eitaa logo
ابوقاسم
44.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
219 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از غرب آسیا
نکته پایانی اینکه تنها فایده اظهارات افرادی نظیر محسن اسلامزاده بهانه ای برای مرور تاریخ است. بیاد می آوریم این مساله را که طالبان در زمان حکمرانی خود از عوامل اصلی شکل گیری بحران آب میان ایران و افغانستان در بخشی از تاریخ بود طالبان برخلاف معاهده1351 خروجی رود هیرمند از سد کجکی را برای مدت زیادی به روی مردم ایران بست مساله ای که منجر به اختلافات عمیق آن ها با ایران شده بود آن ها در ساخت بند کمال خان در زمان حکمرانی خود نیز کمک شایانی به جذب سرمایه و شرکت های خارجی و داخلی برای پیشرفت در سازه سد کمال خان کردند این مسائل گواه بر این است که سیاست آبی در افغانستان مورد پذیرش همه طرف ها دراین کشور است اینکه عده ای خواهند طالبان را از این دشمنی ابي جدا کنند خلاف واقع است
هدایت شده از غرب آسیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومت افغانستان عمده حقابه ایران را به سمت شوره‌زار گود زره می فرستد آقای وطن خواه،مدیر دفتر منابع آب مشترک وزارت نیرو: بحث حقابه ایران مدتی است توسط وزارت امور خارجه،وزارت نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور پیگیری می شود حکومت افغانستان عمده حقابه ایران را به سمت مسیر انحرافی شوره زار گودزره می فرستد انتظار می رود ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک و ابزارهای مختلفی که در دست دارد برای دریافت حقابه اقدام بکند
هدایت شده از غرب آسیا
علی رغم اینکه در تاریخ مذکور یعنی حدودا شش ماه پیش مدیر دفتر منابع آب مشترک وزارت نیرو نیز به تغییر مسیر رودخانه هیرمند از مسیر ایران به گودزره اشاره کرد اما رسانه های پروژه ای و کارشناسان و مستندسازان حقوق بگیر این واقعیت را نیز سانسور کرده بودند اما امروز آه و ناله همان رسانه ها و افراد که همیشه و از همه کس و همه چیز در این کشور طلبکار بوده اند در آمده است. بنظر شما مشکل کجاست؟
هدایت شده از غرب آسیا
🔴عامل اصلی نرسیدن آب به سیستان وبلوچستان خاکریز ها نیست، اساسا رودخانه هیرمند به خاطر سیاست های دولت سابق و کنونی افغانستان توان رسیدن به ایران را ندارد،دروغ جریان تطهیر را باور نکنید👇👇 https://westanews.com/?p=1871
هدایت شده از غرب آسیا
ابوقاسم
شش ماه پیش خبرگزاری وستانیوز با انتشار یک گزارش کامل از وضعیت حقابه ایران که توسط طالبان به شوره زار
البته خبرگزاری فارس به دم تکانی خود برای طالبان ادامه داده و به جای ذکر خلف وعده طالبان از نام افغانستان استفاده کرده است این حرکت درحالی انجام می شود که در اخبار مشابه این رسانه از نام طالبان استفاده شده است
شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر کنایتیست که از روزگار هجران گفت نشان یار سفرکرده از که پرسم باز که هر چه گفت برید صبا پریشان گفت فغان که آن مه نامهربان مهرگسل به ترک صحبت یاران خود چه آسان گفت من و مقام رضا بعد از این و شکر رقیب که دل به درد تو خو کرد و ترک درمان گفت غم کهن به می سالخورده دفع کنید که تخم خوشدلی این است پیر دهقان گفت گره به باد مزن گر چه بر مراد رود که این سخن به مثل باد با سلیمان گفت به مهلتی که سپهرت دهد ز راه مرو تو را که گفت که این زال ترک دستان گفت مزن ز چون و چرا دم که بنده مقبل قبول کرد به جان هر سخن که جانان گفت که گفت حافظ از اندیشه تو آمد باز من این نگفته‌ام آن کس که گفت بهتان گفت
