📌سیگنال ایران به روسیه از جزایر کوریل
حرکت ناشیانه روس ها در حمایت ازبیانیه شورای همکاری خلیج فارس و نقض حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ ،حتی اگر در قالب یک موضع گیری سیاسی تعریف شود اما به گفتمان ادعایی امارات مبنی بر مالکیت بر این جزایر در سطح بین الملل کمک می کند و به آن وزانت می دهد.
تهران باید حساسیت خود بر سر تمامیت ارضی ایران را با تنبیه بتِ بزرگ یعنی روسیه به دنیا نشان دهد.والا این مساله به صورت دومینو ادامه دار خواهد بود.
پاسخ ایران به حرکت روس ها بسیار دقیق بود.
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با سفیر ژاپن سیگنال هوشمندانه ای را به روس ها ارسال کرد
یکی از موضوعات مورد اختلاف میان ژاپن و روسیه مالکیت بر جزایر کوریل در اقیانوس آرام است که روس ها بعد از جنگ جهانی دوم تعدادی از جزایر تحت مالکیت ژاپن را تصرف کردند مساله ای که منجر به اختلاف ۷۰ ساله ژاپنی ها با روسیه شد و همچنان این اختلافات پابرجاست.
صحبت های آقای کمال خرازی در دیدار با سفیر ژاپن و حمایت از مذاکره روس ها و ژاپن برای حل و فصل تنش ها بر سر جزایر کوریل ،پاسخ به شیطنت روس ها در بحث جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک بود که بدون دقت به عواقب این موضعگیری در مسائل کشورهای حاشیه خلیج فارس مداخله کرده است و پاسخش را در جزایر کوریل دریافت کرد
دومین پاسخ ،تاکید ایران بر تمایت ارضی اوکراین(بر کریمه،لوهانسک و دونتسک) بود که آقای امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای عمانی خود بیان کردند و از روس ها خواستند اینگونه مواضع را تکرار نکنند که اصلا قابل تحمل نخواهد بود.
برخورد محکم ایران با روس ها برای اولتیماتوم به سایر کشورها است که نباید با تمامیت ارضی ایران شوخی کنند
ابوقاسم
پیرو پیام تعدادی از مخاطبان درباره کانال فراخط که سابقا زیر نظر مجموعه وستانیوز فعالیت می کرد لازم است به نکات زیر توجه شود
نزدیک به ده شاکی خصوصی برای افراد پشت صحنه این رسانه وجود دارد که اقدام قضایی کردند و به جرم کلاهبرداری،برای آن ها پرونده تشکیل شده است.
هرگونه پیام همکاری،شرکت در دوره ها و یا فراخوان مبنی بر جذب سرمایه و خرید نمایندگی کذب محض و توخالی است و صرفا برای فری کاربران و دروغ پردازی و وعده های توخالی انجام می شود.
گزارشات خود درباره کلاهبرداری این افراد را ارسال تا به پرونده قضایی آن ها ضمیمه شود.
باتوجه به اینکه مخاطبان ما به اعتبار مجموعه وستانیوز به این افراد اعتماد کردند از سایر طرق دیگر پیگیر مطالبات شاکیان خصوصی هستیم
این افراد به هیچ عنوان مورد تایید مجموعه وستانیوز نیستند و مجموعه وستانیوز یکی از شاکیان خصوصی این افراد است.
همکاری پیش آمده نتیجه یک ظاهربینی ساده و دروغ پردازی های فاقد صلاحیت و تخصص و تعهد بوده که به صورت جدی پیگیر تأدیب گردانندگان آن مجموعه هستیم.
