eitaa logo
ابوقاسم
44هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
224 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
ابوقاسم
هدایت شده از صوت المقاومه
Mohsen Chavoshi - Kalagh Rosiah.mp3
3.93M
یارضا جان دعاگوی همه عزیزان در جوار حضرت رضا هستیم🤲🤲
کمیته امنیت ملی پارلمان ایتالیا طی گزارشی در خصوص واردات انرژی از روسیه می‌نویسد: می‌تواند جایگزین خوب و شریکی پیشرو در تامین گاز مورد نیاز ایتالیا باشد. می‌توان از سابقه عالی روابط تجاری با این کشور استفاده کرد.
از متن و حاشیه سفر همسر، دختر و داماد آقای به ترکیه که بگذریم جادارد شیوه تعامل و مواجه شدن جریان های مختلف مدعی انقلابی گری با این چالش را مورد بررسی قرار دهیم: 1_مثل همیشه و بدون توجه به واقعیت مساله اتفاق افتاده از جانب خانواده آقای قالیباف از جریان های مطالبه گر با برچسب خوارج زمانه ، تندرو، سگ ولگرد و آمد نیوز جدید استقبال شده است یعنی جهاد تبیین را کشک حساب نکردند هیچ،مثل شیوه مرسوم و سنتی خود ضمن برداشت سلیقه ای از تاریخ و قیاس مطالبه گران با خوارج با برچسب زدن، مطالبه گران را از دایره انقلاب دور کردند، دقیقا با همین شیوه بسیاری از مردم را نیز از انقلاب بدبین کرده اند. مخالفت علمی و تحقیقی با دیدگاه مطالبه گران با نگاه برچسب گذاری به آن ها متفاوت است و هرکدام بار معنایی خاص خود را دارد. اولی همان جهاد تبیین است و دیگری جهاد برچسب گذاری است که منجر به بسیاری از فاصله گذاری ها در طبقه های مختلف جامعه شده است. 2_از ابتدای انتشار خبر سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه جریان های مختلف مذهبی و انقلابی در مرحله اول اصل خبر را تکذیب کردند، بعد از انتشار تصاویر خانواده آقای قالیباف در فضای مجازی تاکید کردند سفر این خانواده به ترکیه یک امر عادی است و قابل مذمت نیست و دقیقا زمانیکه با تصویر ساک های بیشمار همسر و خانواده آقای قالیباف در فرودگاه مواجه شدند ضمن این که به دنبال مقصر این افشاگری می گشتند با روش ماست مالیسم و بر خلاف رفتار خود با دولت قبل که گناه دختر وزیر را به پای پدر می نوشتند و از هیچگونه تخریب و تقطیع و تحریف و تهمت و تمسخر کوتاهی نمی کردند نسبت به سفر فرزند و داماد و همسر آقای قالیباف مثال نوح و پسر را به میان آوردند و گفتند نباید گناه فرزند را به حساب پدر نوشت و وقتی مشخص شد که همسر جناب مستطاب قالیباف نیز در این سفر حضور داشت با شلیک آخرین توجیه، این مطالبه ملی از رئیس محترم مجلس که خواستار عذرخواهی از افکار عمومی شدند را آب در آسیاب دشمن ریختن تفسیر کردند و مطالبه گران را متهم به بازی کردن در زمین دشمن کردند. 3_نکته جالب آن جا است که از شدت زشتی سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه هنوز ایشان جرات به موضع گیری و عذرخواهی پیدا نکردند اما بسیاری از جریان های رسانه ای و حتی خطبا و منبری ها به تطهیر این عمل زشت برآمدند، کسانی که با حرکات تجمل گرایی و اشرافی گری و سفرهای خارجی برای خرید اجناس غیر ایرانی در دولت قبل فریاد وا اسلاما سرمی دادند به این شکل و با صد روش مختلف به توجیه عمل زشت خانواده رییس مجلس می پردازند و این را جهاد تبیین تفسیر می کنند این روزها به خاطر خانواده آقای قالبیاف بحث حفظ آبروی مومن یکی از برنامه های پر تکرار خطباء و رسانه ها شده است اما در زمان دولت قبل و دقیقا با حوادث مشابهی که از خانواده های مسئولین