eitaa logo
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
114 دنبال‌کننده
19.2هزار عکس
6.6هزار ویدیو
149 فایل
کپی فقط با صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان عج ارتباط با ادمین: @GAFKTH
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 برگشتن از قصد روزه 💠 سوال: اگر روزه دار در بین روز به دلیلی از نیت روزه برگردد ولی بعدا پشیمان شود و ادامه روزه را قصد کند و مبطلی انجام نداده باشد، روزه آن روز صحیح است؟ ✅ جواب: در روزۀ واجب معین، مانند روزۀ ماه رمضان و نذر معین، واجب است از طلوع فجر تا مغرب، استمرار داشته باشد؛ بنابراین اگر بین روز از نیت روزه برگردد و قصد ادامۀ روزه نداشته باشد، روزه‌اش باطل می‌شود و قصد دوباره برای ادامۀ روزه فایده ای ندارد، البته تا باید از مبطلات روزه خودداری کند. 🆔 @leader_ahkam
◾️اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم ◾️بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔴 شما را به قرآن قسم درست انتخاب کنید... آدم انتخاب کنید ⭕️ غربالگری ، نقش اصلی عقل 🔽 در روایتی بسیار معروف در كتاب «العقل و الجهل» «كافى»، «بحار» و «تحف العقول» از حضرت امام موسی کاظم علیه السلام‏ آمده است‏: ◾️ آن حضرت خطاب به هشام بن الحکم متکلم معروف شیعه به اين آيه قرآن: «فبشر عباد الذين يستمعون‏ القول فيتبعون أحسنه أولئك الذين هداهم الله و أولئك هم أولوا الألباب» (زمر/ ۱۸-۱۷) استناد مى‌فرمايد. 🔽 آيه عجيبى است: بشارت بده بندگان مرا، آنان كه سخن را استماع مى‏‌كنند. بعد چه‏ كار مى‏‌كنند؟ آيا هرچه را شنيدند همان را باور مى‏‌كنند و همان را به كار مى‌بندند يا همه را يک جا رد مى‏‌كنند؟ هیچکدام 🔽 «فيتبعون أحسنه»: نقادى مى‏‌كنند، سبک سنگين مى‏‌كنند، ارزيابى مى‏‌كنند، آن را كه بهتر است انتخاب مى‌كنند و آن بهتر انتخاب‏ شده را پيروى مى‌‏نمايند. 🔽 آن‏ وقت مى ‏فرمايد: چنين كسانى هستند كه خدا آنها را هدايت كرده (يعنى هدايت الهى و استفاده از نيروى عقل اين است) «و اولئك هم أولو الالباب»: اينها براستى صاحبان خرد و عقل هستند. اين، دعوت عجيبى است. ⏺ حضرت خطاب به هشام می‌فرماید: ای هشام، خدا اهل عقل و فهم را بشارت داده و فرموده: «فبشر عباد، الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه...» 🔽 از اين آيه و حديث كاملا پيداست كه يكى از بارزترين صفات عقل براى انسان همين تميز و جدا كردن است؛ جدا كردن سخن راست از سخن دروغ، سخن ضعيف از سخن قوى، سخن منطقى از سخن غير منطقى، و خلاصه غربال كردن... 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام) ؛ ج‏لد ۲۲؛ ۷۰۳ - ۷۰۱ - با تلخیص و ویرایش 🔴 پی‌نویس: به انتخابات بسیار مهم و سرنوشت سازی نزدیک می‌شویم، شما را به قرآن قسم درست انتخاب کنید، آدم انتخاب کنید
🔵 مانیفست (بیانیه) اصلاحات 🔸‏حسن روحانی، تقصیر شورای نگهبان است! 🔸مهدی جهانگیری، تقصیر احمدی‌نژاد است! 🔸برجام، تصمیم نظام است! 🔸شکست برجام، تقصیر نظام است! 🔸تنبلی دولت، ناشی از نداشتن اختیار است! 🔸سوء مدیریت دولت، تقصیر تحریم است! 🔸جهش کرونا، تقصیر مردم است! 🔸سایر موارد، ناشی از نظارت استصوابی است! ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔹شب های قدر؛ آدرس اشتباهی ممنوع!‏ زهرا میرزائی: امام حسین (ع) در شب عاشورا به یارانش فرمودند: «هر کس از شما حق الناسی بر گردنش هست برود و ‏فردا به میدان نبرد نیاید...»