eitaa logo
🇮🇷 ابوحسین / AbuHossein
45هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
9.7هزار ویدیو
24 فایل
کانال رسمی #سردار_رحیم_نوعی_اقدم تحلیلی، فرهنگی، سیاسی، خبری
مشاهده در ایتا
دانلود
شناسنامه قرآن👇 تااخربخوان لذت ببر🤔 🌹🌴🌹🌴🌹 *🔹نام: قرآن، قرآن یک کلمه ی عبری است، اسم اصلی قرآن فرقان میباشد*. *🔹لقب قرآن: مجید 🔹زبان قرآن: عربی 🔹زمان نزول: ماه رمضان، شب قدر 🔹محل نزول: مکه مکرمه، غار حرا 🔹فرستنده: الله جل جلاله 🔹ملکه وحی: حضرت جبرئیل 🔹گیرنده: حضرت محمد 🔹تعدادوحی:۲۴۰۰۰ مرتبه 🔹مدت نزول: ۲۳ سال 🔹اولین آیه: إقرا باسم ربک الذی خلق 🔹اولین سوره: العلق 🔹آخرین سوره: النصر 🔹آخرین آیه: الیوم اکملت لکم دینکم 🔹تعدادجزء:۳۰ جزء 🔹تعداد سوره:۱۱۴ سوره 🔹با عظمت ترین آیه: آیت الکرسی 🔹طولانیترین سوره: سوره بقره 🔹کوتاه ترین سوره: سوره کوثر 🔹بزرگترین آیه: آیه ی ۲۸۲ سوره ی بقره 🔹کوچکترین آیه: کلمه (طه) از سوره بیستم 🔹تعداد سوره های مکی: ۸۲ سوره 🔹تعداد* *سوره های مدنی: ۲۰ سوره 🔹تعداد سوره های مکی و مدنی: ۱۰۲ سوره 🔹سوره نصف قرآن: سوره کهف 🔹مادر قرآن: فاتحه* *🔹قلب قرآن:* *یس 🔹عروس قرآن: سوره ی الرحمن 🔹سوره ای که دو بسم الله دارد: نمل🔹سوره ای که بسم الله ندارد: توبه 🔹تعداد حزب: ۱۲۰ حزب 🔹سوره ای که در تمام آیات اسم الله دارد:* *مجادله 🔹تعدا آیات: ۶۲۳۶ آیه 🔹تعداد کلمات: ۷۷۴۳۹ کلمه 🔹تعداد حروف کل قرآن: ۳۳۰۷۳۳ حروف 🔹تعداد نقطه ها: ۱۰۵۶۸۴نقطه 🔹قرآن به سه قسمت تقسیم شده:* *وحدانیت خدا، قصص، احکام *🔹سوره ای که سه بار خواندن آن حکم ختم قرآن را دارد: سوره اخلاص و *…* *🔴قابل تأمل: در زمان نزول قرآن چرتکه هم وجود نداشته، چه رسد به ماشین حساب، کامپیوتر، ماهواره، تلسکوپ، وسیله پرواز و زیردریایی، اسکنر و...* *🔴واقعیات شگفت‌انگیز در مورد قرآن!* *🔻برابری مرد با زن: واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده میشود ۲۴ مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده میشود هم ۲۴ مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است، یعنی ۲۴=۲۴* *🔻برابری در قرآن در همه مسائل دیده میشود:* *دنیا ۱۱۵ / آخرت ۱۱۵ 🔹ملائک ۸۸ / شیطان ۸۸ 🔹زندگی ۱۴۵ / مرگ ۱۴۵ 🔹سود ۵۰ / زیان ۵۰* *🔹ملت (مردم) ۵۰ / پیامبران ۵۰ 🔹ابلیس ۱۱ / پناه جستن از شر ابلیس ۱۱ 🔹مصیبت ۷۵ / شکر ۷۵ 🔹صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣ 🔹فریب خوردگان (گمراه شدگان) ۱۷ / مردگان (مردم مرده) ١٧ 🔹مسلمین ۴١ / جهاد ۴١ 🔹طلا ۸ / زندگی راحت ٨ 🔹جادو ۶٠ / فتنه ۶٠ 🔹زکات ٣٢ / برکت ٣٢ 🔹ذهن ۴٩ / نور ۴٩ *🔹زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵ 🔹آرزو ٨ / ترس ٨ 🔹آشکارا سخن گفتن* *(سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨ 🔹سختی ١١۴ / صبر١١۴ 🔹محمد (ص) ۴ / شریعت، آموزه های حضرت محمد (ص) ۴* *🔻 نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن:* *🔹نماز ۵، ماه ١٢، روز ٣۶۵* *🔹دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣ ، دریا + خشکی = ۴۵=۱۳+۳۲* *🔹 حال درصد دریا و خشکی در کره ی زمین: دریا = %۱۱۱۱۱۱۱. ۷۱ = ۱۰۰ × ۴۵/۳۲ ، خشکی = % ۲۸.۸۸۸۸۸۸۸۹ = ۱۰۰ × ۴۵/۱۳ ، دریا + خشکی = % ۱۰۰* *🔹دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب ۱۱۱. ۷۱ % و خشکی ۲۸.۸۸۹ % از کره زمین را فراگرفته است!!!!!* *🔹از سوره قمر تا آخر قرآن ۱۳۸۹ آیه وجود دارد و سال ۱۳۸۹ قمری برابر ۱۹۶۹ میلادی است که تاریخ فتح ماه توسط بشر است. همچنین درسوره ۱۹ (مریم) آیه ۵۷ در ذکر ماجرای ادریس نبی (علیه السلام)* *میفرماید: و رفعناه مکانا علیا : و [ما] او را به مقامى بلند ارتقا دادیم. ۱۹۵۷ تاریخ تسخیر فضا توسط انسان است. فضاپیمای اسپوتنیک روس در ۴ اکتبر این سال به خارج از جو پرتاب شد.