eitaa logo
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
111 دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
6.7هزار ویدیو
150 فایل
کپی فقط با صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان عج ارتباط با ادمین: @GAFKTH
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ ۱۴۰۰ و خطری که از سر ایران گذشت ❌کسی نفهمید از سر ایران چه خطری گذشت! سال ۱۴۰۰ سالی بود که کلید نابودی ایران باید فشرده میشد و فشرده هم شد اما عمل نکرد! سناریو به اندازه ای ماهرانه چیدمان شده بود که کسی شک نکرد ماجراهای شرق ایران کلید آغاز ماجراهای شمالغرب آن است. گاهی شعبده باز به اندازه ای سریع حرکتش را انجام میدهد تا فرصت فکرکردن را از تماشاگر بگیرد مردم ایران ناگاه دیدند در شرق کشورشان یک مشت طالب وحشی از پشت کوه ها و از دل غارها با چهارتا کلاشینکف زنگ زده و دمپایی به پا و عبابردوش یک کشور پهناور به گستره افغانستان راتسخیر کردند بسیاری ازتحلیلگران ایرانی نفهمیدند چی شد! چی شد اشرف غنی و آمریکا افغانستان را دو دستی در سینی پیشکش طالبان پا برهنه کردند. باید بچگانه فکرکنیم که یک گروه پا برهنه طلبه که تنها سلاح سنگین شان کلاشینکف روسی و نهایتا تیربار است بتواند بسادگی بدون تبانی با دولت مرکزی شهر به شهر یک کشور و ارتش آن را تسخیر کنند! فردای سقوط کابل احمدمسعود جلوی چشم همگان به پنجشیر میرود تا جبهه مقاومت ملی راتشکیل دهد از این جای سناریو مهم است خوب دقت کنید تابفهمید تمام سناریوی طالبان برای ایران طراحی شده بود احمد مسعود توانست یک محور پان پارسیستی (نه پان ایرانیستی) را شکل دهد این نکته بسیار مهم است که بدانید پان پارسیسم کاملاً ضد ایرانشهری است و دقیقا در راستای طرح لوییس حرکت میکند، محدود کردن ایران به یک قوم پارس و نام گزاری این کشور بنام پرشیا بخش مهم طرح لوییس است، احمد از اتحاد پارس سخن میگفت و این خوشایند ملی گرایانی آمد که پشت پرده را نتوانستند ببینند. ناگاه در میان ایرانیان شور و هیاهویی افتاد که ایران باید به افغانستان لشگرکشی کند و به احمد مسعودبرای نابودی طالبان کمک کند در ظاهر خواسته قشنگ و ملی‌ای بود برای همین هم ناگاه احمد مسعود تبدیل به یک قهرمان ملی شد و فشار برای دخالت ایران درافغانستان فزونی یافت تاجایی که مردم حکومت را به خیانت در ماجرای افغانستان و همدستی باطالبان متهم کردند اگر فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان آن سخنان گاف دار مبنی بر پشتیبانی از تجزیه طلبان کرد را برزبان نمیاورد چه بسا نقاب از چهره ایشان حالاحالاها نمی‌افتاد تنها چندی از ماجراهای شرق ایران نگذشته بود که ماجراهای شمالغرب ایران در قفقاز کلید خورد جمهوری باکو نقاب از رخ ایران ستیز خود برداشت و آشکارا ادعاهای خاکی علیه آذرپایگان اصیل و ایران رامطرح کرد رانندگان ایرانی درجاده های ترانزیت ارمنستان بازداشت و مرز ارمنستان با ایران به خطر نابودی افتاد زمانیکه حجم انبوهی از نیروهای مسلح و ارتش کشور جهت انجام رزمایش اقتدار به مرز گسیل شدند ناگاه همه چیز بسان یک مکاشفه یوحنا آشکارشد و ترفند پلید شعبده باز آشکار گشت! سناریو کشاندن ارتش ایران در باتلاق افغانستان برای خالی شدن مرزهای شمالغرب از نیروهای مسلح و پدافند کشور بود آن ها قصدداشتند با یک سناریوی بسیارطبیعی و ماهرانه ایرانیان را به باتلاق افغانستان بکشانند تا در پدافند از شمالغرب ناتوان بمانند اما گمان نمیکردند ایرانیها فریب شان رانخورند. شاید اگر هر ملتی بود بسادگی فریب این سناریوی بی نقص را میخورد خطری که از زیر گوش ایران گذشت را بسیاری هنوز متوجه رخ دادن آن نشده اند. بی تردید ایران را دست خدا دراین توطئه پاس داشت نسخه نابودی این کشور بسیار پیشتر در اتاق های فکر اتحادیه ایران ستیزان نوشته شده است، بسیاری هم فریب این نسخه را خوردند اما نهایتا این ایران بود که پیروز شد اذا جاء نصرالله و الفتح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حديث ابتدای درس خارج مقام معظم رهبری مدظله: عن عطاء بن یَسار، عن عائشة قالَت: قال رسولُ الله«صلی‌الله‌علیه‌وآله»: ما خُیِّرَ عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اِختارَ أشدَّهما. ♦️ این، روایتی است از پیغمبر در مدح و تمجید از جناب عمّار یاسر. راوی هم عایشه، زوجۀ پیغمبر اکرم است. تقریباً یک معیاری را دست می‌دهد. می‌فرماید: هرگز عمّار بین دو کار مخیّر نشد یعنی دو