هدایت شده از أبوحیدر
وأما حكم توهين و سب به زن در بستر👇🏽
از آنجـايـى كـه عـرف هـمـواره در حـين تـأديـب مـرتـكـب سـب و تـوهـين نـيـز مـى شـود, اگـر ايـن مـسـالـه خـلف شـرع
بود, قاعدتا مى بايست شارع مقدس به طور خاص از آن نهى مى كرد.
به نظر مى رسد خود اين عدم نهى از باب چشم پوشى ومغتفر بودن سب وتوهين تاديبى است.
واگـر هـچـنـان شـكـى بـاقـى مـانـده بـاشـد بـا ايـن روايـت كـه در آن بـه صـراحـت , جـواز سـب و تـوهـين(هـر چـنـد در
مرحله اى متقدّم) ذكر شده است مرتفع خواهد شد:
تـفـسـيـر عـلـي بـن إبـراهـيـم الـقـمـي ج١ ص:١٣٧
وَ فِي رِوَايَةِ أَبِي اَلْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي قَوْلِهِ « قٰانِتٰاتٌ » يَقُولُ مُطِيعَاتٌ-وَ قَوْلُهُ وَ اَللاّٰتِي تَخٰافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ-وَ اُهْجُرُوهُنَّ فِي اَلْمَضٰاجِعِ وَ اِضْرِبُوهُنَّ، فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً وَ ذَلِكَ إِنْ نَشَزَتِ اَلْمَرْأَةُ عَنْ فِرَاشِ زَوْجِهَا-قَالَ زَوْجُهَا اِتَّقِي اَللَّهَ وَ اِرْجِعِي إِلَى فِرَاشِكِ فَهَذِهِ اَلْمَوْعِظَةُ، فَإِنْ أَطَاعَتْهُ فَسَبِيلٌ ذَلِكَ وَ إِلاَّ سَبَّهَا وَ هُوَ اَلْهَجْرُ-فَإِنْ رَجَعَتْ إِلَى فِرَاشِهَا فَذَلِكَ وَ إِلاَّ ضَرَبَهَا ضَرْباً غَيْرَ مُبْرِحٍ-فَإِنْ أَطَاعَتْهُ وَ ضَاجَعَتْهُ يَقُولُ اَللَّهُ « فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً » يَقُولُ لاَ تُكَلِّفُوهُنَّ اَلْحُبَّ-فَإِنَّمَا جَعَلَ اَلْمَوْعِظَةَ وَ اَلسَّبَّ وَ اَلضَّرْبَ لَهُنَّ فِي اَلْمَضْجَعِ إِنَّ اَللّٰهَ كٰانَ عَلِيًّا كَبِيراً.
هدایت شده از ازدواج های مهجور
#پیام_ناشناس
پاسخ::
١: متعه نص صریح قرآن و روایات شیعه و سنی هم بهشد دلالت روشن دارند. دیگران غلط کردند...
۲:کلاه شرعی؟ فرق ازدواج دائم با زنای هم باشی یا زنای ازدواج سفید چیه؟! هر جوابی به این بدید جواب ازدواج موقتم همونه
اگه نمیدونید بگید راهنمایی کنم
قوانین دین اتفاقا منطبق بر نچرال انسانیه ک در نچرال انسانی زنها مونوگاموسند و تک همسر و با چند همسری سازگاری ژنتیکال ندارند
اگه مثل شما نگاه کنیم باید بگیم دین ما بیشتر خوشبحال خانماست تا آقایون ،چون مثلا خرج کننده آقایونند نه خانم ها...
۳: اشکالی ندارد طبق آرای فقهاء
هدایت شده از ازدواج های مهجور
#پیام_ناشناس
پاسخ::
۱: آقایون باید رعایت کنند و میکنند و حالا عده ای شون اگر رعایت نکردند که باید رعایت کنند
۲: زن باید جوری با مهر و محبت و فضای آرام خانواده و نق و غر نزدن و مطیع بودن پیش برود که روحش پیش او هم باشد بنابراین اینجا مقصر رفتار زنان هم هست که باید اصلاح شود.
کامنت آخر: هر چقدر که بشود و امکانش باشد و باعث نشود از حقوق زنان دائمی بزنید.
هدایت شده از ازدواج های مهجور
❎اگر او متعه را حرام نمیکرد چه میشد؟
🔹كان علي علیه السلام يقول(في متعة النساء اي الزواج المؤقت):
لو لا ما سبقني به بني الخطاب ما زنى إلا شقي.