* *🔹در تمام حیوانات، تعداد کروموزومهای حیوان نر و ماده برابر است و زنبور عسل تنها حیوانی است که ساختار کروموزومی آن با سایر حیوانات متفاوت است زیرا زنبور ماده ۱۶ جفت کروموزوم دارد در حالی که زنبور نر ۱۶ تک کروموزوم دارد و جالب است که شانزدهمین سوره قرآن به نام زنبور عسل(نحل) نام گذاری شده است.* *🔹همچنین در چند جای قرآن کلمه حمیر(الاغ) همراه نام سایر چهارپایان به کار رفته اما تنها در دو آیه قرآن نام این حیوان به تنهایی ذکر شده است. ان انکر الاصوات لصوت الحمیر(لقمان) و، مثل الذین حملوا التورات ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا (جمعه) این حیوان ۳۱ جفت کروموزوم یعنی: ۶۲ کروموزوم دارد و این دو سوره سوره های ۳۱ و ۶۲ قرآن هستند.* *🔻گويا یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داد و به این نتیجه رسید که ذکرکلمه ی زیبای الله و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی میشود واسترس و نگرانی را ازبدن انسان دور میکند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب میدهد. خداهم که درقرآن میفرماید:( الا به ذکر الله تطمئن القلوب)* *🔴ما که برای قرآن کاری نکردیم، حداقل درنشر اعجازش در ابن گروه قدمی برداریم. 🙏التماس دعا!* *🙏نماز و روزه هایتان قبول حضرت حق ان شاالله! 🌙* @abuhossein
📹عذرخواهی میکنم بابت انتشار این ویدئوها. ولی هر از چندگاهی باید اینها رو گذاشت تا مسئولین مسامحه کار رو رسوا کنیم. از اینا بدترش هم هست که نمیذارم. وضعیت قشم و تهران رو ببینید. مدتی اولویت ما انتخابات بود و تمرکز رو روی افزایش مشارکت گذاشتیم ولی حضرات فکر نکنن بی خیال نقض قوانین الهی و البته قوانین کشور میشیم. خاک بر سرتون که پا روی خون صدها هزار شهیدی گذاشتین که در وصیت‌نامه اکثرشون به موضوع حجاب اشاره شده. اون میزی که بخاطرش محافظه کار و ترسو شدین بهتون وفا نخواهد کرد. همون‌طور که به قبلیا وفا نکرد. آخرش میمیرین و اون دنیا جلوی رسول الله و شهدا شرمنده خواهید شد. خاک بر سر هرچی مسئول ترسو . پ ن : بدلیل وضعیت اسفناک و مشمئز کننده بودن ، تصاویر مات شد . @abuhossein
🔸رهبر انقلاب در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تصریح کردند: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز پنج‌شنبه در دیدار آقای «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، نیروهای مقاومت و مردم غزه را تا این لحظه پیروز میدان خواندند و تاکید کردند: اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ شش ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است. 🔹رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفتند: اینکه رژیم صهیونیستی با آن همه ساز و برگ نظامی و پشتیبانی‌های قدرت‌های ظالم دنیا، اقدام به کشتار زنان و کودکان می‌کند، نشان می‌دهد این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کردند: به‌فضل الهی شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید. 🔹در این دیدار آقای «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از موضوع فلسطین، یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است و به‌رغم همه سختی‌ها و توطئه‌ها، مردم غزه در کنار نیروهای مقاومت توانسته‌اند با ایستادگی کم‌نظیر خود، طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را برای نابودی مقاومت با شکست مواجه کنند. 🔹وی با تاکید بر هماهنگی کامل میان نیروهای مقاومت به‌ویژه حماس و جهاد اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم غزه و نیروهای مقاومت بر استمرار ایستادگی تا پیروزی نهایی مصمم هستند و به لطف خداوند پیروزی نهایی در آینده نه چندان دور محقق خواهد شد. @abuhossein
