eitaa logo
مهدی میرزائی
587 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
485 ویدیو
589 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
چهار روایت را در اثبات مدعای مرگ عبدالله پادشاه عربستان و ظهور حضرت مهدی(عج) ذکر کرده‌اند که به نقد آن‌ها می‌پردازیم: الف) عن مسند احمد عن النبی(صلی الله علیه وآله): یحکم الحجاز رجل اسمه علی اسم حیوان اذا رایته حسبت فی عینه الحول من البعید و اذا اقتربت منه لا تری فی عینه شیئا ،یخلفه له أخ اسمه عبد الله ،ویل لشیعتنا منه- أعادها ثلاثا-بشرونی بموته أبشرکم بظهور الحجة. (مائتان وخمسون علامة حتی ظهور، ص 137) رسول خدا(ص) فرمود: بر حجاز (عربستان) مردی که اسمش، اسم حیوان است، حکومت می‌کند (فهد=یوزپلنگ)، اگر از دور به او نگاه کنی، درچشمش انحراف (چپی) می‌بینی، ولی اگر به او نزدیک شدی، در چشمش مشکلی نمی‌بینی، جانشین یا خلیفه‌اش برادرش که اسمش عبدالله است، خواهد بود، وای بر شیعه ما از دست او، پس این جمله را سه بار تکرار کرد: بشارت مرگش را به من بدهید، شما را به ظهور حجت بشارت می‌دهم. اولین منبع نقل این روایت، کتاب «250 علامة حتی ظهور الامام المهدی(علیه السلام)» اثر محمدعلی طباطبایی حسنی است و نگارنده نیز در منبع دیگر بدان برخورد نکردم. با مراجعه به کتاب مسند احمد بن حنبل و سایر متون روایی شیعه و سنی روشن می‌شود که این روایت وجود خارجی نداشته و تا کنون کسی آن را ذکر نکرده است، جالب اینکه نویسنده کتاب«250 علامت»، خود نیز این روایت را در هیچ منبع حدیثی ندیده است و در استناد آن به مسند احمد و رسول خدا(ص) چنین می‌گوید: «هذا الخبر نقله إلیّ أحد الفضلاء المطلعین»(همان ص۱۳۷)، این خبر را یکی از فضلای مطلع!!! برای من نقل کرده است @abhas313
ب) روایت شیخ طوسی غط، الغیبة للشیخ الطوسی الْفَضْلُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ دُرُسْتَ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ ع یَقُولُ‏ مَنْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِاللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُاللَّهِ لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِکُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یَذْهَبُ مُلْکُ سِنِینَ وَ یَصِیرُ مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ فَقُلْتُ یَطُولُ ذَلِکَ قَالَ کَلَّا. 1. این روایت را تنها شیخ طوسی در کتاب الغیبه نقل کرده است و در هیچ یک از کتب حدیثی مشابهی ندارد. 2. در این روایت عنوان عام یک فرد با نام عبدالله آمده و هیچ دلالتی بر اینکه او پادشاه عربستان است ندارد و در کنار احتمال ذکر شده می‌توان این احتمال را داد که مراد پادشاه اردن یا فرد دیگری باشد که در سال‌های دیگری بیاید و چه دلیل وجود دارد که تطبیق آن بر پادشاه عربستان درست بوده، ولی تطبیق ما به پادشاه اردن اشتباه باشد؟ ۳. على بن یوسف بن المطهر حلی –برادر علامه حلی و متوفای 703 ه – در کتاب خود مراد از این عبدالله را آخرین پادشاه بنی‌العباس(عبدالله المستعصم-656 ق-) می‌داند و واقعه‌ای است که رخ داده است.ر.ک. العدد القویّة، ص78 @abhas313
ج)الغیبة للنعمانی ابْنُ عُقْدَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ یُوسُفَ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ ابْنِ الْبَطَائِنِیِّ عَنْ أَبِیهِ وَ وُهَیْبٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ‏ بَیْنَا النَّاسُ وُقُوفاً بِعَرَفَاتٍ إِذْ أَتَاهُمْ رَاکِبٌ عَلَى نَاقَةٍ ذِعْلِبَةٍ یُخْبِرُهُمْ بِمَوْتِ خَلِیفَةٍ عِنْدَ مَوْتِهِ فَرَجُ آلِ مُحَمَّدٍ ع وَ فَرَجُ النَّاسِ جَمِیعاً وَ قَالَ ع إِذَا رَأَیْتُمْ عَلَامَةً فِی السَّمَاءِ نَاراً عَظِیمَةً مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ تَطْلُعُ لَیَالِیَ فَعِنْدَهَا فَرَجُ النَّاسِ وَ هِیَ قُدَّامَ الْقَائِمِ بِقَلِیلٍ. می‌گویند در این روایت اشاره به عرفات در عربستان شده و اینکه در ماه ذی‌الحجه خبر از مرگ پادشاهی می‌دهند. خب در نقد باید چنین گفت: اولاً این روایت تنها در غیبت نعمانی ذکر شده و در سند آن حسن بن علی بن ابی حمزه است که رجالیون در مورد او گفته‌اند دروغگوی خبیث است و او از واقفیه است. ثانیاً: هیچ کجای این روایت نامی از آن پادشاه و کشور تحت سیطره او نبرده و گفته در عرفات خبر مرگ پادشاهی می‌دهند، شما چگونه این را به پادشاه عربستان نسبت می‌دهید؟ ثالثاً: این روایت می‌گوید مرگ آن پادشاه در موسم حج و ماه ذی‌الحجه است، در حالی که ملک عبدالله در ربیع الثانی فوت کرده است. رابعاً: این روایت را آقایانی که عاشق تطبیق هستند، سال‌ها پیش به مرگ صدام تطبیق دادند و گفتند: که در ماه ذی‌الحجه کشته خواهد شد، ملک عبدالله است، در حالی که ما فکر می‌کنیم، این فرد صدام بوده است که چند سال قبل دقیقاً در همین ایام کشته شد، ایشان می‌فرمود که بنده با سایت بنت جبیل که از سایت‌های بسیار فعال در زمینه مصداق‌شناسی عصر ظهور بوده و محققین آن از رزمندگان حزب‌الله لبنان هستند، همکاری دارم از اعضاء این سایت می‌فرمودند که رفقای ما از حزب‌الله لبنان در مراسم دو سال پیش حج که تشریف داشتند نقل می‌کنند که دقیقاً وقوع این حادثه را به چشم خود دیده‌اند، زمانی که یکی از این وهابیون داغدار مرگ صدام سوار بر جیپ آمریکایی وارد صحرای منی شده و خبر مرگ صدام را اعلام کرد و غوغایی در بین وهابیون طرفدار صدام ایجاد شد که چرا چنین فاجعه‌ای باید در روز عید قربان برای ما روی دهد.(عید قربان آن‌ها مصادف با روز عرفه در ایران بوده است @abhas313
د) حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِاللَّهِ الْبَرْقِیُّ قَالَ حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ جَدِّهِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِاللَّهِ الْبَرْقِیِّ عَنْ أَبِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ زَکَرِیَّا عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِی الْمِقْدَامِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ: یَمُوتُ سَفِیهٌ مِنْ آلِ الْعَبَّاسِ بِالسِّرِّ یَکُونُ سَبَبُ مَوْتِهِ أَنَّهُ یَنْکِحُ خَصِیّاً فَیَقُومُ فَیَذْبَحُهُ وَ یَکْتُمُ مَوْتَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً فَإِذَا سَارَتِ الرُّکْبَانُ فِی طَلَبِ الْخَصِیِّ لَمْ یَرْجِعْ أَوَّلُ مَنْ یَخْرُجُ إِلَى آخِرِ مَنْ یَخْرُجُ حَتَّى یَذْهَبَ مُلْکُهُمْ. این روایت نیز هیچ اشاره ای ندارد و بلکه می‌گوید یکی از بی‌عقل‌ها و نادانان بنی عباس وقتی که می‌خواهد تعرض جنسی به غلام خود کند، غلامش او را می‌کشد و این مرگ را چهل روز مخفی می‌کنند. به صراحت این مطلب خلاف مرگ عبدالله پادشاه عربستان و وقایع رخ داده است که باطل بودنش واضح است. @abhas313
پیامبر مهربانی و لطافت 🛑عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ ص بِالنَّاسِ الظُّهْرَ فَخَفَّفَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الْأَخِيرَتَيْنِ فَلَمَّا انْصَرَفَ قَالَ لَهُ النَّاسُ هَلْ حَدَثَ فِي الصَّلَاةِ حَدَثٌ قَالَ وَ مَا ذَاكَ قَالُوا خَفَّفْتَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الْأَخِيرَتَيْنِ فَقَالَ لَهُمْ أَمَا سَمِعْتُمْ صُرَاخَ)1 🔰 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: جدم رسول خدا كه صلوات خدا بر او باد، با مردم نماز ظهر مى‏خواند و دو ركعت آخر نماز را سريع و خفيف ادا كرد. موقعى كه رسول خدا نماز خود را سلام داد، پرسيدند آيا دستور جديدى درباره نماز صادر شده است؟ رسول خدا گفت: از چه جهت؟ گفتند: شما دو ركعت آخر نماز را بسيار سريع و خفيف ادا كرديد. رسول خدا به آنان گفت: آيا فرياد كودك را نشنيديد؟ 👇نکته👇 🔺و يدل على استحباب تخفيف الصلاة عند العلم بحاجة المأمومين و اضطرارهم، كما روي صل صلاة أضعف من خلفك)2 🔸مرحوم مجلسی: این روایت دلالت بر مستحب بودن تسریع در نماز می‌کند زمانی که امام جماعت بداند یکی از نمازگذاران؛ نیازی دارد یا اینکه اضطراری پیش آمده باشد؛ همانگونه که روایت شده است امام جماعت باید نماز را به اندازه ضعیف‌ترین نمازگزار، به جا بیاورد. 📚منابع: 1: الکافی،۶، ص۴۸ 2: مرآة العقول ج‏21ص84 🆔@abhas313