⭕️ امیرالمومنین علیه السلام (در مورد متعه و ازدواج موقت)می فرمودند:
اگر فرزند خطّاب(عُمَر) بر من پیشی نگرفته بود (و صیغه و ازدواج موقت را حرام نکرده بود بر مردم)، به جز افراد شقی(یا افراد بسیار ناچیز)، دچار زنا نمی شدند.
📚الكافي(طالإسلامية)،ج5،ص: 448
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
سلام
اولا سیره ی زندگیِ بنده و هیچ کس جز اهل بیت علیهم السلام و معصومین حجیت ندارد
ثانیا
الف:
خیلی راحته...
جدا کردن سفره ی زن و مرد و در کل جدا کردنِ قسمت زن و مرد در مهمانی ها ولو ناچارا بواسطه ی پارتیشن بندی های متحرک چیزی است که صدها سال در دنیا و در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی رواج داشته و دارد. (همینجا طبعا لزومِ معماری اسلامی هم به چشم میخورد.)
ب:
در موارد ناگزیر هم مگر ندیدید خانم های مذهبی در جلسات مختلط روگیری میکنند؟! خب پوشیه که از آن راحت تر است وقتی فامیل عقاید ما را متوجه باشند نه تنها برایشان عادی خواهد بود بلکه بینشان ترویج هم خواهد شد.
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
#پیام_ناشناس
پاسخ::
۱: برای کسی که مجبوره و هیچ راهی نداره جز اشتغال: شغل های خانگی بهترین وجه رو دارند از قالی بافی و خیاطی بگیرید تا بازارهای مالی
البته توصیه ی ما این است که به همان فرمولی که قبلا ذکر شد عمل کنن که عوارض وحشتناک کمتری نصیبشان بشود (یعنی نذر ، صلح یا هبه ی درآمد به پدر یا مادر و یا شخص مورد اعتماد و سلب مالکیت از خود و جیب خرجی گرفتن از آن شخص و وابسته شدن به او البته نه بعنوان دریافت همان مبلغ نذر و هبه و صلح شده که شما دیگر حقی در آن مال ندارید بلکه واقعا بعنوان جیب خرجی دریافت شود تا از عوارض استقلال تا آنجایی که مقدور است در امان باشند.)
۲: اللهم عجل لولیک الفرج
#پیام_ناشناس
پاسخ::
اولا کنجکاو باشه و به در بسته بخورد بهتر است یا ببیند و جذب شود؟!
ثانیا در مباحث روانشناسی رنگ، رنگ سیاه دفع کننده ی کنجکاوی و توجه نسبت به پسِ رنگ است و ناخواسته توجه مغز را دفع کرده و به مغز اینگونه القاء میشود که ورایش چیزی نیست با رهایش کن و نگاه نکن چون مغز به بن بست برخورد نموده است.
#پیام_ناشناس
پاسخ::
با عمل خودتون و نشون دادن حالِ خوب و لذیذ از نماز و... ذوق کردنتون برای نماز و بعدش نشون دادن آرامش و اینکه نماز چقدر خوبه و استرس و... ازتون میگیره و چقدر سلامتی حسمی و روانی داره ووو دعوتش کنید.
در کنارش استدلال های کوتاه آماده کنید برای تلنگر
و اینکه راه ارتباط حلال و ایمن با جنس مخالف رو بهش نشان بدهید و اینکه بهش بفهمونید ذهن اگر به روابط بی قید آموزش و عادت داده بشه بعد ازدواج هم به فحشاء کشیده میشه.
البته سعی نکنید یه روزه و یه ماهه نتیجه بگیرید! صبور باشید.
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
4_5888854261118283683.mp3
6.08M
حتما گوش بدید
🔴پاسخ به تعداد زیادی از سوالاتی که بود
🔹چرا آقا جونم که امام جمعه بود و عالم بود اینجور که شما میگید عمل نکرد
🔹فلانی که استادِ حوزه بود اینجور عمل نکرد
🔹فلان مرجع تقلید در فلان جا اینجور عمل نکرد
🔹فلان شهید اینجور عمل نکرد
🔹فلان زن از صحابه اینجور نبود
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
❎تبیینِ صاحب عروه در مساله ۶۷ در نحوه فتواخوانی(که همه ی مراجع کنونی هم در حاشیه ی موضوعات عرفی و..تایید و امضاء کرده اند) و عدمِ ورود تقلید در حیطه ی تشخیص این موضوعات👇🏾👇🏾👇🏾
[ ٦٧ ] مسألة ٦٧ : محل التقليد ومورده هو الأحكام الفرعية العملية ، فلا يجري في أصول الدين ، ولا في مسائل أصول الفقه ، ولا في مبادئ الاستنباط من النحو والصرف ونحوهما ، ولا في الموضوعات المستنبطة العرفية أو اللغوية ، ولا في الموضوعات الصرفة ، فلو شك المقلد في مائع أنه خمر أو خل مثلاً وقال المجتهد إنه خمر لا يجوز له تقليده ، نعم من حيث إنه مخبر عادل يقبل قوله كما في إخبار العامّي العادل ، وهكذا ، وأما الموضوعات المستنبطة الشرعية كالصلاة والصوم ونحوهما فيجري التقليد فيها كالأحكام العملية.