کارِ نیک، دو کارِ خیر، مگر اینکه سخت‌ترینِ آن دو کار را انتخاب کرد. فرض بفرمایید انسان می‌خواهد مالی را صدقه بدهد، یک طور صدقه دادن کارِ آسانی است، مثلاً در صندوق صدقات یک پولی می‌اندازد. یک طور هم کارِ سخت‌تری است، و آن اینکه انسان می‌گردد، آن مستحِقِّ حقیقی را پیدا می‌کند و پول را به دست او می‌رساند. این، سخت‌تر است. اگر جناب عمّار بین این دو کار مخیّر می‌شد، کار سخت را انتخاب می‌کرد. یا فرض بفرمایید جناب عمّار هم در زمان پیغمبر که جوان بود، هم در زمان امیرالمؤمنین که پیرمردی شده بود، در جهاد شرکت می‌کرد. به دو صورت می‌شود در جبهه کار انجام داد؛ بعضی کارها آسان است، بعضی کارها سخت، او سخت‌تر را انتخاب می‌کرد. لذا در جنگ صفّین، جناب عمّار سخت‌ترین کار را انتخاب کرده بود یعنی هم می‌جنگید، شمشیر می‌زد، هم آن کسانی را که دچار وسوسه و تردید می‌شدند، با استدلال، با بیان وافی و شافی، آنها را هدایت می‌کرد و این، از جملۀ کارهای مهمی بود که جناب عمّار انجام می‌داد. این، یک ضابطۀ تقریباً کلّی است که: انسان بالطبع، سهل‌گرا است، کارِ آسانتر را ترجیح می‌دهد. اگر از لحاظ زمانی هم دو کار در طول یکدیگر قرار داشته باشند، ما اوّل سراغِ آن کارِ آسان می‌رویم و آن را انتخاب می‌کنیم! امروز در مواجهۀ با جبهۀ عظیمی از دشمن که با انواع و اقسام ترفندها و ابزارها، ابزارهای سخت، ابزارهای نرم، در مواجهۀ با نظام اسلامی و با اسلام در واقع، با پرچم برافراشتۀ اسلام قرار گرفته است، بعضی از کارها کار آسانی است، بعضی از کارها سخت است، فکرکردن لازم دارد، مطالعه کردن و دقت کردن لازم دارد، فحص لازم دارد، پیدا کردن یاران و همکاران لازم دارد. اینها کارهای سخت است که ما معمولاً می‌رویم سراغ آسانترها! آن کاری که آسان است، آنرا انجام می‌دهیم. اگر رسیدیم به کار سخت، آنها را هم یا انجام می‌دهیم، گاهی هم انجام نمی‌دهیم. اما ترجیح می‌دهیم کارِ سهل را! یعنی سهل‌گرائی، آسان‌گرائی، دنبال کارهای آسان بودن. و این، غیر از سهل‌انگاری است، آسان‌گیری است. آسان‌گیری حرف دیگری است، کاری را که پیچیده است، انسان به پیچیدگیِ آن توجه نکند، آنرا با نگاه سطحی نگاه کند. این، سهل‌انگاری است. سهل‌گرائی این است که انسان دنبال کار آسان برود، کار سخت را رها کند! واقعاً امروز حوزه‌های علمیه بخصوص حوزۀ علمیۀ قم وظائف سنگینی دارند که کارهای سختی است. اینکه انسان مطالعه کند، درس بدهد، یک عدۀ شاگرد از او استفاده کنند؛ کار خوبی است اما از جمله کارهای آسانی است. در کنار این، کارهای سختی هم وجود دارد. من توصیه نمی‌کنم درسها را تعطیل کنند، مدرّسین درس نگویند و طلبه‌ها را محروم بگذارند!. نه، این هم کارِ لازمی است اما از کارهای سخت غفلت نباید کرد! نگاه کنیم، ببینیم امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ این، یکی از کارهای مهم است. برویم سراغ اینکه در مقابل ابزار دشمن، چه ابزار سختِ او، چه ابزارِ نرم او، برای تغییر باورها، ما چکار می‌توانیم انجام بدهیم؟ این کار سخت را همه موظفند انجام بدهند. انجام دادنش هم به این نیست که ما بگوییم یا یک کتابی بنویسیم مثلاً در باب ولایت فقیه یا در باب لزوم جهاد؛ اینها آن کارهای آسان است. کار سخت این است که: شیوۀ دشمن را بشناسیم، حیله‌های او را بفهمیم، راه‌های نفوذ دشمن را پیدا کنیم. امروز در کشور چند میلیون دانشجو داریم، علاوه بر دانشجویانی که در کشورهای اسلامی هستند، همۀ اینها مشتاق‌اند حرف درستی را از یک جایی بشنوند! از اسلام، یک تعریف درستی، یک بیان درستی را بشنوند. این کار، کار کیست؟ چه کسی باید این کارها را بکند؟ جناب عمّار اکتفاء به این کارهای معمولی و عادی و آسان نمی‌کرد، نگاه می‌کرد اگر می‌دید جمع بین کار آسان و سخت ممکن است، هر دو را انجام می‌داد، اما اگر می‌دید که ناگزیر باید یکی را انتخاب بکند، او سخت‌ترین را انتخاب می‌کرد. این، شد ضابطه، شد درس، معیار، این‌گونه باید حرکت کرد. ما خُیِّر عمّارُ بن یاسر بین أمرَین الّا اختار أشدَّهما ! این را پیغمبر دربارۀ عمار می‌فرماید، این تمجید پیغمبر از عمّار درسی است برای ما. 📚 امالی شیخ مفید صفحه ۴۹۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ و ...... تکرار ماجرای همیشگی تاریخ ! ضعف و سستی شیعیان ؛ برای یازدهمین بار، ذخیره‌ی خداوند را از صندوقچه‌ی دنیا گرفت. و باز .... آدمیزاد ماند و وحشتِ دنیایِ بی‌چراغ! ▪️ علیه‌السلام عاشقان اهل بیت علیه السلام