سر می زد داستان سرایی خطباء از زندگی ساده امیرالمؤمنین، شفافیت ایشان در اموال، طمع طلحه و زبیر به اموال مسلمین، مذمت اشرافی‌گری و تجمل گرایی به اوج می رسید و آن ها را به باد انتقاد می گرفتند 4_رفتار رسانه های داخلی، برخی خطباء و ائمه جمعه نسبت به سفر اخیر همسر وفرزند آقای قالیباف به ترکیه نشان داد استاندارد دوگانه به یک عادت و رویه معمولی در جامعه انقلابی تبدیل شده است. مگر می شود نسبت به رفتار آقازاده های آقای شمخانی، لاریجانی، نعمت زاده، جهانگیری و...حساسیت داشت اما به راحتی از رفتار همسر و دختر و داماد آقای قالیباف عبور کرد و حتی آن را ماست مالی کرد؟حساسیت نسبت به آقازاده های شمخانی و... اشتباه بود یا ماست مالی دومی؟کدامیک 5_رسانه های منتسب به رهبرانقلاب نیز که از نفوذ چهره‌ های سیاسی بی بهره نیستند نیز وارد این بازی شدند و متاسفانه تاریخ را برای سرکوب مطالبه گران به خدمت گرفتند وبار دیگر نشان دادند که رویدادهای تاریخی و الگوهای رفتاری در صدراسلام و نگاه سلیقه ای به آن ها بازیچه دست برخی نه برای رشد و تکامل فکری جامعه بلکه برای سرکوب دگر اندیشان شده است و این روزها به وضوح شاهد آن هستیم. ابوقاسم
قاسمیان در دانشگاه تهران عدالتخواهان را سگ های هار ولگرد و بی قلاده و امدنیوز آینده نامید این هم نمونه ای از انحطاط فکری، بغض سیاسی و روحیه تکفیر است این دقیقا نقطه مقابل جهاد تبیین است، برچسب زدن هایی که نشان از احساس ضعف و کمبود در مصاف علمی و پژوهشی بر سر یک مساله است. این رفتار ها و متکثر شدن آن به بخش قابل توجهی از جامعه انقلابی در مواجه با جریان های مخالف و حتی با برخی دگر اندیشان انقلابی نشان می دهد که جهاد تبیین و تبلیغ برای ما یک مساله ضروری و فوری است اینکه رهبرانقلاب بعد از گذشت چهل و سه سال از انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح و آن را به عنوان یک ضرورت و نیاز قطعی عنوان می کنند به این مساله بر می گردد که ما بایست در روش های تبلیغی و تبیینی در بخش های مختلف جامعه بازنگری کنیم طرح جهادتبیین به این معنا نیست که تا به امروز تبلیغ و تبیین در بخش های مختلف کشور نبود بلکه معنای این مساله این است که تغییر روش ها و گونه های مواجهه با تبیین و تبلیغ دین و ارزش های انقلاب اسلامی در زمانه کنونی به یک بایسته و ضرورت رسیده است ابوقاسم
بدون شرح خامنه ای دات آی آر این روزها نشان داده تحت تاثیر دیدگاه های شخصی مهدی فضائلی معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری است، آقای فضائلی نتوانست نگاه تحمیلی خود در خامنه ای دات آی آر را پنهان کند و آن را در قالب دیگری برای تسویه حساب با مطالبه گران در توییتر خود منتشر کرده است. جالبی قضیه دقیقا آنجا است که باید تفاوت رفتارها بین امام جامعه و اطرافیان امام جامعه(خامنه ای دات آی آر) را مورد سنجش قرار دهیم. امام خامنه ای که با مطالبه گر ترین جوانان و دانشجوها نشست صمیمی داشته و باوجود اینکه برخی عدالتخواهان و مطالبه گران ایراد های زیادی از نظام حکمرانی در کشور شمارش کردند و انتقاد هایی نسبت به بخش های مختلف اداری و سیاسی کشور مطرح کردند با استقبال گرم رهبرانقلاب مواجه شدند و از آن ها خواستند که به مسئولین مربوطه منتقل کنند، رهبر انقلاب هرگز بر آن ها برچسب خوارج وسگ های ولگرد نگذاشتند هرگز آن ها را از دایره انقلاب خارج نکردند. این دقیقا همان نکته ای است که باید مورد تامل اهل تفکر قرار بگیرد و البته مطالبه گران نگران تیتر خامنه ای دات آی آر نباشند بلکه از گشاده رویی رهبر حکیم خود لذت ببرند. بی منی پیش منی در یمنی بامنی در یمنی پیش مني ابوقاسم