📚نام کتاب : العروة الوثقى جلد : 1 صفحه : 26
ترجمه ی مساله ی ۶۷:
محل تقلید و منشاء آن احکام فرعیه است پس نه در مبانی دین و نه در مسائل فقهی و نه بر اصول استنباط از صرف و نحو و صرف و مانند آن و نه در موضوعات مستنبطه ی عرفی یا لغوی و نه در موضوعات صرفه، تقلید جایز نیست ، مثلا اگر مقلدی در مایعی شک کند که مثلا شراب یا سرکه است و مجتهد بگوید شراب است، تقلید از آن جایز نیست. آری، از این جهت که او خبر دهنده ی عادلی است(مثلا از قبل مطلع است که آن مایع شراب است) گفتارش (منبابِ خبرآوری و شاهد و نه تقلیدا) پذیرفته می شود، مانند گفتار عامی عادل و غیره(که خبر دادن و شهادتشون رو میپذیریم) اما -در غیر اینها- در مسائل استنباطیِ شرعی از قبیل احکام نماز و روزه و مانند اینها تقلید مانند احکام عملیه در آنها صورت می گیرد.(که باز مسائل موضوعیه ی صرفه و عرفی و...همین احکام نیز تقلید جایز نیست)
همین ساعت که ما در حسرت یک بوسه میسوزیم
کسانی در نجف پیش ضریحش عالَمی دارند❤️
هدایت شده از ازدواج های مهجور
🔴اگر پستان خود را برای شوهرت بپزی‼️
وَ قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لَوْ أَنَّ اِمْرَأَةً وَضَعَتْ أَحَدَ ثَدْيَيْهَا طَبِيخَةً وَ اَلْآخَرَ مَشْوِيَّةً مَا أَدَّتْ حَقَّ زَوْجِهَا وَ لَوْ أَنَّهَا عَصَتْ مَعَ ذَلِكَ زَوْجَهَا طَرْفَةَ عَيْنٍ أُلْقِيَتْ فِي اَلدَّرْكِ اَلْأَسْفَلِ مِنَ اَلنّٰارِ إِلاَّ أَنْ تَتُوبَ وَ تَرْجِعَ.
✅✅✅نقل است که رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرموده اند:
اگر زنى براى شوهرش يكى از پستانهايش را بپزد و ديگرى را كباب كند حق شوهرش را ادا نكرده و اگر باوجوداين،يك لحظه نافرمانى شوهرش را انجام دهد در پستترين جاى آتش انداخته مىشود مگر اينكه توبه كند و بازگردد.
📚مکارم الأخلاق / ترجمه احمدزاده ; ج ۱ ص ۴۵۷
✍🏾شرحی بسیار مجمل بر این حدیث زیبا و اعجازین:
فارغ از صحت و سقم سندی حدیث مفهوم حدیث را شرحی مجمل مینماییم.
