مهدی میرزائی
❇️مطالعات هدفمند در بستر تشتت زدایی وتمرکز گرایی ۱ 🔸تحصیل در نظام جدید با بهره گیری از نظام قدیم امو
❌بسته ششم❌
❇️مطالعات هدفمند در بستر تشتت زدایی وتمرکز گرایی ۱
🔸تحصیل در نظام جدید با بهره گیری از نظام قدیم اموزشی
مهدی میرزائی
👇👇👇👇👇👇👇 📌شاخصه ها وملاک های انتخاب استاد سطوح عالی در حوزه های علمیه 🔺استاد مهدی میرزائی
❌بسته هفتم❌
📌شاخصه ها وملاک های انتخاب استاد سطوح عالی در حوزه های علمیه
🔺استاد مهدی میرزائی
مهدی میرزائی
❇️خلاصه نویسی ❇️بایسته ها ❇️نابایسته ها 🔉استاد میرزائی @abhas313
❌بسته هشتم❌
❇️خلاصه نویسی
❇️بایسته ها
❇️نابایسته ها
مهدی میرزائی
🔶🔹🔸روش برنامه ریزی ❇️طرح نگر ❇️کارکرد نگر
❌بسته نهم❌
🔶🔹🔸روش برنامه ریزی
❇️طرح نگر
❇️کارکرد نگر
مهدی میرزائی
📌فهم مطلوب در جلسه درس در پرتو مانع زدایی از موانع ✔️موانع فهم مطلوب 🔸بی دغدغگی نسبت به ابهامات 🔸ن
❌بسته دهم❌
📌فهم مطلوب در جلسه درس در پرتو مانع زدایی از موانع
✔️موانع فهم مطلوب
🔸بی دغدغگی نسبت به ابهامات
🔸نبود پیش مطالعه قوی
🔸کمبودهای جسمی از قبیل کم خوابی وتغدیه ناسالم
مهدی میرزائی
📒دو گام راهبردی در فرایند اجتهاد 🖌پشتوانه علمی در پرتو نظام تقسیم بندی ونظام مندی ذهن 🖌جولان ذهنی و
❌بسته یازدهم❌
📒دو گام راهبردی در فرایند اجتهاد
🖌پشتوانه علمی در پرتو نظام تقسیم بندی ونظام مندی ذهن
🖌جولان ذهنی وتفکر نقدی
مهدی میرزائی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💢 پارامترهای مطالعه مطلوب 🛑جلسه اول 🔉استاد میرزائی @abhas313
❌بسته دوازدهم❌
💢 پارامترهای مطالعه مطلوب
مهدی میرزائی
🔰گامهای مدون تحصیلی "پیش به سوی اجتهاد" 🔸استاد مهدی میرزائی 👇👇👇👇👇
✅این محتوا ادامه خواهد داشت...
🏵مادرها مبدأ خیراتند و اگر خدای نخواسته مادری باشد که بچه را بد تربیت کند، مبدأ شرورند. یک مادر ممکن است که بچه را تربیت کند و خوب تربیت کند، و آن یک بچه یک امت را نجات بدهد و ممکن است که بد تربیت کند و موجب هلاکت یک امت بشود. مع الأسف در این طول سلطنت، اینها کوشش کردند که مادرها را از بچهها جدا کنند. به مادرها تزریق کردند که بچه داری چیزی نیست، شما توی ادارات بروید. جدا کردند این بچههای معصوم را که باید تربیت بشوند از دامنهای مادر و بردند در پرورشگاهها و جاهای دیگر و اشخاص اجنبی، اشخاص غیر رحیم، آنها را تربیت میکردند، تربیت فاسد. بچهای که از مادرش جدا شد پیش هر که باشد عقده پیدا میکند، عقده که پیدا کرد، مبدأ بسیاری از مفاسد میشود. بسیاری از این قتلهایی که واقع میشود روی عقدههایی است که پیدا میشود، و عقدهها بسیاریاش از این پیدا میشود که مادر از اولاد جدا باشد. او در یک جای دیگر؛ و او در یک جای دیگر، بچه کوچولو به مادر احتیاج دارد. مادر یک شغلی دارد که همان شغل انبیاست، این شغل بزرگ انبیا را در نظر مادرها کوچک کردند. اینکه اصلًا انبیا آمدهاند، خدای تبارک و تعالی منت گذاشته است بر مردم به اینکه پیغمبر فرستاده است از خود مردم، تا اینکه تزکیه بکند بچههای مردم را. شغل انبیا این است که مردم را تزکیه بکنند، آدم بکنند، این همینی است که مادر باید بکند، همینی است که معلم باید بکند، همینی است که دانشگاهها باید بکنند، از دامن مادر شروع میشود،... (صحیفه امام، ج9، ص137 | 26 تیر 1358)
🏵شما خانمها به طوری که حالا خودتان میگویید معلم هستید؛ دو شغل شریف دارید. شما خانمها دو تا شغل بسیار شریف دارید. یکی شغل تربیت فرزند، که این از همه شغلها بالاتر است. یک فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالَم ...
