eitaa logo
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
301 دنبال‌کننده
715 عکس
140 ویدیو
12 فایل
ارتباط با بنده @abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ازدواج های مهجور
🔹یکی از عوامل آماده شدن فرزندان برای ازدواج در اوائل بلوغ🔹 🔸یکی دیگر از مسائلی که سبب شده فرزندان در سنین پایین توانایی مدیریت و تشکیل خانواده را نداشته باشند تعداد کم خواهر و برادر است زیرا... در خانواده هایی که فرزندان زیادی دارن شخص از همان اول با روش بزرگ شدن و تربیت فرزند آشنا میشوند یعنی👇🏾 پدر و مادر ،هم آنها را تربیت میکنند و هم فرزندان روش تربیت فرزند و مدیریت خانه را از نزدیک میبینند ولی👇🏾 در خانواده های تک فرزندی یا دو و سه فرزندی اشخاص فقط معمول تربیت هستند بر خلاف خانواده هایی با فرزندان بیشتر که 👇🏾 فرزند هم تربیت میشود و هم شاهد تربیت فرزندان بیشتری میباشد و هم اینکه خودش در امور اداره خانه ناچارا همکاری میکند بصورتی که 👇🏾 آنها هم بنوعی قبل از رسیدن به بلوغ یکبار تحت نظارت والدین بچه داری کردند 🔹پس خود افزایش نسل و ازدیاد فرزند آوری در آماده سازی کودکان برای ازدواج مصادف با بلوغ بسیار تاثیر گذار است.🔹 شعارفرزند کمتر زندگی بهتر ، ظلمی همه جانبه به جامعه تشیع @ezdevajemahjoor
هدایت شده از ازدواج های مهجور
861.6K
❎آیا ازدواجِ دختران، در اوائل بلوغ سنتی است قدیمی؟ یا سنتی است اسلامی؟
عرض سلام خدمت اعضای کانال متاسفانه بدلیل هجمه ی زیادی که به اکانت ما شده بود مدتی دسترسی به کانال ها رو نداشتم بحمدالله الان دوباره دسترسی پیدا کردم و فعالیت ها رو دوباره شروع خواهیم کرد. اللهم عجل لولیک الفرج بدم الحسین علیه السلام
✍🏾نقدعالی بر عالیِ دانی-بخش اول: زبان ما بسته است مخالف ما زبانش باز است این عدالت نیست. من اگر مثل برخی حاشیه ی امن داشتم مقایسه ای در مقابل این مقایسه انجام میدادم...تا بُنِ استخوانهای عالی بسوزد...اما زبانم بند است. این فرد فاقد شرف نمیگوید که زیاد بن ابیه زمان امیرالمومنین یک عنصر وفادار بود و در زمان مولا هر چقدر خواستند او را بخرند خودش را نفروخت و وفادار ماند میخواستی علی آن خدای عدالت قصاص قبل از جنایت کند؟! مگر مولای ما مثل شماست؟! استفاده از زیاد بن ابیه اعجاز مدیریتی امیرالمومنین بود یک استفاده ی تکنوکراتیک Technocratic صحیح و هوشمندانه بود که هنری اسمیت ها و تئوریسین های غربی مدیریت عاجزند از اعمال چنین مدیریتی... در سیستم های مدیریتی اگر کسی بتواند از انسانهای متخصصِ مخالف، برای کم کردن هزینه ی جامعه استفاده نماید این شخص رو تکنوکرات یعنی فن سالار خوانده و همه زبان به مدحش باز میکنند حال در آن زمانه ی جهل و ظلمات... زیاد بن ابیهی که نوشته اند یکی از چهار سیاست دانِ عرب بود در این زمانه در حکومت مولا بجهت بی کفایتی های خلفای غاصب استان فارس داشت از بین می رفت و میخواستند بچسبند به دشمنان دین‼️ هیچ راهی برای امیرالمومنین نبود جز اینکه سپاه! را ارسال کرده و آنها را تیکه پاره کنند... این منطق آشناست و رایج البته... اما او امیرالمومنین است او حجت الاسلام عالی نیست او واقعا حجت الاسلام است در زمانه ای که در جهان کسی نمیدانست مدیریت تکنوکراتیکی یعنی بکارگیری و بهره جویی از متخصص هایی که ولو مخالفت باشند، چیست و چه... امیرالمومنین زیاد بن ابیه را که متخصص سیاست بود والی این شهر کردند زیاد با تخصص سیاسی اش بدون خونریزی نه تنها فارس را تقدیم امیرالمومنین کرد بلکه قائله ی کرمان را هم خواباند. امیرالمومنین میتوانست قاضی مرتضوی را بفرستد میتوانست خلخالی را بفرستد اما او امیر عوالم است و اینگونه اعجاز مدیریتی خودش را به رخ می کشاند♥️♥️ و در جهان ثبت میکند جوری که نویسندگان مسیحی و آتئیست و... وقتی میخواهند از حاکم در تراز صحبت کنند از امیرالمومنین مینویسند و می گویند. اعتبار امیرالمومنین زائل شدنی نیست دست بزنید باعث میشود بیشتر توضیح داده شده و فزونی اعتبارش بیشتر مکشوف شود بین مردم... اما شما....