✍🏾حدیث در بیان اهمیت شدید حفظ عنان خانواده میباشد فلذا از تعبیر تشدیدیِ در ذهن ماندگار، استفاده شده است؛👈🏾با عنایت به اینکه خانواده به مثابه ی یک سیستم هر کسی می بایست نقش متمایز خود را حسب الزامات سایکوبیولوژیکی اش ایفا نماید؛ و مرد از آنجایی در علم بیولوژیک ثابت گردیده نیاز داتی دامیننسی(فرمانروایی و تسلط و سروری و اربابی گری) و زن نیز متقابل نیاز ذاتی به دامینیتید شدن(تحت تحکم و تبعیت و اطاعت محض اسلیوانه از فرمانروای مقتدر و توام مهربان خود) را در حالت نرمال دارند و همچنین از آنجایی که خانواده به مثابه ی یک نظام میبایست موقعیت اقتدار فصل الخطابی و دافعه و جاذبه ی لیدر خود را تضعیف ننموده و فرزندان نیز حسب قوانین ثابت روانشناختی جذب قدرت پدری گردیده و از سرکشی و فضاحت بدور مانند و اغیار نیز بجهت این استحکام و نوع تسلط پدرانه ی پدر خانواده از طمع به نفوذ و به انحراف کشاندن هر کدام از ارکان این خانواده دوری نمایند #و نتیجتا عنان خانواده حفظ گردیده و خانواده به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسد لذاست حدیث با یک تعبیرِ تشدیدیِ ماندگار، ذهن ها را متوجه حفظ جایگاه پدر خانواده نموده و او را مطابق با #دقایق بایوسایکولوژیکی به این جایگاه منصوب نموده اند.
👈🏾که اگر معتقد به صدور این حدیث با این بیان از آقا رسول الله صلوات الله علیه و آله باشیم این #تطابق امر رسول الله با #دقایق_زیست_روانی ، واضحا دقتی #اعجازین است.♥️
#پیام_ناشناس
سلام توصیه میکنم بالخصوص بانوان بروند به سمت روضه خوانی های شخصی خود کما اینکه سابق بر این مادران نسل های پیش لالایی ها و روضه ها را خودشان برای خود و فرزندانشان زمزمه میکردند ، هم سوز مکفی داشت هم سازندگی مکفی
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
بانوی پوشیه ای..♥️
خدا انداخت در پای تو خلق و آثارش را
و خرجت کرد با دقت، فراوان ابتکارش را♥️
نشست و ریزه ریزه ، ریزه کاری کرد کارستان♥️
هنرمندانه مَندانه رقم زد شاهکارش را
تو را چرخاند و با خود گفت:ای والله..احسنتم..♥️
برای این همه اعجاز تحسین کرد کارش را
سپس از روی نقش تو نقش کرد و حوری ساخت
و کامل کرد با تو چهره های ماندگارش را♥️
هزاران ساعت نوری به آراییدنت پرداخت
و از روی تو کامل کرد پاییز و بهارش را...♥️
❤️پوشیه،حجاب مؤمنات❤️
@hejabe_momenat313
✍🏾والامقام حضرت ذوالجناح، در زبان امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه از منابع شیعه و سنی::
📖کُنْتُ مَعَ مَنْ غَزَا مَعَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام فِی صِفِّینَ وَ قَدْ أَخَذَ أَبُو أَیُّوبَ الْأَعْوَرُ السُّلَمِیُ الْمَاءَ وَ حَرَزَهُ عَنِ النَّاسِ فَشَکَا الْمُسْلِمُونَ الْعَطَشَ فَأَرْسَلَ فَوَارِسَ عَلَی کَشْفِهِ فَانْحَرَفُوا خَائِبِینَ فَضَاقَ صَدْرُهُ فَقَالَ لَهُ وَلَدُهُ الْحُسَیْنُ علیه السلام: أَمْضِی إِلَیْهِ یَا أَبَتَاهْ؟
فَقَالَ: امْضِ یَا وَلَدِی. فَمَضَی مَعَ فَوَارِسَ فَهَزَمَ أَبَا أَیُّوبَ عَنِ الْمَاءِ وَ بَنَی خَیْمَتَهُ وَ حَطَّ فَوَارِسَهُ وَ أَتَی إِلَی أَبِیهِ وَ أَخْبَرَهُ فَبَکَی عَلِیٌّ علیه السلام فَقِیلَ لَهُ: مَا یُبْکِیکَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ وَ هَذَا أَوَّلُ فَتْحٍ بِبَرَکَةِ الْحُسَیْنِ؟ فَقَالَ: ذَکَرْتُ أَنَّهُ سَیُقْتَلُ عَطْشَاناً بِطَفِّ کَرْبَلَاءَ حَتَّی یَنْفِرَ فَرَسُهُ وَ یُحَمْحِمَ وَ یَقُولَ: الظَّلِیمَةَ الظَّلِیمَةَ لِأُمَّةٍ قَتَلَتِ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّهَا.