⭕️ آقای شورای نگهبان! عجله نفرمایید؛ دشمن وقت دارد! 🔹طحان‌ نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است. 🔸دشمن با سرعت در حال پیشروی است و آقایان لاک پشتی و هنوز در یند زیر یالای قانونی هستند که تاکنون یکی از آرمانهای انقلاب بوده، تا شما لایحه را تصویب کنید دیگه چیزی از نمی ماند؛ همه قانون قبلی را تعطیل کردند تا این قانون را تصویب کنند! 🔸 آقایان! وضع و عفاف در ایام نوروز درد آور بود ! به خدا خجالت آور است! ✍ @abuhossein
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تیپ 238 توپخانه نیروهای مسلح روسیه به طور موثر اسلحه های استتار شده ملی گرایان اوکراینی را شناسایی و منهدم می کند. خدمه هویتزر نیروهای مسلح اوکراین با پشتکار اسلحه خود را استتار کردند، اما این امر آن را از ضربه کوبنده لانست نجات نداد. @abuhossein
💢 گفتگوی پوتین و رامافوزا پیرامون ابتکار صلح کشورهای آفریقایی در خصوص اوکراین 🔶 به گزارش سرویس مطبوعاتی کرملین، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی طی گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به ابتکار صلح کشورهای آفریقایی درباره اوکراین، از قصد خود برای پیشبرد این روند خبر داد. 🔶 پوتین نیز ارزیابی های اصولی خود را از وضعیت پیرامون اوکراین تشریح کرد و خاطرنشان کرد که روسیه همیشه پذیرای گفتگوی جدی و اساسی در مورد حل سیاسی و دیپلماتیک مناقشه بوده است. 🔶 رامافوزا جنوبی در ارتباط با حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی به مردم و دولت روسیه صمیمانه ابراز همدردی و همبستگی کرد @abuhossein
منطق ساخت مسجد در پارک قیطریه چیست؟ 🔹ساخت مسجد در پارک قیطریه جدیدترین موضوعی است که به دست‌آویزی برای رسانه‌های ضدایرانی برای جنجال تبدیل شده است. 🔹بهانهٔ آنها برای این موضوع هم قطع درختان است. شهردار تهران اما تاکید کرده که قرار نیست درختی قطع شود. 🔹شهرداری تهران می‌گوید برای حفظ درختان، نقشهٔ اولیه تغییر کرده و حالا صرفا چند نهال جابه‌جا خواهند شد. 🔹تغییر نگاه به بوستان‌ها مهم‌ترین دلیل شهرداری برای چنین اقداماتی است. چراکه بعد از انقلاب تعداد بوستان‌ها ۳۰ برابر شد؛ اما پیوست کافی را نداشت. 🔹کارشناسان شهرداری می‌گویند با اضافه شدن مساجد و دیگر بخش‌های فرهنگی به بوستان‌ها، دیگر بزه‌کاران به راحتی نمی‌توانند در پارک‌ها جولان دهند و خانواده‌ها در آرامش می‌توانند از فضای سبز و دیگر ‌امکانات استفاده کنند @abuhossein
نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود: *نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما، اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و البته آسیب‌های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب‌های روحی و جسمی) نشان می‌دهد. (دفاع مقدس عنوانی بود که دبیرکل حزب پان ایرانیست شهردار انتخابی خرمشهر و زندانی سیاسی در دوران پهلوی رضا کرمانی در آغاز یورش عراق برای دفاع از وطن نام نهاد) دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیده‌اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند. آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می‌بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خون‌داده‌ها و خون دل خورده‌ها می‌شنویم. تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زنده‌مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنه‌سرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبه‌ای نمایند. ما بی‌نظیرترین نسلیم! ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم. نسلی که باورهای سنتی را پذیرفت تا بر جهان مدرن غلبه کند. نسلی هستیم که هم خانواده‌ی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کم‌جمعیت تک فرزندی را دیدیم . نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کم‌کم با آن غریبه شدن . نسلی هستیم که همسایه و هم‌محله‌ای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمی‌شناسد. نسلی که گروه‌های گفتگویمان، جمع شدن‌هایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمع‌های مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمی‌شناسند. نسلی که روزها و هفته‌ها در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی و… می‌ماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر می‌زند که چرا نمی‌رویم؟  نسلی هستیم که تماشای آلبوم‌های خانوادگی، یکی از سرگرمی‌های مهمانی‌های مان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بی‌حس را در حافظه گوشی و کامپیوتر  ذخیره می‌کند و هرگز هوس نمی‌کند آنها را بار دیگر ببیند. نسلی که در پذیرایی خانه‌هایمان فقط پُشتی و بالش‌ بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانه‌شان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند. ما نسلی بی‌نظیریم! ما جنگ دیده‌ایم، آژیر قرمز شنیده‌ایم، دشمن بی‌رحم دیده‌ایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیده‌ایم. ما بی‌رحم‌ترین موجودات تاریخ را دیده‌ایم، داعش را تجربه کرده‌ایم و از آن طرف مردِ میدان را داشته‌ایم. (شهدا و جانبازان را) ...... ما با همه‌ی نسل‌ها فرق داریم. ما بی‌نظیرترین نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود می‌آید. در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محله‌ای تابلوی این مراکز خودنمایی می‌کند. ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکده‌ی مجازی نسل مُدِرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم ... : اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید: در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید. مبادا *ارزش‌ها* در خاکریزها جا بماند، و ارزش‌ها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضی‌ها* ارزشمند شوند. می‌بینید که چگونه ما را غریبه می‌پندارند! آن روزها: قطارقطار می‌رفتیم واگن‌واگن برمی‌گشتیم. راست‌قامت می‌رفتیم کمرخمیده برمی‌گشتیم. دسته‌دسته می‌رفتیم. تنها تنها برمی‌گشتیم. بی‌هیچ استقبال و جشن و سروری. فقط آغوش گرم مادری چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ اما مردانه، ایستادیم... باور کنید که: ما هم دل داشتیم، فرزند و عیال و خانمان ‌داشتیم. اما با دل رفتیم بی‌دل برگشتیم. با یار رفتیم با بار بر گشتیم. با پا رفتیم با عصا بر گشتیم. با عزم رفتیم با زخم برگشتیم. @abuhossein
🔴ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جمهوری یمن در ایران: کشورهای عربی از ترس حتی نمی‌توانند راهپیمایی ضد اسرائیل برگزار کنند. در خصوص مذاکرات صلح، در طول ۲ سال مذاکراتی به کرات برگزار شد و ما احتمال می‌دادیم که به واسطه سازمان ملل این صلح به نتیجه برسد ولی نبرد طوفان الاقصی تمام معادلات را بهم ریخت زیراکه یمن به این نتیجه رسید که از فلسطین حمایت کند. من باردیگر تاکید می‌کنم با عربستان و امارات در حال کاهش تنش هستیم نه صلح زیراکه مسئله طوفان الاقصی خیلی مهمتر از پرونده صلح یمن است. ما در معرکه ایی وارد شدیم جز کشورهای مقاومت