‏ 🔸فرمایش امام حسین (ع) اهمیت حق الناس را نشان می دهد؛ حق الناس، حقی که این روزها فراموش شده و ‏خوردنش هم متأسفانه خیلی راحت شده است!! ‏ 🔸شب قدر، ارزش بسیار دارد و دعا و عبادت هم در این شب ها خوب است و سفارش شده در همۀ طول تاریخ ‏اما آیا بهتر نیست در این شب های قدر، اندکی آدرس اشتباهی ندهیم!!‏ 🔸کاش در شب های قدر، به مسأله حق الناس توجه بیشتری شود! کاش آنها که وظیفه سنگین سخنرانی در ‏این شب ها را دارند، آدرس اشتباهی ندهند!! کاش بر حق الناسی که بر گردن صاحبان میز همچنان تلنبار ‏شده است! اشاره کنند...‏ 🔸کاش در شب های قدر، سخنران ها فقط احکام دین و دعای این شب ها را متذکر نشوند! کاش اجازه دهند ‏مردم بیایند و از دردهایشان بگویند!‏ 🔸کاش تابلوی «آدرس اشتباهی ممنوع!» در همه مراسم های شب قدر نصب شود!! و مدام در این مراسم ها ‏یادآوری شود که در این شب ها بخششی برای مفسدان اخلاقی و اقتصادی که حق الناس های زیادی بر ‏گردنشان هست، شامل نمی شود!‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، ای صاحب میز بدان و بفهم اگر در شب قدر نمایشی، به اندازه دریا ‏هم اشک تمساح بریزی اما حقی از مظلوم ضایع کرده باشی هیچ فایده ای ندارد و اینکه اگر به تو آدرس ‏اشتباهی داده اند که شب قدر درهای بخشش پروردگار باز هست، بفهم که برای تو باز نیست...‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، در شب قدر فقط از حق الله حرف زده نشود!! و بر حق الناس تأکید ‏شود تا شاید مظلومان هم اندکی دلگرم شوند!!‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، سخنران مراسم شب قدر از صاحبان میز تعریف بیهوده نکند! بگذارد ‏مردم حرف بزنند؛ هر وقت مظلوم توانست بدون لکنت در برابر ظالم از حقش بگوید آن شبِ قدرِ حقیقی ‏شیعیان مولا علی (ع) هست...‏ 🔸امير المؤمنين عليه السلام در خطبۀ 136 نهج البلاغه می فرمایند: «به خدا سوگند، داد مظلوم را از ظالم می ‏گیرم و افسار ظالم را می کشم تا وی را به آبشخور حق وارد سازم، هر چند کراهت داشته باشد.»‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، در شب قدر از مهمترین دغدغه حضرت علی (ع) که «عدالت» است، ‏یاد نشود!! و مدام بر زخم سر علی (ع) تأکید شود!! درحالیکه قلب مولا از شیعیانش خون است...‏ 🔸و چه جانکاه شهید دکتر علی شریعتی می گوید: «دردِ علی دو گونه است: یک درد، دردی است که از زخم ‏شمشیرِ ابن مُلجم در فَرق سرش احساس می‌ کند و دردِ دیگر دردی است که او را تنها در نیمه شب‌ های ‏خاموش به دل نخلستان ‌های اطراف مدینه کشانده... و به ناله درآورده است. ما تنها بر دردی می گرییم که از ‏شمشیرِ ابن مُلجم در فرقش احساس می کند. اما، این دردِ علی نیست؛ دردی که چنان روح بزرگی را به ناله ‏آورده است، «تنهایی» است، که ما آن را نمی شناسیم! باید این درد را بشناسیم، نه آن درد را؛ که علی دردِ ‏شمشیر را احساس نمی کند، و... ما دردِ علی را احساس نمی ‌کنیم!»‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، در این شب ها فقط به نماز و دعا که حق الله است پرداخته شود و از ‏حقوق اجتماعی افراد که صاحبان میز آن را ضایع کرده اند، حرفی زده نشود!! ‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، در این شب ها به مردم گفته شود توبه کنید اما به صاحبان میز با ‏فساد اخلاقی و اقتصادی توصیه ای برای توبه نشود!!‏ 🔸‏«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، در این شب ها، غارتگران بیت المال و رانت خواران و حرام خواران در ‏مراسم شب قدر حضور نمایشی و فریبکارانه داشته باشند و اشک تمساح بریزند و بزرگِ مراسم، شهامت رسوا ‏کردن آنها را نداشته باشد!