ابوقاسم
🔴بریتانیا، شوروی و آمریکا، عاملين ویرانی افعانستان بدون شک زلزله ویران کننده افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن صدها انسان شده و هزاران نفر را نیز آواره کرده است یک تراژدی بسیار تلخ از زنده شدن خاطرات خیانت سریالی قدرت‌های خارجی از بریتانیا گرفته تا شوروی و آمریکا در حق این ملت را حکایت می کند. قدرت‌های خارجی که در سده ی گذشته بر منافع ژئوپلیتیکی این کشور قمار بزرگی را آغاز کردند و سرمایه های انسانی و ثروت های هنگفت این مردم را برای جنگ و خون ریزی و استعمار و استبداد خودشان هزینه کردند قدرت های خارجی که هرگز به فرهنگ و الگوهای فاخر این ملت احترام نگذاشتند و با نفوذ مکاتب فکری خود از جمله لیبرالیسم غربی و کمونیسم شرقی دست به نیروسازی برای ادامه دار کردن حیات سیاسی خود در آسیای مرکزی زدند، این قدرت ها برای مغلوب کردن یکدیگر از هیچ حربه ای فروگذاری نکردند، میان اقوام این کشور اختلاف ایجاد کردند، درگیری های قبیله ای به راه انداختند، تخم کینه و نفاق را میان مردمان این کشور کاشتند حتی آمریکا برای فراری دادن جماهیر شوری حاضر شد به کمک عربستان و پاکستان فکر تکفیری و تروریسم عربی و هندی را وارد افغانستان کند و فرهنگ مسمومی از وهابیت را در این کشور به یادگار بگذارد. همه اتفاقات تلخی که در سده گذشته برای مردمان این کشور افتاد در کنار حوادث تلخ نظامی، قتل و کشتاری که بلای جان این مردم بود باید ورق دیگر آن یعنی تهاجم فرهنگی و استعمار فکری را نیز مورد توجه قرار داد، وقتی رفتار های قدرت های خارجی را مورد مطالعه قرار می دهیم هرگز انگیزه ای برای انگیزه سازی و انتقال اعتماد به نفس و بلند پروازی به جوانان و نخبگان این کشور در آن ها نمی یابیم یعنی منافع آن ها فقط در استعمار فکری و مزدور پروری برای تأمین اهدافشان در این کشور بود قدرت های خارجی هیچ تلاشی برای تشکیل سیستم حکمرانی، توسعه عمرانی و شهرسازی این کشور، خدمات عمومی و... انجام ندادند نتیجه استعمار ناامیدی مردم و نخبگان وبزرگان این کشور از رسیدن به درک مشترک برسر فرهنگ و ارزش های ملی، مذهبی و قومی شان شد و آن ها حتی برای تشکیل یک دولت قوی و یکپارچه هم نمی توانند با یکدیگر کنار بیایند. اشرف غنی لیبرالیسم و طالبان تکفیری و متحجر دو طرف بازی دوگانه ای هستند که استعمار به جامعه افغانستان تحميل و این ملت را اسیر آینده ای نامعلوم و پر خطر کرده است. آنچه افغانستان را در نوردید برای زمین زدن این مردم بی پناه و آواره شدنشان به کشورهای دیگر کافی است. ابوقاسم
هدایت شده از غرب آسیا
✅با درخواست تعداد زیادی از مخاطبین و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام دوره جریان شناسی غرب آسیا با تخفیف ویژه، پنجشنبه این هفته منتشر خواهد شد با توجه به محدودیت فروش، دوستان می توانند در روز پنجشنبه و بعد از اعلام موسسه اخبات اقدام به خرید کنند خرید برای موسسه ها و مجموعه های فرهنگی با تخفیف ویژه تری عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از ابعاد دوره جریان شناسی غرب آسیا می توانید به بنده پیام دهید.