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه مهم حکیم انقلاب به طلاب... 🔴به مناسبت ایام آغاز سال تحصیلی 🆔@abhas313
🌹اخبات وانقطاع؛سعه وجودی ودستگیری در ادبیات قرآن تمام هستی دارای شعور وادراک است؛در قرآن کریم می فرماید هر آنچه در عالم هست به تسبیح پرودگار مشغولند. از جمادات ونباتات وحیوانات وانسان ها همه دارای حیاتند ؛ولی هریک حیاتی به تناسب وسیع تر از حیات قبلی را برخوردارند. میزان ومقدار حیات نیز در انسان ها تشکیکی ودارای درجات مختلف است؛برخی از حیات بیش تر برخوردار وبرخی از حیات کمتری برخوردارند. یکی از زیباترین آیاتی که به حیات طیبه می پردازد آیه مَن عَمِلَ صالِحًا مِن ذَكَرٍ أَو أُنثىٰ وَهُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجزِيَنَّهُم أَجرَهُم بِأَحسَنِ ما كانوا يَعمَلونَ می باشد . انسان مومن به سبب بریدن از تعلقات ورفع حجاب های نورانی وظلمانی به اصل حقیقت دست یافته وبا رسیدن به آن دست از وابستگی ها برداشته ووجود خود را توسعه بخشیده است. شهدا در مقام اخبات قرار گرفته اند وبا شکستگی در برابر حقیقت نامتناهی عالم یعنی پرودگار وجود خود را سعه بخشیده اند وبا توسعه وجودی به دنبال دستگیری از دیگران نیز هستند تا آن ها را نیز رفعت دهند .
باید از سفر الی‌الله متوقف نشوید. سفر الی‌الله این است که آن رابطه نیمه شب برقرار باشد. آقاجون من! دائم تسویه قلب، دائم خلوص عمل، رابطه قلبی در نیمه شب باید برقرار باشد. اگر مردی برون آی و سفر کن؛ هر آن چه پیشت آید زان گذر کن [آیت‌الله عبدالکریم حق‌شناس(ره)] 🆔@abhas313
پيامبر صلي الله عليه و آله: اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرافَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ، ثُمَّ قَرَاَ «فَطالَ عَلَيْهِمُ الاَْمَدُ فَقَسَتْ قُلوبُهُمْ»؛ شما را به نيكى با جوانان سفارش مى كنم، چرا كه آنان، دل هاى رقيق ترى دارند، بهراستى كه خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگيخت، جوانان با من همپيمان شدند و پيران با من به مخالفت برخاستند. آن گاه اين آيه را خواندند: «و عمر آنانبه درازا كشيد و دل هايشان سخت گرديد». [سفينة البحار، ج 2، ص 176]
🔰آیت الله عرفانی یا اعتباری ؟؟نگاهی به جایگاه های علمی حوزه وارتباط آن با القاب اصطلاحی واعتباری 🔸با یک نگاه شدید معنوی وعرفانی هیچ کسی جز حضرات معصوم ع واولیای الهی تجلی آیات الهی نخواهند بود . 🔸با یک نگاه خیلی سطحی هر چند عرفانی همه آنچه در هستی است به سبب اینکه تجلی وجود خداست آیت ونشانه خداست حتی گربه وکوچکترین وبی ارزش ترین چیزی که گمان کنید . 🔸اما با یک نگاه اعتباری واصطلاحی در حوزه به کسی که مجتهد باشد یعنی توانمندی استنباط احکام وحل مسائل فقهی را با چارچوب وضوابط فقهی داشته باشد آیت الله است؛یعنی اصطلاح آیت الله در حوزه علوم اسلامی به کسی اطلاق می شود که مجتهد باشد وتوانمندی رد فروع بر اصول وپاسخ به مسائل فقهی با ضوابط ومعیارهای فقهی واصولی را داشته باشد . 📌کسی را هم که علاوه بر قوه اجتهاد مورد مراجعه عموم مردم قرار می گیرد در اصطلاح واعتبار حوزوی آیت الله العظمی می گویند. 🔸البته این ها همه اعتباره و اصطلاحاتی است که در حوزه برای برخی از مقام های علمی گذاشته میشه . از طرفی به کسانی که به مقام اجتهاد نرسیدند ویا قریب به اجتهادند وبا وعظ ومنبر وتبلیغ شناخته میشن حجت الاسلام می گویند . 🔸به طلبه هایی هم که ملبس به لباس روحانیت نشدند ودر دوره مقدمات مانند ادبیات ومنطق وفقه واصول مقدماتی به سر می برند ثقه الاسلام می گویند بنابراین اصطلاحاتی مانند حجت الاسلام،آیت الله،آیت الله العظمی رو باید با نگاه اعتباری واصطلاحی شناخت هر چند ممکنه یک شخص به سبب مقامات معنوی هم به مراتب بالایی از تهذیب دست پیدا کنه وواقعا این اصطلاحات در او تطبیق حقیقی پیدا کنه 🆔@abhas313