eitaa logo
قرارگاه نمازجمعه بخش کویرات
505 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
837 ویدیو
19 فایل
🌹نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است 🌹 کانال قرارگاه نماز جمعه ، پژواک زیبایی های جهاد فرهنگی امام جمعه کویرات می باشد امام جمعه محترم: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علیرضا قاسمی 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/abozeidabad کدپستی 8748136655
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش تصویری مورخ ۱۴۰۰.۱۱.۱۳ 👈مراسم جشن آغاز دهه مبارک فجر و اجرای مسابقه بین شرکت کنندگان در مراسم ،👈مصلای نماز جمعه آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) 👈هرشب بعداز نماز مغرب وعشا ،👈با اهدای جوایز روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر ابوزیدآباد وبخش کویرات مرکز افق آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) عضو کانال ایتایی نهاد امامت جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات شوید http://eitaa.com/abozeidabad
👆👆👆👆👆👆 گزیده ای از مسابقه مورخ ۱۴۰۰.۱۱.۱۲
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ. 🌷🌱 اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد چون براى نماز جمعه ندا درداده شود(اذان گفته شود) به سوى ذكر خدا (نماز)بشتابيد و خرید و فروش را رها کنید . اگر بدانيد اين براى شما بهتر است .🌱🌷 سوره مبارکه جمعه آیه 9️⃣ 👈 آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرابوزیدآباد وبخش کویرات ماه ۱۴۰۰ به امامت امام جمعه محترم 💠 حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شاهمیری💠 اقامه می گردد. ⏮ برنامه ها ⏭ 🔹 تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای حسین کیانی از شهر ابوزیدآباد 🔹 موذن : آقای محمد مهدی سیدی از روستای کاغذی ⏺مکبر : آقای مهدی خادمی از روستای یزدلان 🔹مجری : آقای محمدجواد میرزایی از روستای ریجن ♦️رعایت پروتکل های بهداشتی توسط نمازگزاران محترم الزامی خواهد بود .‌‌ روابط عمومی ستاد برگزاری نمازجمعه عضو کانال ایتایی نهاد امامت جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات شوید http://eitaa.com/abozeidabad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حاکمیت ؛ حکومت شرع بر مردم نطق تاريخي آيت الله العظمي در مجلس خبرگان قانون اساسي به بهانه رحلت آن فقيه فرزانه و دهه فجر انقلاب اسلامي کلیدواژه: ولايت فقيه؛ آيت الله صافي؛ اختيارات رهبري؛ رئيس جمهوري بسم الله الرحمن الرحیم. عرض کنم آن چیزی که برای افرادی که می‌خواهند مکتبی را عرضه کنند لازم است، اول ایمان است و دوم شجاعت. اینکه مکتب خودشان را عرضه بکنند. یکی از اسرار موفقت‌های مسلمانان در صدر اسلام این بود که مکتب خودشان را به‌دنیا عرضه کردند و تحت تأثیر مکتب‌های دیگر قرار نگرفتند و مثل اینکه یک استضعاف فکری به‌نظر من می‌رسد که باز در جو این مجلس که ان شاء الله نیست ولی اینطور است که ما آنطور که باید، مکتب خودمان را عرضه نمی‌کنیم. یک الفاظی را در این قانون وارد کردیم که این الفاظ در غرب یک مفاهیم خاصی دارد که با مفاهیمی که در مکتب ما است اینها مخالف است. حالا می‌خواهیم با آنها، اینها را تطبیق بدهیم با آن سابقه ذهنی که هست به‌اشکال برمی‌خوریم. حالا در این اصل چون وقت نیست که عرایضم را کاملا بگویم خلاصه می‌کنم. در این اصل وقتی که انسان ملاحظه می‌کند می‌بیند آن چیزی که نظام شرعی را برقرار می‌کند آن مساله اصل حکومت است که آن در این اصل نیست در وظایف و اختیارات رهبری هیچ معلوم نیست که نقش رهبر در تعیین رئیس‌جمهور چه نقشی است و اگر رهبر در اینجا نقشی نداشته باشد، اصلا این نظام شرعی نیست. هر چه شما از این اختیارات برای رهبر تعیین بکنید درست نیست. ما اصلا اصل مطلب را فراموش کرده‌ایم. ولایت فقیه اساسش آنجا هست. اگر