو و طهارت وارد نمیشویم، در مجالس اهلبیت(ع) نیز باید طهارت ظاهری و بالاتر از آن، طهارت قلبی و باطنی را رعایت کنیم. اگر چنین توجه و ادب حضوری را رعایت کنیم و در مجالس اهلبیت(ع) خودمان را در محضر آنان ببینیم، این توجه و ادب حضور، توجه و محبت اهلبیت(ع) را به ما جذب میکند.
🔸 اگر انسان در ورود به مجلس اباعبدالله الحسین(ع) این احساس را پیدا کرد که وارد حرم ایشان شده است، مراقبۀ ویژهای را در خود ایجاد میکند و وقتی در این مجالس به حضرات معصومین(ع) سلام میدهد، باور دارد که این سلامِ او حقیقتاً زیارت است. حتی فرمودهاند زیارت «عَن بُعدٍ» هم نیست؛ یعنی زیارت از راه دور محسوب نمیشود، بلکه عین حضور در محضر آنان است، چراکه «بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی». حضور در این مجالس و خیمهها، زیارت است و لذا قُرب و بُعد زائرِ اهلبیت(ع)، چه در حرم اهلبیت(ع) و چه در مجالس ایشان، به میزان حضور و توجه او بازمیگردد.
🔸 اهلبیت(ع) همهجا حاضرند و همیشه با ما هستند، اما ما همیشه این حضور را درنمییابیم. هرچه توجه ما به محضر ایشان بیشتر باشد، حضور در محضر ایشان را بیشتر درک میکنیم؛ لذا «رُبَّ بَعِيدٍ هُوَ أَقْرَبُ مِنْ قَرِيبٍ». چه بسا کسی در مجالس اهلبیت(ع) به لحاظ مکانی و ظاهری فرسنگها از حرم ایشان فاصله داشته باشد، اما از کسی که در حرم حضور فیزیکی دارد، بیشتر خود را در محضر ایشان ببیند و محضر اهلبیت(ع) را به مراتب شدیدتر درک کند!( الکافی، ج۱۵، ص۸۳)
🖇 برگرفته از کتاب "ادب عاشقی" استاد محمدرضا عابدینی، تحقیق و نگارش علی جعفری هُرستانی
#سلوک_تشکیلاتی
#استاد_عابدینی
#ادب_عاشقی
✅ @karavani
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
-1016455424_-210524.mp3
9.9M
▪️جلسه٢
▪️#ادب_خادمی و #تشکیلات_هیات
🏴 #استاد_عابدینی
🎙سخنرانی در جمع خادمین هیات ثارالله زنجان
🔻خلاصه متنی👇
🌐 eitaa.com/karavani/153
▪️ @karavani
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
3 - Sokhanrani - Ayatollahabedini - Shab9 990607 - Sarallahzanjan.mp3
43.6M
🔈 #سخنرانی دهه اول جلسه۹
#استادعابدینی
شب تاسوعای محرم الحرام ۱۴۴۲
جمعه هفتم شهریورماه ۱۳۹۹
هیئتثارالله(رهرواناماموشهدا)
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini
2 - Sokhanrani - Ayatollahabedini - Shab10 990608 - Sarallahzanjan.mp3
44.96M
🔈 #سخنرانی دهه اول جلسه١٠
#استادعابدینی
شب عاشورای محرم الحرام ۱۴۴۲
شنبه هشتم شهریورماه ۱۳۹۹
هیئتثارالله(رهرواناماموشهدا)
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
🏴
✅ کانال استاد عابدینی
🏴 @abedini