eitaa logo
ابرارقـــدس 🇮🇷 🇵🇸
403 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
932 ویدیو
12 فایل
محلی برای نشر معارف و سیره شهدای انقلاب اسلامی ما را در پیام‌رسانهای ذیل دنبال کنید👇 http://ble.ir/abrar_qods http://eitaa.com/abrar_qods www.instagram.com/abrar_qods اطلاعات پرداخت جهت نذورات فرهنگی👇 حساب 3101095009251 کارت 5892107046588698
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ آذر ۱۴۰۳
سبک زندگی شاد 25.mp3
9.71M
۲۵ باور به اینکه الهی که رب العالمینه، همیشه با تو هست؛ 👈باعث میشه هیچوقت احساس بی کسی و تنهایی نکنی! به این میگن تغذیه ی مستقیم از کانون عشق و عاطفه! کشف این کانون، سرِپا نگهت میداره 🇮🇷 🇵🇸 👇 https://ble.ir/abrar_qods http://eitaa.com/abrar_qods
۱۰ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ آذر ۱۴۰۳
27.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠گزارش تصویری از فعالیت های مجموعه فرهنگی جهادی ابرار در گلزارشهدای شهرقدس ۱۴۰۳/۰۹/۰۸ 📌پنجشنبه ها از ساعت ۱۴ ✅️مشاوره فرهنگی و مذهبی ✅️مشاوره خانواده وتربیت فرزند ✅️سنجش و مشاوره سلامت ✅️غرفه بازی کودکان ✅️قرائت قرآن ✅️ایستگاه صلواتی 📌 شماره کارت جهت نذورات فرهنگی 5892107046588698 👇 🆔️ @abrar_qods http://eitaa.com/abrar_qods
۱۰ آذر ۱۴۰۳
✡️ عوامل ترقی و انحطاط انسان در آینه داستان‌های قرآن از بنی‌اسرائیل (18) ♦️قرآن و توجه به اولویت‌ها قرآن کریم در بیان داستان‌ها همانند تاریخ‌نویسان نیست که جزئیات داستان را از آغاز تا انجام بیان کند. بالاتر این‌که گاهی خود قرآن اشاره می‌کند که در نقل این داستان اختلافاتی هست، ولی شما به این اختلافات کاری نداشته باشید و به این‌ نکته درس‌آموزَش توجه کنید. برای نمونه در داستان اصحاب کهف می‌فرماید: ☀️سیَقُولُونَ ثَلَاثَةٌ رَّابِعُهُمْ کلْبُهُمْ وَ یَقُولُونَ خَمْسَةٌ سَادِسُهُمْ کلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَیْبِ وَ یَقُولُونَ سَبْعَةٌ وَ ثَامِنُهُمْ کلْبُهُمْ. 🔺می‌فرماید: این اختلافات در نقل وجود دارد، ولی شما به این‌ها کار نداشته باشید. تعداد اصحاب کهف هرچه باشد برای شما تفاوتی نمی‌کند. باید ببینید نکته‌ای که باید از آن استفاده کنید، چیست و به آن توجه کنید. ♦️اربعین کلیمیه و امتحان بنی‌اسرائیل سفر بنی‌اسرائیل از مصر به بیت‌المقدس مدتی طول کشید. در این مسیر یکی از قضایای مهم تاریخی که اتفاق افتاد، مسئله نزول تورات بود. مردم فهمیده بودند که خدایی هست و حضرت موسی از طرف خدا برای نجات‌شان مبعوث شده است. کمابیش هم ایشان را به‌عنوان بزرگ‌تر قوم و کسی‌که باعث نجات‌شان شده، قبول داشتند، ولی هنوز دستورالعملی رسمی و شریعتی برایشان نازل نشده بود. خداوند متعال وعده داد که تورات را برای آن‌ها نازل کند که باعث هدایت‌شان باشد و راه زندگی را پیدا کنند. 👈 ابتدا خداوند به حضرت موسی دستور داد که یک ماه در کوه طور مشغول عبادت باشد: ☀️و وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً (اعراف/۱۴۲) 🔺در روایات متعددی آمده است که این یک ماه، همان ماه ذی‌القعده بود. آخر ماه خدای متعال به او فرمود: ده روز دیگر نیز به آن اضافه کن: ☀️و أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ این ده روز همان دهه اول ذی‌الحجه است که در روایات ما برای عبادت در آن تأکید شده است و اذکار توحیدی و تهلیلات مخصوصی برای آن وارد شده و اصل اعمال حج نیز برای همین ده روز است. تقریباً بین محدثان اتفاق است که این چهل روز همان چهل روزی است که در اسلام نیز به نام «اربعین کلیمی» معروف است و روایات و علمای بزرگ اهتمام خاصی به آن دارند. پس از آن چهل روز، خداوند متعال تورات را به‌صورت الواحی بر حضرت موسی نازل کرد. ♦️نزول تورات و ده فرمان در شاووعوت در همین ایام بود که خداوند از حضرت موسی پرسید: ☀️و مَا أَعْجَلَک عَن قَوْمِک یَا مُوسَى (طه/۸۳) چرا شما زودتر آمدی؟ از قومت چه خبر؟ گفت: ☀️همْ أُولَاء عَلَى أَثَرِی (طه/۸۴) آن‌ها هم پشت‌سر من هستند، می‌آیند. وحی شد که آنها مورد فتنه و امتحان قرار گرفتند و سامری آن‌ها را گمراه کرده و بت‌پرست شده‌اند: ☀️قالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَک مِن بَعْدِک وَ أَضَلَّهُمُ السَّامِرِیُّ (طه/۸۵) حضرت موسی از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شد. الواح را برداشت و به طرف مردم برگشت. مکان استقرار بنی‌اسرائیل و فاصله آن‌ها از کوه طور دقیقاً مشخص نیست؛ البته شاید بتوان از آیه ۸۰ سوره طه استفاده کرد که از کوه طور خیلی فاصله نداشته‌اند، چون می‌فرماید: ☀️و وَاعَدْنَاکمْ جَانِبَ الطُّورِ الْأَیْمَنَ در مسیری که می‌رفتند در طرف راست کوه طور ساکن شده بودند تا حضرت موسی برگردد. 💤 ادامه دارد .... 🇮🇷 🇵🇸 👇 https://ble.ir/abrar_qods http://eitaa.com/abrar_qods
۱۰ آذر ۱۴۰۳
حکم سفر از شهرهای اطراف تهران به ری - 2.pdf
292.6K
سلام علیکم قابل توجه اهالی شهرستان قدس وظیفه قصر یا تمام خواندن نماز برای مسافرینی که از شهرهای اطراف شهرری تشریف فرما می شوند 🇮🇷 🇵🇸 👇 https://ble.ir/abrar_qods http://eitaa.com/abrar_qods
۱۰ آذر ۱۴۰۳
💢 پوشش روی پا در نماز ⁉️ سؤال: آیا پوشاند پا در نماز برای بانوان واجب است؟ ✍️ پاسخ: 🔹 پوشاندن انگشتان پاها تا مچ پا (در صورت عدم حضور نامحرم)، در نماز لازم نیست ولی قوزک پا که جزء مچ پاست، باید پوشانده شود. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای 📎 📎 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🇮🇷 🇵🇸 👇 https://ble.ir/abrar_qods http://eitaa.com/abrar_qods
۱۰ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ آذر ۱۴۰۳
☑️ 20 ویژگی قرآنی برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها (14) ❇️ فاطمه (س)، مبرا از هر ناپاکی 📖 ... إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذهِبَ عَنكمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ و يُطَهِّرَكُم تَطهِيرًا (احزاب/33) ... خداوند می خواهد که پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و شما را کاملاً پاک سازد ✅ اين آیه در خانه ام سلمه بر پیامبر (ص) نازل شد، و علت نزول آن نیز چنین است که پیامبر (ص) خدا، امیرمؤمنان علی و فاطمه و امام حسن و امام حسین عليهم السلام را فراخواند و عبایی را روی آنها کشید و وقتی هر پنج نفر زیر عبا قرار گرفتند، فرمود: «بار خدایا! اینان اهل بیت من هستند. پس آلودگی و ناپاکی را از ایشان دور ساز و پاک و پاکیزه بگردانشان». 📔ینابیع الموده ج 1 ص 319 (https://lib.eshia.ir/15278/1/319)💢 زمخشری در کتاب تفسير خود می نویسد: رسول خدا (ص) عبای پشمینه سیاه رنگی بر دوش داشت. وقتی امام حسن (ع) به محضرش شرفیاب شد، پیامبر (ص) وی را به زیر عبای خود فراخواند. پس از مدتی امام حسین (ع) آمد، او را نیز بدانجا فراخواند. پس از وی فاطمه (س) و سپس امیرمؤمنان (ع) آمد و به زیر عبای رسول الله (ص) رفتند. پس از آن، پیامبر (ص) فرمود: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت...» 📓الکشاف ج 1 ص 369 (https://lib.eshia.ir/41732/1/369)💢 ابوسعید خدری تصریح می‌کند: این آیه در شأن پیامبر (ص) خدا، علی، فاطمه، امام حسن و امام حسین عليهم السلام نازل شده است. 📗الکشف و البيان (تفسير ثعلبی) ج 8 ص 42 (https://lib.eshia.ir/15381/8/42)💢 ابن حجر هیثمی نیز اذعان می‌کند که اکثر مفسران بر این عقیده‌اند که آیه تطهیر در شأن علی، فاطمه و حسن و حسین عليهم السلام نازل شده است. 📒الصواعق المحرقه ج 2 ص 421
۱۰ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ آذر ۱۴۰۳