eitaa logo
ادوات
197 دنبال‌کننده
624 عکس
194 ویدیو
229 فایل
✅ آن‌چه باید در دسترس فعالان فرهنگی اجتماعی باشد! ✅ شبکه اشتراک محتوا ✅ در موضوع انقلاب اسلامی، شناخت صحنه و... ✅ اطلاع رسانی فعالیتهای مرتبط 🌱جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مازندران @jebhemedia🔰
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 وبینار فرهنگی 📊 نظام معنایی مردم ایران در گام دوم انقلاب اسلامی؛ مبتنی بر نقش تبیینی دبیران و استادان 👤 سخنران: دکتر سهیل احمدی 🔍 پژوهشگر مرکز جنگ نرم و رسانه دانشگاه امام حسین (ع) 📆 یکشنبه ۱۹ بهمن؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔹نشانی الکترونیکی ورود به جلسه: 🆔 https://www.skyroom.online/ch/11573801gh/srttu
📋 عنوان یادداشت | امید صادق ◀ قدرت‌های عالم تمام فشارهای نظامی و فرهنگی و اقتصادی‌شان را برای تغییر انقلاب به کار ببرند: اراده و تحول عمومی مردم. که این عامل اگر درون مرزهای ایران موجب سرنگونی نظام دیکتاتوری شد، فراتر از مرزهای آن می‌تواند عامل سرنگونی نظام استکباری عالم شود. 🔺 در دهه شصت، در اوج مشکلات اقتصادی و نظامی، رهبر انقلاب که آن روز رئیس جمهور بودنــد این آیه را برای رزمندگان زمزمه و تبیین می‌کردند که «فــلاتهنــوا و لا تحزنوا و انتــم الاعلون ان کنتم مومنین» اگر ایمانتان را حفظ کنید، شما برتر خواهید بود. ایشان آن روز می‌دیدند که اگر سال‌های بعد قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود و توان نفوذ منطقه‌ای ایران از یک ســوی و تاب‌آوری او در مقابل فشارها و تحریم‌ها از سوی دیگر، چشم جهان را خیره خواهد‌کرد، همه به دلیل چنین تحول روحی عمیق و با ثباتی در جان امت انقلابی ایران است.
🔺 «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» که جامعه مومن و انقلابی مکلف به انجام آن است، چیست؟ ایجاد و پرورش «امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی» در جامعه. رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به این سوال کلیدی این‌گونه پاسخ می‌دهند و آن را «کلید اساسیِ همه‌ی قفل‌ها» می‌دانند. اما برای عمل به این تکلیفِ انقلابی چه نقاط روشنی در صحنه‌ی واقعیات جامعه وجود دارد که «امیدِ صادق» ایجاد کند؟ 🔺 افزایش دشمنی نشانگر رشد نفوذ و قدرت انقلاب برای پاسخ به این سوال به 43 سال قبل باز می‌گردیم. آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای در مقاله‌ای که در ســال 56 با نام «روح توحیــد، نفی عبودیــت غیر خدا» منتشــر کرده‌انــد، برای ارزیابی رشــد و موفقیت نهضت‌ها یک شاخص مهم را از تحلیل نهضت پیامبر اعظم استخراج می‌کنند. «... از راه مطالعــه در چهره‌ى دشمنان این نهضت و وابستگی‌هاى طبقاتی آنان می‌توان جهت‌گیرى طبقاتی و اجتماعی آن نهضت را دانست و از مطالعه در شدت و جدیت دشمنی‌هایشان می‌توان عمق و تاثیر آن را اندازه‌گیری کرد و بدین سبب است که براى درست شناختن دعوت‌هاى الهی یکی از راه‌هاى قابل اطمینان، مطالعه در جبهه‌ی طرفداران و جبهه‌ی دشمنان این نهضت است...». ایشان در آن مقاله توضیح می‌دهند که نهضت پیامبر اکرم(س) از ابتدا با مواجهه‌ی «طبقه‌ى مســلط و قدرتمند» روبرو شد. آنها ابتدا نســبت به نهضت بی‌توجهی نشان دادند و سپس به تناسب تقویت نهضت، با مخالفت و بعد تطمیع و تهدیــد و در نهایت با بکارگیری تمام توان خود با آن به مقابله برخاستند. افزایش دشمنی دشمن و بکارگیری تمام توانش نشان‌دهنده‌ی رشد قدرت و ضریب نفوذ و گسترش کمی و کیفی نهضت بود و تقابل با قدرت‌های طاغوتی نیز نشان دهنده‌ی حفظ جهت‌گیری آن. 