صحبت های کامل امام خامنه ای درباره مطالبه گری دانشجویان که تاحدودی سانسور شده است بعد مطالبه‌گری؛ طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدّی بکنند؛ یکی از کارهایی که شماها میتوانید بکنید این است؛ شما برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند؛ این یکی از مطالبات درست و به‌جای دانشجویان است که میتوانند این را بخواهند. البتّه هیچ لزومی هم ندارد که برخورد تند و تیز بکنید! بعضی‌ها خیال میکنند که راه تذکّر دادن این است که تند و تیز وارد بشوند، انتقاد کنند، دعوا کنند، سر و صدا کنند؛ نه، هیچ لزومی ندارد ــ البتّه خود ما هم دوره‌ی جوانی از این کارها میکردیم؛ بنده وقتی میبینم گاهی بعضی از تندی‌های جوانها را، به یاد جوانی‌های خودم می‌افتم که خاطراتی داریم ــ میتوان منطقی و هوشمندانه و کاملاً جدّی وارد میدان مطالبه‌گری شد و مطالبه‌گری کرد که وقتی آن جور بشود، دانشجو را دیگر متّهم نمیکنند به نق‌زنی؛ وقتی تند صحبت میکنید، متّهمتان میکنند میگویند «آقا! دانشجو می‌آید فقط نق میزند»؛ نه، وقتی که منطقی و جدّی و با منطق و استدلال مطالبه‌گری کردید، متّهم به نق‌زنی هم نمیشوید.
صحبت های امام خامنه ای درباره مطالبه گری در زمان حکمرانی دولت و مجلس انقلابی که به آن پرداخته نشد بعلاوه، این مطالبه‌گری(همراه با منطق و استدلال) موجب میشود که بعضی نگویند «خب حالا که مثلاً تشکیلات مدیریّتی دولت تشکیلات انقلابی است ــ مجلس انقلابی، دولت انقلابی و مانند اینها ــ دیگر مثلاً نقش دانشجوهای انقلابی چیست؟» نخیر، اتّفاقاً میتوان گفت نقششان گاهی اوقات بیشتر است، برای خاطر اینکه امکان حضورشان، امکان فعّالیّتشان، امروز بیشتر است. یکی از موارد، همین مطالبه‌گری است که میتوانید انجام بدهید.
🔸امام خامنه ای :یک توصیه‌ی دیگر هم عرض بکنم که اینجا یادداشت کرده‌ام؛ در مطالبه‌گری‌ها ــ که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛ [چون] او هم موضوعات را مطرح میکند دیگر، او هم مشکلات را مطرح میکند، هم صورت مسئله را او مطرح میکند، هم به‌اصطلاح علاج را و نتیجه‌گیری را مطرح میکند. شما صورت مسئله‌تان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجه‌گیری‌تان هم
🔸صحبت های امام خامنه ای درباره مطالبه گری که خامنه ای دات آی آر اشاره ای به آن نداشته است :این هم که من میگویم «تند و تیز برخورد نکنید»، این را حمل نکنید بر اینکه میگویم سازشگری کنید و سازش‌کاری کنید و مجیزگویی کنید؛ نه، بنده از این توصیه‌ها هرگز به جوانها و به دانشجوها نکرده‌ام و نخواهم کرد که مجیز این و آن را بگویید و یا تملّق بگویید؛ نخیر، ابداً؛ مراد این نیست؛ مراد این است که با منطق باید حرکت کرد و حرف زد. بدون منطق، با حرف تند و تیز، با طعنه زدن ــ که حالا متأسّفانه در فضای مجازی هم این طعنه‌ زدن‌ها و این چیزها رایج شده است که خیلی چیز مضرّی است ــ [نمیشود؛] اگر شما این ‌جور برخورد کردید، آن وقت دیگر بعضی از عملکردهای ضعیف به حساب نظام جمهوری اسلامی و به حساب انقلاب گذاشته نخواهد شد؛ یعنی تفکیک به وجود خواهد آمد بین آرمان انقلاب، آنچه انقلاب خواسته و مثلاً فرض کنید عملکرد ضعیف منِ مدیر؛ این تفکیک هم جزو چیزهای لازم است.