پس یک شغل، شغل تربیت اولاد است؛ که مع الأسف در آن حکومت طاغوتی این شغل را میخواستند از این مادرها بگیرند. تبلیغ کردند به اینکه زن چرا بچه داری بکند ... این شغل شریف را منحطش کردند در نظر مادرها؛ برای اینکه میخواستند که مادرها از بچهها جدا بشوند، بچهها را ببرند در پرورشگاهها بزرگ کنند؛ مادرها هم علی حده بروند یک کارهایی که آنها دلشان میخواهد بکنند و بچه در پرورشگاه وقتی که بزرگ بشود، یک بچهای که در دامن مادر بزرگ بشود نیست؛ عقده پیدا میکند. وقتی بچه در پرورشگاه و بدون مادر با اجنبی بخواهد سر و کار داشته باشد و محبت مادر از سر او کم بشود، این بچه عقده پیدا میکند. بسیاری از این مفسدههایی که در جامعه واقع میشود، از این بچه هایی هستند که عقده دارند؛ از این انسانهایی هستند که عقده دارند. مبدأ یک عقدۀ بزرگ، این جدا کردن بچه از مادر است. محبت مادری لازم دارد بچه. بنابراین، این شغل که شغل انبیا است و انبیا هم آمدند برای اینکه انسان درست کنند، این شغل اول شما هست؛ در اول تربیت بچه. و چون شما معلم هستید،... (صحیفه امام، ج8، ص: 90|در جمع بانوان فرهنگی و معلم| 21 خرداد 1358)
🏵شما معلمین یک شغل بسیار شریف دارید که همان شغل اللَّه است؛ همان شغل انبیاست.... [اما] برای خانمها یک مطلب بالاتر است. و آن مطلب، تربیت اولاد است. شما گمان نکنید که اینها که همیشه از مادر بودن و از اولاد داشتن و از تربیت اولاد داشتن، اینها تکذیب میکنند[بد میدانند].. و مطلب را یک مطلب بسیار پایینی می گیرند اینها غرض صحیح دارند. اینها میخواهند از این دامن که بچه خوب میخواهد در آن تربیت بشود بچهها را از این دامنها دور کنند. بچهها را از همان اول به پرورشگاهها بفرستند، زیردست دیگران، زیردست اجانب بچهها را تربیت کنند. آنها می خواهند انسان درست نشود. دامنهای شما دامنهایی است که انسان درست میکند. اینها میخواهند بچههای شما را از اینجا نگذارند با شما باشند و نگذارند انسان درست بشود.
بچههایی که از دامن مادر جدا شدهاند و در پرورشگاهها رفتند، اینها چون پیش اجنبی هستند و محبت مادر ندیدهاند، عقده پیدا میکنند. این عقدهها منشأ همه مفاسدی است، یا اکثر مفاسدی است، که در بشر حاصل میشود. این جنگهایی که پیدا میشود از عقدههایی است که در قلوب این خونخوارها هست. این دزدیها، این خیانتها، اینها اکثراً از عقدههایی است که در انسان هست. بچههای شما را اگر از شما جدا کردند، به واسطه نداشتن محبت مادر، عقده پیدا میکنند؛ به فساد کشیده میشوند. مأمورند اینها، مأمور بودند این دستگاه[رژیم سابق] به اینکه بچههای ما را به فساد بکشند؛ از آن اول نگذارند در یک دامن محبت بزرگ بشود، تربیت بشود تا عقده پیدا بشود.
....دامن مادر بزرگترین مدرسهای است که بچه در آنجا تربیت میشود. آنچه که بچه از مادر میشنود غیر از آن چیزی است که از معلم میشنود. بچه از مادر بهتر میشنود تا از معلم. در دامن مادر بهتر تربیت میشود تا در جوار پدر؛ تا در جوار معلم. [این] یک وظیفه انسانی است، یک وظیفه الهی است، یک امر شریف است؛ انسان درست کردن است .. موظفیم ما که انسان درست کنیم. انسان است که میتواند جلوی مفاسد را بگیرد، انسان است که به حال مستضعفین نظر دارد، انسان است که از حال مستضعفین متأثر می شود،.. (صحیفه امام، ج9، ص292-294 | سخنرانی در جمع معلمان | 27 مرداد 1358)