هدایت شده از قرارگاه سازندگی
این دوست عزیز سید اولاد پیغمبر به ما فرمودند که حال همسرشان کمی نامساعد شده در یکی از بیمارستان های اصفهان بستری بودند که به تهران منتقل شدند مجدادا خواستار کمک شما مؤمنین شدند این نکته را عرض کنم که این آقا سید عزیز را دوستان ما از نزدیک بررسی کرده و بیماری سرطان همسرشان کاملا تایید شده است. 📌این آقا سید فرمودند نماز و روزه استیجاری نیز می پذیرند. بسم الله👇👇👇👇 @heydaarii
ابوقاسم
این دوست عزیز سید اولاد پیغمبر به ما فرمودند که حال همسرشان کمی نامساعد شده در یکی از بیمارستان های
اگر کسی تمکن دارد که به ایشان کمک کند دریغ نفرماید کاملا مورد تایید و قابل اطمینان است
یکی از پیش نیاز های ضروری یک کشور برای فعالیت در حوزه تجارت بین الملل وجود پژوهشگاه اقتصادی برای بستر سازی وترسیم نقشه های اقتصادی برای حال و آینده کشور است. هرچند اقتصاد و سایر مولفه ها با سیاست جوامع بشری پیوند ناگسستنی خورده است اما ضرورت تجارت پژوهی به عنوان یک اصل اساسی در دکترین روابط بین الملل یک کشور غیرقابل انکار هست، این مساله یعنی پژوهش متمرکز بر مساله اقتصاد از اصولی ترین شاخص های لازم در ساختار های سیاسی برای روابطشان بادیگر جوامع بشری است، طبیعتا نقش دانشگاه ها و اقتصاد دانان در این مساله بسیار تعیین کننده خواهد بود وبا تلاش مضاعف می توانند دیپلماسی تجاری بارویکرد پژوهشی را در کشور فعال کنند. یکی از مهم ترین ضرورت های سخت افزاری تجارت بین الملل، وجود زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، هوایی، دریایی و ریلی برای مبادلات بين المللي است، طبیعتا کشورها برای ایجاد ترانزیت تجاری راهی جزء بهینه سازی این زیرساخت ها را ندارند تا بتوانند از سبقت رقبای خود جلوگیری کنند. ایران با وجود این که از یک جغرافیای بسیار استراتژیک برخوردار است اما تاکنون نتوانسته زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و ریلی و هوایی خود را با استانداردهای روز هماهنگ کند این موضوع به نبود رویکردها و چشم انداز های بلند مدت پژوهش محور برمی گردد که در چند سطر بالاتر بدان اشاره شد اینکه سیاست خارجه کشور دربسیاری از چالش ها در آسیای مرکزی و جنوبی نتوانسته تحلیل عمیق و یک پیش بینی واقعی از بحران های مختلف داشته باشد عمدتا به خاطر خلاء هیئت های اندیشه ورز برای ظرفیت شناسی دقیق در این دوجغرافیای مهم و البته تمرکز سیاست خارجه بر موضوعات محدود به چند کشور در غرب آسیا بوده است. به عبارت دیگر درجایی که ما به یک سیاست متمرکز برای ترسیم چشم اندازهای هوشمندانه مبتنی بر پژوهش در چالش های منطقه ای و بین المللی آن هم درحوزه تجارت نیازداشتیم برعکس آن اتفاق افتاد و درجایی که بخش زیادی از سیاست خارجه ما عملا متمرکز بر حوادث غرب آسیا بود و به یک تمرکز زدایی نیاز داشتیم این اتفاق نیافتاد و هنوز هم درحال دنبال کردن همان سیاست هستیم
🔸حمایت آگاهانه از انقلاب اسلامی منشاء بسیاری از سوء تفاهم های اجتماعی میان طیف های مختلف مردمی به نحوه تعاملات اجتماعی و رفتار های توده های مختلف جامعه بایکدیگر، حاکمان با مردم و بالعکس برمی گردد آنچه یک جامعه اسلامی برآمده از ارزش های اخلاقی و اسلامی را متفاوت از سایر جوامع بشری می سازد نه نوشته هاو ارزش های مکتوب بلکه دقیقا رفتارهای واقعی و عيني چه به شکل فردی که ازیک مسلمان صادر شود و چه به شکل رویکرد فراگیر که توسط نظام سیاسی اسلام گرا صادر می شود است ودقیقا همین رفتارهای واقعی است که مستقیما در تربیت و اخلاقیات توده های مختلف جامعه تاثیر گذار است و مردم براساس همین رفتارهای عینی نظام سیاسی حاکمه را قضاوت می کنند یکی از دغدغه های حاکمیت اسلامی و طیف وسیعی از مردم که به طرق مختلف متاثر از ارزش های انقلاب اسلامی هستند و خود را مدافع و نماینده فکری آن می دانند حفظ و عمق بخشی به ارزش های اولیه انقلاب اسلامی در میان توده های مختلف جامعه است و سعی می کنند پیوند فکری و احساسی مردم با ارزش های اسلامی و ملی و بعد ازآن با نظام سیاسی برآمده از آن را حفظ کنند. اما مساله این است که کدام رفتار و روش، بهترین و بیشترین آورده را برای دلسوزان انقلاب اسلامی خواهد داشت و اساسا باوجود این حجم از امکانات و تشکیلات چرا به انتظارات مورد نظر دست نیافته اند؟ بدیهی است که فرهنگ سازی پیشرفته و هماهنگ با مقتضیات زمان و نسل های جدید یکی از اصول رفتاری یک نظام سیاسی می تواند باشد و این مساله با عزم فراگیر و آن هم آگاهانه و بدور از تحجر و تعصب محقق می شود اگر انگیزه همه نظامات سیاسی موجود در دنیا را بقاء خودشان بدانیم اما یکی از انگیزه های اساسی نظام اسلامی تربیت موفق و آگاهانه مردم هست البته این مساله بدون برنامه ریزی دقیق و همه جانبه و با رفتارهای متعصبانه و بدور از آگاهی دقیق از ارزش های اخلاقی و اسلامی و گزینش صحیح رفتارها محقق نخواهد شد