البته افراد دیگری که بستر این ارتباط را ایجاد کردند نیز در شکل گیری این اعتماد مقصر اند و آن ها را به حضرت زهرا سلام الله علیها واگذار می کنیم
وستانیوز
🔸امام جامعه به تنهایی کارخاصی نمی تواندبکند
گاهی طرح یه مساله اونقده سخته که دعا می کنم کسی اشتباه برداشت نکنه
یا اینکه من بتونم ابعاد اون مساله را بخوبی طرح کنم تا تبعات منفی توی ذهن مخاطب ایجاد نشه
رشد مردم یک جامعه ارتباط مستقیمی با شیوه حکمرانی حاکمیت و رفتار مسئولین اون جامعه دارد
یعنی ادبیات حکمرانی فرد فرد زمامداران یک جامعه در تربیت افراد اون جامعه موثر است.
جامعه زنده جامعه ای است که احساس مسئولیت به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده را با تمام وجود قبول کرده باشد و در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی هوشمندانه فکر بکند و تصمیم بگیرد این جنس از حیات به حیات زمامداران و مسئولین جامعه شما بستگی دارد.
اگر حیات سیاسی و حفظ قدرت برای زمام داران در اولویت باشد یقینا بی مسئولیتی افراد جامعه و کم انگیزه بودن آن ها در مسائل مختلف جامعه برای آن ها بهتر خواهد بود.
و اگر انگیزه اصلی زمام داران حیات بخشی به استعداد ها و توانایی های فرد فرد توده های جامعه است مطمئنا به شکل دیگری به مردمان جامعه نگاه خواهند کرد.
جنس زمام داری در انقلاب اسلامی از قسم دوم است و امام جامعه از همه توانایی ها برای کشاندن مردم در ریز و درشت مسائل کشور و انتقال حس احساس مسئولیت به آن ها استفاده می کند ، اما با این وجود چرا به نتایج مطلوب نمی رسیم؟ یعنی چرا نتیجه به آثار قسم اول (حفظ حيات سياسي برای زمام داران در اولویت است) شباهت دارد؟
خب بهتره یه سوال مطرح بشه شاید پاسخ از دل این سوال پیدا شد
آیا امام جامعه به تنهایی می تواند مردم را وارد صحنه های مختلف اجتماعی کند و احساس مسئولیت مردم را در ساحت های مختلف بیدار کند؟ به چه میزان الگوهای اسلامی در طول تاریخ توانستند به این مساله مهم آن هم به تنهایی برسند؟
پاسخ منفی است
قبلا عرض شد بدون شباهت زمامداران یک حکومت به امام جامعه ، مردم شبیه به امام اون جامعه نمی شوند، مردم به رفتار طبقه های مختلف زمامداران جامعه اعم از استاندار، فرماندار، امام جمعه، شهردار و... نگاه می کنند و آن را با ادبیات امام جامعه مقایسه می کنند
یعنی این مساله ضرورت یک فرهنگ سازی را می رساند که همه دست اندرکاران یک جامعه در رشد مردم موثر اند و مردم این حس را یعنی پیگیری حس رشد و احساس مسئولیت مردم از جانب مسئولین را باید به صورت یک پارچه و به عنوان یک رفتار و رویکرد فراگیر در جامعه درک کنند.
اینکه خود مسئولین به چه میزان رشد کرده اند تا توان قبول رشد مردم و احساس مسئولیت آن ها(مطالبه گری مثلا) را داشته باشند مسئله دیگر است که بحث آن مجال دیگری را می طلبد
ابوقاسم
باتوجه به آرام شدن تحولات یمن و نزدیک شدن طرفین درگیری به صلح،باید به یه سری مسائل درون جناحی انصارالله رسیدگی اساسی شود.
در یکی از جلساتی که با افراد مرتبط با داشتیم تذکرات لازم رو دادیم،دوستان هم مثل همیشه گفتند پیگیری می کنیم
اما اتفاق خاصی نیافتاد، جناح حوثی های صعده و صنعاء که هرکدام نقش بسیار مهمی در انقلاب یمن ایفا کردند اختلافات اساسی دارند که اگر به این اختلافات رسیدگی نشود به تسویه حساب های سیاسی و حذف فیزیکی خواهد رسید.