‏ ‏🔸«آدرس اشتباهی ممنوع!» یعنی اینکه، شب های قدر، شب های فراموشی همه اشتباهات صاحبان میز باشد ‏درحالیکه حضرت علی (ع) شهید بی عدالتی و جهالت هست و با این آدرس های اشتباهی برای هزارمین بار ‏در همین شب های قدر به دست شیعیانش شهید می شود تا شاید بیدار شویم و مظلومیت و غریبی مولا را ‏بفهمیم!!‏ 🔸و هشدار آخر اینکه: ای تو که صاحبِ پُست و مقام و ثروت و زور هستی و حق الناسِ صدها انسانِ بی گناه بر ‏گردنت هست؛ آگاه باش که در شبهای قدر، خدا حق الناس را از گردنت برنمی دارد... و ای تو که همنشینِ ‏مفسدانِ اخلاقی و اقتصادی هستی و از خلافهایشان خبر داری و کاری نمی کنی؛ آگاه باش اینها حق الناس ‏است و با سکوتت در برابرِ مفسدان، حق مردم بی گناه را زیر پا می گذاری...‏
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⚫️ ضربه بضربه 🖤 اما نام علی، اسمش را علی گذاشتند، «علوّ» یعنی برتری، یا چون از نظر علم به همه مردم برتری داشت اسمش را علی گذاشتند... و چون در همه کارهایش رضایت خدا را در نظر داشت نامش را مرتضی گذاشتند، عنایت داشته باشیم که نام‏های اسلامی معنا دارد، خیلی از اسم‏ها معنا ندارد، الآن بین خانواده‌های مثلاً روشنفکر باب شده که اسمهای عجیب و غریبی روی کودکانشان می گذارند، اسمهائی که وقتی می‌شنوی متوجه نمی‌شوی که کودک پسر است یا دختر، معنایش هم مفهوم نیست، باید معنایش را از پدر و مادر بچه پرسید، اسامی مثل آتیلا ، آتیلا سردار قوم وحشی و خونریز قوم هون بوده، اسم یک جنایتکار را روی بچه‌شان می‌گذارند... ◾️ هر انسانی در طول عمرش بارها پشیمان شده، چه کسی است بگوید من در عمرم پشیمان نشده‏ ام؟ علی مرتضی راضی به رضای خداست، او رضای خداست، در هیچ کاری پشیمان نشد چون تمام تصمیماتش بر اساس رضای خدا بود، کاری که بر اساس رضای خداوند باشد ماندگار است، همانطور که علی تا ابد در قلوب مؤمنین جاودانی است، هرچه رنگ خداست می‏‌ماند، علی مرتضی کارهایش حول محور رضای الهی بود، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام اولین مرد مسلمان بود، اهل سنت اسامی دیگر صحابه را که می‌برند بلافاصله می‌گویند «رضی اللّه عنه» یعنی خدا از او راضی باشد، اما اسم علی را که می‏ برند می‏‌گویند «کرّم اللّه وجهه» یعنی خداوند صورتش را گرامی داشت، چون تنها صورتی که به بت نگاه نکرد علی بود، دیگران بت پرست بودند توبه کرده و مسلمان شدند، اما علی از ده سالگی مسلمان شد... حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند سه سال با پیامبر تنهایی نماز جماعت می‏‌خواندیم، نماز جماعت دو نفره... علی به اندازه یک چشم بهم زدن به سمت غیر خدا نرفت، لحظه‏‌ای به بت‌ها تعظیم نکرد... ◾️ حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام‏ حتی در سختترین شرایط عدالت داشتند، فرمودند ابن ملجم را گرفتید، او یکی زده شما هم یکی بزنید، الله اکبر، «ضربهً بضربة»... خدایا به حق حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام تو را قسم می‏‌دهیم روز به روز ایمان ما را به اسلام و توفیق عمل به اسلام مرحمت بفرما وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ✍️حبیب الله یوسفی