همینطوری که آقای دستغیب فرمودند که ما می‌خواهیم حکومت ظلمه نباشد و آن حکومت‌ها پایان پیدا کرده باشد، باید اینجا را درست کنیم و اول باید این مطلب معلوم بشود که نقش فقیه و ولایت فقیه در تعیین ریاست جمهوری چه نقشی است. روح مطلب اینجا است و اینطور که متاسفانه تنظیم شده است اصلا مفهومش این است که فقیه در اینجا هیچ نقشی ندارد. حالا بگوییم بعدها معین می‌کنیم یا چطور می‌شود، یا در فصل‌های بعد می‌آید باید بگویم که جایش همین‌جا است . وقتی که می‌گویند وظایف و اختیارات رهبری، باید اول معلوم بشود اگر غیر از این هم باشد اصلا حکومت، حکومت شرعی نیست. خوب اینجا در مجلس فقها هستند اگر این را ما بخواهیم که فقط به‌عزل اکتفا بکنیم فایده‌ای ندارد. باید نصب معلوم بشود که فقیه باید در اینجا چه کارهائی را بکند. اصل براین است که نصب بتواند بکند. حالا اگر خیلی ما بخواهیم دقت کنیم باید در اینجا اینطور قرار بدهیم که نامزدهای ریاست‌جمهوری را منحصرا باید فقیه صلاحیت آنها را در شورا بررسی کند و به‌مردم معرفی کند، این مطلب در اینجا ذکر نشده. حالا ما آمده‌ایم یک فروعی را آورده‌ایم مثلا تعیین فقهای شورای نگهبان، اصل مطلب را رها کرده‌ایم و به‌اینجا رسیده‌ایم. مطلب بنده همین است که اگر بخواهیم نظام، نظام شرعی باشد حتما باید در نصب، نقش فقیه معلوم بشود و فقیه باید اینجا پیاده و شروع بشود و اگر این نصب نباشد هر مطلب دیگری را برای فقیه در نظر بگیریم، باز همان نظام است و نمی‌توانیم به‌این نظام، نظام شرعی اطلاق بکنیم. حالا حاکمیت ملی می‌گویند و حاکمیت ملی را با معانی و مفاهیم غربی در نظر می‌گیرند و می‌بینند با این جور در نمی‌آید. ما باید ان شاء الله شجاعت این را داشته باشیم که آقایان حتما دارند. ما اصلا برای این آمده‌ایم که مکتب اسلام را در اینجا عرضه کنیم و بفهمانیم که اسلام هم خودش یک نظام مستقلی است و یک نظامی است غیر از نظام‌های دیگر، نه حکومت مردم بر مردم است به‌آن معنائی که عرض کردم، نه اینکه مردم در حکومت وارد نیستند و نمی‌توانند دخالت کنند و ما به‌آن معنی حکومت بر مردم که «ان الحکم الا لله» نباشد این نمی‌شود، در اسلام حکومت خدا بر مردم است. حکومت شرع بر مردم است و از جمله همین مساله ولایت فقیه است. لذا بنده با این اصل تا آن مطلب ریاست جمهوری و نقش فقیه در اینجا کاملا معلوم نباشد، مخالفت دارم. # (صورت مشروح مذاکرات مجلس بررسی نهائی قانون اساسی جمهوری اسلامی، جلد جلسه سی و دوم تا پنجاهم، ص ١١۶١ و ١١۶٢)
حاکمیت ؛ حکومت شرع بر مردم نطق تاريخي آيت الله العظمي در مجلس خبرگان قانون اساسي به بهانه رحلت آن فقيه فرزانه و دهه فجر انقلاب اسلامي کلیدواژه: ولايت فقيه؛ آيت الله صافي؛ اختيارات رهبري؛ رئيس جمهوري بسم الله الرحمن الرحیم. عرض کنم آن چیزی که برای افرادی که می‌خواهند مکتبی را عرضه کنند لازم است، اول ایمان است و دوم شجاعت. اینکه مکتب خودشان را عرضه بکنند. یکی از اسرار موفقت‌های مسلمانان در صدر اسلام این بود که مکتب خودشان را به‌دنیا عرضه کردند و تحت تأثیر مکتب‌های دیگر قرار نگرفتند و مثل اینکه یک استضعاف فکری به‌نظر من می‌رسد که باز در جو این مجلس که ان شاء الله نیست ولی اینطور است که ما آنطور که باید، مکتب خودمان را عرضه نمی‌کنیم. یک الفاظی را در این قانون وارد کردیم که این الفاظ در غرب یک مفاهیم خاصی دارد که با مفاهیمی که در مکتب ما است اینها مخالف است. حالا می‌خواهیم با آنها، اینها را تطبیق بدهیم با آن سابقه ذهنی که هست به‌اشکال برمی‌خوریم. حالا در این اصل چون وقت نیست که عرایضم را کاملا بگویم خلاصه می‌کنم. در این اصل وقتی که انسان ملاحظه می‌کند می‌بیند آن چیزی که نظام شرعی را برقرار می‌کند آن مساله اصل حکومت است که آن در این اصل نیست در وظایف و اختیارات رهبری هیچ معلوم نیست که نقش رهبر در تعیین رئیس‌جمهور چه نقشی است و اگر رهبر در اینجا نقشی نداشته باشد، اصلا این نظام شرعی نیست. هر چه