عالیِ دانی بداند مولای ما خلافِ فرمایش خودش عمل نمیکند 📣 خطاب امیر المومنین علیه السلام به عثمان غاصب سوم ✅ ألا تنهى سفهاء بني أمية عن أعراض المسلمين و أبشارهم و أموالهم و الله لو ظلم عامل من عمالك حيث تغرب الشمس لكان إثمه مشتركا بينه و بينك. ✅ چرا سفیهان بنی امیه را از ناموس مسلمین ، خود آنها و اموالشان باز نمی داری ! به خدا سوگند ،  اگر کارگزاری از کارگزارانت ظلم کند ، در جایی که خورشید غروب می کند ، قطعا گناهش ، مشترک بین او و تو خواهد بود ( و تو در ستم وی شریکی ) 📚 ابن أبي الحديد ، عبد الحميد بن هبه الله ، شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ،  جلد ۹ ، صفحه ی ۱۵ ، چاپ مكتبة آية الله المرعشي النجفي - قم ، چاپ اول ، ۱۴۰۴ قمری .
❎آقای علیدوست هم جوابی به عالی داده بودند و عالی هم جوابی برای ایشان نوشتند که بماند حالا جوابی به جوابیه ی عالی 👇🏾
✍🏾نقدِ عالی بر عالیِ دانی بخش2 امثال "عالی" میدانند چکار کنند که کسی نتواند نقد کند... استنادی ناقص کرده به رهبری عزیز و مظلوممان و الآن کسی نقد کند دو روز بعد علیهش اعلام جرم میکنند: توهین به رهبری تبلیغ علیه نظام اما ما برای امیرالمومنین و اولادشان علیهم السلام جانمان را هم میدهیم و از این انتسابات کذب هم نمی هراسیم و عرض میکنیم ضمن اینکه تضعیف این نظام حرام است و رهبری را هم برای قوت و بقایشان در قدرت و سلامتیشان دعا می کنیم و ایشان را رهبری شایسته میدانیم اما همانطور که رهبری خودشان اجازه ی نقد داده اند عرض میکنیم در هر دو موردی که جناب اصتادعالی اشاره میکند رهبری نظرشان قطعا چنین نیست و این تحریف و تقطیع موضع ایشان است که حتی اگر هم نظر ایشان میبود ایرادی نداشت و نهایتا مثل همه ی بزرگان که امکانش هست برای ایشان هم شبهة حصلت له(در انتساب گزاره های تاریخی) ولی باز هم قطعا بین تفسیر رهبری و اصتادعالی کاملا تفاوت محرز است. راجع به زیاد بن ابیه قبلا توضیح دادم که هیچ گزینه ای بهتر از زیاد وجود نداشت در آن برهه و در زمان ایشان هیچ خطایی انجام نداد و این انتخاب اعجازین بود. که در بخش اول توضیح دادیم راجع به عبید الله بن عباس نیز که بسیار ثروتمند بوده چنانچه به اجودالعرب معروف بوده این مضحک است که بگوییم خودش را در مقابل الف الف درهم بفروشد چرا که او از ثروتمندترین افراد عرب بود و به این پول احتیاجی نداشت و روایات تاریخی این ادعا هم سندا مردود است هم بلحاظ محتوا تناقضات و معارض دارند و شکی در کذب بودنش نمی ماند آن هم باتوجه به ابنکه هر کسی دو خط تاریخ خوانده می داند مخالفین شیعه منجمله شخص معاویه همیشه درصدد رواج شایعه علیه اصحاب معصومین بودند که به اصحاب معصومین علیهم السلام افترا ببندند تا مردم را از اصحاب امام مایوس و از دور اصحاب امام پراکنده کنند چنانچه حتی به اقرار خود پاسخگویان نهادرهبری و موئسسه ی آیت الله قزوینی و... این اخبار معارض داشته و قابل اتکا