یمن دوران آرامِ خود را میگذراند،اما روزهای بعد از جنگ فصل ریزش ها و رویش ها است،نخبگان،نظامیان،جانبازان،مردم و سیاسیون با فرصت ها و تهدیدهای جدیدی روبه رو میشوند و افراد مسئول باید برای مسائل پیش رو استراتژی و برنامه داشته باشند.
ابوقاسم
⚫️کربلای حسین
نباید فراموش کرد که ارزش تاریخ به حوادث پیش آمده در آن است
باید به شکل صحيح و عمیق با حوادث ارتباط برقرار کرد و به تحلیل آن ها پرداخت و با رابطه فکری و قلبي با آن حوادث و الگوهای آن به رفتار های خود در عصر خویش عمق و بصیرت بخشید.
تاریخ بشریت پر از دوگانگی های رفتاری و شخصیتی در مناسبات اجتماعی و دینی است.
یکی از دوگانگی های اساسی و معنادار تاریخ تقابل اهل توحید با شرک است که گستره آن از زمان حضرت آدم ابو البشر عليه السلام آغاز و تا زمان پیدایش اسلام و حوادثی نظیر کربلا ادامه داشت و در نهایت به تقابل انقلاب اسلامی ایران و امپریالیسم جهانی منتهی شد.
این تقابل و مرز بندی در زمانه های مختلف آبستن تحولات بسیار زیادی بود و الگوهای اهل توحید برای دفاع از ارزش های الهی و تحقق عدالت و مبارزه بافساد حوادث بی نظیرِ زیبایی را در طول تاریخ خلق کرد. که هیچ قدرتی توان حذف آن را ندارد.
واقعه کربلا از آن دست تحولاتی است که تصور جدیدی از بصیرت، تکلیف مداری و مبارزه با ظلم و فساد در محیط پیرامونی خود را در شالوده فرهنگ دین به یادگار گذاشت.
کربلا و حوادث آن واقعیت و کاربرد حقیقی برخی از گزاره های دینی و شیوه ارتباط مسلمانان با آن ها را به منصه ظهور کشاند گزاره هایی که با قطره های خون حسین بن علی علیه السلام و اهل بیتش حرارتی ایجاد کرد که تا روز قیامت خاموش نخواهد شد
آری کربلا سبک جدیدی از ایثار و فداکاری را به اهل ایمان آموخت که هیچ قدرتی نباید جلوی ادای تکلیف از جانب شما را بگیرد.
هیچ مسلمانی چون منِ حسین با شخصیتی چون يزيد بیعت نخواهد کرد
هیچ مسلمانی مقابل فساد و ظلم و نابرابری( اعم از در سطح بین الملل و محیط پیرامونی خود) سکوت نخواهد کرد و به راحتی از آن عبور نخواهد کرد
ابوقاسم
هدایت شده از پیاله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای اباعبدالله
18.mp3
1.87M
🍂جذبه حسین
کسی که بعد از هزار و اندی سال همچنان مجذوب احساسات میلیون ها انسان هست شایسته احترام است.
اگر عاشورا تخیل تاریخ نویسان است بین اینهمه داستان سرایی های تاریخی و افسانه ها،چرا افسانه حسین ماندگار شد?
کربلا برای من داستان متفاوتی روایت می کند،متفاوت از همه چیز
بین صدها پادشاه و امیر و سلاطین امپراتوری های پیشین، حسین قهرمان زندگی من شد.
حسین انتخاب من نیست ،او خودِ من است،من خودِ او هستم
من بودم که در کربلا سر از تنم جدا شد
من بودم که اربا اربا شدم ،من بودم که زیر سم اسبان خرد شدم.
من بودم که به اسارت رفتم...