و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران درک کردند که این جنگ تنها جنگ یمن نیست، بلکه جنگ یهود علیه مسلمین است. جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مقاومت به دلیل اینکه نبرد یهود علیه مسلمین بوده در کنار ما ایستادند و آنها درک کردند که مهمترین مسئله فلسطین است. شما اخبار مارا دنبال میکنید و می‌بینید که کشورهای عربی به دنبال حمایت از اسرائیل هستند که این کار آنها اوج ذلت است. ما در کشورهای مقاومت صاحبان آرمان حق هستیم و نباید از این مسیر سخت خسته شویم و کنار برویم. این یک امری است که خداوند متعال ما را انتخاب کرده. ما معتقدیم که می‌توان آمریکا را شکست داد ما کشورهای عربی را نادان و احمق می‌دانیم زیرا که آمریکایی ها می‌توانند آنها را نوکر خود قرار دهند و کشورهای عربی به آنها خدمت می‌کنند. این جنگ بین اسلام و کفر است و ما باید تحت نام جهاد در راه خدا باید وارد معرکه شویم. @abuhossein
💢 حفر تونل در دیرالزور توسط نیروهای مقاومت 🔹منابع محلی از آغاز عملیات مهندسی با هدف حفر خندق و ساخت تونل در اطراف پایگاه‌ها و مقرهای متعلق به مقاومت در مناطق معیزیله، ایستگاه T2، صحرای المیادین، منطقه عیاش و چند منطقه دیگر در استان دیرالزور خبر دادند. 🔹 گفته می‌شود نیروهای مقاومت به جای تخلیه مقرها در زمان‌های ضروری به ویژه حملات هوایی، در این تونل‌ها مستقر خواهند شد. بر اساس ادعای این منابع، در پادگان امام علی نیز پروژه‌های ساخت و ساز در حال اجرا است. @abuhossein
💢 آمریکا در حال مذاکره با ترکیه برای ارسال مهمات به اوکراین است. 🔹منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند که دستیابی به مواد منفجره ترکیه، از جمله تری نیتروتولوئن (TNT) و نیتروگوانیدین (که به عنوان پیشران استفاده می شود)، برای ساخت مهمات کالیبر ۱۵۵ میلی متری استاندارد ناتو بسیار مهم است و این همکاری به طور بالقوه می تواند ظرفیت تولید را سه برابر کند. 🔹در همین رابطه در اواخر فوریه، پنتاگون قراردادی را با شرکت General Dynamics Ordnance and Tactical Systems برای ایجاد سه خط تولید برای قطعات فلزی پرتابه‌های ۱۵۵ میلی‌متری در تگزاس از شرکت‌های فرعی ترکیه امضا کرد. انتظار می رود این تاسیسات واقع در مسکویت تگزاس در ماه ژوئن شروع به کار کند. 🔹بر همین اساس پیش بینی می شود که شرکت دفاعی Repkon ترکیه نیز تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰ درصد از کل گلوله های توپ ۱۵۵ میلی متری مورد نیاز آمریکا را تولید کند. 🔹علاوه بر این، وزارت دفاع ایالات متحده ۱۱۶۰۰۰ گلوله توپ را خریداری کرده است. این مهمات توسط شرکت های نظامی ترکیه تحویل می شود. 🔹پنتاگون با اظهار نظر در مورد همکاری با صنعت ترکیه و سرمایه گذاری در تگزاس، بر اهمیت همکاری با متحدان برای توسعه پایگاه صنعتی دفاعی در مقیاس جهانی تاکید کرد. 🔹گزارش‌های دیگر نیز از سوی مقامات غربی به بلومبرگ نشان می‌دهد که تولید مهمات آمریکایی و اروپایی در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، زیرا پیمانکاران اصلی دفاعی و تامین‌کنندگان کوچک‌تر افزایش می‌یابند. 🔹در همین زمینه ، در اروپا برنامه ای به نام ASAP برای سرعت بخشیدن به تولید مهمات توپخانه و موشک با بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی راه اندازی شده است. هدف این طرح حمایت از اوکراین و تقویت امنیت اروپا است. این اقدام در پاسخ به کاهش سرمایه‌گذاری‌های دفاعی و سایر چالش‌هایی است که اروپایی ها از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی با آن مواجه شده‌اند و در واقع یک چارچوب قانونی موقت برای حل و فصل بحران تامین مهمات می باشد. @abuhossein