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔵 شرایط استجابت دعا 1️⃣ خواستن و طلب حقیقی در وجود انسان پيدا شود و تمام ذرات وجود انسان مظهر خواستن گردد، روح انسان جزئى است از عالم وجود؛ اگر واقعاً خواهش و احتياجى در وجودش پيدا شود، دستگاه عظيم خلقت آن را مهمل نمى‏ گذارد: «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ» (نمل/ ۶۲) آيا كيست كه مضطر را هنگام نياز اجابت كند و بدى را از وى دور سازد؟ 2️⃣ ايمان و اعتماد به استجابت‏ در حديث است: «اذا دَعَوْتَ فَظُنَّ حاجَتَكَ بِالْبابِ» ‏ يعنى آنگاه كه دعا مى‏ كنى حاجت خود را دم درب ، آماده فرض كن. 3️⃣ مخالف نبودن دعا با سنن تكوين و تشريع‏ مانند خواستن خلود در دنيا يعنى عمر جاويدان كه مرگ هرگز به سراغش نيايد يا خواستن قطع رحم، قابل استجابت نيست؛ يعنى اين گونه دعاها مصداق واقعى دعا نمى ‏باشند. 4️⃣ هماهنگى دعا با ساير شئون دعاكننده‏ نظیر اینکه دل، پاک و صاف باشد؛ كسب و روزى، حلال باشد؛ مظالم مردم بر گردن نداشته باشد. 5️⃣ مورد دعا نتيجه گناه نباشد: مثلًا امر به معروف و نهى از منكر واجب است؛ صلاح و فساد اجتماع بستگى كامل دارد به اجرا و عدم اجراى اين اصل. نتيجه منطقى ترک امر به معروف و نهى از منكر اين است كه ميدان براى اشرار باز مى‏ شود و آنها بر مردم مسلط مى‏ گردند. اگر مردم در اين وظيفه خود كوتاهى كنند و به عقوبت و نتيجه منطقى اين كوتاهى مبتلا شوند و آن وقت بخواهند ابتلاهاى خود را با دعا رفع كنند، ممكن نيست. راه منحصر اين است كه توبه كنند و دومرتبه در حدود امكانات خود امر به‏ معروف و نهى از منكر كنند. 6️⃣ دعا نبايد جانشين فعاليت قرار گيرد: اگر خداوند كليد حاجتى را به دست خود انسان داده و او كفران نعمت مى‏‌كند و از به كار بردن آن كليد مضايقه دارد و از خدا مى‏‌خواهد آن درى را كه كليدش در دست دعا كننده است به روى او باز كند و زحمت به كار بردن كليد را از دوش او بردارد، البته چنين دعايى قابل استجابت نيست. 🔽 اين گونه دعاها را نيز بايد از نوع دعاهاى مخالف سنن تكوين قرار داد. 🔽 دعا در نظام خلقت براى اين نيست كه جانشين عمل شود. دعا مكمّل و متمّم عمل است نه جانشين عمل. 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (بيست گفتار)، جلد ۲۳، صفحه: ۷۹۲ - ۷۸۱ - با تلخیص و ویرایش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ♦️ در آخرالزمان خوب‌ها باید خالص شوند ✍️ حجت الاسلام و المسلمین پناهيان 🔸در آخرالزمان مشکل اصلی، خوبان هستند؛ نه کفار در آخرالزمان مشکل اصلی، آدم‌خوب‌ها هستند؛ نه کفار و آدم‌های بد. مثلا روايتی نداريم که بگويد: از بس کفار مراکز فساد می‌سازند، ظهور به تأخير می‌افتد! يا روايتی نداريم که بگويد: کفار از بس سلاح هسته‌ای مخرب دارند، لذا حضرت ظهور نمی‌کند که مبادا آن بمب‌ها را بر سر مسملين فرو بريزند به قول حضرت امام‌ محمد باقر علیه السلام برخی از فقها می‌خواهند حکم قتل حضرت را بدهند، ولی زورشان نمی‌رسد! 🔸 همه مسائل برمی‌گردد به اينکه «خوب‌ها بايد خالص و خُلّص بشوند» مشکل اين است که ما در بين خودمان ناخالصی داريم، اين‌ها را بايد درست کنيم. خوبها باید پاک شوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Varese Zolfaghar.mp3
9.51M
🎤 باشعری از: قاسم صرافان و صدای: وحید احمدی چهارده قرن است از قتل عدالت رد شدی از کنار خون او، دنیا! چه راحت رد شدی صبح نزدیک است و دلها در فراقش، بی‌قرار تا رسد، زیبا رخی، عین علی، با ذوالفقار ـ واحد منتظران منجی "عج" عاشقان اهل بیت علیه السلام
12_MirDamad_Shab_21_Ramazan_1395_a_(www.rasekhoon.net) (1).mp3
17.05M