شما از این اختیارات برای رهبر تعیین بکنید درست نیست. ما اصلا اصل مطلب را فراموش کرده‌ایم. ولایت فقیه اساسش آنجا هست. اگر همینطوری که آقای دستغیب فرمودند که ما می‌خواهیم حکومت ظلمه نباشد و آن حکومت‌ها پایان پیدا کرده باشد، باید اینجا را درست کنیم و اول باید این مطلب معلوم بشود که نقش فقیه و ولایت فقیه در تعیین ریاست جمهوری چه نقشی است. روح مطلب اینجا است و اینطور که متاسفانه تنظیم شده است اصلا مفهومش این است که فقیه در اینجا هیچ نقشی ندارد. حالا بگوییم بعدها معین می‌کنیم یا چطور می‌شود، یا در فصل‌های بعد می‌آید باید بگویم که جایش همین‌جا است . وقتی که می‌گویند وظایف و اختیارات رهبری، باید اول معلوم بشود اگر غیر از این هم باشد اصلا حکومت، حکومت شرعی نیست. خوب اینجا در مجلس فقها هستند اگر این را ما بخواهیم که فقط به‌عزل اکتفا بکنیم فایده‌ای ندارد. باید نصب معلوم بشود که فقیه باید در اینجا چه کارهائی را بکند. اصل براین است که نصب بتواند بکند. حالا اگر خیلی ما بخواهیم دقت کنیم باید در اینجا اینطور قرار بدهیم که نامزدهای ریاست‌جمهوری را منحصرا باید فقیه صلاحیت آنها را در شورا بررسی کند و به‌مردم معرفی کند، این مطلب در اینجا ذکر نشده. حالا ما آمده‌ایم یک فروعی را آورده‌ایم مثلا تعیین فقهای شورای نگهبان، اصل مطلب را رها کرده‌ایم و به‌اینجا رسیده‌ایم. مطلب بنده همین است که اگر بخواهیم نظام، نظام شرعی باشد حتما باید در نصب، نقش فقیه معلوم بشود و فقیه باید اینجا پیاده و شروع بشود و اگر این نصب نباشد هر مطلب دیگری را برای فقیه در نظر بگیریم، باز همان نظام است و نمی‌توانیم به‌این نظام، نظام شرعی اطلاق بکنیم. حالا حاکمیت ملی می‌گویند و حاکمیت ملی را با معانی و مفاهیم غربی در نظر می‌گیرند و می‌بینند با این جور در نمی‌آید. ما باید ان شاء الله شجاعت این را داشته باشیم که آقایان حتما دارند. ما اصلا برای این آمده‌ایم که مکتب اسلام را در اینجا عرضه کنیم و بفهمانیم که اسلام هم خودش یک نظام مستقلی است و یک نظامی است غیر از نظام‌های دیگر، نه حکومت مردم بر مردم است به‌آن معنائی که عرض کردم، نه اینکه مردم در حکومت وارد نیستند و نمی‌توانند دخالت کنند و ما به‌آن معنی حکومت بر مردم که «ان الحکم الا لله» نباشد این نمی‌شود، در اسلام حکومت خدا بر مردم است. حکومت شرع بر مردم است و از جمله همین مساله ولایت فقیه است. لذا بنده با این اصل تا آن مطلب ریاست جمهوری و نقش فقیه در اینجا کاملا معلوم نباشد، مخالفت دارم. # (صورت مشروح مذاکرات مجلس بررسی نهائی قانون اساسی جمهوری اسلامی، جلد جلسه سی و دوم تا پنجاهم، ص ١١۶١ و ١١۶٢) معاونت فرهنگی ستاد برگزاری نمازجمعه عضو کانال ایتایی نهاد امامت جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات شوید http://eitaa.com/abozeidabad
گزارش تصویری مورخ ۱۴۰۰.۱۱.۱۵ برپایی مراسم سوگواری به مناسبت شب شهادت امام هادی علیه السلام در مصلی نماز جمعه باحضور امام جمعه محترم ومردم ولایت مدار شهر ابوزیدآباد وبخش کویرات روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر ابوزیدآباد وبخش کویرات
✨ امیرالمومنین علی عليه‌السلام: 🌱 نشان دادن فقر می‌آورد، اظهار گونه‌ای است. 📚 میزان الحکمه، جلد۸، صفحه ۵۳۳ ستاد زکات_ مرکز نیکوکاری چهارده معصوم علیهم السلام نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) عضو کانال ایتایی نهاد امامت جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات شوید http://eitaa.com/abozeidabad
عطر افشانی قبور مطهر شهدا در دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور سفیر ولایت و امام جمعه محترم ابوزیدآباد و بخش حجه الاسلام و المسلمین سید احمد شاهمیری و حضور دیگر مسئولین محترم ابوزیدآباد و بخش کویرات عضو کانال ایتایی نهاد امامت جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات شوید http://eitaa.com/abozeidabad