🔺 حال با همین نگاه به انقلاب چهل ساله اسلامی مردم ایران نگاه می‌کنیم. انقلابی که هم‌چنــان در تقابل با طاغوت‌های عالم حرکت می‌کند؛ که این یعنی جهت‌گیری حرکت، در مجموع حفظ شده و از سوی دیگر دشمن تمام توان خود را برای تقابل با انقلاب به کار گرفته که این هم به این معنی است که گسترش و رشد کمی و کیفی این حرکت، حداقل به میزان افزایش کمی و کیفی دشمنی دشمنانش، افزایش پیدا کرده است. 🔺 مردم، هدف دشمنی دشمنان جالب‌تر آنکه در طول این دهها سال، بخش عمده فشارهای دشمن چه فشار نظامی، چه فرهنگی و چه اقتصادی همه متوجه بدنه‌ی مردم است. این رویه‌ی ظالمانه نشان می‌دهد که دشمن اراده‌ی عمومی مردم را نشانه گرفته است. رهبر انقلاب حتی پیش از پیروزی انقلاب معتقد بودند «انقلاب» اساساً یک تحول روحی در جان امت است؛ چه آنکه ایشان چند سال قبل از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی در کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن»، *هویت انقلاب را از جنس «بعثت» می‌دانند*. «همان تحولی کــه در روح نبی ایجاد شد، باید به یک شکلی با یک وضع خاصی، در متن واقعیت اجتماع انجام بگیرد و این همان مطلبی است که ما اسم آن را گذاشتیم رستاخیز اجتماعی نبوت... . منظور از کلمه انقلاب، یعنی یک تحول و یک دگرگونیِ عمیقِ بنیادی در یک اجتماع. در کلمه انقلاب، به طور حتم و لزوم، زد و خورد نیست.» 🔺 حالا اگر در عرصه واقعیت و عمل ثابت شود که ملتی این بعثت را در جان خود ایجاد کرده و آن را حفظ نموده است، معنایش آن است که او صاحب یک دارایی به شدت امیدآفرین شده است. از این جهت اهمیت چهل سالگی انقلاب اسلامی می‌تواند بیانگر نماد تثبیت باشد. «از میان همه‌ی ملت‌های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد؛ و در میان ملت‌هایی که به پا خاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به جز تغییر حکومت‌ها، آرمان‌های انقلابی را حفظ کرده‌باشند.» (بیانیه گام دوم) 🔺 از این منظر جالب‌تر می‌شود وقتی می‌بینیم که هم مخالفان و منتقدان کارگزاران نظام و هم موافقان آنها، هر دو استدلالشان را بــه همــان آرمان‌هــای انقــلاب اســلامی متصــل می‌کننــد. موضوعی که رهبر انقــلاب آن را مایه‌ی نشــاط و بیــداری و زنده بودن مردم ارزیابی و آن را حتی مهمتر از نقدها و گله‌ها و حفظ آن را مایه‌ی دلگرمی می‌دانند. 🔺 «البته در مجموع این بحث‌هایی که دوستان- پسران و دختران دانشجو- اینجا کردند، یک نکته برای من خیلی جالب و برجسته است و آن اینکه علی‌رغم گله‌گزاری‌ها و نگرانی‌ها که [بیان] کردند، جلســه‌ی امروز ما نشــان داد که محیط دانشجویی یک محیط بانشاط و زنده است.»[ 97/3/7 ] حالا می‌توانیم توضیح بدهیم که با این نگاه چه نکته‌ی ریشه‌ای باعث حفظ نظام اسلامی شده. صرف قدرت نظامی را حکومت پهلوی هم داشت و تمام قـوای نظامی عالم هم حامی او بودند؛ در حالیکه امروز قوای نظامی و بلکه جبهه همه‌جانبه قدرتمندان عالم مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند. در واقع همان عامل حیاتی که باعث شده نظام پهلوی سرنگون شود، باعث شده همه ⬇