ابوقاسم
🔸صحبت های امام خامنه ای درباره مطالبه گری که خامنه ای دات آی آر اشاره ای به آن نداشته است :این هم ک
تفکیک میان آرمان های انقلاب و عملکرد ضعیف مسئولین جمله طلایی رهبر انقلاب است که ایشان از دانشجویان می خواهند در ذیل مطالبه گری مورد توجه قرار دهند. این روزها آرمان های انقلاب فدای عملکرد ضعیف و غیر اسلامی مسئولین می شود و رعایت آرمان ها جای خود را به مراعات مصلحت آینده سیاسی مسئولین داده است اگر عمری بود توضیح خواهم داد
هدایت شده از غرب آسیا
ابوقاسم
🔸سانسور فساد=تولید فساد هر از چندگاهی وقتی یک مساله ای مشابه اشتباهی که خانواده رئیس محترم مجلس در کشور انجام دادند سر می زند یا درباره یک فساد یا ترک فعلی از جانب سازمان های دولتی و فرادولتی افشاگری بحق ودرستی انجام می شود با پدیده ای به نام باز تعریف مفاهیم کلیدی نظیر مطالبه گری، عدالتخواهی و کلید واژه های مشابه روبه رو می شویم در بازتعریف مفاهیم هیچ مانعی وجود ندارد و هرشخصی تحقيقا و علما می تواند درباره هرآنچه که می داند صحبت کند یا تعریفی را درباره آن ارائه دهد اما باید دید افراد با چه انگيزه ای به سراغ بازتعریف مفاهیم یا محدود سازی گستره معنایی آن ها می روند؟ ♦️چگونه و با چه انگیزه ای وقتی درباره یک موضوع مطالبه گری می شود به یک باره مفهوم و به شکلی تعریف می شود که ثابت کنند هرکسی درباره این موضوع مطالبه کرده باشد از و عدالتخواران است وهرکس از فلان شخص یا گروه دفاع کند یا فلان رفتار فاسد را سانسور کند از عدالتخواهان در ذیل است؟ ♦️ شما را چگونه برای خود تعریف کرده اید که ذیل ولایتمداری به راحتی از فساد در نظام عبور می کنید(فاعتبروا یا اولی الابصار) ♦️دقیقا چه چیزی ما را به این نقطه رسانده است که سانسور رفتار های سیاستمداران و بستگان آن ها يا ترک فعل های سازمان ها و ادارات را خدمت به انقلاب و ارزش های و می دانیم؟؟ به نظر می آید عزیزان به جای دست بردن در معنا و مفهوم مطالبه گری وعدالتخواهی بهتر است در تعریف خود از مفهوم انقلاب اسلامی بازنگری کنند تا به خطای محاسباتی خودشان در تصورشان از انقلاب اسلامی پی ببرند ♦️جالب اینجا است که همگی متن را رها کرده و سراغ حواشی می روند،یعنی نسبت به سوء رفتار صادر شده از مسئول و خانواده درجه یک وی، یا ترک فعل فلان سازمان انقلابی يا هر اشتباه دیگری که به اعتماد عمومی و منافع ملت و ارزش های انقلاب اسلامی لطمه می زند بی تفاوت عبور می کنند اما چگونگی افشا شدن آن فساد و رفتارهای برانگیز که در بطن سازمان ها و شخصیت های پنهان شدند و پیگرد قانونی این جوانان مساله اصلی آن ها می شود و دقیقا مطالبه گری برای برخورد با فساد جای خود را با مطالبه گری برای برخورد با مطالبه گران افشاگر عوض می کند. ♦️این رفتار که به شما تلقین می کند که به حواشی مساله بپردازی و به متن یعنی رفتار های فساد برانگیز و متعفن که با نقش یقه دیپلمات های پیشانی کبود شده که مثل زالو در و نظام چنبره زده اند نپردازی این مصداق کمک به گسترش فساد و همکاری با ظلم در حق مردم و مؤمنین است. هرچند این عمل با انگیزه خوب و حتی با وضو و به نیت تقرب به خدا انجام شود و هرچند هم به نیت دفاع از اتفاق بیافتد و برای آن هم دهها گوسفند قربانی شود اما یقینا پشیزی ارزش نخواهد داشت. ابوقاسم