شب قدر رو سیاها اومده شب بخشش گناها اومده بسیار زیبا حتما گوش بدین😔 ... اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🖤 شرح دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان ⚫️ مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً» می‌گوید: خدایا کاری کن، راهی برایم پیدا شود تا تو از من راضی شوی. باید توفیقاتی از ما سر بزند تا دلیل و راهنمایی باشد، برای اینکه خدا از ما راضی باشد. ▪️ حدیث داریم که اگر می‌خواهید بدانید خدا از تو راضی هست یا نه؛ به خودت نگاه کن، ببین تو از خدا راضی هستی یا گوشه دلت می‌گویی چرا فلانی دارد و من ندارم. اینکه گله می‌کنی که خدا چرا به من نداده و فلان کس داده نشان دهنده این است که از خدا راضی نیستی و خدا هم از تو رضایت ندارد. ▪️ شما مثل بیمار هستید و خدا مثل دکتر است. ساعت ۱۰ صبح دکتر به اتاق بیمارستان می‌آید و دستور غذا را به مسئول آشپزخانه می‌دهد. در یک اتاق گاهی ۸ بیمار می‌خوابند و دکتر می‌گوید به این بیمار چلوکباب دهید و به آن آقا غذا ندهید و به آن بیمار دیگر هم سوپ دهید. حالا آن بیماری که دکتر از غذا منعش کرده با دکتر نزاع نمی‌کند، چون می‌داند عمل جراحی خواهد شد و نباید غذا بخورد. نگاه تمام بیمارها به دکتر یکسان است و ما هم پیش خدا باید این‌جور باشیم. ▪️ همان‌طور که دکتر صلاح مریض را هر چه باشد، می‌داند، خدای تبارک و تعالی هم هر چه صلاح ما باشد را می‌دهد. به یکی کمتر و به یکی بیشتر می‌دهد و ما نباید اعتراضی کنیم. اگر این روحیه را پیدا کردیم که هر چه خدا به ما دهد به همان راضی باشیم، خدا هم از ما راضی می‌شود؛ اما اگر در دلمان شکایت داشته باشیم که خدا به ما کم داده، به این معنی است که خدا هم از ما راضی نیست. ▪️ منشأ غیبت «حسد» است باید ریشه حسادت را بزنیم تا غیبت نکنیم. ما نوعاً گرفتار حسد و اخلاق رذیله هستیم و دچار غیبتیم، حالا در ایام رمضان نیت کنیم که اعضا و جوارحمان نیز روزه باشند تا اسیر غیبت و دیگر گناهان نشویم. ▪️حدیث داریم که هر وقت روزه می‌گیرید کاری کنید تا گوشتان هم روزه باشد. غیبت و آواز حرام گوش ندهید، زبانتان غیبت نکند و زنان پوست صورت و موی خود را به نامحرم نشان ندهند. ولی متاسفانه ما روزه عام می‌گیریم و آخر ماه همان آدم اول ماه هستیم. ▪️حدیث داریم کسانی که جاهلند و روزه حقیقی نمی‌گیرند و عبادت خالص انجام نمی‌دهند مثل حیوان آسیابان هستند. یعنی از صبح تا شب راه می‌روند؛ اما پیش نمی‌روند و غروب همان جایی هستند که صبح بودند. ▪️ «وَلا تَجْعَل للشّیطان فیهِ علی سَبیلاً» در این بخش می‌خوانیم که خدایا کاری کن تا شیطان در ماه رمضان و ایام بعد از آن بر من راه پیدا نکند. حال چه کار کنیم تا شیطان بر ما راه پیدا نکند؟ حدیث داریم که شیطان با ۳ طایفه کاری ندارد: ▪️آنهایی که یاد خدا می‌کنند ▪️آنهایی که هنگام سحر بلند می‌شوند و استغفار می‌کنند ▪️و آنهایی که از ترس خدا هنگام سحر گریه و انابه می‌کنند. ◾️ «واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً» خدایا بهشت‌ را منزل من قرار بده. منزل بازگشت و آسایشگاه ما را بهشت قرار بده. کسانی که شیعه حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و اهل بیت علیهماالسلام هستند، ان‌شاءالله جهنم نمی‌روند. ▪️حضرت امام جعفرصادق علیه السلام می‌فرماید: «ایمانتان را با خودتان بیاورید ما شفاعتتان می‌کنیم» ▪️آیاتی که درباره شفاعت آمده برای کسانی است که با ایمان از دنیا می‌روند. آیات قرآن که در آن شفاعت نیست برای کافران و مردودی‌هاست. ما تجدید می‌شویم و یکی دو نمره کم می‌آوریم؛ اما چون شیعه هستیم، شفاعت اهل بیت علیهماالسلام شامل حال ما می‌شود. ◾️ در پایان دعا می‌خوانیم «یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین» یعنی ای خدایی که حوائج طالبین را برآورده می‌کنی، یعنی هر کسی هر کاری که دارد به سراغ تو می‌آید و طلب می‌کند و تو حاجتش را می‌دهی، این دعاها را در حق ما اجابت کن.