نیستند. بعنوان مثال قطعا عبیدالله بن عباس با معاویه ای که دو پسرش را کشته و مدام به فکر انتقام از او بوده دست دوستی نمیداده است و نه تنها چنین کاری انجام نمیداد بلکه به تصریح تاریخ هر دم منتظر کشتن معاویه بود و خود معاویه هم به این اقرار میکند چنانچه بعنوان مثال در مواجهه ای عبیدالله بن عباس قسم جلاله می خورد که اگر شمشیر دستم بود اول توی معاویه را میکشتم بعد عامل تو در قتل پسرانم را  قَالَ أُفٍّ لَكَ مِنْ شَيْخٍ مَا أَحْمَقَكَ تَعْمِدُ إِلَى رَجُلٍ قَدْ قَتَلْتَ ابْنَيْهِ تُعْطِيهِ سَيْفَكَ كَأَنَّكَ لَا تَعْرِفُ أَكْبَادَ بَنِي هَاشِمٍ وَ اللَّهِ لَوْ دَفَعْتَهُ إِلَيْهِ لَبَدَأَ بِكَ وَ ثَنَّى بِي فَقَالَ عُبَيْدُ اللَّهِ بَلْ وَ اللَّهِ كُنْتُ أَبْدَأُ بِكَ ثُمَّ أُثَنِّي بِهِ. نام کتاب : الأمالي نویسنده : الشیخ المفید    جلد : 1  صفحه : 307 و اصلا به قول مرحوم شرف الدین همین خود یکی از بهترین دلایل برای انتخاب عبیدالله برای فرماندهی جنگ است: وثالثها: أنه لن يكون انسان آخر غير عبيد الله بن عباس - لا قيس ولا ابن قيس ولا غيرهما - أشد حنقا ولا أعنف تألبا على معاوية منه كأب قتل ولداه (الصبيان) صبرا، .... [والقضية من مشهورات التاريخ]. فكان من الاستغلال المناسب جدا، اختيار هذا القائد الحانق لقتال قاتل ولديه. ✅ترجمه: و سوم: کسی جز عبید الله بن عباس - نه قیس و نه ابن قیس و نه دیگران - بر معاویه خشمگین تر و خشن تر از پدری نیست که دو پسرش (پسران) را به قتل رساند.... [و قضیه از مشهورات تاریخ است]. انتخاب این رهبر خشمگین برای مبارزه با قاتل دو پسرش، بهره برداری بسیار مناسبی بود. 👈🏾ثانیا فرضا که عبیدالله فی النهایه خیانت کرده بوده است به قول مرحوم شرف الدین در کتاب صلح الحسن علیه السلام، جناب استاد عالی به ما بفرمایند باتوجه به شرایط جنگی و سیاسی قبیله ای و سبقه ی عبیدالله و... چه کسی بهتر از عبیدالله بود برای انتخاب در آن لحظه؟! اگر جناب اصتادعالی معتقدید امام عزیز ما صلوات الله و سلامه علیه می بایست در امورات مدیریتی به علم غیب عمل می کردند ما شما را دعوت میکنیم یک دوره امام شناسی نزد استادی بخوانید تا بفهمید امام ملزم به علم ظاهرند اگر به شرایط و علل برتری انتخاب عبیدالله بن عباس در آن مقطع واقف نیستید اقلا چند صفحه از کتاب مرحوم شرف الدین را ( صلح الحسن علیه السلام نویسنده : شرف الدين الموسوي، السيد عبد الحسين جلد : 1 صفحه : 108) بخوانید که اثبات می کنند در آن برهه کسی بهتر از عبیدالله بن عباس نبود برای انتخاب به این منصب و انتخاب او کاملا کیسانه و درست و دقیق بوده است. 👈🏾جناب " عالیِ دانی" علیه ما علیه گفته است به اعدام سلطانها و زندان فائزه و...بنگرید 👇🏾::ادامه پایین::👇🏾