🔸خلاء رویکرد های فرهنگی و رسانه ای در محور مقاومت قسمت اول در اینکه محور مقاومت دستاوردهای امنیتی و نظامی خوبی در کشورهای هدف(سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین) به دست آورد قابل تردید نیست اما توجه به چند نکته، بسیار ضروری است 1_ضرورت برنامه بلند مدت برای حفظ منافع: بالاخره در منطقه ای قرار داریم که تضارب منافع بیداد می کنه و تا دلتون بخواد رقبای قَدَر بین المللی و منطقه ای داریم، ایران و جریان های همراه اگه بخوان نفوذ امنیتی و سیاسی خودشان را در منطقه حفظ کنند باید در سیاست ورزی ها و برخی رویکردهای خود در کشورهای هدف بازنگری کنند. متاسفانه رابطه ایران با کشورهایی نظیر عراق و سوریه به احزاب سیاسی و شاخه های نظامی اختصاص پیدا کرده و باتوده های مختلف جامعه روابط عمیقی ندارند، البته احزاب و جریان های سیاسی این دوکشور نیز ارتباط چندان موفقی با مردمانشان ندارند. این موضوع منجر به کاهش نفوذی اجتماعی ایران در این کشورهای میشه (البته الان هم شده) متاسفانه خطرات این موضوع و ابعاد آن برای دوستان مورد توجه قرار نمیگیره این موضوع تاثیرات مخربی برای آینده سیاسی ایران در این کشورها به همراه دارد
🔸خلاء رویکرد های فرهنگی و رسانه ای در محور مقاومت قسمت دوم 2_اهتمام به رویکردهای فرهنگی و اقتصادی: حفظ موقعیت سیاسی و امنیتی محور مقاومت در کشورهای منطقه به میزان نقش و جایگاه آن ها در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی رسانه ای بستگی دارد، هرچند سهم ایران در بازسازی امنیتی عراق وسورية از همگان بیشتر بود اما درحوزه تجاری و بازسازی عراق وسوریه کشورهای رقیب بیش از ما مشغول شدند، برای مثال حجم مبادلات تجاری میان عراق و ترکیه بیش از 20 میلیارد دلار است این درحالی است که حجم مبادلات تجاری میان ایران و عراق تاکنون به 10 میلیارد در سال رسیده است. رسانه به عنوان رایج ترین ابزار ارتباطی که بهترین و آسان ترین گزینه برای تاثیرگذاری تربیتی و فرهنگی است و در بلند مدت می تواند به فرهنگ سازی مورد انتظار شما کمک شایانی بکند متاسفانه از جایگاه با اصالتی در رفتار و رویکردهای فرهنگی گروه های وابسته به مقاومت در منطقه برخوردار نیست و همین امر درکنار سایر خلاء های فکری، تربیتی و عدم تخصص در رفتار شناسی و رویکردهای صحیح منجر به انفعال آن ها در کشورهای خود شده است یا اینکه خواهد شد. باید اعتراف کرد که سیاست زدگی احزاب و جریان های نظامی متعلق به مقاومت منجر به فاصله گرفتن آن ها با توده های مختلف مردم و جامعه هدف خودشان شده، مساله ای که خود ما در ایران شاهد آن هستیم به نظر می رسد دیپلماسی فرهنگی و رسانه در بانک اهداف دست اندرکاران حوزه فرهنگی مقاومت نیست یا اینکه از تخصص لازم برخوردار نیستند، نمونه اش را می توان به شبکه العالم پرداخت که ما هنوز درگیر این موضوع هستیم که آیا مجری کراوات بزند یانه یا مجری خانوم حجاب با چادرد داشته باشد یا حجاب بدون چادر هم کافی است و برخی از رویکرد های امنیتی که عملا رسانه را اسیر خودش کرده و به خاطر فرسایشی شدن محتواها و اخبار عملا از سایر رقبای رسانه ای خودش مثل الجزيرة فرسنگ ها عقب افتاده
هدایت شده از غرب آسیا
✅با درخواست تعداد زیادی از مخاطبین و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام دوره جریان شناسی غرب آسیا با تخفیف ویژه، پنجشنبه این هفته منتشر خواهد شد با توجه به محدودیت فروش، دوستان می توانند در روز پنجشنبه و بعد از اعلام موسسه اخبات اقدام به خرید کنند خرید برای موسسه ها و مجموعه های فرهنگی با تخفیف ویژه تری عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از ابعاد دوره جریان شناسی غرب آسیا می توانید به بنده پیام دهید.