🖤اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم 🖤بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ◾️ تیغ و محراب ▪️ ای سرزمین بی‏ ستاره رنگ رنگ! آیا حضور بزرگش، چنان گران بود که طاقتش نیاوردی؟ ای آسمان بشکاف و خون ببار... هان ای زمین... تیغی که محراب را به سیل خون نشاند، مگر جز از قلب تو بیرون کشیده بودند؟ مگر جز این‏که مایه فخر تو بود؟ آیا شرم نکردی؟ ای مسجد... چگونه محراب خویش را از فواره فرق علی علیه‏السلام رنگین یافتی و از پایه فرو نریختی؟! ▪️مروت از یتیمان کاسه‌‏های شیر بدست باید آموخت که هنوز در برابر خانه خلیفه الله صف کشیده‏‌اند، اگر چه نیک می‏‌دانند که دیگر کار از کار گذشته است. بستر خالی، هنوز گرم وجود پر حرارتی است که دیگر به هیچ بستری نیاز ندارد، گرچه در تمام عمر نیز مردِ بستر نبوده است. ▪️ باید دانست که «در سجده شهید شدن» چه رازی نهفته است و در این ایستاده زیستن! باید پی به این راز برد که چرا کعبه زادگاه کسی می‏ شود و مسجد، شهادت‏‌گاهش؟ ▪️ بی ‏شک آن‏که نخستین نفس را در خانه خدا خویش فرو دارد، آخرین را نیز شایسته است در خانه خدا بازدم کند، که این عین، رستگاری‏ست، پس حقیقت گفت که فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه، و او رستگار شد... اما بدا به حال قومی که به ‏او بی وفایی کردند… وای بر قافله‏ های بی‏ قافله سالار... وای بر همه یتیمانی که جز علی، پدری نمی‏ شناختند... زین پس آیا چه کسی نان و خرمایی بر ایشان خواهد آورد؟ وای بر همه چاه‏ هایی که زین پس، غریب و تنها می‏ شوند. علی تنها و چاه های تنها... عمری با هم از تنهایی بیرون می‏‌آمدند. زین پس علی نیست، پس چاه‏ ها تنهاتر از همیشه مانده ‏اند. آیا چه کسی عطش آب‏ها را به آبی خواهد نشاند؟!! هیهات که ارکان هدایت فرو ریخت... ⚫️ شهادت مولی الموحدین، مولود کعبه و شهید عشق، حضرت مولا امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام بر رهروان راهش و دوستداران و شیعیانش تسلیت و تعزیت باد ✍️ حبیب الله یوسفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⚫️ دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان «اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیطان فیهِ علی سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین» ⚫️ خدایا قرار بده برایم در آن به سوی خوشنودی‌هایت راهنمایی و قرار مده شیطان را در آن بر من راهی و قرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه، ای برآورنده حاجت‌های جویندگان.