◀ قدرت‌های عالم تمام فشارهای نظامی و فرهنگی و اقتصادی‌شان را برای تغییر انقلاب به کار ببرند: اراده و تحول عمومی مردم. که این عامل اگر درون مرزهای ایران موجب سرنگونی نظام دیکتاتوری شد، فراتر از مرزهای آن می‌تواند عامل سرنگونی نظام استکباری عالم شود. 🔺 در دهه شصت، در اوج مشکلات اقتصادی و نظامی، رهبر انقلاب که آن روز رئیس جمهور بودنــد این آیه را برای رزمندگان زمزمه و تبیین می‌کردند که «فــلاتهنــوا و لا تحزنوا و انتــم الاعلون ان کنتم مومنین» اگر ایمانتان را حفظ کنید، شما برتر خواهید بود. ایشان آن روز می‌دیدند که اگر سال‌های بعد قدرت نظامی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود و توان نفوذ منطقه‌ای ایران از یک ســوی و تاب‌آوری او در مقابل فشارها و تحریم‌ها از سوی دیگر، چشم جهان را خیره خواهد‌کرد، همه به دلیل چنین تحول روحی عمیق و با ثباتی در جان امت انقلابی ایران است. [+منتشر شده در نشریه خط حزب‌الله، شماره 259] ✍ 🆔 @adavat_maz
46.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | [و اکنون گام دوّم] 🔺 انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود. 🔺 به مناسبت دومین سالگرد صدور بیانیّه گام دوم انقلاب با بازنشر نماهنگِ و اکنون گام دوم منتشر شده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR ، قاب‌هایی از برهه‌های حساس و ماندگار اولین چله‌ی پرافتخار انقلاب ملّت ایران را مرور می‌کنیم. 🆔 @adavat_maz
*پویش رسالت اندیشی نهضت اقتصاد مقاومتی 📍دعوت فراگیر به بازخوانی وتأملی پیرامون سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در تاریخ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ✅ محور های ارائه " آثار ، نظرات و تحلیل ها " _مفاد سیاست های اقتصاد مقاومتی _آسیب ها و موانع _نیاز ها و نقشه راه آینده _نقش گروه های مختلف مردمی در پیشبرد اهداف *در قالب* : 🎥 ** 🔊 ** 📖 ** *مهلت ارسال آثار : از 22 بهمن تا 29 بهمن 99 📩 ارسال آثار از طریق : 💬پیام رسان تلگرام : @jebhemedia_admin 💬پیام رسان اینستاگرام :@jebhemedia 💬پیام رسان ایتا: @jebhemedia_adminl * کانال ها و پیام رسان های نشر آثار و محتوا: 💬پیام رسان بله: 🆔 https://ble.ir/avand98 💬پیام رسان ایتا: 🆔 Eitaa.com/jebhemedia 🆔Eitaa.com/jahadeghtasadi 💬اینستاگرام: 🆔 @jebhemedia
تحلیل استاد کمیل قنبرزاده(مسئول کارگروه علمی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه کشور): آسیب شناسی و موانع: قسمت اول پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی است در حال حاضر حس می شود که یکی از بزرگترین چالش های کشور مسئله اقتصادی است بنده آسیب شناسی خود را در بافت اسلامی و ناظر به مشکلات اساسی کشور مطرح می کنم. یکی از مشکلاتی که در اقتصاد ایران وجود دارد بحث تک بعدی بودن اقتصاد ایران است و تنوع تولید محصولات کم هست و باید تنوع محصولات تولیدی ما افزایش یابد و خودمان را از این خام فروشی نجات دهیم و این مواد اولیه را به محصولات متنوعی تبدیل کنیم و حتی اگر پول این خام فروشی وارد بشود مشکل دارد و در واقع هدر دادن مواد اولیه هست مشکل دوم نقص دانش است. تولیداتی که در دنیا وجود دارد نیازمند دانش است و نبود دانش یکی از مشکلات بزرگ است که به ما ضربه وارد می کند. حتی اگر دانشی هم رشد کرده باشد با این مشکل مواجه هستیم که این دانش در اقتصاد به کار گرفته نمی شود. اگر ۲۰ سال پیش که رهبر پرچم دانش را بالا گرفته بود و در راستای آن حرکت می کردیم الان پیشرفت فوق العاده ای داشتیم کانال جهاد اقتصادی: 🆔 @jahadeghtasadi ادامه در قسمت دوم👇👇👇👇👇