ابوقاسم
🔸سانسور فساد=تولید فساد هر از چندگاهی وقتی یک مساله ای مشابه اشتباهی که خانواده رئیس محترم مجلس در
جلوی و رویه غلط را باید گرفت، همان طور که فرمودند دفاع متملقانه از این و آن اصلا مورد قبول نیست، یعنی در نظام اسلامی برای کسی فرش قرمز پهن نکنید و میان عملکرد ضعیف و آرمان ها تفکیک قائل شوید و در ذیل آرمان ها از مطالبه کنید خب منطق رهبرانقلاب بهترین مسیر ریل گذاری شده برای مطالبه گری است جوانان مطالبه گر با همین به سراغ عملکرد ضعیف مسئولین و اشتباه آن ها و فساد های آن ها می روند و جالب اینجاست که همین جوانان عزیز از جانب جبهه انقلاب به و متهم می شوند. متاسفانه الگوی طراحی شده از رهبر انقلاب در جامعه انقلابی در جایگاه مورد انتظار نیست و عمدتا فرهنگ و رویه حزبی جایگزین آرمان خواهی امت حزب الله شده است و تاحدودی بی خیال ضرورت پیوند فکری خود با شدند. شاهد براین مساله این است، خوب است بازخورد صحبت های درباره مطالبه گری را با انعکاس گسترده تیتر خامنه ای دات آی آر ( خوارج) مقایسه کنید و ببینید در جامعه انقلابی دقیقا از کدام تیتر و جنس صحبت ها بیش تر استقبال شده است و تکثیر شده است؟ صحبت های شفاهی رهبرانقلاب يا تیتر به کار رفته از خامنه ای دات آی آر؟ بدیهی است که فاصله فکری با بینش و فکر امام جامعه این تصویر را ایجاد می کند که آنچه امام جامعه می خواهد و اراده می کند در ذهن امت به دغدغه و یک تبدیل نمی شود، بلکه گاهی تصور غلطی از خواسته امام جامعه دریافت می کنند هرچند هر روز کنار امام جامعه نشسته باشی و در همه امور از وی تقلید کنی و عاشق او باشی و حتی علاقه به جان فشانی برای او داشته باشی اما ندانی او از توچه می خواهد و تو به چه میزان در ذیل بینش و روش وی قدم برمی داری و دقیقا در بزنگاه ها چه وظیفه ای را برای تو تعریف کرده است یعنی بصیرت نداری و او را نمی فهمی و برای او سرباری بیش نیستی؟ این تمرین نیست بلکه خود اصل آزمون ولایتمداری است که هرکسی باید خود را با این شاقول سنجش کند ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مطالبه گری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه نسبت به عدم رسیدگی به وضع کشور و تعلل مسئولین ابوقاسم:کافی است این گفته های امام خمینی را شخص دیگه ای مطالبه کند مطمئنا با برچسب گذاری های متنوعی از جمله عدالتخواران، خوارج زمان، سگ هار ولگرد بدون قلاده و... روبه رو می شود.