ابوقاسم
✅با درخواست تعداد زیادی از مخاطبین و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی عل
به دوستانی که بدنبال داشتن یک تصویر عمیق از منطقه غرب آسیا هستند توصیه می کنم دوره صوتی جریان شناسی غرب آسیا را حتما تهیه کنند، این دوره آفلاین است و می توانید هر موقع که علاقه مند هستید گوش کنید. دوستان امشب سایت را باتخفیف بسیار ویژه اما محدود باز می کنند،به محض باز شدن سایت لینک را در رسانه بارگذاری می کنیم این فرصت استثنایی را از دست ندهید
هدایت شده از غرب آسیا
فروش ویژه به مناسبت ازدواج امام علی و حضرت زهرا سلام الله علیها "دوره جریان شناسی خاورمیانه" 👤مدرس: ابوقاسم سردبیر خبرگزاری وستانیوز 🔸شامل 14 سرفصل و 39 بخش جذاب و چالشی برای شناخت صحیح از خاورمیانه ◾️فروش ویژه با تخفیف "40 درصدی"13 رجب" سالروز ولادت امیرمؤمنان و روز پدر 📞ارتباط با موسسه:02191018013 🔹لینک خرید دوره: https://ekhbat.net/?p=2629 https://eitaa.com/joinchat/1421279391C25ce5e24d8
ابوقاسم
🔸تفاوت زبان ایدئولوژی و نگاه تمدنی مشخصا نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یک سری از باورها و احکام مذهب شیعه شکل گرفته یا اینکه به سمت و سوی تحقق آرمان های مذهب شیعه در حال حرکت است این موضوع این تصور را ایجاد می کند که بنابراین همه رفتارها و کنش های ایران در سطح منطقه و بين الملل باید از همین دریچه دنبال شود و ایران تنها از لنز باورها باید به ارتباطات خود با منطقه و جهان بنگرد. پذیرش تفاوت های فرهنگی، تاریخی و فکری در جوامع بشری یک ضرورت انکار ناپذیر است. هرکشوری متناسب با الگوها و آیین نیاکان و اسطوره‌ های تاریخی خود به نقطه ای رسیده که برای ابعاد مختلف جامعه سازوکارهای مشخصی را در قالب اندیشه، فرهنگ و تربیت طراحی می کند و آن را نقطه عطفِ حیات بخش برای پیشرفت و توسعه جامعه خود می داند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای رشد مردمان خود از باورهای وحیانی بهره می گیرد. نکته اساسی این است که ایران چگونه باید با کشورهایی که با آیین اسلامی سروکار ندارند ارتباط فکری وفرهنگی برقرار کند؟ این همان نقطه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد که ایران برای ارتباط با بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی باید به ارتباطات فکری و فرهنگی خارج از باورهای دینی روی آورد، کشورهایی نظیر افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قزقیزستان که از زبان وفرهنگ و ادبیات مشترک با ایران برخوردار اند، این یعنی زبان فرهنگ و مشترکات تمدنی ایران با این کشور ها می تواند جوامع پارسی را به گرد هنر و ادبیات جمع کند و همین مساله می تواند منجر به قرابت فکری و مذهبی میان این کشورها شود. جای تاسف دارد که هرگز نتوانستیم نسبت به فرهنگ های متنوع جوامع رویکرد ها وسیاست های متناسب با آن را طراحی کنیم. جامعه مذهبی عراق یقینا با فرهنگ و مردم تاجیکستان متفاوت است این تفاوت های فرهنگی و ملی گزینش رفتارهای متناسب با اقتضائات این جوامع را می طلبد. وقتی ما نتوانستیم با کشورهای هم تمدن خود دیالوگ برقرار کنیم و از ارزش های زبان فارسی و الگوهای ادبیات و هنر که سرمایه فرهنگی مشترک فارسی زبان ها محسوب می شوند فاصله گرفتیم این یعنی گزینش سیاست ما نسبت به کشورهای فارسی زبان موفق نبوده و همین امر منجر به کاهش ضریب نفوذ فرهنگی ایران در این کشورها شده و میدان به رقیب دیگری به نام ترکیه داده شد که بازار سرقت اسطوره های فرهنگ و ادب را به راه انداخته است. یقینا راه ورود آموزه های اسلامی به کشورهای آسیای مرکزی بازگشت به مشترکات تمدنی فارسی زبان ها در این کشورها است و باید به این درک برسیم که تمدن فارسی نقطه مقابل ارزش های دینی نیست. ابوقاسم
ابوقاسم