قسمت دوم مشکل بعدی وابستگی است که در چند سطح است. اولین آن وابستگی مواد اولیه برای تولید محصول است. این مواد اولیه را در دوران تحریم نداریم و قسمتی از اقتصاد به مشکل میخوره. بخش دیگر در تکنولوژیست که کشور ما فاقد تولید محصول است و قسمتی دیگر وابستگی به دلار است وابستگی به دلار از جمله بدترین این وابستگی ها است که هرچه واردات بزرگتر می شد وابستگی هم بزرگتر می شد. دشمن در تمام زمینه ها نتوانست با ایران مقابله کند و به همین دلیل روی نقطه ضعف ایران یعنی اقتصاد ایران ضربه وارد کرد جمعیت می تواند عامل مهمی برای رشد کشور باشد، ولی استفاده خوبی از این جمعیت نمی کنیم. به دلیل ضعف در مدیریت، برنامه ریزی دقیق برای اولویت ها نداریم و معیار درستی وجود ندارد. در بومی سازی مدل ها هم این اولویت سازی انجام نمی شود مجموعه این مشکلات که با ضعف مدیریت و عدم بومی سازی مدل ها و ترکیب نادرست مدل های نظام سرمایه داری و مدل و نظام اسلامی مشکلات اقتصادی ما را تشدید کرده است تفاوت اقتصاد اسلامی با غربی آن است که عموم مردم باید فعال و موثر باشند، ولی در نظام سرمایه داری عموم مردم استخدام سرمایه دار هستند و باید برای آنان کار کنند و روی این دقت نکردیم و اقتصاد را تغییر دادیم و شعار اسلام این است که نباید سرمایه دست سرمایه دار باشد و به ملت ضربه وارد کند. در اقتصاد اسلامی، ریشه همه چیز عدالت است که منجر به فقر اعضای جامعه نشود جهت نشر دهید. ✅کانال جهاد اقتصادی: 🆔 @jahadeghtasadi
📈 برای تغییر یک جامعه... ✔️ اول باید «یک نفر مبعوث شود و قیام کند» ✔️ و بعد دایره‌ای از «حواریون و انصار» در حول شکل می‌گیرند و به این ترتیب آماده و مهیای «تغییر عوام و دیگران» می‌شوند. ✔️ در این مرحله جامعه آماده بروز و ‌ظهور یک «قیام عمومی» می‌شود. وقتی قیام در جامعه رخ می‌دهد صورت جامعه براساس «ارتباط امت و امام» سامان می‌گیرد. رابطه امت و امام به مرور از وضعیت «فرهنگی» به وضعیت «اجتماعی» و سپس به صورت «حاکمیتی و سیاسی» بروز پیدا می‌کند. ✔️ بعد از این «ویرایش کلی» نوبت به ویرایش مرحله بعد یعنی «ویرایش نخبگان» می‌رسد. در این مرحله که مرحله «توسعه امامت و تشکیل دولت اسلامی» است به جمع عمیق‌تر و کثیرتری از نخبگان انقلابی دست می‌یابیم. ✔️ در مرحله نهایی به «دوران بروز امامت امت» می‌رسیم که زمان جامعه‌سازی و تشکیل جامعه دینی «با همه جزییات» است. به این ترتیب ساختن الگو برای تمام جهان تمام می‌شود ✔️ و نوبت به «دوران صدور انقلاب» می‌رسد. 📚 علی مهدیان؛ طرح کلی اندیشه مقاومت؛ ص۳۲۱ ۱۳۵۸ 🆔 @adavat_maz