هدایت شده از غرب آسیا
🔴نظر سنجی خبرگزاری وستانیوز درباره عملکرد دولت سیزدهم برای شرکت در این نظر سنجی وارد لینک زیرشوید👇 https://EitaaBot.ir/poll/m0wuc?eitaafly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال و هوای بارانی مشهد الرضا، بسیار عاشقانه و با صفا است نمی شود برای شما دوستان دعا نکرد 🤲
🔸صحبت های سرپرست سابق معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در واکنش به بازتاب خبر کناره‌گیری‌اش از مسئولیت وستانیوز @westanews
ابوقاسم
سلام علیکم برخی دوستان فرمودند چرا فعالیت شما کم شده است باید عرض کنم که این مساله می تونه چند دلیل داشته باشه اول اینکه ماشاهد جهش جدیدی در تحولات منطقه نبودیم که ابعاد آن را بررسی کنیم پیرامون مسائل مختلف منطقه و جهان نظیر بحث افغانستان و جنگ اوکراین نیز به میزان نیاز توضیحاتی را ارائه کردیم دوم آنکه بنده هم مثل همه عزیزان دغدغه مسائل زندگی شخصی خود را دارم این روزها همه به دنبال تکه ای رزق وروزی حلال باید دوندگی کنند یا مشکلات دیگری که بالاخره وجود دارد و این امر هم در کاهش فعالیت ها دخیل بوده است. و سوم آنکه قبلا عرض کردیم ما قرار نیست به هرقیمتی که شده مطلبی را منتشر کنیم باید احساس کنیم که مطالبی که منتشر می شود برای مخاطب نافع باشد و به فهم او کمک می کند. ابوقاسم
🔸امام جامعه به تنهایی کارخاصی نمی تواندبکند گاهی طرح یه مساله اونقده سخته که دعا می کنم کسی اشتباه برداشت نکنه یا اینکه من بتونم ابعاد اون مساله را بخوبی طرح کنم تا تبعات منفی توی ذهن مخاطب ایجاد نشه رشد مردم یک جامعه ارتباط مستقیمی با شیوه حکمرانی حاکمیت و رفتار مسئولین اون جامعه دارد یعنی ادبیات حکمرانی فرد فرد زمامداران یک جامعه در تربیت افراد اون جامعه موثر است. جامعه زنده جامعه ای است که احساس مسئولیت به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده را با تمام وجود قبول کرده باشد و در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی هوشمندانه فکر بکند و تصمیم بگیرد این جنس از حیات به حیات زمامداران و مسئولین جامعه شما بستگی دارد. اگر حیات سیاسی و حفظ قدرت برای زمام داران در اولویت باشد یقینا بی مسئولیتی افراد جامعه و کم انگیزه بودن آن ها در مسائل مختلف جامعه برای آن ها بهتر خواهد بود. و اگر انگیزه اصلی زمام داران حیات بخشی به استعداد ها و توانایی های فرد فرد توده های جامعه است مطمئنا به شکل دیگری به مردمان جامعه نگاه خواهند کرد. جنس زمام داری در انقلاب اسلامی از قسم دوم است و امام جامعه از همه توانایی ها برای کشاندن مردم در ریز و درشت مسائل کشور و انتقال حس احساس مسئولیت به آن ها استفاده می کند ، اما با این وجود چرا به نتایج مطلوب نمی رسیم؟ یعنی چرا نتیجه به آثار قسم اول‌ (حفظ حيات سياسي برای زمام داران در اولویت است) شباهت دارد؟ خب بهتره یه سوال مطرح بشه شاید پاسخ از دل این سوال پیدا شد آیا امام جامعه به تنهایی می تواند مردم را وارد صحنه های مختلف اجتماعی کند و احساس مسئولیت مردم را در ساحت های مختلف بیدار کند؟ به چه میزان الگوهای اسلامی در طول تاریخ توانستند به این مساله مهم آن هم به تنهایی برسند؟ پاسخ منفی است قبلا عرض شد بدون شباهت زمامداران یک حکومت به امام جامعه ، مردم شبیه به امام اون جامعه نمی شوند، مردم به رفتار طبقه های مختلف زمامداران جامعه اعم از استاندار، فرماندار، امام جمعه، شهردار و... نگاه می کنند و آن را با ادبیات امام جامعه مقایسه می کنند یعنی این مساله ضرورت یک فرهنگ سازی را می رساند که همه دست اندرکاران یک جامعه در رشد مردم موثر اند و مردم این حس را یعنی پیگیری حس رشد و احساس مسئولیت مردم از جانب مسئولین را باید به صورت یک پارچه و به عنوان یک رفتار و رویکرد فراگیر در جامعه درک کنند. اینکه خود مسئولین به چه میزان رشد کرده اند تا توان قبول رشد مردم و احساس مسئولیت آن ها(مطالبه گری مثلا) را داشته باشند مسئله دیگر است که بحث آن مجال دیگری را می طلبد ابوقاسم
ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آموزش و پرورش ، باید عدالت‌خواه تربیت کند! رهبر معظم انقلاب : جهت‌گیری تعلیم و تربیت کشور باید به ‌سمت برخورداری از عدالت باشد ؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما ، تعلیم و تربیتِ ما، تربیت کند، تربیت کند، تربیت کند. @westanews
اخیرا این نوشته به نقل از آقای ابوقاسم درباره تحولات فلسطین منتشر شده است لازم به ذکر است که این نوشته از جانب ابوقاسم نبوده و معلوم نیست با چه انگیزه ای به ایشان نسبت داده شده است.