📖ترجمه:
در بعضی از کتب معتبر از عبد الله بن قیس روایت شده که گفت: من از افرادی بودم که در صفین در رکاب حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می جنگیدند. ابو ایوب اعور سلمی شریعه را گرفته و آب را بروی مردم بسته بود. مسلمانان از تشنگی به حضرت علی علیه السلام شکایت کردند. آن بزرگوار چند نفر سوار را برای گرفتن شریعه فرستاد؛ ولی ایشان ناکام بازگشتند. حضرت امیر مؤمنان علیه السلام [از ناراحتی] سینه اش تنگ شد. فرزندش حسین علیه السلام به او گفت: پدر جان! من [برای این مأموریت] بروم؟ فرمود: برو فرزندم! امام حسین علیه السلام با گروهی سواره رفت و ابو ایوب را از شریعه خارج کرد و [بر لب شریعه] خیمه زد و سواران خود را پیاده نمود و نزد پدرش آمد و جریان را برای او باز گفت. علی علیه السلام گریان شد. گفتند: یا امیرالمؤمنین برای چه گریه کردید و حال آنکه این اولین پیروزی است که به برکت امام حسین علیه السلام انجام گرفت؟!
حضرت علیه السلام فرمود: به خاطرم آمد که او با لب تشنه در کربلا شهید خواهد شد و اسبش رم می کند و همهمه می نماید و می گوید: فریاد از ظلم و ستم امتی که پسر دختر پیامبر خود را کشتند.
📚منابع شیعه:
1.بحار الأنوار، علامه مجلسی [م. 1111]، ج 44، ص 266.
2.عوالم امام حسین علیه السلام ، شیخ عبد الله بحرانی [م. 1130]، ص 150.
📚منبع اهل تسنن:
3.توضیح الدلائل، شهاب الدین أحمد بن عبد الله حسینی ایجی شیرازی شافعی، نسخة مکتبة الملی بفارس (بنا بر نقل شرح إحقاق الحق، ج 33، ص 757(با اندکی تفاوت).
4_5821049071250443370.mp3
11.26M
ذوالجناحا ز چه رو سوی خیام آمده ای💔
💔"گریه ی شدید والامقام ذوالجناح"💔
💔«لَمَّا قُتِلَ الحسینُ جَعَلَ جَوَادُهُ یَصهَلُ وَ یُحَمحِمُ وَ یَتَخَطَّی الْقَتْلَی فِی الْمَعْرَکَةِ وَاحِداً بَعْدَ وَاحِدٍ، فَنَظَرَ إِلَیْهِ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ، فَصَاحَ بِالرِّجَالِ: خُذُوهُ، وَ آتُونِی بِهِ. وَ کَانَ مِنْ جِیَادِ خَیْلِ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه و آله و سلم . قَالَ: فتَراکَضَت الْفُرْسَانُ إِلَیْهِ، فَجَعَلَ یَرفَس بِرِجْلَیْهِ، وَ یُمانِعُ عَنْ نَفْسِهِ، وَ یکدم بِفَمِهِ، حَتَّی قَتَلَ جَمَاعَةً مِنَ النَّاسِ، وَ نَکَسَ فُرْسَاناً عَنْ خُیُولِهِمْ وَ لَمْ یَقْدِرُوا عَلَیْهِ، فَصَاحَ ابْنُ سَعْدٍ: وَیْلَکُمْ ! تَبَاعَدُوا عَنْهُ وَ دَعُوهُ لِنَنْظُرَ مَا یَصْنَعُ. فتَباعَدوا عَنْهُ، فَلَمَّا أَمِنَ الطَّلَبَ جَعَلَ یَتَخَطَّی الْقَتْلَی، وَ یَطْلُبُ الحسینَ حَتَّی إِذَا وَصَلَ إِلَیْهِ جَعَلَ یَشَمُّ رَائِحَتَهُ وَ یُقَبِّلُهُ بِفَمِهِ وَ یُمَرِّغُ نَاصِیَتَهُ عَلَیْهِ وَ هُوَ مَعَ ذَلِکَ یَصهَلُ وَ یَبْکِی بُکَاءَ الثَّکْلَی حَتَّی أَعْجَبَ کُلُّ مَنْ حَضَرَ ثُمَّ انْفَلَتَ یَطْلُبُ خَیْمَةَ النِّسَاءِ وَ قَدْ مَلَأَ الْبَیْدَاءَ صَهیلاً.»💔
🖋ترجمه:
هنگامی که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید اسب آن حضرت علیه السلام شیهه می کشید و صدایی می کرد (که اسب هنگامی که دنبال چیزی است از خود در می آورد) و در معرکه از کشته ها یکی یکی می گذشت و قدم بر می داشت. عمر سعد نگاهش به آن اسب افتاد و به مردان خود فریاد زد که او را بگیرید و بیاورید.