🚫 جمهوری تخیلی اسلامی... نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد 🔰 علی مهدیان 🔻طرف لیست کرده جملات امام خمینی را قبل از انقلاب که ما دنبال چی هستیم. بعد نوشته مردم به اون چیزی که امام گفت رای دادند: جامعه ای آباد، آزاد، پر از عدل، پر از آرامش، پر از معنویت... بعد هم نوشته الان چی؟ الان هم مردم رای میدن؟ 🔻در نظر اینها مردم به یک جامعه تخیلی مطلوب رای دادند نه یک مسیر واقعی جهت‌دار. چهل و چند سال، هر سال خودشون را با اون وضعیت تخیلی مقایسه می‌کنند و هی آه می‌کشند و بعد می‌گویند: تا کی وضعیت حساس کنونی؟ دیگه خسته شدیم. 🔻نمی‌بینند چهل ساله اراده کلی جامعه ایران تو دنیا با رأس استکبار و ظلم درگیریم. می‌گویند مردم که درگیر نیستند. می‌پرسیم: ❓پس چرا دشمن موشک‌ها را در شهر ها می‌زد؟ فشار به کی می‌آورد؟ به مردم؟ مگر مردم چه اراده‌ای کرده بودند؟ ❓چرا تهاجم فرهنگی کردند؟ تهاجم به کی بود؟ به مردم؟ مگر مردم چگونه بودند که نیاز به هجوم فرهنگی داشتند؟ ❓چرا تهاجم اقتصادی کردند؟ فشار و تحریم اقتصادی به کی است؟ به مردم؟ مگر مردم چگونه بودند؟! 🔻بهشون بگید اصلا خود شما وجودتون بهترین دلیل است. وجود شما نقض کننده استدلال‌تونه... چرا؟ چون شمایی که درد شعارهای انقلاب داری بعد از چهل و چند سال، و حرفهایت هم خریدار دارد بین مردم؛ این معنی اش چیست؟ یعنی شعارهای انقلاب زنده است. میدانی مرگ انقلاب به چیست؟ به مرگ شعارهایش در جان و دل مردم؛ و نظام چه کاری دارد جز حفظ انقلاب؟ چه چیزی شعارهای انقلابی را در جان مردم حفظ کرده؟ خودش حفظ شده؟ می‌دانستی اصلا حفظ شعارها در جان یک امت موتور حرکت یک جامعه است؟ 🔻با بی شرمی تمام می‌گوید: انقلاب یک سوی می‌رود؛ جمهوری اسلامی یک سوی دیگر. آن مردمی بود و این غیر مردمی. بپرس چه چیزی مقابل همه قدرت‌های دنیا که می‌خواهند نظام اسلامی‌تان نباشد، این نظام را حفظ کرده؟ تسلیحات نظامی؟ آن که محمدرضا هم داشت همه دنیا هم پشت او بودند؛ چرا حفظ نشد؟ چه چیزی این نظام را حفظ کرده؟ 🔻اینها جمهوری اسلامی تخیلی را طلب می‌کنند نه جمهوری اسلامی حقیقی که با اراده مردم پیش می‌رود. تخیلی بودن آرمان‌های‌شان باعث می‌شود همیشه ناامید باشند. همیشه داشته ها را نبینند. همیشه قدر داشته‌ها را ندانند. خدا رحمت کند شهید مظلوم حاج ق.ا.س.م را در همان سال آخر عمرش می‌گفت: «همه خوبان عالم و بلکه بهترین انسان عالم که امام عصر عج است؛ جان‌اش فدای همین جمهوری اسلامی». او از همه این جماعت خیالباف واقعی تر این نظام را می‌شناخت. جماعتی که بیش از وصیتنامه سردار به عکس‌های او علاقه دارند. ✍ علی مهدیان 🆔 @adavat_maz
طرح | سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گرامی‌باد. 🔅 چشم انتظار شماها بودیم؛ الحمدلله شماها رسیدید و آمدید... 🔺 [خیلی جلسه شیرین و مطلوبی شد امروز بحمدالله؛ برادران عزیز با بیانات خودشان یک دریچه‌ای باز کردند به یک دنیای زیبایی از وضعیت مطلوب فرهنگی و همچنین نشانه‌های بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای را دادند از انگیزه‌های جوشان و متراکمی که در این نسل جوان ما الحمدلله هست. آنچه که بنده وظیفه دارم انجام دهم در درجه اول، شکر خداست. ما خیلی چشم انتظار شما‌ها بودیم در طول چندین سال. خب الحمدلله شماها رسیدید و آمدید؛ خدا را شکر. ] 🗓 بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی؛ 92/02/02 🆔 @adavat_maz
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به بهانه سالروز اولین نشست خادمین ستاد جبهه فرهنگی انقلاب، با مقام معظم رهبری 🆔 @adavat_maz