قبلا عرض کردیم خبرگزاری وستانیوز زیر نظر هیچ جریان و سازمان و یا شخصیت های سیاسی کشور نیست و به‌صورت آزادانه برای انقلاب اسلامی فعالیت می کند یقینا این رسانه برای رشد و توسعه خود به حمایت های مالی شما مخاطبین عزیز نیازمند است تا بتواند بخشی از دغدغه های خود و حمایت از ادمین های محترم را برطرف کند از همه عزیزان خواستار همکاری و همیاری در این مساله هستیم ابوقاسم
در یک محفلی در مشهد مقدس حضور پیدا کردیم و درباره مشکلاتی که در مدیریت کشور وجود دارد نظرات مختلفی مطرح شد فهم مشترک همه این بوده که ساختار جمهوری اسلامی ایران فساد زا نیست بلکه تا به الآن بنایش بر فساد ستیزی و ظلم ستیزی بوده است هرچند در سیاست خارجه و به خصوص در مواجهه با امپریالیسم جهانی و صهیونیسم به خوبی با ظلم و استعمار و بردگی مدرن مبارزه شده است و با این ادبیات به نفوذ قابل توجهی در کشورهای اسلامی رسید اما تا به الآن موفقیت قابل توجهی در تحقق عدالت و جلوگیری از ظلم شخصی و پایان بخشی به ترک فعل ها در داخل کشور به دست نیاورده است. در این محفل به این نکته اشاره کردم که برخی در کشور ما اساسا وجود مشکل را در نظام اسلامی قبول نمی کنند و به زعم خودشان و با یک نگاه آرمانی مشکلات را از صورت مساله حذف می کنند این درحالی است که انکار یا سانسور کردن مشکلات مدیریتی کشور به معنای این است که شما به مشکل آفرینان قدرت عرض اندام و جولان دادی و با همین فرمان مشکلات به آسیب های اساسی تبدیل شده اند. تاکید کردیم که در نظام اسلامی و در مواجهه با مشکلات و فسادی که در نظام اسلامی اتفاق می افتد دو سبک رفتاری وجود دارد برخی معتقدند مشکلات نظام اسلامی و افشای فساد در بخش های مدیریتی کشور نباید رسانه ای و برطرف سازی آن به یک مطالبه ملی تبدیل شود چراکه این مساله با سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامی روبه رو خواهد شد اما در نقطه مقابل برخی نیز معتقدند که هیچ مساله ای نمی تواند بهانه ای برای سانسور فساد در مدیریت کشور باشد و اساسا چشم پوشی از فساد و ظلم در جمهوریاسلامی تبعاتی نظیر تایید و همراهی با فساد و ریشه دواندن فساد در لایه های پنهان نظام اسلامی و در نهایت تحقق برنامه بلند مدت دشمن یعنی ناکارآمدی نظام اسلامی را به دنبال دارد عرض کردیم که مشکل در کشور باید اساسی حل و فصل شود و مطالبه جمعی برای مبارزه بافساد و ظلم که از جانب برخی اتفاق می افتد و پیگیری این موضوع باید به فایده عملی برای ریشه کن شدن ظلم منتهی شود و اساسا این موضوع با جنجال آفرینی متفاوت است و نباید اسم آن را جنجال آفرینی گذاشت ابوقاسم