🖤اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم 🖤بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ▪️شب قدر بهتر است از هزار ماه‏ ⚫️ قرآن به طور اجمال و سربسته اين مطلب را براى ما بيان كرده: «قرآن را در شب قدر نازل كرديم و تو چه مى ‏دانى شب قدر چيست!»...يعنى انسان نمی‌داند كه شب قدر چيست! ▪️ ما در نماز مى‏ خوانيم: «إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ‏» عبادت وقتى با حالت جمعى باشد بيشتر بالا مى ‏رود. وقتى روحهاى ديگر حالت عِلوى پيدا كرده ‏اند، بر روحهاى تاريک مثل روحهاى ما هم اثر مى‏‌گذارد. ▪️اينكه سحرها براى عبادت بهتر است و روح انسان در سحر براى عبادت آماده ‏تر است و بيشتر حضور قلب دارد، يک مقدار براى اين است كه در آن وقت پاكانى و روحهاى بزرگ و قوی هستند (به ویژه وجود مقدس حضرت حجت سلام الله علیه) كه در حال عبادتند. ▪️امروز درباره عالم ماده ثابت شده كه وقتى كسى «فكر» مى‏‌كند موج فكرى‏‌اش به آن سر دنيا مى‏‌رسد، تا چه رسد به امواج روحى، كه ما نمى‌توانيم درک كنيم، شعاع روح آنها بر ديگران هم اثر مى‏‌گذارد. ▪️ حال اگر «شب»، شب قدر باشد، شبى باشد كه امام در چنين هيجانى و در چنين حالت قربى است و فضای روحى عالم به گونه‌‏اى است كه درهاى زمين و آسمان به روى يكديگر باز شده، در آن شب افرادى مثل ما هم اگر و لو ذره‌‏اى هماهنگى نشان بدهيم، فيضى كه مى‌توانيم ببريم برابر است با هزار ماه ديگر كه بخواهيم عبادت كنيم. ▪️ يعنى آن فضای روحى كه در آن شب به وجود مى‏‌آيد آن‏قدر بالا برنده است و براى احياء و زنده داشتن شب مناسب است كه برترى دارد بر هزار ماهى كه شبهاى ساده‌‏اى داشته باشد و اين وضع در آن شبها وجود نداشته باشد. 📚▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آشنايى با قرآن)، جلد ۲۸، صفحه: ۶۹۶-۶۹۵- با تلخیص و ویرایش جزئی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⛔️ کمی راجع به سیره حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام ♦️ حضرت چه جوری زندگی می‏‌کردند؟ هر چه بیشتر بگوئیم، بیشتر باید از خودمان خجالت بکشیم، حالا ما فاصله‌مان با اسلام چقدر است؟ که به هر حال ما نمی‏‌توانیم حق را نگوئیم، البته هر شیعه‌ای باید هر چه بیشتر خودش را متصف به صفات متعالی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بکند، حق را بگوئیم، یکی از خصوصیات اخلاقی که حضرت داشتند این بود که از تملق خیلی بدشان می‏‌آمد، برخلاف ما که خیلی خوشمان می‏‌آید از تملق... حضرت می‏‌فرمایند مؤمن آن است که وقتی تعریفش را می‏‌کنی غصه بخورد، غمگین شود، وقتی می‏‌گویند فلانی چقدر آدم خوبی است می‏ ترسد... ▪️این یک بلای شایعی است در جامعه ما، القابی که به هم می‏‌دهند، همه به هم تملق می‌‏گویند... ▪️ ما خودمان را شیعه علی می‌دانیم، اما واقعاً همینطور است؟ ما شیعه علی هستیم؟ از همین الآن تصمیم بگیریم تملق و چاپلوسی را در خودمان نابود کنیم، این یک مسئله خیلی مهمی است، به خصوص که اگر طرف نا اهل باشد که خیلی هم خطرناک است، حدیث داریم که اگر از یک آدم فاجر و فاسقی تعریف کردی، اگر تملق آدم فاسدی را کردی، عرش خدا به لرزه می‌آید... ⛔️ می‌گویند فلانی تیز و زرنگ است، سیاستمدار است، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام می‏‌فرمایند اگر حقه باز و اهل نیرنگ جایشان در آتش نبود، حیله و نیرنگ من از همه قوی تر بود، ما فکر می‏‌کنیم زرنگیم، این زرنگی نیست بلکه اوج حماقت است... وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ✍️حبیب الله یوسفی
نسیم سحر.mp3
2.84M
🔅چه کنیم شب قدر را درک کنیم؟ ✨چرا شب قدر قرآن روی سرمی گذاریم ومتوسل به ائمه میشویم؟؟ مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ هر كه خدا را بخواهد،از شما آغاز مي ‌كند و هر كه بخواهد با حقيقت توحيد آشنا شود، از شما مي‌ پذيرد و هر كه بخواهد رو به خدا كند، رو به شما مي ‌آورد. (زیارت جامعه کبیره) [استاد عالی ]
اسرار روزه _17.mp3
10.12M
۱۷ 💢 آنکس که به دنبال رشد انسانی، و قرب به خداوند است، تسلّط بر بدن، اولین قدم، در این مسیر است. ☜ تسلط بر فکر، وهم، خیال و ... بدون تسلط بر بدن ممکن نیست! 🎤