من در کربلا بودم.آنجا که شمر میخواست سر از تن حسین جدا کند حسینِ من برای شمر طلب مغفرت می کرد،همه چیز را بیاد می آورم
من شاهد کربلا هستم و برای تکه ای از وجود خود می سوزم،روضه خوانی ها برای من مرور خاطره تلخی است که گوشت و پوست و استخوانم را میسوزاند و آواره ام می کند
ابوقاسم
📌تغییر نامحسوس در سیاست خارجی ایران
روایت ما از سیاست تعاملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوبی خلیج فارس و طراحی استراتژی تجاری در اوراسیا آن هم با محوریت کریدور ابریشم و شمال جنوب، تغییر محسوس در نگاه توسعه طلبانه فرهنگی به عنوان یک اولویت در استراتژی حاکمیت برای افزایش نفوذ خود در دیگر کشورهاست.
به عبارت دیگر با متمرکز شدن تحولات و رقابت های جهانی در حوزه آسیای مرکزی ايران با اولویت و استراتژی دیپلماسی تجاری و اقتصادی در این معادلات خواهد بود و این مساله به دلایل زیر قابل توجیه است
🔺ماهیت شکل گیری رقابت قدرتهای جهانی و منطقه ای در آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی شاخص های تجاری و اقتصادی و کریدور هاست و طبیعتا برای حضور در بازار رقابت با قدرتها با اولیت دیپلماسی فرهنگی باخت بیش از موعد است.
🔺اصول حاکم بر سیاست خارجه کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز صرفا بر روابط اقتصادی و تجاری با سایر کشورها تعریف شده است و از این منظر به دنبال تعامل اقتصادی با همه کشورها و قدرتها هستند
🔺کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز حساسیت ویژه ای بر توسعه فرهنگی ایران دارند و بارها نسبت به این موضوع حساسیت نشان دادند،توسعه فرهنگی ترکیه در پنج کشور آسیای مرکزی از زمان فروپاشی شوروی آغاز شد و قابل مقایسه با ایران نیست،آن ها مشابه برنامه های فرهنگی ایران در سوریه،عراق و... را برای خود خطرناک می دانند.بنابراین ایران با استراتژی امنیتی و اقتصادی به سراغ این منطقه رفته است.
🔺مساله بعدی شرایط اقتصادی نامناسب در داخل کشور و خطر انزوای جهانی، ذهنیت این ضرورت را ایجاد کرد که باید برای امنیت عمومی و جلوگیری از سقوط اقتدار داخلی دولت و کاهش پایگاه اجتماعی حاکمیت، ارزیابی دقیقی برای اولویت سنجی و ترسیم نقشه راه تجاری و اقتصادی با همسایگان ایجاد کرد
به عبارت دیگر ،جغرافیای ایران بخش مهمی از منافع مورد رقابت در منطقه را دراختیار دارد منافعی که تامین آن صرفا با استراتژی کارشناسانه در حوزه تجاری امکان پذیر است.
ابوقاسم
امروز در اینستاگرام کلیپی از آقای جواد خیابانی دیدم خیلی دلم گرفت
شاید شماهم صحبت های آقای خیابانی را دیده باشید،کلیپی که منجر به واکنش مثبت مردم به آن شد.
نکته بسیار تلخ این دیالوگ این بود که گفته شد هرکسی حسینی است دلیل نمیشه طرفدار جمهوری اسلامی باشه
این جمله برآمده از یک ذهنیت شکل گرفته در جامعه است،تلنگری برای مسئولین جمهوری اسلامی است که جامعه به سمتی رفته که دوری از جمهوری اسلامی افتخار است نه انحراف
جمهوری اسلامی به عنوان یک کنشگر باید نسبت واقعی خود را با حسین بن علی مشخص کند.
فرهنگ حسینی در جامعه با بروز عدالت حسینی در رفتارهای جمهوری اسلامی بیش تر تقویت می شود تا تبلیغات و گفته هایی که تاکنون هیچ امتداد عملی در ساختارهای دولتی و حاکمیتی نداشته است.
باید سوزنی به خود بزنند
ابوقاسم
هدایت شده از پیاله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برسرم منت نهادی نوکرت باشم حسین
این چنین تقدیر کردی عمر شیرین مرا
پیاله