[این اسب] از بهترین اسبهای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود. چون سواران به طرف او رفتند با پاهایش به آنها لگد می زد و آنها را از خود دور می ساخت و با دهانش آنها را می گرفت تا این که جماعتی از آنها را هلاک نمود و عده ای از اسب سواران را از اسبهایشان به زمین انداخت.
عمر سعد فریاد زد که وای بر شما! از او دور شوید و او را رها کنید تا ببینیم چه می کند. آنها از او دور شدند. هنگامیکه اسب حضرت علیه السلام احساس امنیت کرد در بین کشته ها قدم زد و به دنبال امام حسین علیه السلام می گشت تا این که به آن حضرت علیه السلام رسید و شروع به بوییدن و بوسیدن بدن شریف نمود💔 و پیشانی خود را به سید الشهدا علیه السلام می مالید و به خون آن حضرت علیه السلام آغشته می نمود و در این حال شیهه می کرد و مانند زن بچّه مُرده می گریست؛ به حدّی که همۀ حاضران تعجب کردند. سپس به طرف خیمۀ زنان رفت در حالیکه صدای شیهه اش بیابان را پُر کرده بود.
📚📚📚منابع:
1.مقتل أبی مخنف (مشهور)، ابومخنف[م. 157]، ص94- 96(با اندکی تفاوت).
2.منتخب، فخر الدین طریحی [م. 1085]، ج2، ص465.
3.مخزن البکاء، ملا محمد صالح برغانی قزوینی [م. 1283]، ص692.
4.دمعة السّاکبة، مولی محمد باقر بهبهانی [م. 1285]، ج4، ص364.
5. أسرار الشّهادة، علامه دربندی [م. 1285]، ص 434- 435.
6.محرق القلوب، ملا محمد مهدی نراقی [م. قرن 12]، ص512.
7.تذکرة الشهداء، ملا حبیب الله کاشانی [م. 1340]، ج2،ص167.
به نام خالقِ صحابه ای بنام ذوالجناح::
"ما مجربا معتقدیم ذکر و یاد حضرت عالیجناب ذوالجناح قادر است مرده زنده نموده و کار عیسوی نماید."✋🏾
✍🏾در تحیرم وقتی غرب برای انواع پدیده های فرهنگی و حتی Folklore فاقدِ اصالت خود، میان رشته و شاخه ای در رشته های آکادمیک خود می گشاید تا آن را مدون کرده و حفاظت نماید‼️
اما در نزد ما شیعیان هر چقدر که مفاهیم و پدیده هایمان اصیل و حقیقی باشد تلاشمان برای حفاظت از این پدیده ها نه تنها کم است👇🏾
بلکه مجسمه های بلاهتی در بینمان یافت میشوند که با جهل و عقب ماندگی خود به دیده ی تحقیر و انکار به این موضوعات و پدیده های اصیل نگاه کنند و از قبل نقد این مفاهیم اسم و رسم و نان شبی برای خود میجویند‼️
♥️حضرت عالیجناب ذوالجناح در قلب ماست♥️
یک بحث جدی و مقوله ی علمی هست بین عصب شناس ها و.. تحت عنوان Animal suicide یا "خودکشی حیوانات" که علل خودکشی در حیوانات را بررسی میکند که یکی از گزاره های مستند در این زمینه در بین دانشمندان خودکشی حیوانات مختلف بجهت غم و غصه است!!!
Sort of. There is plenty of evidence that animals engage in self-destructive behavior.In addition to the beached whales, ducks and dogs...
🔻ترجمه:
شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد حیوانات رفتارهای خود تخریبی انجام می دهند.
علاوه بر نهنگهای ساحلی، اردکها و سگها و گاوها و...(نیز همینگونه اند).
یا بعنوان یک نمونه ی دم دستی اقرار به این موضوع که:
Some dogs will refuse food from some unknown person after the death of their owner, a behavior that might lead to disease or death in severe cases
🔻ترجمه:
"برخی از سگها پس از #مرگ_صاحب خود از غذای شخص دیگر امتناع میکنند،رفتاری که ممکنست در موارد شدید منجر به بیماری یا #مرگ شود"
دانشمندان مقررند که قدرت رد این پدیده را ندارند و علم امروز خیلی گیج و منگ هست در خیلی موضوعات..قطعا روشنفکر شش کلاس سوادی ایرانی جلوتر از دانشمندانست.