👈🏾جناب " عالیِ دانی" علیه ما علیه گفته است به اعدام سلطانها و زندان فائزه و...بنگرید عرض میکنیم یک نفر از کارگزاران درجه ی یک رهبر عزیزمان را نشان دهید که بخاطر مسئله ی اقتصادی توبیخ کلامی شده باشند به تصریحی مثل تصریحات نهج البلاغه، اعدام پیشکش! البته توبیخ نشدنشان ایراد رهبری نیست و ما رهبری را عاری از ایراد میدانیم و اینها تحمیلات مسئولین به رهبریست نه خود رهبری و ما صرفا می خواهیم غلط بودن قیاستان را ببینید. می فرمایید اعدام... منظورتان دقیقا چه کسانی هستند؟! مثلا امیرمنصور آریا؟! که اساسا یک شخص صاحب منصب حکومتی نبود چه رسد به نزدیکان درجه ی یک! که در همان ماجرا هم وقتی کار به درجات بالاتر و ریشه ها رسید مسئولین کاری کردند و انقدر فضاء را خراب کردند که رهبری مجبور شدند بگویند کشش ندهیم با اینکه نظر خود رهبری قطعا این نبود و ایشان همیشه دنبال افشاگری و عدالتند و این بر همه ی مردم واضح است اما یک عده از مسئولین نگذاشتند. منظورتان وحید مظلومین موسوم به سلطان سکه است که اعدام شد و کلی ماجرا پشتش هست؟! او که اصلافرد صاحب منصبی نبود. منظورتان چه کسی است دقیقا؟! منظورتان بابک زنجانیست؟! اینکه چطور توانستید بین مثلا فائزه ی ملعونه که مخالف سیاسی و دینی رهبریست و غلط هم میکند مخالف است با ابن هرمه که مسئول اقتصادی خائن یک استان است برابری قائل شوید باید اساتید منطق بنشینند برای حال شما دعا کنند. بجای برخورد با عوامل مفاسد اقتصادی در حاکمیت، عده ای کاسب و تاجر و خریدار و فروشنده ی سکه و ... را که مهره و عامل مناصب حکومتی بودند را اعدام کردیم و مسئولین هم اجازه هم ندادند ریشه های حاکمیتی اش بررسی و اقلا افشاء شوند این افتخار است برای تاریخ یا مایه ی سرافکندگیست؟! البته من منکر نیستم در حکومت جمهوری اسلامی قطعا مواردی هم بوده اند که منصب حکومتی داشته و با آنها هم برخورد شده است اما زمانی که با فرد تسویه ی سیاسی لازم بوده نه چون حکومت امیرالمومنین بدون ملاحظه‼️ البته الحمدلله اینها به نظام و رهبری مربوط نیست اینها همگی بر گردن مسئولین است که چنین فضایی را ساخته اند. بگذریم...‌امیرالمومنین و اولادش علیهم السلام همچنان مظلومند....حرف زیاد است و مجال و فرصت همینقدر بود...که تقدیم به ساحت امام عصر ارواحنافداه شد.
از محضر امام زمان علیه السلام وشیعیان و محبین امیرالمؤمنین علیه السلام بابت عدمِ هجوِ کسانی که به مولایمان جسارت کرده اند در نقد های فوق عذر خواهیم.
javad-moghadam.ir(1).mp3
2.66M
❎نشر به مناسبت مظلومیت ِ مولایمان در زبان برخی عمامه بسران مظلوم عالم یعنی.... هر کسی از راه رسید شر شد....‼️ ابر بهاره و میباره سر و به روی چاه میذاره.... کسی به جز حسن  علیه السلام از حالش خبر نداره مظلوم عالم یعنی حییییدر💔 علیه السلام [ما نمردیم آقا شما رو بزنن... هر چقدر هم بد باشیم دورت میگردیم آقا... کم ما رو به بزرگی خودت از ما بپذیر💔💔💔]
❎مثلا فقیه است نمی‌داند، زیاد در عصری که تحت مدیریت مولا کارگزار بود به خوش رفتاری عجیب و غریبی مشهور بوده در حدی که مردم به او میگفتند مانند انوشیروانِ عادل است.